کد خبر: ۹۷۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۹
یکی از سرداران سابق سپاه:

طرح موضوع تحريم سپاه جنبه رواني و تبليغاتي دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  يكي از فرماندهان سابق سپاه گفت: طرح موضوع تحريم سپاه آثار رواني و تبليغاتي دارد چرا كه حوزه‌اي براي اعمال مواضع تنبيهي در مورد اين نيروها وجود ندارد.
سردار حسين علايی با بيان اين مطلب كه حوزه فعاليت‌هاي سپاه پاسداران در حيطه مسائل داخلي است و بر همين اساس امكان اعمال محدوديت براي اين نيروها از سوي كشورهاي غربي وجود ندارد، اظهار داشت: سپاه پاسداران نيرويي است كه با تكيه به توانمندي‌هاي داخلي به فعاليت خود ادامه مي‌دهد و عمده نيازهاي خود را از طريق وزارت دفاع تامين مي‌كند. 

وي افزود: مسير تحريم‌هاي ايران به جايي نمي‌رسد و بهتر است مسوولان آمريكايي با تغيير سياست‌هاي خود نسبت به جلوگيري از دستيابي ايران به فناوري صلح‌آميز هسته‌اي خودداري كنند.
علايي تصريح كرد: شناخت ايران هسته‌اي مي‌تواند راهي براي خروج مذاكرات از بن بست باشد. ما از جمله نخستين كشورهاي پذيرنده معاهده ان پي تي بوديم و هيچ گاه از مفاد آن سرپيچي نخواهيم كرد.
وي متذكر شد: ايران ساليان درازي است كه در شرايط تحريم تسليحاتي و اقتصادي آمريكا قرار دارد و تلاش‌هاي جديد آمريكايي‌ها نيز براي گسترده‌تر كردن دامنه اين تحريم‌هاست. 

به گفته علايي با وجود آنكه آمريكايي‌ها عمده تمركز خود را بر جلوگيري از توسعه دانش هسته‌اي ايران قرار داده بودند اما اين امر در جلوگيري از توسعه غني‌سازي اورانيوم كشورمان تاثيري نداشته است.
وي با عنوان اين مطلب كه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران در حوزه صنعتي و به منظور تامين انرژي پاك بوده است، گفت: در راهبرد دفاعي ايران استفاده از سلاح هسته‌اي جايي ندارد. 

اين تحليلگر مسائل دفاعي يادآور شد: داشتن سلاح هسته‌اي تهديدزا است و از ديدگاه نظام جمهوري اسلامي سلاح هسته‌اي امنيت‌زا تلقي نمي‌شود تا به دنبال دستيابي به آن باشد.
وي تاكيد كرد: ايران هميشه در موضع دفاعي قرار داشته است و در راهبرد دفاعي ما هيچ‌گاه سياست جنگ پيش‌دستانه و يا تهاجم به خاك كشورهاي ديگر معنا نداشته است.
علايي با بيان اين نكته كه سياست‌هاي رييس جمهور آمريكا مبني بر تهديد‌زا بودن ايران با واقعيت‌هاي نظام جمهوري اسلامي هيچ همخواني ندارد، خاطرنشان كرد: تلاش‌هاي ما در بومي‌سازي دانش هسته‌اي تنها براي مصارف صلح آميزي چون كشاورزي و پزشكي بوده است
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین