کد خبر: ۹۶۴۲۴
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۲
نامه جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاه علم و صنعت ایران

علی معظمی را آزاد کنید

در آستانه‌ی سال نو، دوست ما را آزاد کنید تا به خانواده و جامعه بازگردد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نزدیک به ده روز از بازداشت علی معظمی می‌گذرد. هنوز خبری از دلایل و محل بازداشت وی منتشر نشده است. علی معظمی دوره‌ی کارشناسی خود را در دانشگاه علم و صنعت ایران گذراند. سپس برای تحصیلات تکمیلی فلسفه به انجمن حکمت و فلسفه رفت و در زمان بازداشت مشغول تهیه تز دکترایش بود. جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاه علم و صنعت ایران که عموماً در آن دانشگاه با وی هم‌دوره بوده‌اند طی نامه‌ای خواستار آزادی وی شدند. 

متن این نامه به شرح زیر است:

علی معظمی را آزاد کنید!
نامه جمعی از دانش‌آموختگان و دانشگاهیان دانشگاه علم و صنعت ایران

یک هفته از بازداشت هم‌کلاسی سابق ما علی معظمی می‌گذرد و مسئولان نه تنها توضیحی در مورد دلایل بازداشت او نداده‌اند، که از محل بازداشت وی نیز بی‌خبریم. علی معظمی در تمام مدتی که در دانشگاه بود، دانشجویی صادق، اندیشمند، مسئولیت‌پذیر و انسان‌دوست بود. پس از آن نیز هر گاه نام علی معظمی در رسانه‌ها مطرح می‌شد، بی‌گمان اندیشه‌ای نو و سخنی از جنس میهن‌دوستی و کرامت انسانی در میان بود و ما به آشنایی با وی افتخار می‌کردیم. دربند شدن وی نیز در چنین وضعیتی بیش از آن که از ارزش‌های والای انسانی وی بکاهد بر افتخارات او خواهد افزود. اندیشه و انسان‌دوستی حبس‌شدنی نیست.

ما نگران او هستیم. نگرانی ما از بابت رفتارهای نابخردانه‌ای است که ممکن است با این دوست خردمندمان صورت گیرد و جبرانش ناممکن باشد. ما نگران کودکی هستیم که می‌خواهد از پدر درس زندگی بیاموزد، نگران همسر و خانواده‌اش هستیم که در این روزها از محبت همسر و فرزندی مهربان محرومند و نگران جامعه‌ای که می‌بیند با بهترین فرزندانش چنین رفتار می‌کنند.

ما امضاکنندگان زیر از مسئولان می‌خواهیم رویه خود را در مقابل علی معظمی و سایر اندیشمندان و پژوهشگران این مرز و بوم تغییر دهند، اگر برای اندیشیدن احترام و ارزشی قائل نیستند، دست کم از آزار فرهیختگان دست بردارند. اگر مسئولان کشور نیازی به اندیشمندان احساس نمی‌کنند، ما سخت به حضور آنان نیازمندیم. آنها را از ما نگیرید.

ما حق خود می‌دانیم که از حقوق شهروندی دوست و هم‌کلاسی قدیم خود دفاع کنیم و به رویه‌ی نادرستی که تا همین امروز نیز در مورد این پژوهشگر اعمال شده شدیداً معترضیم. در آستانه‌ی سال نو، دوست ما را آزاد کنید تا به خانواده و جامعه بازگردد.

علی معظمی را آزاد کنید تا اندیشه و انسان‌دوستی آزاد بماند.

آناهیتا ابراهیمی ـ بابک ابراهیمی ـ سعید ارکان‌زاده یزدی - ابراهیم اسکافی ـ نسرین افضلی ـ مهران انصاری ـ پرویز بابایی ـ رؤیا بامزار ـ پویا بافری - مهبد پدرام ـ یاسمن تورنگ ـ علی تهرانی ـ مهدی جعفری زندپور ـ سعید حبیبی ـ محمد مهدی حیدری ـ مونیکا دالبی ـ آرش دکلان ـ مهدی رزاقی ـ رضا سبطی ـ مجتبی سلطانی ـ محمد شرکا ـ حجت صمدزاده ـ هادی صیادی ـ علیرضا طاهری ـ علی حسین قاضی‌زاده ـ امیر حسین کامیار ـ امیر پرویز میرصیافی ـ کاوه مظاهری ـ محمد رضا معمار صادقی ـ شهره منصوری - محسن موسوی ـ مجید میری ـ نیما نامداری ـ مهدی نیکبخت ـ مرجان هاشم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین