کد خبر: ۹۶۹۹۲
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۴

آیت‌آلله صادق لاریجانی: قوه ‌قضاییه در راه اجرای قانون تردیدی به خود راه نمی‌‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: آیت‌الله صادق آملی لاریجانی صبح امروز در جلسه مسئولان عالی قضایی با تقدیر و تشکر از استقبال گرم مراجع عظام بر ضرورت توجه مسئولان عالی قضایی به رهنمودهای ایشان تاکید کردند. 

رئیس قوه قضاییه با تشریح مباحث مطرح شده در دیدار با مراجع عظام اظهار داشت: خوشبختانه مراجع عظام تقلید نظریاتی جامع و مفید داشتند که برخاسته از توجه دقیق آنان به روند امور و اخبار و اطلاعات روز است. 

آیت‌الله لاریجانی توجه به تاکید مراجع عظام در برخورد با پدیده شوم مفاسد اقتصادی و احقاق حق مظلومان، استقلال قوه قضاییه، کاهش اطاله دادرسی و رعایت قانون در رسیدگی‌های قضایی را بسیار ضروری دانست و افزود: منویات مراجع عظام که عمدتا در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (دامت برکاته) هم آمده است، باید مورد عنایت کامل مسئولان عالی قضایی قرار گیرد. 

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط و استفاده از رهنمودهای مراجع عظام تقلید گفت: با توجه به اینکه این بزرگواران در ارتباط دائم و مستقیم با مردم هستند، دیدار مسئولان با مراجع بزرگوار تقلید در روند اجرای اهداف نظام بسیار مفید و لازم است. 

رئیس قوه قضاییه بار دیگر با اشاره به برخی از جوسازی‌های افراد که قصد دارند نحوه رسیدگی به مفاسد اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار دهند متذکر شد: به مراجع عظام نیز در دیدارهای جداگانه اطمینان داده شد، قوه قضاییه هیچ‌گاه تحت تاثیر جوسازی‌ها قرار نگرفته و در راه اجرای قانون تردیدی به خود راه نمی‌دهد و کارکنان دستگاه قضایی در کل در احقاق حقوق مردم جدی هستند و با تمام توان تلاش می‌کنند تا عدالت رعایت شود. 

در ادامه مباحث گذشته جلسه مسئولان عالی قضایی، در این جلسه نیز که تعدادی از قضات برجسته دیوان عالی کشور حضور داشتند بحث و بررسی پیرامون نحوه نظارت دیوان عالی کشور بر اجرای صحیح قوانین در محاکم پیگیری شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین