کد خبر: ۹۷۷۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۶

تکذیب طرح القاعده برای انفجار حرم امام علی(ع)

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش پایگاه خبری الناصریه، محمد العسکری سخنگوی وزارت دفاع عراق، اخبار رسانه‌ها مبنی بر خثنی شدن طرح تروریستی برای انفجار حرم مطهر امام علی علیه السلام در نجف اشرف را تکذیب کرد.

وی تاکید کرد این اخبار نادرست و بی‌پایه و اساس است و سفر وزیران دفاع و امنیت ملی به استان نجف تنها با هدف انجام رایزنی‌های بیشتر با مقام‌های محلی استان درباره تدابیر امنیتی اتخاذ شده در فرودگاه نجف شرف انجام شد.

برخی رسانه‌ها به نقل از منابع آمریکایی مدعی شده بودند که بسته شدن فرودگاه نجف به سبب دریافت اطلاعاتی مبنی بر طرح‌های شبکه القاعده برای ربودن هواپیما و منفجر کردن آن بر فراز حرم امام علی (ع) بوده است.

این در حالی است که اعضای شورای استان نجف اشرف با هماهنگی با استاندار تصمیم به اعتصاب در فرودگاه نجف به سبب تصمیم وزارت حمل و نقل عراق بر بستن آن گرفتند، اما وزیر راه به همراه وزیران دفاع و امنیت ملی با سفر به نجف اشرف دلایل بستن فرودگاه را به اطلاع اعضای شورای استان و استاندار نجف رساندند.

ولی برخی از اعضا توجیهات وزیر راه را نپذیرفتند و تاکید کردند دستگاه‌های امنیتی در فرودگاه نجف و استان قادر به تامین سلامت مسافران و امنیت هواپیماها هستند.

خبر دیگر اینکه چهار عضو یک خانواده در حمله مردان مسلح به منزلی در غرب موصل کشته شدند .کشف دو بمب در خیابان حیفا در مرکز بغداد از دیگر تحولات امنیتی مربوط به عراق است.

خبر دیگر اینکه نیروهای امنیتی در کربلای معلی، یک گروه از تروریست‌ها را که سلاح‌های مختلفی در اختیارشان بود، در پی دریافت اطلاعات موثق در شرق استان دستگیر کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین