کد خبر: ۹۷۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۳

نصرالله ترابی: دشمنی با آقای خاتمی یک دشمنی فردی است

ایران اگر می‌خواهد در انزوا نباشد باید از پتانسیل بالای خاتمی استفاده کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس به انتقاد شدید از جلوگیری سفر سیدمحمد خاتمی به ژاپن برای شرکت در کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای پرداخت، او از پیگیری این موضوع در اسرع وقت از سوی فراکسیون متبوع خویش خبر داد و گفت: مسئولان باید به افکار عمومی پاسخ لازم را در مورد ممنوع‌الخروج کردن یک چهره بین‌المللی بدهند چرا که با جلوگیری از خروج آقای خاتمی این تلقی در عرصه بین‌الملل ایجاد می‌شود که ایران دنبال خلع سلاح هسته‌ای نیست.

نصرالله ترابی اظهار داشت: در عرف بین‌الملل، کشورها از مسئولان گذشته خود در رده رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر رای پیشبرد امور غیررسمی که به سیاست خارجی رسمی کمک می‌کند استفاده می‌کنند.

وی از نلسون ماندلا و روسای جمهور سابق آمرکا که در جهت حفظ منافع ملی کشورشان رایزنی‌ها مختلفی را در سطح روابط بین‌المللی انجام می‌دهند نام برد و تصریح کرد: آقای خاتمی به‌عنوان یک چهره محبوب بین‌المللی و کسی که توانست گفتگوی تمدن‌ها را به‌عنوان یک گفتگوی بین‌المللی مطرح کند و به تصویب این سازمان برسد نه به‌عنوان یک مقام رسمی جمهوری اسلامی ایران که به‌عنوان یک مقام بین‌المللی که غیردولتی است دارای مقبولیت جهانی است.

نماینده اصلاح‌طلب شهرکرد تاکید کرد: ایران اگر می‌خواهد در انزوا نباشد باید از پتانسیل بالای سیدمحمد خاتمی استفاده کند، مگر اینکه دولت بخواهد بگوید من هیچ کاری با جایی ندارم که این گفته یعنی منتقل کردن مشکلاتی که در داخل وجود دارد به خارج.

وی با بیان اینکه به‌نظر می‌رسد دشمنی با آقای خاتمی یک دشمنی فردی است، اظهار داشت: آقایانی که با خاتمی دشمنی شخصی دارند بدانند که این دشمنی به‌سود منافع ملی کشور نیست، منفعت ملی کشور این است که از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و از تمام اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که می‌توانند به روابط بین‌المللی و منافع ملی کشور در عرصه جهانی کمک کنند استفاده شود.

ترابی تصریح کرد: با ممنوع‌الخروج کردن کسی که  8 سال رئیس‌جمهور این کشور بوده علامت سئوال بزرگی برای مردم ایجاد کرده‌اند، واقعا آقایان چه پاسخی برای ملت دارند؟

این عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس ادامه داد: این علامت سئوال در عرصه بین‌المللی هم ایجاد شده و می‌شود، چرا که از حضور خاتمی در کنفرانس خلع سلاح‌هسته‌ای که شعار رسمی ایران است جلوگیری شده، قطعا آقای خاتمی در این کنفرانس می‌خواست بگوید که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و به دنبال انرژی صلح‌‌آمیز هسته‌ای است، طبیعتا اگر قصد توسعه و تحکیم شعار ایران در این رابطه را دارند می‌بایست مقامات غیردولتی، دانشگاهیان و معتمدین ملت این شعار و این حرف را بدهند نه اینکه صرفا توسط مسئولان دولتی گفته شود.

وی افزود: با جلوگیری از خروج آقای خاتمی این تلقی در عرصه بین‌الملل ایجاد می‌شود که ایران دنبال خلع سلاح هسته‌ای نیست.

این نماینده اصلاح‌طلب با تاکید مجدد بر پاسخ روشن دولت به اقدام صورت گرفته به ملت، خاطر نشان کرد: قطعا این موضوع در دستور کار فراکسیون خط امام(ره)مجلس قرار می‌گیرد و بعد از برگزاری جلسه استراتژی لازم برای پیگیری و برخورد با این موضوع از جانب فراکسیون اتخاد خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین