کد خبر: ۹۹۲۴۹
تعداد نظرات: ۱۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۷

نظریه‌های هاوکینگ برای تحقق سفر در زمان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  استفان هاوکینگ فیزیکدان مشهور انگلیسی که به تازگی در نشریات و برنامه‌های تلویزیونی در رابطه با عجایب علم فیزیک و سفر در زمان اظهار نظرهای قابل توجهی ارائه می‌کند به تازگی در قالب مقاله‌ای به بررسی شیوه‌های ممکن برای سفر در زمان پرداخته است که بخشی از آن در نشریه ان‌بی‌سی به این شکل منتشر شده است:

بعد چهارم

نظریه اول هاوکینگ بر این اساس مطرح شده است که باید زمان را در قالب یک بعد، مانند طول، عرض و یا ارتفاع در نظر گرفت. وی در مثالی می‌گوید: "در هنگام رانندگی به سوی جلو حرکت می‌کنید، این یک جهت است، به سمت راست یا چپ دور می‌زنید، این جهتی دیگر است، جهت سوم زمانی است که بر روی یک جاده کوهستانی حرکت می‌کنید و بعد چهارم در چنین سفری زمان است."

هاوکینگ می گوید: "فیلم‌هایی با مضمون سفر در زمان معمولا ماشین‌های عظیم و پر مصرفی را نشان می‌دهند که مسیری را در میان بعد چهارم گشوده و تونلی را در دل زمان باز می‌کند. مسافر زمان نیز خود را برای تجربه‌ای ناشناخته آماده کرده و وارد این تونل شده و آنگاه در ناکجاآبادی ظاهر می‌شود. شاید مفهوم کلی چنین شیوه ای کاملا بعید و کاملا متفاوت از واقعیت به نظر آید اما ایده کلی آن چندان غیر عقلانی نیست.

"در واقع قوانین فیزیک با ایده سفر در زمان از طریق درگاه هایی به نام "کرم چاله" انطباق دارند. این درگاه‌ها در اطراف ما پراکنده‌اند تنها به دلیل کوچک بودن امکان مشاهده آنها وجود ندارد. این حفره‌ها در گوشه‌های پنهان فضا و زمان خود را نمایان می‌کنند. هیچ چیز مسطح و جامد نیست، در صورتی که از فاصله‌ای بسیار نزدیک به هر جسمی نگاه کنید حفره‌ها و چین خوردگی‌هایی را می‌توان در آن مشاهده کرد. این یکی از اصول بنیادین فیزیک است که شامل حال زمان هم می‌شود."

فوم کوانتومی و حفره های "کرم چاله"

در بخشی دیگر از این مقاله آمده است: "در کوچکترین مقیاس ممکن، حتی در ابعادی کوچکتر از مولکول‌ها و اتم‌ها، به موقعیتی دست خواهیم یافت که فوم کوانتومی نام دارد. این جایی است که "کرم‌چاله"ها در آن قرار دارند. تونل‌های‌ریزی در میان زمان و فضا به صورت دائم در حال شکل گرفتن، ناپدید شدن و تغییر شکل دادن در این جهان کوانتمی هستند. حفره‌هایی که در واقع دو موقعیت و زمان جدا از هم را به یکدیگر اتصال می‌دهند."

"متاسفانه این حفره ها به اندازه‌ای کوچک هستند که امکان عبور انسان از میان آن وجود ندارد اما برخی از دانشمندان معتقدند شاید امکان دستیابی به یک کرم‌چاله و راهی برای بزرگ کردن آن به اندازه‌ای که برای عبور انسان‌ها یا فضاپیماها کافی است وجود داشته باشد."

"از نظر تئوری تونل زمان یا یک کرم چاله به جز کمک به سفر به دیگر سیارات می‌تواند فواید دیگری نیز در بر داشته باشد. در صورتی که دو سر این تونل در جایی یکسان قرار داشت که میان آنها زمان و نه فاصله فیزیکی جدایی ایجاد کرده بود، یک فضاپیما می توانست در گذشته و در فاصله ای نزدیک به زمین در آن رفت و آمد داشته باشد. در این صورت شاید دایناسورها می‌توانستند شاهد فرود این فضاپیما در جایی از زمان باشند."

" در نهایت شاید دانشمندان تنها سفر به آینده را پدیده‌ای عملی بیابند زیرا قوانین طبیعت سفر به گذشته را غیر ممکن ساخته است از این رو است که رابطه علت و معلولی پا برجا است. برای مثال اگر می توانستید در زمان سفر کرده و به گذشته بازگردید و با انجام کاری از تولد خود در گذشته جلوگیری کنید، چگونه می توانستید در آینده حضور داشته باشید و در زمان سفر کنید؟"

رودی جاری به نام زمان 

هاوکینگ بر این باور است بازخورد تابشی می تواند هر کرم چاله ای که دانشمندان تلاش دارند آن را برای قابل استفاده شدن بزرگتر سازند را نابود کرده و آنها را برای سفر واقعی بی‌مصرف کند. راه دیگر پیشنهادی وی از این قرار است:

" زمان مانند یک رود در جریان است و اینگونه به نظر می رسد هر کدام از ما در میان این جریان در حرکتیم، اما از دیدگاهی دیگر می توان گفت زمان در مکانهای مختلف سرعت جریان متفاوتی دارد و این کلید اصلی سفر به آینده است. اینشتین برای اولین بار این ایده را که مکان‌هایی وجود دارند که در آنها سرعت زمان کاهش یا افزایش پیدا می‌کند، در حدود صد سال پیش مطرح کرد، وی کاملا درست فکر می‌کرده است. اثبات آن نیز در سیستم ردیابی ماهواره ای زمین یا GPS است که آشکار می کند زمان در فضا از سرعت بالاتری برخوردار است و می توان از این اصل برای سفر به آینده استفاده کرد."

سیاهچاله ها و سفر با سرعت نور

هاوکینگ کلید اصلی سفر در زمان را سیاهچاله‌ها می داند. اجرامی به شدت جرمگین که حتی نور نیز نمی‌تواند از دام گرانشی آنها بگریزد. 

وی می گوید: "سیاهچاله تاثیر قابل توجهی بر روی زمان دارد و می‌تواند سرعت آن را بیشتر از هر چیز دیگری در کهکشان کاهش دهد. این همان ویژگی است که سیاهچاله‌ها را به ماشین‌های واقعی زمان تبدیل می‌کند. بر این اساس می‌توان تصور کرد که فضاپیمایی در مرکز کهک‌شان راه شیری در اطراف سیاهچاله ای بزرگ در فاصله ای برابر 26 هزار سال نوری در گردش باشد. از زمین این فضاپیما در هر 16 دقیقه یک دور را کامل خواهد کرد. اما برای سرنشینان این فضاپیما زمان به کندی در حرکت بوده و برای هر 16 دقیقه ای که بر روی زمین سپری می شود، این افراد تنها 8 دقیقه از زندگی خود را پشت سر می گذارند. به این شکل 10 سال زمینی سفر در این فضاپیما برای آنها در واقع 5 سال خواهد بود.

این سناریو با اصل سفر در میان کرم چاله ها در تناقض نیست اما ایده ای کاملا غیر عملی است. اما از نظر هاوکینگ احتمالات عملی دیگری نیز وجود دارد: سفر با سرعت بسیار بالا.

وی می‌گوید: "این امکان به یکی دیگر از حقایق جهان هستی بستگی دارد. محدودیت سرعت کیهانی که برابر 299 هزار و 337 کیلومتر بر ثانیه است یعنی سرعت نور. هیچ چیز توانایی شکستن این رکورد را ندارد و این محدودیت یکی از بهترین اصول به اثبات رسیده علمی است. اما چه باور داشته باشید چه نداشته باشید، سفر در سرعتی نزدیک به سرعت نور می‌تواند شما را به آینده ببرد. زیرا سفر در این سرعت به معنی 7 بار چرخش کامل مدار زمین در ثانیه است. در این لحظه است که واقعه‌ای غیر عادی رخ داده و سرعت زمان برای مسافران این سفر سریع السیر نسبت به زمان بقیه جهان به شدت کاهش پیدا کرده و در واقع همه چیز برای این مسافران به کندی سپری خواهد شد."

مقابله با سرعت نور

"این رویداد باید به منظور محافظت از محدودیت سرعت کیهانی رخ دهد. تصور کنید کودکی در حال دویدن بر روی فضاپیمایی است که با سرعتی نزدیک به سرعت نور در حرکت است آیا این کودک با حرکت رو به جلوی خود به سادگی در حال شکستن محدودیت سرعت کیهانی نیست؟ پاسخ این سوال "نه" است زیرا قوانین طبیعت با آرام کردن سرعت مسافران این سفر از شکسته شدن قانون محدودیت سرعت جلوگیری خواهد کرد و به این شکل این کودک قادر نخواهد بود به اندازه‌ای سریع بدود تا بتواند محدودیت سرعت کیهانی را بشکند. زمان همیشه برای محافظت از محدودیت سرعت سرعت خود را کاهش خواهد داد."

به گزارش مهر، هاوکینگ می گوید: "این ماهیت چگونگی ممکن بودن سفر به آینده است. تصور کنید فضاپیما ایستگاه خود را در اول ژانویه 2050 میلادی ترک کند و به مدت 10 سال در مدار زمین به حرکت سریع خود ادامه دهد و سرانجام در اول ژانویه سال 2150 متوقف شود. در این مدت زمانی مسافران این فضاپیما تنها یک هفته سفر کرده اند زیرا زمان درون فضاپیما به شدت به کندی سپری شده است و تصور کنید زمان بازگشت به زمین با چه جهان متفاوتی مواجه خواهند شد، در واقع در عرض یک هفته این افراد به 100 سال بعد سفر کرده‌اند."

"در حال حاضر سریع‌ترین جنبش‌ها در تونل بزرگ شتاب‌دهنده ذره‌ای سرن صورت می‌گیرد. زمانی که این شتاب‌دهنده آغاز به کار می‌کند شتاب در کسری از ثانیه از صفر به 96 هزار و 560 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با افزایش نیرو سرعت ذرات نیز افزایش پیدا خواهد کرد تا زمانی که ذرات 11 هزار بار در ثانیه مسیر تونل را طی کرده و باز می گردند، سرعتی که نزدیک به سرعت نور است. در واقع این ذرات می‌توانند به 99.99 درصد از سرعت نور دست پیدا کنند که در این صورت سفر در زمان را آغاز خواهند کرد. ما این واقعیت را با کمک ذرات عجیبی به نام "پیمسون‌ها" دریافته ایم زیرا طول عمر این ذرات به شدت کوتاه و در حدود 25 بیلیونیوم از ثانیه است اما زمانی که شتاب و سرعت آنها به این حد دست پیدا می کند، طول عمر آنها نیز 30 بار بیشتر می‌شود.

" برای اعمال چنین شتاب و سرعتی برای انسان باید در فضا بود. این در حالی است که سریعترین سفر فضایی انسانها سفر آپولو 10 با سرعت 40 هزار و 233 کیلومتر بر ساعت بوده است. برای سفر به زمان باید با سرعتی 10 برابر این سرعت در فضا حرکت کرد و برای عملی شدن آن به فضاپیمایی بسیار بزرگتر نیاز خواهد بود تا بتوان با کمک آن مقادیر زیادی سوخت برای تامین انرژی مورد نیاز چنین سرعتی حمل شود. ما در تئوری تنها می‌توانیم در طول عمر خود یکبار به سفری بسیار دوردست برویم، سفری کوتاه به مرز کهکشان راه شیری به تنهایی به 80 سال زمان نیاز خواهد داشت."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
13
40
سفر در زمان واقعی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
12
39
عالی بود کاش کمی بیشتر جزییات رو توضیح می دادین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
20
22
خوب
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
85
42
سفردرزمان غیرممکن است زیرا اگرمی شد قطعا آینده ای که ما خواهان سفر به آن هستیم علم بسیار پیچیده ای داشت واکنون آنها به دیدار ما می آمدند آما کسی نمی آید
پاسخ ها
Maziar
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
پس به نظرت این آدم فضایی ها یا UFO هایی که میبینی کیا هستن؟!
عکس های که از کسانی که ما اونا رو بیگانگان می نامیم کاملاً با تکامل انسان صدق میکنه!
کافیه تو نت سرچ کنی شکل انسان در سال های آینده !
واست میاره قد ها کوتاه چشم ها درشت(به دلیل سفر در فضا چون تو فضا نور کافی نیست و به همین دلیل باید چشم و مردمک بزرگتر باشند تا نور بیشتری بگیرند!) و پوست ها تیره(اینم به دلیل سفر های فضایی، چون از پوست در برابر اشعه های ستاره ها مواظبت بشه!) میشه !
هومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
به نظر من ما توی زمان حال هستیم اینده رو ما میسازیم پس زمان جلو تر از ما وجود نداره که به دیدار ما بیان...در مورد ufoهم ما تنها نیستیم تو این کهکشان جهانهای موازی زیادی وجود داره که ممکنه از ما پیشرفته تر باشن
رحمان
| United States of America |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
در این مقاله صحبت از سفر به آینده است نه سفر به گذشته.
با نزدیک شدن به سرعت نور انسان میتواند به آینده سفر کند اما اگر بخواهیم با همین تئوری به گذشته سفر کنیم باید سرعتمان بیشتر از سرعت نور شود که امری محال است.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
سفربه گذشته اصلا امکان ندارد چون بایدبه سرعت نور غلبه کنیم واز آن جلو بزنیم ولی با کند کردن گذشت زمان می توانیم آینده را ببینیم
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
سلام آقای هاوکینگ گفتن که سفر به گذشته غیرممکنه منظور از سفر در زمان سفر به آینده است یعنی ما به دیدار آیندگان برویم نه آیندگان به دیدار ما بیایند
سوران
|
United States of America
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
11
56
کاش می شود در زمان سفر کنیم
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
8
57
سفر به گذشته گویا با تناقض منطقی مواجه می‌شود ولی سفر به آینده بدون تناقض و عملی است ان‌شاالله
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
53
16
جنین جیزی غیره قابل تصور است
فرانک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
6
47
به امید آن روز....
برای من کاملا مستدل و منطقی به نظر میرسه .البته سفر به آینده نه با آن استنباطی که از فیلم های علمی تخیلی داریم
مهدی پوراحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
30
38
اونجا که میگه اگر با سرعت نور حرکت کنیم سفر در زمان کردیم اشتباهه.
در اینصورت میگه ما جایی میریم که زمان به کندی بگذره و ما سرعت حرکتی معادل نور داشته باشیم بعد از یک هفته برگردیم ببنیم واسه ما یه هفته گذشته واسه زمینی ها مثلا 100 سال ، پس سفر در زمان کردیم.این درست نیست.این حل کردن سفر در زمان نیست.این سفر به اینده از راه مصنوعیه.ماهیت قضیه فرق میکنه.زاویه دید اشتباهه.میگیم سفر در زمان،نمیگیم که بریم یه جایی که زمان دیرتر میگذره قایم بشیم بعد که برگشتیم توی اینده باشیم.اونوقت اصحاب کهف سفر در زمان کردند دیگه پس؟در حالی که چنین نیست به نظر منwww.ae-fs-t.blogfa.com
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
درسته. این حرف شما حقیقت داره. ولی باید دونست که اگر انسان ها می تونستند به سرعت نور حرکت کنند، تبدیل به انرژی می شد ! چون سرعت بالا باعث ایجاد انرژی و سرعت نور که جزو سرعت بالاهاست.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
3
13
ای کاش میشد در زمان سفر کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
6
4
این نظریه باعث سفر در زمان نیست.
برای سفر به آینده ما باید در زمان کم سالهای زیادی رو جلو بریم.
نه با اختلاف سرعت زمان در زمین با فضا این سفر انجام بشه.
اینجوری در واقع ما همون ده سال و سپری کردیم فقط به یک صورت دیگه.
فقط سرعت یک پارامتر و که زمان هست کم کردیم.
سرعت یک پارامتر و که سرعت حرکت در زمان هست و زیاد کردیم.
این نظریه فقط از اختلاف سپری شدن زمان بین زمین و فضا استفاده کرده.
اگر بخوایم واقعا به آینده سفر کنیم باید مثلا در یک روز زمینی ده سال زمینی جلو بریم.
این سفر به آینده واقعی هست.
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
11
9
به نظر من کسی که به گذشته سفر میکنه فقط میتونه ناظر باشه یه روح ناظر
پاسخ ها
....
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
درسته تنها روح انسان می تونه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
همون روح نمی‌تونه با جسم فرد خودش در گذشته حرف یزنه، ارتباط برقرار کنه یا این که بهش الهام کنه و بفهمونه که مثلاً کاری رو انجام نده؟ اگه کسی حوابش رو بلد بود،
لطفاً بگه.
aryan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
0
9
نظریه کاملا درست است اگر انسان با سرعت نور از زمین دور شود و یا دور زمین بچرخدهر چند دقیقه به اندازه چند سال زمینی است و ما ان چند سال را احساس نمی کنیم - و اگر انسان به گذشته بره فکر کنم باید حالا فکر کنم باید با سرعت زمین رو به گذشته ببره بالعکس اگر در گذشته باعث نابودی حتی یک نفر شویم شاید ما در اینده نباشیم !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
9
9
آينده بايد ساخته شود تا بتوانيم به آن سفر كنيم همينطورى كه نميشود
پاسخ ها
parsa ansari
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
درسته باید ساخته شود اما میتوان سرعت زمانو بالا ببریم و به اینده بروم
....
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
اگه این نظریه ها درست باشه پس آینده ساخته شده...
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
3
5
ببخشيد اينجا گفتيد با سرعت نور ميشه در زمان سفر کرد, تويه خوده نظريه نسبيت انيشتين اومده که با سرعت نزديک به نور نگفته سرعت نور, در واقع اگه با سرعت نور حرکت کنيم زمان متوقف ميشه و طول جسم "صفر" ميشه يعني جمسم از بين ميره وقتي طول نداره, پس با سرعت نور نميشه حرکت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
صد در صد وجود نداره امکان نداره به سرعت نور برسه پس باید به نود و نه درصد نور برسد و اگر به سرعت نور برسد قانون طبیعت جلوی این موضوع رو میگیرند
فرید
|
United States of America
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
1
3
ببینید زمان به تنهایی وجود نداره همین طور که فضا به تنهایی وجود نداره این دو با هم فضا زمان هستند سفر به گذشته و اینده معنا نداره در این جا صحبت از سفر در جای جای فضا زمان هست زمان ساخته مغز کوانتیده ماست .فضا زمان اگر انحنا پیدا کند به تفکیک هم زمان دچار تغییر میشود هم فضا پس به این تعبیر سفر در فضا زمان در همه مکان و زمان شدنی هست
فرزاد
|
Germany
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
5
5
با سلام
فرض کنید شما با سرعت نور در حرکت باشید هیچ ربطی به زمان فعلی شما ندارد شما فقط می توانید سرعت حرکت خودرا در همین زمان بالا ببرید مثلا اگر باسرعت نوراز تهران به مشهد حرکت کنیم تنها اتفاق مهم رسیدن به مشهد مثلا در یک ثانیه است . چه ما در یک ثانیه به مشهد بریم چه دریک ثانیه در جای خود بمانیم فقط مکان ما تغییر می کند همین. زمان یعنی گذشت زمانی وجود ندارد زمان یک چیز قراردادی است که براساس روند و گذشت در طبیعت ساخته شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
5
3
مگه ما توی فضا پیر نميشيم??
مهلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
2
4
.ای کاش میشد در زمان سفر کرد
رامین احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
2
3
استیون میتونست بیشتر وبهتر توضیح دهد اما من میدانم که چه حقایقی بالاتری در این جهان عظیم وجود دارد
پاسخ ها
.......
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
شما...
parsa ansari
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
2
8
با به کار گیری توان لازم و دانش پیشرفته شاید بتوانیم یه کرم چاله درست کنیم که بشود با ان به زمان سفر کرد ما برای سفر به زمان نیاز به بعد چهارم دارم فضای سه بعدی و زمان یک بعدی و با جمع این دو بعد چهارم به وجود می اید یکی از این مواد کرم چاله است در بسوی سفر به اینده نمیخوام بگویم این کار حتما انجام میشود اما اگر بشود دستگاه فوق العاده ای خواهد بود میتوانیم فرض کنیم یک سر این کرم چاله میتواند در نزدیکی زمین درست شود و سر دیگر ان در فاصله های دور از تر از جهان ما از نظر تعوری با کرم چاله کاری دیگری میتوان انجام داد اگر هردو سر کرم چاله کنار یکدیگر باشند وفقط زمان ان ها از یکدیگر جدا کند یعنی در نزدیکی زمین باشد در زمانی دور دست گذشته فضا پیما میتواند وار ان بشود ودر سر دیگر در همان نقطه خارج شود شاید دایناسور ها به استقبال فضا پیما بروند به نظر تصور چهار بعد کار ساده ای نیست نطر کرم چاله مقداری گیج کننده است که ممکن است باعث سر درگمی شود میخوام یک مثال ساده ای بزنم که میتواند مشخص کن ایا سفر از اینده به گذشته ممکن است من از ازمایش های کوچک خوشم میاید یک مهمانی ترتیب میدهم یه خوش امد گویی برای مسافر زمانی که از اینده میاید یک کار دیگر هم باید بکنم و ان است که نمیگزارم کسی درباره این مهمانی تا زمانی شروع نشده چیزی بداند و یک دعوت نامه مینویسم و امید تا هزار سال اینده باقی بماند شاید روزی کسی که این نامه رو پیدا کرد از اینده بتواند از راه کرم چاله سفر کند و به مهمانی من بیاید در روز وساعت مشخص که با ان میتوان ثابت کرد سفر از اینده به گذشته امکان پذیر خواهد بود پنج ثانیه تا امدنشان پنج چهار سه دو یک چه بد امیدواربودم بانو شایسته جهان از اینده بیاید پس چرا این ازمایش جواب نداد فکرکنم یکی از مشکل های معروف در سفر به گذشته است که به اشکال پارادوکس ها مربوط میشوفکر کردن به این پارادوکس ها زیاد جالب نیست یکی از ان ها پارادوکس پدربزرگ است فرض کنید یک دانشمند بخواهد از کرم چاله به یک ساعت پیش خود شلیک کند او اکنون مرده است قبل از این که به خودش شلیک کند پس چه زمانی شلیک کرده پس این یک پرادوکس یا تناقض است و اصلا منطقی نیست این نوع ماشین باعث میشود قنونی تمام جهان از ان پیروی میکنن شکسته شود وان قانون این است که علت ها همیشه پیش ازمعلول ها انفاق میافتد و بر این قظیه هم ممکن نیست من باور دارم اجسام نمیتوانند خودشان را غیر ممکن کنند اگر میتوانستند دیگر هیچ توقفی برای بی نظمی جهان وجود نداشت پس به نظر من اتفاقی است که باید بیافتد و از پارادوکس ها جلوگیری میکند و شرایطی برای دانشمند ما پیش میاید که نتواند به خود شلیک کند متاسفانه باید بگویم کرم چاله خودش مشکل اصلی است و در اخر باید بگویم کرم چاله به این گونه وجود ندارد و دلیلشم همان قظیه بازخورد یا فیدبک اگر شما به یک اجرای نمایش یا موسقی رفته باشید یک صدای صوت ماننده گوش شما را ازار میدهد به این صدا فید بک میگوییم و دلیلشم اینه که صدا اول وار میکروفون میشود و به وسیله سیم به تقویت کننده فرستاده میشه و سپس از اسپیکر خارج میشود ولی اگر صدای اسپیکر وارد میکروفون شود باعث میشود این کار مدام تکرار شود و تشکیل یک حلقه دهد هر بار صدا قوی تر شود و اگر کسی جلوی این فید بک را نگیرد میتواند سیستم صدا را منهدم کند به نظر من همین اتفاق برای کرم چاله خواهد افتاد فقط به جای صدا تششعات فیدبک میشودبی درنگ کرم چاله گسترش میابدتششعات وارد و خارج میشود و تشکیل حلقه میدهندو فید بک مدام قوی تر میشود و کرم چاله را منهدم خواهد کرد گرچه کرم چاله های کوچک وجود دارند و شاید بشود روزی یکی از ان ها را بزرگ کرد ولی به اندازه ای دوام نخواهد اورد که بشود به عنوان ماشین زمان از ان ها استفاده نمود به همین دلیل است که کسی به مهمانی من نیامد در واقع من عقیده دارم که نوع سفر به گذشته از کرم چاله ها یا روش های دیگری احتمالا غیر ممکن است و اگر ممکن باشد پارادوکس ها اتفاق خواهند افتادبسیار ناراحت کننده است که به نظر میرسد که سفر گذشته هیچ وقت ممکن نمیشود برای شکار چیان دایناسود احساس تاسف و برای تاریخ دانان احساس خوشحالی میکنند اما داستان به اینجا ختم نمیشوداین باعث نمیشود روش های دیگر غیر ممکن به نظر بیاید من به شخصه سفر در زمان را باور دارم سفر به زمان اینده موفقباشید البته راه های دیگری هم هست که من بعدا میگویم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
1
5
سفر به آینده ممکن است . و به امید خدا ، علم بشر روزی به آن دست خواهد یافت .
با راهی بهتر که امروز چیزی از آن نمی دانیم .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
2
6
سلام انسان هم‌میتونه به زمان بجه گیش برگرده اشتباهتش رو جبران کنه؟
زمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
6
1
سفر به اینده معنی نداره ، کسی که به فرض مثال بعد از یه هفته بیاد ببینه 100 سال گذشته معنیش اینکه زمان براش کند گذشته یعنی یه جورایی از زمان واقعی عقب افتاده و زمان توی اون هفته براش معنی نداشته ، زمان چیزی غیر قابل انکاره که فقط کنترل اون دست خداست و انسان نمیتونه با زمان بازی کنه کسی که از زمان سبقت بگیره ... که این اصلا معنی نداره و نمیشه به جا یا مکان یا زمانی که هنوز اتفاق نیوفتاده سفر کرد .... ولی امکان سفر به گذشته هست چون قبلا اتفاق افتاده
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
قطعا نظر شما بسیار کارشناسانه تر از نظر آقای هاوکینگ است ... مثل اینکه 200 سال بیش کسی میخواست تلفن همراه رو اختراع کنه ... شما بودی میگفتی اصلا امکان نداره از این همه فاصله که صدا به کسی نمیرسه ...
Soheil
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
1
3
همه چیز امکان پذیر هست هر اصلی بدلی هم داره مطمئنم که میشه در زمان سفر کرد ولی خیلی پیچیده هست و خیلی خطرناک اگر کسی میخواد تو زمان سفر کنه از همزاد خودش کمک بگیره ولی مراقب باشه
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
1
5
به نظر من سفر در زمان امکان پذیر خواهد بود اما بعد از این سفر انسان به موقیتی دست نخواهد یافت
ما امروز بر روی سفر در زمان تحقیق میکنیم تا به آینده ای برویم که فرزندانمان برایمان ساخته اند
یعنی رفاه بدون تلاش
حال اگر این سفر ممکن شود ما از تمام مطالعات علمی دست خواهیم برداشت و آینده پیشرفتی نسبت به امروز نخواهد کرد
زیرا همگی به دنبال آینده بهتر به جای تلاش فقط در زمان سفر خواهیم کرد
سلاله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
1
1
یک چیزدیگم بگم داشت یادم میرفت اینده وگذشته احتمالافقط یک تصویربدون جزئیاته که امکان اثرگذاری روی اون رونداریم مثلا تغییرسرنوشتو...امکان پذیرنیست
سلاله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
1
0
اااانظراولم کو ?
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
2
2
به نظرمن سفربه گذشته غیرممکن است وبرای اینده هم واژه انتقال مناسب تراست تاسفر
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
3
1
ایشاالله که سفر به زمان واقعی باشه و بتونیم به زمان سفر کنیم.
محسن توکلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
3
1
این پروژه در اصل جابه‌جایی بیشمار در لحظه نام داره، در واقع الان این موضوع عملی شده و به صورت کاملا مخفی داره انجام میشه، من میتونم با فیزیک ثابتش کنم این موضوع رو.در سال 1983 در فیلادلفیا این پروژه انجام شده که در اون سالها اقای نیکلاس تسلا و حدودا 400 دانشمند و فیزیکدان دیگه روی این پروژه متمرکز شدن، و از اون موقع تا حالا داره این اتفاق میفته، کلا بحثه خیلی گسترده ایه که نمیشه اینجا توضیح داد.موفق باشید دوستان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
4
2
واقعا همه چیز خیلی عجیبه
پیامبر هم در مورد سیاه چاله ها سخنانی گفته همچنین در نهج البلاغه هم وجود داره
علی
|
Germany
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
3
0
جن ها میتونن سفر در زمان و مکان داشته باشند,,به نظر من انسان میتونه با استفاده صد در صد از مغزش این کار رو انجام بده,,,,,,
پاسخ ها
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
روح انسانه که می تونه
سیکاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
2
2
بنظرم اینطور سفر تو زمان مث اینه که چند ماه یا سال توی کما باشی و بعد ک برگردی خودت بدون تغییر باشی و جهان تغییر کرده باشه
که 100درصد ممکنه ولی به درد منو شما نمیخوره
پاسخ ها
سوده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
کی گفته اگه بریم تو کما خودمون تغییر نمی کنیم؟ روند پیری ما همچنان ادامه خواهد داشت حتی در کما.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
1
2
به نظر میاد همه چی سردرگم شده...بلاخره من نفهمیدم تو فضا زمان کند میگذره یا سریع....البته نظر خودم رو سریع چون تو فضا ادم باسرعت زیادی دور زمین میچرخه....و یه چیز دیگه: سفر در زمان میتونه اتفاق بیفته دوستان تا حالا هر چی که تو ذهن انسان بوده .تحقق پیدا میکنه این موضوع هم حل میشه البته توسط انسان و با کمک خدا
پاسخ ها
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
فضا خلا است ربطی به زمان در خلا ندارد
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
3
فکر کنم بهترین راه نظریه انحنای فضا و زمان باشه
رسول
|
Saudi Arabia
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
3
نظر من اینه اگه بتونیم به گذشته یا اینده سفر کنیم شخص یک روح و تماشاگر است و نمی تواند تغییری انجام دهد
ساغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
2
اگه بشه به گذشته سفر کر انسان میتونه جواب خیلی از سوال های خودشو پیدا کنه
ژاسمين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
1
به نظر من سفر در زمان يعني سفر در حال اينده و گذشته ..... ولي اين يه بحث جداست كه ميتونيم سفر كنيم يا نه . حالا اگه من رو چند تا عيده كار كنم مثلا اگه ما وقتي بدنيا ميايم تمام زندگي ما(زندگي ما يعني زنگي ما . گذشتگان و ايندگان)توي ذهن ما باشه اونوقت چي اونوقت ايا نميتونيم ذهنمون رو بخونيم
امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
من با اون قسمت از عقیده هافکینگ برای سفر به زمان استفاده از ذرات فوم کوانتومی و تبدیل ان به کرم چاله موافقم که با عبور ان ما میتوانیم صفری به بعد دیگر داشته باشیم معلوم نیست اینده است یا گذشته و یا چیزی غیر این دو . در رابطه با داشتن سرعتی همانند سرعت نور که بتواند سفر به اینده را قادر سازدمخالف این عقیده هستم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
آیا میشه با انتقال در زمان از مرگ کسی جلوگیری کرد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
1
4
ايشان ثابت كردند عقل سالم ربطي به بدن سالم ندارند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
دوستان برای من یه سوال پیش اومده
این که اگر درسفینه ای که باسرعت نزدیک به نور حرکت میکنه ما بخواهیم که برخلاف حرکت بدویمم دیگه سرعتمون کم نمیشه یا کند نیستیم؟
ژاسمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
1
0
همه ی اینا یجور عقیدست نمیتونی نظر کاملی در موردش بدی پس سوالات پاسخی ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
0
" برای اعمال چنین شتاب و سرعتی برای انسان باید در فضا بود. این در حالی است که سریعترین سفر فضایی انسانها سفر آپولو 10 با سرعت 40 هزار و 233 کیلومتر بر ساعت بوده است. برای سفر به زمان باید با سرعتی 10 برابر این سرعت در فضا حرکت کرد و برای عملی شدن آن به فضاپیمایی بسیار بزرگتر نیاز خواهد بود تا بتوان با کمک آن مقادیر زیادی سوخت برای تامین انرژی مورد نیاز چنین سرعتی حمل شود. ما در تئوری تنها می‌توانیم در طول عمر خود یکبار به سفری بسیار دوردست برویم، سفری کوتاه به مرز کهکشان راه شیری به تنهایی به 80 سال زمان نیاز خواهد داشت."
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
0
سلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
3
1
سلام خودمون همین الان هم به صورت عادی داریم باسرعتی مشخص به آینده سفرمیکنیم این سرعت برای همه انسان های کره زمین یکی هست تا حالافکرکردید به این موضوع همینطورم طورهم کهداریم میریم جلو خودمون میسازیمش الان هم خودمون مسافرزمان هستیم چون این سرعت برایهمه خودمون یکی هست خیلی ها نمیدونن یابه این موضوع فکرنکرده اند
ژاسمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
2
نه عزیزم ما داریم به آینده سفر میکنیم اما در حال پس این سفر در زمان نیست
دنيا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
كرم چاله يعني چي ?
اين كار امكان پذير پس خواب هم ميشه گفت يجورايي سفرزمان چون وقتي كه بيدار مي شيم متوجه زمان نمي شيم
دلیریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
2
‌‌چون سفر به زمان گذشته ممکن نیست در نتیجه کسی که به آینده سفر می‌کنه دیگه نمیتونه برگرده
دلیریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
1
‌‌چون سفر به زمان گذشته ممکن نیست در نتیجه کسی که به آینده سفر می‌کنه دیگه نمیتونه برگرده
این به این معنیه که در اصل زمان سپری شده ولی آن شخص این زمان را احساس نکرده است یا اینکه زمان کمتری برای آن شخص سپری شده است. چیزی که من فهمیدم اینه که برای اینکه بتوانیم به آینده سفر کنیم باید مثلا به مدت 1 ساعت با چنان سرعت زیادی در فضا سفر کنیم که زمانی که به همان نقطه برمی‌گردیم تغییرات زیادی در آنجا ایجاد شده باشد یعنی زمان زیادی سپری شده باشد مثلا 10 سال یا 50 سال. این امر به این خاطر اتفاق میفتد که وقتی با سرعت زیاد در فضا حرکت می‌کنیم زمان به کندی برای ما سپری می‌شود ولی در زمین زمان زیادی گذشته.
مسلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
1
1
سفر در زمان آینده بدون اینکه زمان سپری شود ممکن نیست. مثلا تصور کنید پدربزرگ شما که 30 سال پیش مرده باشه یه دفه شما اونو در زمان خودتون ببینید. این یعنی اینکه اون زنده شده باشه و تونسته باشه در زمان سفر کرده باشه در حالی که خودتون اونو دیدین که مرده. از این نتیجه میگیریم که اگه بخواهیم بریم 10 سال آینده باید یه راهی رو پیدا کنیم که این 10 سال 1 ساعت واسه ما سپری بشه. اون موقع همه میگن این همون مردیه که 10 سال پیش گم شده بود.
دلیریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
1
‌‌چون سفر به زمان گذشته ممکن نیست در نتیجه کسی که به آینده سفر می‌کنه دیگه نمیتونه برگرده
این به این معنیه که در اصل زمان سپری شده ولی آن شخص این زمان را احساس نکرده است یا اینکه زمان کمتری برای آن شخص سپری شده است. چیزی که من فهمیدم اینه که برای اینکه بتوانیم به آینده سفر کنیم باید مثلا به مدت 1 ساعت با چنان سرعت زیادی در فضا سفر کنیم که زمانی که به همان نقطه برمی‌گردیم تغییرات زیادی در آنجا ایجاد شده باشد یعنی زمان زیادی سپری شده باشد مثلا 10 سال یا 50 سال. این امر به این خاطر اتفاق میفتد که وقتی با سرعت زیاد در فضا حرکت می‌کنیم زمان به کندی برای ما سپری می‌شود ولی در زمین زمان زیادی گذشته.
محمد جلالی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
1
2
سفر در زمان یک نظریا ای نسبتا غلط/ما در حال سفر در زمان هستیم منتهی برای خودمان عادی و در حال حاظری است سفر به گذشته میشع گفت امکان پذیر نیست حالا میگیم چرا ؟/چون همین ثانیه گوش کن همین ثانیه به ساعت و دقیقه و ثانیه الان نگاه کن ، نگاه کردی ؟ این زمان با این که مال یک ثانیه پیش ولی دیگه تکرار نمیشه ! همین یه ثانیه ها میشه ۱۰ سال که من و شما بیاییم الان بگیم سفر در زمان به آینده همین ثانیه ها ... به قول یکی از دوستان ما که میخوابیم هم متوجه سفر نیستیم همان سفر در زمان رو میگم بعد چند ساعت پا میشیم و ادامه زندگی و متوجه اینکه برای مثال اگه ۹ساعت خوا بیدیم بیدار شدیم میبینیم ۹ ساعت گذشته ولی برای ما یک ثانیه خواب و ثانیه بعد بیداری است مگه اینکه خواب ببینیم درسته ؟ خب ؟ ! آیا میشه گفت سفر در زمان یه جور خواب است؟ اگر بیش تر بخوابیم بیش تر سفر میکنیم (یه نظریست از خودم) ما در حال سفر در زمان هستیم و نباید بگیم آیا سفر در زمان وجود دارد مگیم : =>آیا سفر در زمان به صورت سریع تر ممکن است )؟
پدر نجوم ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
3
3
سلام،ما تنها نباید نظریات دانشمندان غربی رو بپذیریم سفر هم به گذشته ممکنه و هم آينده چرا که عرفای ما به گذشته نیز داشتن از جمعه سفر به واقعه عاشورا که بزرگی در زمان حياتش داشت قرآن گنجینه علومه که از طرىقه می توان شناخت
هاشم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
1
2
سلام
همیشه وقتی فکر میکنید دارید مسیر درست رو میرید وهمه چی درسته یادتون باشه شاید راه دیگه ای درسته....
همه چی رو برعکس کنید
بجای اینکه با سرعت حرکت کنید خودتون رو ثابت نگه دارید و فضا رو بحرکت درارید.
موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
4
سلام. بدون شک انسانهای چند قرن پیش تکنولوجیهای جدید(تلگرام اینستاگرام و...)رو به نوعی غیر ممکن و جز محالات میدونستن. درک بعضی از انسانهای عصر حاضر هم نسبت به سفر به زمان یا کند یا تند کردن ان مثل انسانهای پیشین نسبت به تکنولوجیهای پیشرفتس. سفر به زمان، کند یا تند کردن ان اصلا غیر ممکن نیست.فقط سخت و نیاز به فرصتها و ازمایشات متعددی دارد. موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
فکر کنم در زمینه کند یا تند شدن زمان(سفر به زمان) کارهایی انجام شده به زودی مطالب بیشتری میفهمیم.
عاشق زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
1
1
سلام به دوستان و استادان بنده
اگه اجازه بدید من هم نظر خودم رو در مورد سفر به زمان اراعه بدم :
اولاً: من سفر به گذشته رو نقض میکنم با دلایل زیر:
1- انسان نمیتونه بره به گذشته وکاری کنه که خودش به دنیا نیاد یا خودش رو بکشه

2- فکر کنید به گذشته رفتید ایا میتونید خودتون رو ببینید؟ یا با خودتون صحبت کنید به طوریکه فردیکه در گذشت شماست به سوالهای شما حواب بده؟
نمیشه چون یک فرد نیتونه قبل تولدش وقبل هم پیوستن مولکول های بدن خودش وجود داشته باشه دلیل دوم اینه که یک فرد نمیتونه در یک زمان ومکاندوبار حظور داشته باشه.
ثانیاً: زندگی یک انسان معمولی رو در نظر بگیرید که متولد میشه به زندگی خودش ادامه میده و میمیره که بُِعد روحانی او به جهانی دیگه میره وبُعد جسمانی او در این دنیا به مواد الی تجزیه میشه . ما این فرایند رو دوباره مرور میکنیم ولی اینبار یکم اهسته تر: انسان متولد میشه هر ثانیه عمر انسان رو زیاد میکنه(ولی پیر شدن به زمان بستگی نداره) و بدن مستهلک میشه که بعد اینکه بدن بسیار پیر (مستهلک) شد بعضی از سیستم های اون داری مشکل میشن یا از کار افتادگی پیدامیکنن که موجب مرگ انسان میشه .خوب اگرما در این موضوع کمی فکر کنیم می فهمیم که :دلیل اینکه انسان میخواد به اینده سفر کنه همین فانی بودنش ومیل به اینکه شاهد چیز های جدیدی باشه و اینکه انسان نمیتونه با زندگی عادی خودش شاهد اون هاباشه پس میخواد به آینده سفر کنه ما دلیل سفر انسان به زمان های اینده رو فهمیدیم
حالا وارد بحث اصلی میشیم من معتقدم که زمان باعث پیر شدن ما نمیشه بلکه چیزیکه باعث پیر شدن ما میشه استفاده کردن از بدن مونه ما یک ماشین رودر نظر میگیریم که در یک گاراژ هست و هیچ استفاده ای از اون نمیشه ایا این ماشین فرسوده میشه جوابش بله چون هرچیزی که در خلا نباشه دچار فرسودگی میشه ولی درصد فرسودگی این ماشین ازماشینی که داخل جاده همیشه در حال حرکته کم تره این رو قضیه 1 درنظر میگیریم
خوب انسان زمانی که خواب است گذشت زمان را احساس نمیکند پس وقتی انسان به خواب میرود وارد سفر در زمان می شودکه بزرگی این سفر چند دقیقه چند ساعت وچند روز وچند سال میتواند باشد وزمانی که از خواببیدار می شود این سفر به پایان رسیده که در خواب های معمولی انسان, انسان متوجه ی تغیرات زیادی نمیشود اما اگر ما مدت زمان این خواب را بیشتر کنیم مثلا 30 سال انسان پس از 30 سال که از خواب بیدار شود متوجه پیشرفت های زیاد علمی می شود که باعث تعجب او می شود باتوجه به داستان اصحاب کهف که در کتاب الهی امده که چندنفر به غاری می روند و در ان جا به خواب (سفردرزمان)وارد میشون که انهارا به سالها بعد می برد که انها متوجه ی این تغیرات می شوند که باعث تعجب زیاد انها میشود اما گفته شده که این سفر درزمان برای انها مثل یک خواب معمولی بوده قضیه ی2
خوب با توجه به قضیه یه 1 و2 میتوان گفت که سفر در زمان ممکن است اما نه به صورتی که اقای استیفن هاکینگ و اقای انشتین گفته بودند به اینصورت که انسان توسط وسیله ای به خواب می رود که علائم حیاطی انسان رابرسی میکند و مواد موردنیاز بدن را تزریق می کند وبدن رادر حالتی نگه میداردکه استهلاک بدن انقدر پایین باشد که در چند صد سال تاثیر زیادی بر بدن نگذارد که این امر باعث میشود که انسان به خوابی عمیق و طولانی برود که میتوان مدت زمان آن را تعیین کرد و این خواب برای کسی که به خواب رفته ممکن است معادل چند دقیقه باشد امادر واقعیت او سفر زیادی در زمان راتجربه کرده البته مادر نزدیکی این فناوری هستیم که در چند صد سال اینده به ان دست پیدا میکنیم با تشکر از این که به عقید وایده ی من چشم سپردید ودر خر مانباید این رو فراموش کنیم که سفر در زمان هم مانند سفر در مکان های معمولی از راه روش های زیادی ممکن است که روش من تنها یکی از انها بود


شماره ی تلفنم برای گفتگو با دوستا نی که میخواهند در این مورد بحث کنیم
mahdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
1
1
سفر در زمان فقط با سرعت بالا امکان پزیره.
کسی نمیتونی به گذشته سفر کنه
دو آدم رو تصور کنید در حال راه رفتن.اگه یکی از آنها مسیر رو بدو کنه.و دیگری راه بره وقتی به مقصد برسن دو زمان متفاوت دارن.چون اونی که مسیر رو دویده زودتر میرسه
.و اونی که راه میره .دیرتر
پس اگه فردی با سرعت بالا (مثل سرعت نور)حرکت کنه.درواقع همان دونده است.که از ما جلو تر و اون آینده ی مارو زود تر از ما میبینه
mahdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
1
0
سفر در زمان فقط با سرعت بالا امکان پزیره.
کسی نمیتونی به گذشته سفر کنه
دو آدم رو تصور کنید در حال راه رفتن.اگه یکی از آنها مسیر رو بدو کنه.و دیگری راه بره وقتی به مقصد برسن دو زمان متفاوت دارن.چون اونی که مسیر رو دویده زودتر میرسه
.و اونی که راه میره .دیرتر
پس اگه فردی با سرعت بالا (مثل سرعت نور)حرکت کنه.درواقع همان دونده است.که از ما جلو تر و اون آینده ی مارو زود تر از ما میبینه
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
0
2
این امر امکان پذیره اما اگر خداوند بخواهد به این علم و تکنولوژی می رسیم چون خداوند در ایت الکرسی فرموده اند که به میزانی از علم و دانش دست پیدا میکنیم که خدا بخاد.مثلا معراج پیامبر میتونه سفر در زمان باشه که بعد از اون همه اتفاقاتی که بر ایشان گذشت هنوز ظرف ابی که قبل از معراج در حال ریختن بود بعد از برگشت ایشان هنوز در حال ریختن بوده است.اصحاب کهف هم نمونه خوب و قابل تحقیق این قضیه میتونه باشه که البته تشابه اسمی شهر اصحاب کهف که فیلادلفیا نام داشت با شهر امریکایی فیلادلفیا که پروژه سری سفر به زمان در انجا مطرح شده هم قابل تامل است.در کل قوانین و دانش ما محدوده و این قوانین و دانش در سیارات و خیلی از جاهای کهکشان کاملا بی استفاده میشه و دیگه نمیشه از اونها استفاده کرد.به نظر بنده بهترین گواه انسان بر این که میشود در مکان و زمان سفر کرد خواب و رویاهاست که هر انسانی تجربه ای حیرت اور در این زمینه دارد.عده ای خواب هایی می بینند که دقیقا چند روز بعد محقق میشود و شاید برای همه انسانها اتفاق افتاده باشد.به دست خدا.
بامداد
|
United States of America
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
1
2
تصور کنید که دارید با یه توپ بازی می کنید، خب وقتی که توی ثانیه 1 به توپ ضربه می زنید تصویر صوت و ... ایجاد شده و میره اما اگر کسی در فاصله زمانی یک ثانیه عقب تر شما باشه وقتی که اون ضربه برای شما تموم شده تازه اون میبینه.... پس تصویر و صوت و تمام اجزای تشکیل دهنده حال شما در فضا وجود داره و به نسبیتی از زمان کسی که از شما فاصله زمانی داره اونو میبینه و مفهوم سفر به گذشته قابل لمس میشه
این موضوع با یکی از ایه های قران که اشاره به ضبط اعمال به صورت کامل هم هم خوانی داره. درسته که اثرات پژواکی تصویر صدا و... کم میشه ولی حذف نمیشه و همیشه ماندگاره.
حالا کسی که مثلا با فاصله زمانی معادل 60 میلیون سال دورتر از ما زندگی می کنه چیزی که توی کره خاکی ما میبنه عصر دیناسورهاست!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
البته منظورت سال نوری بود دیگه، 60 میلیون سال نوری
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
1
0
اگه ما در جهان های موازی زندگی می کنیدو هر لحظه یک دنیا است و در صورتی که پارادوکس های زمان را نادیده بگیریم پس لاید قطعا افرادی از آینده در زمان ما زندگی کنند. شاید هم اگر در زمان سفیر کنیم و باعث مرگ خود در. کودکی شویم فقط مسیر یک دنیای موازی را تغییر داده ایم.
محمد MRT841
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
1
0
فکر کنم با توجه به قرآن کریم امکان نداره که در زمان سفر کنیم چه آینده چه گذشته اینکه ما مثل اصحاب کهف خودمون رو به خواب بزنیم یا با سرعت نور دور زمین بچرخیم بعد بیایم ببینیم که ۱۰۰ سال گذشته و جهان پیشرفت زیادی کرده به این معنی نیس که در آینده سفر کردیم این یه جور دور زدن زمانه
سفر در آینده به نظر بنده این است که بتوانیم از آینده خبر بیاوریم مثلا بفهمیم که دو دقیقه بعد چه اتفاقی رخ میدهد و این امکان پذیر نیست
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
0
0
سلام دوستان.من هنوزبرام سواله یعنی درکش برام عاجزه سفرباسرعت نور درفضا زمان برای مادیرمیگذره یاسریع ؟بنظرمنکه سریع میگذره. به فرض مثال ما تو جمع خانوادگی توخونه نشستیم وباسرعت نور مدار زمین رو ۷دور میزنیم تویک ثانیه و برمیگردیم خونه. این کار چند ثانیه از خونه تا مدار و برگشت ب خونه طول کشید خب این یعنی زمانی که ماسپری کردیم بسیارسریعتر از زمانی بود که کسانی بدون این سرعت طی میکردند . مابرمیگردیم خونه میبینیم هیچ تغییری یعنی زمان طولانیی اتفاق نیفتاده. مثل اینه که باسرعت بروی جایی و برگردی. این زمانو برای مانسبت به کسانیکه بازمان کندتری سپری کردند سریعترکرده . زمان کند میگذره یا مکان تغییرکرده . اگه کشی میتونه کمکی کنه که روشن بشم ممنون میشم .هرچند بااین مثالی که خودم زدم تاحدودی روشن شدم
علیرضا رهبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
0
کسانی هستن که زیاد نظر می دهند
مثل : آقایان مهدی
میلاد و خصوصا آقایان «parsa ansar» و «عاشق زینب»
ارین
|
United States of America
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
3
0
سلام. به نظر من سفر در زمان امکان پذیر هست ومیتوان به اینده سفر کرد ولی به گذشته پا گذاشتن یک اشتباهه چون یک کار غیر عادی باعث به وجود اومدن پارادوکس بشه که این میتونه اینده ای که در ان بوده ایم را نابود کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
حالا شاید ما کاری نکردیم که باعث پارادوکس (تناقض) بشه. این ها به تعهّد ما و خودمون و رفتارمون بستگی داره که کار غیر عادی نکنیم و اون طور تغییری ایجاد نکنیم که باعث تناقض بشه؛ وگرنه چرا که نه، نتونیم به گذشته سفر کنیم!
امیر حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
1
0
به نظر من سفر در زمان امکان پزیره ولی این سفر در زمان نیست بلکه این سرعتیه که تو بعضی مکان ها بشتر وکمتر میگزره مثلا اگه تو تویه یک ماشینی باشی که توش زمان سریع بگزره در زمان سفر کردی برای اینکه زمان بیرون کند تر از زمانیه که الان تو داری تو ماشین سپری میکنی مثلا ۵ ثانیه ی تو معادل ۵ سال زمان بیرونه که به این عمل سفر در زمان میگویند
حالا ماشین شخصی شما هم همینطوره که با سورعتی که دارید از بقیه حداقل بیشتر است وشما به اینده ای (نزدیک)سفر کرده اید یا با سورتی که دارید میدوید زود تر از ان هایی که دارند اهسته راه میروند به مغسد میرسید به این هم در نوعه خودش به نظر من سفر در زمان میگویند
از امیرحسین اقامحمدی ۱۴ ساله کرج
ممنون میشم در این باره کسی
چیزی به من اموزش بدهد
...
است با تشکر از سایت خوبتون
محراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
0
0
سلام
به نظر من تو زمین خودمون هم جایی وجود داره برای سفر در زمان مثل اصحاب کهف جایی که جاذبه خیلی زیاده مثل مثلث برمودا یا هرجای دیگه ای که مشکوک به تجمع جاذبه ست.
لااا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
1
هم سفر به اینده و هم سفر به گذشته کاملا امکان پذیر است منتها دانش بشری به ان نمیرسد البته شاید در اینده کشف شود .( پیامبر در معراج در اینده سفر کرده و جهنم رو دیده البته به اذن خدا)
محمد شعبان زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
1
سلام

سفر در زمان هم به گذشته و هم آینده کاملا امکان پذیر است

و راز آن میدان و امواج طولی الکترومغناطیس می باشد

وبلاگ سفر در زمان با امواج طولی الکترومغناطیس رو حتما بخونین وکلیپ هاشو ببینین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
کلا سفر در زمان خارج از منطقه.
باید خارج از منطق و فیزیک با این مساله رفتار کرد.
باید دنبال جایی و چیزی بود که فیزیک و منطق اونجا با منطق زمین فرق کنه.
شاید در سرعت بالا 300000 کیلومتر بر ثانیه همه منطق و استدلالی که تو ذهنمون هست فرق کنه.
برای آزمایش چنین چیزی عمر یک انسان کافی نیست.
اینقدر پیچیده هست که حتی توضیح دادنش هم خارج از اون چیزیه که بشه بیان کرد.
خیلی ذهنمو مشغول کرد.
محمدجواد سلطانی تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
1
0
من رفتم خوب بود
پاسخ ها
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
سفر در زمان

؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
0
0
دوستان برخی علم رو با خرافات و جادو جمبل قاطی کردن. مقاله بالا صحبت از سفر در زمان در مفهوم فیزیکیست و نه زمان به معنای ادراکی . یعنی یک جسم حالا چه انسان چه غیر انسان در سرعت نزدیک به نور زمان انقدر کند میشود برایش که وقتی از این سرعت فارغ شود ده دقیقه مثلا زمان برای او درواقع چندین سال برای اجسام خارج از این محدوده ی سرعت آب خورده است . و کاملا هم درست است . این با خواب فرق دارد شما اگر بیست ساعت خواب باشید همان اندازه پیر میشوید که یک انسان دیگر بیست ساعت بیدار باشد اما در گرانش خیلی بالا شما ده دقیقه میگذرونید اما اجسامی با گرانش پایین تر ده ها سال . این در راستای اصل نسبیت عام در فیزیکه و اغلب دانشمندان به همین عقیده اند و الا اگه اینطور بود که انسانی پا می شد میرفت آینده و برمیگشت که اصل مطلق بود نه نسبی و هیچ فیزیکدانی بر این عقیده نیست که جسم یا انسانی سفر مطلق زمانی داشته باشد بلکه طبقه نظریه نسبیت عام شما فقط میتوانید در میدان گرانشی ایی قرار بگیرید که زمان نسبت به ادمهای خارج از میدان گرانشی بالا تاکید میکنم نسبت به انها کندتر سپری شود . برای درک مسئله یه مثال میزنم یه دوربین فیلبرداری رو درنظر بگیرید که از راه رفتن ادمی در. حال فیلبرداری است بطور. پیش فرض دوربین با سرعت ۲۵ فریم بر. ثانیه وقتی ریکورد میکند ما سرعت راه رفتن سوژه رو چه در. تصویر چه در. واقعیت یکی میبینیم. حالا فرض کنیم سرعت فیلبرداری رو از بیست و پنج فریم برسونیم به ۵۰ فریم در ثانیه با افزایش سرعت نتیجه این میشه که ما راه رفتن فرد رو صحنه اهسته میبینیم در واقع زمان برای تصویر نسبت به سوژه و فقط نسبت به ان کند میشود
محمد شعبان زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
0
شما 14 خط نوشتین که فقط بگین سفر در زمان به صورت کند شدن زمان و فقط رو به جلو امکان پذیره

و از نظریه نسبیت فقط همین حرکت با سرعت نور و کند شدن زمان رو متوجه شدین


هم نظریه نسبیت و هم مکانیک کوانتومی هر دوتا سفر در زمان به گذشته و آینده رو امکان پذیر میدونند

از طرفی شواهد زیادی از مسافران زمان هم تا کنون پیدا شده


اما از همه مهمتر: راز سفر در زمان نوعی انرژی درخشنده هستش که فیزیک کوانتوم اون رو با نام انرژی منفی(انرژی خلا- انرژی نقطه صفر) پیش بینی کرده

و نیکلا تسلا این انرژی رو که در حقیقت نوع دیگری از جریان الکتریکی طولی هستش به صورت کاملا اتفاقی در یکی از آزمایشاتش کشف کرد

تنها چیزی که برایه سفر در زمان نیاز هستش همین انرژی الکتریکی ( میدان طولی الکترومغناطیس)ناشناخته هستش که پس از تخلیه اون بلافاصله در کسری از ثانیه جسم ناپدید میشه و از همین طریق نه تنها میشه به گذشته و آینده سفر کرد بلکه میشه تله پورت کرد و مسافت هایه نجومی رو طی کرد

به علاوه وکیلی به نام اندرو دی باشاگو مدعی هستش که با این انرژی در دوران کودکی در یکی از پروژه هایه سری سفر در زمان در آمریکا در زمان به گذشته سفر کرده

و اگه دربارش بخونین نوشته شده انرژی تابان نوعی انرژی است که نیکلا تسلا اون رو کشفش کرد

برایه نمونه دیدن این انرژی درخشنده (انرژی تابان)این ((کلیپ نجات موتور سوار توسط روح)) رو در سایت آپارات مشاهده کنین تا خودتون به چشم ببینین چگونه سفر در زمان و تله پورت امکان پذیر میشه
پویا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
0
0
می شود سفر به گذشته را امکان پذیر کرد در آینده به صورتی که ماهواره ها ی در سر تا سر کره زمین وجود داشته باشه و لحظه لحظه زندگی انسان ثبت کند به صورت کاملا چند بعدی و واقعی که انسان کم کم داره به کیفیت تصویر و واقعی بودن آن و پخش آن پیشرفت می کنه حالا فرض کنیم کل کره زمین جزئی ترین ان فیلم برداری بشه به زبان ساده طی ۲۰ سال آینده یا ۴۰ سال آینده بچه های که به دنیا می آیند می توان برای تماشای گذشته و اتفاقات آن به گذشته سفر کنن و ببینن حتی باعث این می شود که خلاف کارها و یا قتل ها از دید کسی مخفی نماند و تغییری در تاریخ رخ ندهد این عمل عقلانی تر هست و امکان پذیر تر و زمانی این را همه خواهند فهمید شاید خیلی ها بگن این همه اطلاعات اگر بخوان ضبط کنن به اندازه کهکشان جا باید باشد نه علم ثابت کرده که اطلاعات را با فرمت های خاصی می شود کم تر کرد نمونه ان سی دی های بلوری پلی ۴ که کمپانی آن به خاطر اینکه آن سی دی ها را کمتر کسی می تواند تولید کند که حجم ۵۰ گیگ را در خود جا دهد هر سی دی را بالای ۱۰۰ هزار فروش می کند و کلی پول به جیب می زند و نمی توانن کپی از آن بر دار ن چون خیلی از کشورها هنوز علمش ندارن
ی اصلاح طلب
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
3
1
مطمئنا اگ محمود دوباره رئیس جمهور بشه ما میتونیم در زمان هم سفر کنیم.همانطور ک ب همه علوم دیگر دست پیدا کردیم . خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
payam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
زمان یک واژه هستش ودرتفکر عقلانی ما انسانها حدفاصل دونقطه میتونه باشه ولی برای اثبات نوع زمان و سرعت باید دقت کرد که ما از کجا ودرچه نقطه ای باید درمورد زمان صحبت کنیم شرایط زمان و عکس العمل آن نسبت به هرنقطه جغرافیایی متفاوت هستش .جواب گذر درزمان آسونه ما حداقل دراین کهکشان قادر به این کار نیستیم یکم اگه آقای هاوکینگ فکر میکرد میفهمید که ما در کم واکنش ترین کهکشان نسبت به ابر کهکشان قرار گرفتیم واین همون چیزیه که مانع کشف کرم چاله یا مسیرهای بافرایند پرکشش قرارداره.آزمایش چرخ و فلک انیشتین اینو قبلا ثابت کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
زمان فضا .... سفر به آینده امکان پذیره ولی به گذشته امکان آن صفر است شما خودتان را تصور کنید به اینده میروید وخودتان را میبینید یعنی شما یک همزاد دارید ودو تا هستی بعد شما خودتان را در حالی میبینید که پزشک هستی خوب حالا به زمان حال برمیگردیدی بر می گردید و فیزیکدان میشوید حالا چه میشود هم در اینده پزشکید ودر حال فیزیکدان یه خورده پیچیدست
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
عالی بود ...
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
عالی بود ...
لطفا در مقاله های بعدی از عکس های بیشتری استفاده کنید....
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
0
خیلی عالی
محمد
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
1
0
با سلام اگر سرعت نزدیک سرعت نور زمان رو کند میکرد وقتی در یک اتاق کاملا تاریک بودیم و یک چراغ قوه رو روشن میکردید سال ها طول میکشید که نور چراغ قوه به شما برسد و در حالی که برای نور کسری از ثانیه بود اما چنین اتفاقی نمی افتد .
سرعت نور در آب کمتر از سرعت نور در خلا هست پس سرعت نور در آب سرعت 99.9 درصد نور در خلا هست ولی زمان کند نمیشود وقتی که نور در آب حرکت میکند اگر این طور بود باید سال ها طول میکشید که نور به کف دریا برسد ولی در کسری از ثانیه اتفاق میافتد.
رسول
|
Germany
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
0
به نظر من سفر در زمان به اینصورت غیر ممکنه.چون بدن ما محدودیت هایی داره که نمیشه اونو با قوانین فیزیک توجیه کرد. متوقف کردن زمان برای انسان الان امکان پذیره و اون از طریق انجماده. انسان رو منجمد میکنن و تا هر وقت بخوان نگه میدارن و بعد دوباره از حالت انجماد درش میارن. اون موقع زمان برای اون شخص متوقفه و وقتی بیدار میشه خودش رو مثلا در 20 سال بعد میبینه
ادم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
1
0
اینا همه اثرات حشیش و کراکه
این حرفا چیه اگه سفر در زمان ممکن بود ....
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
2
0
استفان هاوکینگ را خدا بیامرزد حیف شد مرد
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
سلام
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
1
0
سلام
من وقتی ۱۰ سالم بود سفر به زمان برام اتفاق افتاد کلا گیج مبهوت بودم به کسی نگفتم تا چند سال پیش متوجه سفر در زمان شدم .تا مدتی که اصلا حضمش نتونستم بکنم به هیچ کس هم نگفتم چون هرکسی درکش و نداشت حدود ۱۷سال پیش .هنوز هم تو فکرش میرم .ولی واقعا برام پیش آمد هرکس خواست ایمیل بزنه براش نوریه میدم بعد متوجه می شید که سفر در زمان هست
پدرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
سلام دوستان خسته نباشید.
اینکه میگد صفر به گذشته نمیشه در واقع میشه ولی بدون صفر زمان باید به دور ترین سیاره بری خیلی دور جایی که اونجا نور زمین هنوز نرسیده باشه باید یه دستگاه یا دوربین خیلی قوی داشت احتمالا تا گذشته ی زیمونو ببینی.
دوم سفر به اینده شدنش که میشه ولی زمان خیلی پیچیده هستش تو هر ثانیه یا دقیقه ما زندگی میکنیم زمان حالی وجود نداره مگه چند ثانیه تو یه صحنه میمونیم؟؟؟کلا یکی آینده هست یکی هم گذشته به نظر من هم گذشته ی ما خودمون زندگی میکنیم هم آینده خودمون زندگی میکنیم به نظرتون خواب هایی که میبینین از گذشته یا آینده از کجا میان اِلهام که نمیشن همش زمانه.
نمیدونم تونستم بفهمونم یا نه ولی نظر من اینا بود.
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
1
0
بنام خدای خرد
نظرهای جالب و خواندنی دوستان رو خواندم ولی بهتره بدونیم سفر در زمان چی به آینده چی به گذشته امکان پذیر نیست چون شما نمی تونید به گذشته برید چون باید سرعتی بیش از سرعت نور داشته باشید و همچنین در آینده چون سرعتی برابر با نور داشته باشید.حال میگیم ما به تکنولوژی برسیم که برابر با سرعت نور باشه و به آینده سفر کنیم ولی دیگه نمی تونیم بر گردیم چون باید سرعتی بیش از نور داشته باشیم که بتونیم برگردیم.سفر در زمان تئوری که دانشمندان برای رفتن از نقطه A به B در زمان حال ولی با سرعت زیاد میباشد تا بتوانند مسافت خیلی زیاد رو طی کنند.
آسمان زیبا است
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
0
من حدود 15 ثانیه در زمان سفر کردم
و یک بار انسان کامل را دیده ام.
ببخشید نمیتوانم نام و ایمیل اصلی ام را بنویسم.
آسمان زیبا است
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
و میدانم چطور میشود در زمان سفر کرد.
آسمان زیبا است
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
انسان توانایی های بسیار زیادی دارد. سفر کردن در زمان هم راه های برای خود دارد که باید راهش را بدانید. جالب اینجا است که هر انسانی میتواند سفر در زمان را انجام دهد. آنهایی که میگویند سفر در زمان محال است هنوز خود و توانایی های خود و خدای خود را نشناخته اند.
آسمان زیبا است
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
انسان تواناهی های بسیار زیادی دارد.
سفر در زمان هم راه های بسیاری دارد.
کسی که میگوید سفر در زمان محال است باید به او بگویم که نه خود را، نه خدای خود را و نه توانایی های خود را شناخته است.
تمام انسانها میتوانند در زمان سفر کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
1
اگه کسی می دونه سفر در زمان به چه شکل میشه و اطلاعاتی داره ا هر طریق لطفاً ارتباط برقرار کنه باهام
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین