کد خبر: ۹۸۲۱۹
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۹

بررسی روش‌های آموزش قرآن در آموزش و پرورش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، وزارت آموزش و پرورش نقش بی‌بديلی در آموزش قرآن كريم به قشر عظيمی از جامعه به نام دانش‌آموزان دارد. در اين بخش، اين وزارتخانه فعاليت‌های خاصی را دنبال می‌كرده است و با نوشتن كتاب‌های درسی مناسب و پرورش مربيان، می‌تواند در اين راستا فعاليت تأثير‌گذارتری داشته باشد.

بعد از تدوين منشور توسعه فرهنگ قرآنی كشور و ابلاغ آن، وظايف خاصی برای وزارت آموزش و پرورش تعيين شده است كه می‌تواند در رسيدن به اهداف لازم برای اين وزارتخانه مؤثر باشد.

گروه‌ قرآن‌ و دفتر تأليف‌ و برنامه‌ريزی‌ كتاب‌های‌ درسی‌، معاونت‌ آموزشی‌ و پژوهشی‌ وزارت‌ آموزش‌ و پرورش‌ كه‌ متولی ‌تأليف‌ كتاب‌های‌ درسی‌ قرآنی‌ برای‌ مقاطع‌ مختلف‌ تحصيلی‌ است‌، علاوه‌ بر آن‌كه‌ به‌ كمك‌ جمعی‌ از صاحب‌نظران‌ و كارشناسان‌ امور قرآنی‌ به‌ تأليف‌ كتاب‌های‌ درسی‌ قرآنی‌ می‌پردازد، برنامه‌ريزی‌هايی‌ نيز در راستای‌ تأليف‌ اين‌ كتاب‌ها انجام‌ می‌دهد تا به‌ گونه‌ای‌ بهينه‌، در مدارس‌ مورد استفاده‌ قرار گيرد.

خبرگزاری ايكنا در بررسی فعاليت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد نشستی را با حضور كارشناسان اين عرصه امروز، 5 ارديبهشت‌ماه، برگزار می‌كند. در اين نشست «رضا نباتی»، كارشناس آموزش قرآن دوره ابتدايی دفتر برنامه‌ريزی و تأليف كتب درسی و مؤلف كتاب‌های درسی ويژه دوره ابتدايی، «يونس باقری» كارشناس و مؤلف كتاب‌های درسی دوره راهنمايی و «علی عزتی» كارشناس مسئول فعاليت‌های قرآنی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش حضور دارند.

.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین