کد خبر: ۹۷۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۹

فعالیت 4 میلیون ایرانی در شرکتهای هرمی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هفته‌نامه‌های تحلیلی خبری پنجره مدعی شد که تاکنون 4 میلیون ایرانی توسط شرکت‌های هرمی وارد این شبکه شده‌اند و هر روز قشر جدیدی را وارد این سیستم می‌کنند که در جدیدترین اقدام به دنبال زنان خانه دار رفته‌اند.

افرادی که برای اولین بار در شرکت‌های هرمی حاضر می‌شوند اولین سوالی که در ذهن‌شان شکل می‌گیرد نظر مراجع عظام در مورد پول حاصل از شرکت‌های هرمی است در حالیکه مراجه تقلید مخالف فعالیت در این شرکتها هستند. 

نظرات مراجع عظام تقلید درباره فعالیت در شرکتهای هرمی: 

رهبر معظم انقلاب: این معامله اکل مال به باطل است و جایز نیست.

آیت‌الله سیستانی: جایز نیست و تصرف در پول آن حرام است.

آیت‌الله بهجت: جایز نیست و حرام است.

آیت‌الله مکارم: حرام است زیرا: 1- اصل معامله باطل است و جنس معامله شده، آن مقدار ارزش ندارد.

آیت الله نوری همدانی: جایز نیست و غیر قانونی است.

آیت‌الله لنکرانی: شرکت در این طرح ها جایز نیست و سود حاصله حکم مجهول‌المالک را دارد.

تمام کالاهایی که شرکت‌های هرمی ارائه می دهند در کشور ما قانونی و شرعی نیست و قاچاق محسوب می‌شود. طبق قانون جمهوری اسلامی ایران هر شخصی اجازه خرید محصولی که قانونی و شرعی باشد را داراست. به شرطی که آن کالا در ایران قاچاق محسوب نشود.


طبق اعلام وزارت اطلاعات نزدیک به 42 شرکت هرمی در حال فعالیت می‌باشند که با این نام‌ها مطرح شده‌اند: 
کوئست اینترنشنال- آمگا گلوبال- اسکای وی- گالف- سان شاین امپا گرفین پالینور- آسو گستر شرق- ایم ترسرز- ویپرول- ویکتوری وی- پارمیس اف اس جی سیلور فسیلیتی- ایمپریال اینوستمنت- تلاش گستر تجارت- اینو ایتینگ- تراست اینوست تچوار- پی آی جی- تی ام فاند- ریئل فایننسرز- وال استریت- اینو ست نتف کرپ- ولنسی- جی ام ای- پورت فولیو اینوستمنت- گاما- نت- یوان کامین- ویفاند یونایتد فاند- اکو گروپ اینوستمنت- اکسیم فاند- ترموهائس- نتف- گادن ویلج- ایولو گمبیت- مگاهلدینگ- پی آی جی- شبکه گردان موفق الوند- جی ام آی- یورو تاپ سان شاین- امپایر- سی نت اینتر نشنال- فارکس 

بنابراین گزارش افراد حاضر در این شرکت‌ها برای زیباتر جلوه دادن کار خود به صراحت پول حاصل از این معامله را حلال می‌دانند. اما اگر پای صحبت‌های آنان بنشینی به این نکته دست می‌یابی که که تمام این کارها برای زیبا نشان دادن این شرکت‌های هرمی است که بزرگترین ضررها را به افراد وارد می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین