کد خبر: ۹۸۴۷۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۲

رقابت برای کسب قدرت در انگلیس؛ شانس بالای محافظه کاران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در آخرین مناظره رهبران سه حزب اصلی در انگليس در آستانه انتخابات سراسری در این کشور، «گوردون براون»، نخست‌وزیر و رهبر حزب «کارگر» از مردم خواست به ادامه وضع موجود رای دهند. 

گوردون براون که حزب وی در بسیاری از نظرسنجی‌ها رتبه سوم را دارد، نسبت به ائتلاف دو حزب «لیبرال دموکرات» و «محافظه‌کار» هشدار داد و گفت بهبود وضعیت اقتصادی را به خطر خواهد انداخت. 

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی‌ بااين حال «دیوید کامرون»، رهبر حزب محافظه‌کار نيز در اين مناظره براون را متهم به ترساندن رای‌دهندگان کرد و گفت: «تنها محافظه‌کاران قادر به اعمال تغییرات مورد نیاز هستند.» 

«نیک کلگ»، رهبر جوان حزب لیبرال دموکرات هم از رای‌دهندگان خواست در پای صندوق‌های رای به آن‌چه برای آینده خود در نظر دارند، رای دهند. 

در حالی که تنها یک هفته به برگزاری انتخابات عمومی انگلیس باقی مانده است، نظرسنجی‌ها حکایت از وضعیت دشوار نخست‌وزیر این کشور برای هدایت دولت آتی انگلیس و شکست وی در این انتخابات دارد، چنانچه آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد رهبر حزب محافظه‌کار برنده آخرین مناظره تلویزیونی پیش از برگزاری انتخابات عمومی انگلیس در هفته آینده بوده است.

بر اساس نظرسنجي‌هاي پس از آخرين مناظره تلويزيوني تغییری در وضعیت کلگ پدید نیامده اما 5 درصد به طرفداران کامرون اضافه و 4 درصد از حاميان براون کاسته شده است. 

به گزارش خبرگزای "مهر" نتایج پنج نظرسنجی نشان داد که "دیوید کامرون" با کسب 37 درصد، "نیک کلگ" رهبر لیبرال دموکراتها با کسب 32 درصد و "گوردون براون" نخست وزیر انگلیس با کسب 25.6 درصد آرا به ترتیب پیروز آخرین مناظره تلویزیونی بودند.

 رهبران احزاب اصلی انگليس در این مناظره 90 دقیقه‌ای که در شهر «بیرمنگهام» انجام شده درباره موضوعاتی همچون سیاست‌های اقتصادی، مهاجرت، مسکن، اصلاحات سیاسی، آموزش و پرورش، مالیات، اصلاحات بانکی و کاهش هزینه‌ها بحث کردند. 

انتخابات پارلمانی انگليس 6ماه می برگزار می‌شود. 

براون در حالی در مناظره تلویزیونی پنجشنبه حاضر شد که یک روز پيش با بیان سخنانی درباره یک زن طرفدار حزب کارگر، مجبور به عذرخواهی از او شد. 

گوردون براون در جریان مبارزات انتخاباتی با «جیلیان دافی» در خیابان صحبت کرد و وقتی از او جدا شد و سوار خودروی خود شد، فراموش کرد میکروفن را از یقه‌اش جدا کند و در حالی که صدایش از تلویزیون پخش می‌شد به این خانم توهین کرد و او را «خشک مغز» خواند. 

براون در شروع مناظره گفت که رخداد دیروز نشان داد که او به‌عنوان نخست‌وزیر همیشه به درستی عمل نمی‌کند ولی تاکید دارد که در شرایط خوب و بد چگونه باید اقتصاد کشور را اداره کند. 

دیوید کامرون و نیک کلگ در این مناظره ترجیح دادند به جای پرداختن به اشتباه براون درباره مسائل مهمی مانند سیاست‌های مهاجرتی و اقتصادی بحث کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین