کد خبر: ۹۷۵۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۹

جمع اوری و تکمیل اطلاعات اقتصادی خانوارها از 20 اردیبهشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: طرح جمع‌آوري و تکميل اطلاعات خانوارهايي که تاکنون فهرست اطلاعات اقتصادي خانوارها را تکميل نکرده‌اند، از 20 ارديبهشت‌ماه و توسط مرکز آمار ايران صورت مي‌گيرد.

سخنگوي طرح تحول اقتصادي با بيان اين مطلب جزئيات نخستين جلسه کارگروه هدفمند کردن يارانه‌ها در سال 1389 راکه با حضور رئيس جمهور و همه اعضا کارگروه تشکيل شد، تشريح کرد.

دکتر محمدرضا فرزين با اشاره به اين جلسه کارگروه اظهار كرد: دولت و مجلس با بررسي قانون هدفمند کردن يارانه‌ها به‌دنبال استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي اين قانون براي اجراي صحيح و مطلوب هستند.

وي با بيان اين که خوشبختانه جلسات هفته‌هاي اخير نتايج بسيار خوبي در نزديکي ديدگاه‌هاي دو طرف داشته است تاکيد کرد: با توجه به جلسه اخير تعدادي از نمايندگان با آقاي رئيس جمهور، ان‌شاءالله در آينده‌اي نزديک راهکار مشترکي که قادر به حل مشکلات اجرايي کنوني قانون باشد اتخاذ خواهد شد.

سخنگوي طرح تحول اقتصادي افزود:‌ در جلسه صبح امروز ابتدا مرکز آمار گزارشي از اقدامات مورد نياز جهت تکميل اطلاعات خانوارهايي که تاکنون فهرست اطلاعات اقتصادي خانوارها را تکميل نکرد‌ه‌اند، ارائه داد و مقرر شد که از 20 ارديبهشت‌ماه پس از ايجاد بسته‌هاي لازم، اين کار توسط مرکز آمار صورت پذيرد، بگونه‌اي که تمامي خانوارهاي کشور نسبت به تکميل فرم‌ها اقدام کرده باشند.

فرزين موضوع دوم جلسه کارگروه هدفمندي يارانه‌ها را بسته هدفمند کردن يارانه‌هاي بخش کشاورزي عنوان کرد و ادامه داد: اگرچه در جلسات قبلي کارگروه اين موضوع مطرح شده بود اما به‌دليل نواقصي اين بسته مجدداً به کارگروه‌هاي تخصصي برگشت داده شده بود تا اصلاحات صورت پذيرد که امروز اين بسته پس از انجام اصلاحات مجددا در کارگروه ارائه و مصوب شد.

وي با اشاره به جزئيات اين بسته در بخش کشاورزي اظهار كرد: براساس اين بسته، پيش‌بيني‌هاي لازم براي حمايت از طرح‌هاي بهينه‌سازي انرژي در همه بخش‌هاي کشاورزي از جمله دامداري‌ها، مرغداري‌ها، زراعي و باغات پيش‌بيني شده است.

فرزين خاطرنشان کرد: کمک‌هاي لازم پيش‌بيني شده در بسته هدفمند کردن يارانه‌هاي بخش کشاورزي از محل ماده 8 قانون هدفمند کردن يارانه‌ها به شکل کمک بلاعوض وجوه اداره شده و يارانه سود تسهيلات در اختيار کشاورزان کشور قرار خواهد گرفت.

بر اساس اين گزارش جلسات کارگروه در سال جاري همانند سال گذشته به‌طور منظم در روزهاي سه‌شنبه تشکيل خواهد شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین