کد خبر: ۹۶۲۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۱
سایت جهان گزارش داد

سهامدار اصلی بانک تات، بدهکار بزرگ بانک‌های دولتی؟

پاسخ علی انصاری و توضیحات سایت جهان
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیا علی انصاری سهامدار اصلی بانک خصوصی تات دارای بدهی سنگین تنها در یکی از شعبات بانک ملی است؟

بانک تات در واکنش به گزارش یک روزنامه در خصوص بدهکاران بانکی، ادعای فساد اقتصادی برای برخی از سهمداران خود را ناشی از غرض‌ورزی یا باج‌خواهی سایت‌ها دانست. در گزارش این روزنامه، خبری مبنی بر بدهی بانکی "ع الف" از سهامداران بانک تات منتشر شده بود. 

روابط عمومی بانک تات در پاسخ به گزارش خبری یکی از روزنامه‌های صبح نوشت: مؤسسین و سهامداران عمده بانک خصوصی تات فاقد هرگونه بدهی معوق نزد سیستم بانکی دولتی و بویژه بانک ملی ایران بوده و خبر مذکور کذب محض و دست‌ساخته سایت‌ها و افراد مغرضی است که به نوعی در صدد ارعاب و تضعیف بخش خصوصی و مالا باج خواهی می باشند و این افراد عالما عامدا با این اقدام خود درصدد نوعی مانع تراشی در اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تقویت بخش خصوصی و اجرای منویات مقام معظم رهبری هستند. 

از آنجایی که خبر بدهی سنگین یکی از سهامداران اصلی این بانک را تنها سایت جهان منتشر کرده است، و احتمالا منظور جوابیه نویس از خبر دست‌ساز سایت‌ها همان خبر مستند و مستدل جهان است لازم دیدیم تا ابعاد دیگری از پرونده سهامدار اصلی این بانک را منتشر کنیم. 

لازم به ذکر است "علی انصاری"سهامدار اصلی بانک خصوصی تات دارای بدهی سنگین تنها در یکی از شعبات بانک ملی است و در حال حاضر پرونده وی در یکی از نهاد های نظارتی کشور در حال بررسی است. 

ابهام در ارائه امتیاز تاسیس بانک خصوصی به کسی که دارای بدهی معوقه سنگین بانکی است باعث شده است اخیرا شخص دکتر احمدی‌نژاد نیز در جریان روابط سوال برانگیز وی با بانک مرکزی قرار گیرد.لازم به ذکر است بانک مرکزی تا به امروز پاسخی به گزارش این نهاد نظارتی و خبر سایت جهان در خصوص ابهام در ارائه مجوز تاسیس بانک به این بدهکار بانکی نداده است. 

شایان ذکر است علی انصاری فردی است که چند سال پیش با روابط سوال برانگیز و مشکوک تصمیم داشت صحن امام زاده زید بازار تهران را که وقفی است خریداری و آنرا تبدیل به بازار تجاری کند که پس از رسانه‌ای شدن آن و با پی‌گیری نهادهای مرتبط موفق به انجام این کار نشد. در خصوص عملکرد اقتصادی این فرد گفتنی هایی وجود دارد که در آینده منتشر خواهیم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین