کد خبر: ۹۷۹۶۳
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۴

قاضی مشاور زن در دادگاه‌های خانواده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:این لایحه كه تصویب كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس را پشت سر گذاشته‌است حضور مستشار زن در روند پیگیری دادگاه‌های خانواده را الزامی دانسته و درصورت تصویب نهایی تمامی دادگاه‌های خانواده با حضور یك رئیس مرد و یك قاضی مشاور زن خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین امیر حسین رحیمی، مخبر كمیسیون حقوقی مجلس در این‌باره گفت: در حال حاضر نیز قاضی مشاور زن در دادگاه‌ها حضور دارد اما به‌دلیل كمبود نیرو اجباری نیست.

به گفته او در حال حاضر نقش قضات مشاور زن در دادگاه‌های خانواده یك نقش مشورتی است و الزامی ندارد كه قاضی دادگاه به آن توجه كند، اما درصورت تصویب نهایی این لایحه می‌بایست قاضی مشاور زن نظر خود را به‌صورت كتبی ظرف 3روز از ختم دادرسی در پرونده ثبت كند؛ اگر نظر قاضی دادگاه مخالف قاضی مشاور بود باید در رأی خود نظر مشاور زن را به‌طور مستدل رد كند.

در حالی كه امیر حسین رحیمی حضور قاضی مشاور زن را در دادگاه خانواده الزامی اعلام كرده‌است، فرهاد تجری، نایب رئیس كمیسیون حقوقی مجلس گفته: با كلیات وجود قاضی مشاور زن در محاكم خانواده موافقت شد اما به‌دلیل كمبود قاضی زن در ساختار قوه قضاییه و بار مالی كه به‌دنبال دارد قرار شد این موضوع با توجه به اقتضائات قوه قضاییه بررسی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین