کد خبر: ۹۹۷۴۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۰

وداع مردم ورامين با پيكر دو شهيد گمنام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار آفتاب از شهرستان ورامين، آيت الله سيدمرتضي محمودي گلپايگاني با حضور در تشييع دو شهيد گمنام در ورامين بر پيكر آنها اقامه نماز كرد. 

در اين مراسم معنوي كه با حضور گسترده مردم شهيدپرور ورامين برگزار شد، مداحان به مديحه‌سرايي پرداختند. 

در وداع با پيكر 2 شهيد مطهر دفاع مقدس مردم حال و هواي ديگري داشتند؛ فردي چفيه خود را به تابوت‌هاي شهدا مي‌كشد، مادري فرياد مي‌كشيد، گويا ياد فرزند شهيدش باعث گريه وي مي‌شد، مردم همه در حال گريه بودند و حال و هواي جبهه در خيابان‌هاي ورامين فراگير شده بود و فضا فضاي شهدا بود. 

هركس سعي داشت خود را به تابوت شهدا برساند و به نحوي معطر شود. پيكر شهدا از ميدان امام حسين(ع) تشييع و به ميدان امام خميني (ره) آمد. 

آيت‌الله محمودي بر پيكر اين دو تن شهيد گمنام كه يكي از آنها 18 ساله و ديگري 20 ساله بودند نماز خواند و پس از نماز در مراسم تشييع تا گلزار شهداي سيد فتح الله همراه جمعيت مي‌آمد. 

محمد كاشاني مسئول بنياد حفظ و نشر آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس شهرستان ورامين در گفت‌و‌گو با خبرنگار آفتاب گفت: روز گذشته شهدا پس از تشييع به بنياد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس منتقل شدند و پيكر اين عزيزان ساعت 17 به محسنيه شهيد عليخاني برده شد و مراسم عزاداري ويژه بانوان در اين محسنيه تا ساعت 19 برگزار شد، پس از نماز مغرب و عشاء نيز پيكر شهدا در حسينيه ثارالله هيئت رزمندگان اسلام قرار گرفت و مراسم با شكوهي تا ساعت 24 برقرار بود. 

بر پايه اين گزارش، دست نوشته‌هاي همچون «آمديد، اما وقتي كه دل ما همه جا بود غير از آنجايي كه بايد باشد»، شهدا در روز قيامت به ديدار ما هم بيائيد»، «مردان حقيقت كه به حقيقت پيوستند، از قيد تعلقات دنيا رستند، چشمي به تماشاي جهان بگشودند، ديدند كه ديدني ندارد رفتند»، «جان فاطمه زهرا سلام‌الله شفاعت ما يادتان نرود»، كجائيد اي شهيدان خدايي، بلاجويان دشت كربلايي»، بسم‌رب‌الشهدا، اي شهيد دعا كن براي ما، خوش به سعدتت سفارش ما را به فاطمه زهرا سلام‌الله بكن»، «شهدا به حق حضرت زهرا سلام‌الله در قيامت ما را فراموش نكن»، «براي سلامتي و طول عمر مقام معظم رهبري دعا كنيد» و ... به چشم مي‌خورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین