کد خبر: ۹۶۸۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰

دیدار نوروزی جمعیت زنان نواندیش دینی با زهرا رهنورد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعضای جمعیت زنان نو اندیش دینی روز چهارشنبه با دکتر زهرا رهنورد نویسنده و استاد دانشگاه دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار همچنین تعدادی از رونامه نگاران، دانشجویان و حقوقدانان زن نیز حضور داشتند.

در آغاز این دیدار دکتر فاطمه راکعی، دبیرکل جمعیت زنان نواندیش ضمن تبریک سال نو به زهرا رهنورد، گزارشی مبسوط از فعالیت های این جمعیت به وی ارائه کرد.

زهرا رهنورد، ضمن استقبال از افزایش فعالیت های حزبی و تشکیلاتی زنان بر نقش پیشتاز و تاثیرگذار زنان در جنبش‏های اجتماعی و سیاسی معاصر تاکید کرد و رشد و گسترش آن‏ها را بدون حضور فعال زنان غیر ممکن دانست. 

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود با بیان این که اسلام یک دین مترقی است و قابلیت تعامل با دنیای مدرن و اندیشه های جدید را داراست و اجتهاد زنده و پویا فرصت نو آوری و زمانه شناسی را به آن اعطا کرده است، از تبعیض هایی که به نام اسلام نسبت به زن روا داشته می شود و هیچ ربطی با اندیشه های پویای اسلام ندارند، انتقاد کرد.

دکتر رهنورد بار دیگر بر رفع انواع تبعیض بویژه قوانین تبعیض آمیز نسبت به زنان تاکید کرد و گفت: همه اقشار زنان سرزمین ما بویژه زنان طبقات محروم از قوانین تبعیض آمیز رنج زیادی می‏کشند و مطمئنم حتی مردان آزاده کشورمان نیز از این تبعیض‏ها رنج می برند و سر افکنده‏اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین