کد خبر: ۹۸۴۲۰
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳

فلاحت‌پیشه: اصولگرایان منطقی به دنبال حذف اصلاح‌طلبان نیستند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس معتقد است که اصولگرایان منطقی به دنبال حذف هیچ گروه و جریان سیاسی نسیتند و بهتر است که فضا برای حضور هر دو گروه اصلاح‌طلب و اصولگرا حتی در عرصه انتخابات فراهم شود. 

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام آباد غرب در خصوص حذف اصلاح‌طلبان از عرصه سیاسی کشور و جایگزنی اصولگرایان منتقد به‌جای آنها اظهار داشت: فضای سیاسی کشور نیازمند شور و نشاطی است که در قانون اساسی نیز بر آن تاکید شده است. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یادآور شد: همه جریان‌ها و احزاب که به قانون اساسی معتقدند و در چارچوب آن عمل می‌کنند از حق مشارکت سیاسی برخوردارند. 

وی ادامه داد: جریان‌های سیاسی کشور طیف‌های بسیاری از منتهی‌الیه چپ تا منتهی‌الیه راست را شامل می‌شود که در آنان هم چپ افراطی و هم راست افراطی وجود دارد و آن بخش از آنان که در چارچوب قانون اساسی عمل می‌کنند چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب از حق مشارکت سیاسی برخوردارند. 

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس معتقد است: در قانون اساسی هیچ منع قانونی برای فعالیت احزابی که این قانون را قبول دارند وجود ندارد. 

فلاحت‌پیشه بهترین خدمت به روند توسعه سیاسی در کشور را فراهم بودن فضا برای هر دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا دانست و خاطرنشان کرد: بهتر است فضا برای حضور انتخاباتی هر دو جریان فراهم شود. 

وی تصریح کرد: نظریه حذف جریان اصلاح‌طلبی شاید از سوی برخی افراطیون جناح راست مطرح شود اما طیف اصولگرایان منطقی به دنبال حذف هیچ جریانی نیستند چراکه حذف جریان‌های سیاسی وظیفه جریان‌های سیاسی رقیب نیست. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: حذف یک جریان سیاسی وظیفه محاکم قضایی است و محاکم قضایی هرگاه تشخیص دهند که جریانی بر خلاف قانون اساسی عمل می‌کند می‌تواند برای آن منع فعالیت ایجاد کند. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به گروه‌های مختلف سیاسی توصیه کرد که وظیفه تشخیص حذف جریان‌های سیاسی را بر عهده دستگاه‌های مرتبط بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین