کد خبر: ۹۶۶۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۳
با صدور بیانیه‌های جداگانه

مراجع عظام ساخت کنیسه در جوار مسجدالاقصی را محکوم کردند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: آیات عظام، مکارم شیرازی، علوی گرگانی و نوری همدانی، همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه كشور با صدور بیانیه‌های جداگانه ضمن محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی برای ساخت کنیسه در جوار مسجدالاقصی، خواستار واکنش و موضع‌گیری قاطعانه سازمان کنفرانس اسلامی و ملل مختلف در برابر رژیم صهیونیستی شدند.

در بیانیه آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی آمده است: باز هم یک توطئه شیطانى جدید از سوى رژیم غاصب اسرائیل براى یهودى‌سازى قدس شریف صورت گرفت و آن ساختن کنیسه بزرگى در فاصله بسیار نزدیکى از دیوار غربى مسجدالاقصى در اراضى متعلق به مسلمین است.

افتتاح این کنیسه که با تبلیغات وسیعى همراه بود، همراه با اقدام به شهرک‏سازى گسترده جدید با وجود محکومیت آن از سوى مجامع جهانى بیانگر عمق این فاجعه است، حتى تحلیلگران سیاسى معتقدند اینها مقدمه‏اى است براى ویرانکردن قدس شریف و بناى معبد سلیمان به جاى آن و نابودکردن همه آثار اسلامى در بیت‏المقدس و ما همه اینها را شدیداً محکوم مى‏کنیم.

این توطئه جدید آتش خشم را در دل همه مسلمانان جهان برافروخته و آن را مقدمه‏اى براى انتفاضه دیگر و انفجار جدیدى در سرزمین‏هاى اشغالى مى‏دانند. آیا سران بعضى از دول غربى که با رژیم غاصب نرد عشق مى‌بازند بازهم به راه خود ادامه مى‏دهند؟ آیا از آنها مى‏ترسند در حالى که حزب‌اللَّه شجاع لبنان و مردم غزه ثابت کردند ارتش اسرائیل ضعیف‏تر و آسیب‏پذیرتر از آن است که سبب خوف شود. آیا باز هم در برابر این حادثه شوم سکوت خواهند کرد، یا به محکومیت لفظى قناعت کرده و لعن و نفرین ملت‏هاى اسلامى و آیندگان را براى خود مى‏خرند؟ یا در اقدامى شجاعانه طوفانى از خشم و فریاد را بر سر اسرائیل فرو مى‌ریزند.

اگر بعضى از دول غربى در برابر این‌گونه کارها سکوت کنند به یقین ملت‏هاى مسلمان سکوت نخواهند کرد و با انسجام بیشتر در برابر آنها خواهند ایستاد و غیرت اسلامى خود را نشان خواهند داد.

آیت‌الله نوری همدانی نیز در بیانیه خود نوشته است: مردم متعهد و مسلمان جهان، می‌دانید كه رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی را قدرت‌های استكباری جهان به سركردگی آمریكا به این منظور ایجاد كرده‌اند كه با ارتكاب جنایات و ایجاد فجایع، كشتار و تخریب آرامش و آسایش منطقه را بر بزنند و كینه و عداوت دشمنان اسلام با اسلام و مسلمین را به نمایش بگذارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اخیرا این رژیم غاصب به محو آثار اسلامی در مسجد الاقصی و ساختن كنیسه یهود اقدام كرده است، ما با محكوم كردن این ترفند صهیونیستی به همه مسلمانان جهان به‌ویژه اعضای كنفرانس سران اسلامی اعلام می‌كنیم كه مراقب اوضاع باشند و با كمال وحدت، اتحاد و قاطعیت جلوی توطئه روزافزون صهیونیست‌ها را بگیرند.

سازمان اوقاف و امور خیریه كشور نیز با محکوم کردن سیاست‌های غاصبانه یهودی‌سازی آثار اسلامی توسط رژیم صهیونیستی و احداث كنیسه در جوار مسجدالاقصی را در فلسطین اشغالی بیانیه‌ای صادر کرد. این سازمان با بیان این‌كه رژیم اشغالگر قدس علی‌رغم سیاست‌های سازش‌كارانه دولت خودگردان محمودعباس و اعطای امتیازات سخاوت‌مندانه همچنان به سیاست‌های غاصبانه و تجاوزگرانه خود در تداوم شهرک‌سازی‌های گسترده در اراضی فلسطینی ادامه می‌دهد، در بیانیه خود آورده است: امت مسلمان و دولت‌های اسلامی باید با احساس تكلیف دینی و اسلامی در قبال سیاست یهودی‌سازی آثار اسلامی، ساخت كنیسه در نزدیک‌ترین فاصله به مسجدالاقصی و الحاق حرم حضرت ابراهیم (ع) و مسجد بلال‌بن ریاح به لیست آثار باستانی یهود از خود واكنش قاطع نشان دهند.

این بیانیه می‌افزاید: این اقدامات در راستای زنجیره تجاوزگرانه برنامه‌ریزی شده دشمن صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی در فلسطین اشغالی است و واكنش جمعی دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و تمامی سازمان‌ها و نهادهای حقوقی و بین‌المللی را می‌طلبد.

در پایان این بیانیه نوشته شده است: بی‌تردید زبانه شعله‌های خشم مردم مظلوم فلسطین با آغاز موج سوم انتفاضه و موج انزجار و برائت ملت‌های مسلمان دامن صهیونیست‌های متجاوز را خواهد گرفت و آن‌ها را در قعر این آتش خواهد سوزاند.

آیتالله علوی گرگانی نیز چندی پیش با صدور بیانیه جداگانهای ساخت کنیسه در جوار مسجدالاقصی را در راستای محو آثار اسلامی از سوی رژیم صهیونیستی دانست.

در بیانیه آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی آمده است: دنیای استکبار به سرکردگی آمریکای جنایتکار و به عاملیت رژیم غاصب و نسل‌کش و وحشی صهیونیسم تصمیم به محو آثار اسلامی در سرزمین مقدس فلسطین به ویژه قدس شریف کرده‌اند و در این مسیر از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کنند و این اواخر با ساخت کنیسه‌ای در جنب دیوار غربی مسجدالاقصی برای از بین بردن مسجدالاقصی شریف قبله‌گاه اول مسلمین و محو آثار اسلامی و صهیونیستی کردن این منطقه اقدامات خطرناکی را شروع کرده‌اند.

اینجانب این اعمال را محکوم کرده و تمام مسلمین در سراسر گیتی و همچنین دولت‌های اسلامی و به ویژه مردم فلسطین درقالب انتفاضه سوم باید برای جلوگیری از این اقدامات استعمارگران و مستکبرین و رژیم جعلی صهیونیستی تلاش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۹
0
0
ما مسلمانان چاره ای جز اتحاد نداریم . اگر راه چاره در تسویه حساب بود بزرگان ما اینقدر بر اتحاد تاکید نمی کردند . فقط با اتحاد می توانیم به موجودیت نامشروع دولت حقیر صهیونیستی پایان دهیم .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین