کد خبر: ۷۲۷۸۷
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۶

برنامه های نوروزی سیما

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ویژه برنامه های نوروزی در شبکه های مختلف سیما به این شرح است :

شبکه یک سیما
این شبکه با شعار «شبکه ایرانی، نوروز ایرانی» امسال با برنامه های متنوع میزبان مخاطبان خود خواهد بود. علاوه بر پخش نزدیک به 20 فیلم سینمایی جدید از شبکه یک سیما در ایام نوروز، این شبکه با یک سریال طنز هر شب به خانه های مردم خواهد آمد.

«پیامک از دیار باقی »تازه ترین ساخته سیروس مقدم است. این سریال که از حال و هوای کمدی برخوردار است با جمع کثیری از بازیگران طنز تلویزیون و سینما سعی دارد، اوقات شیرین و جذابی را برای مخاطبان خود در ایام نوروز فراهم سازد.

در این سریال که بر اساس نوشته ایی از محسن طنابنده، ساخته می شود و در آن بازیگرانی چون: محمدرضا شریفی نیا، افسانه بایگان، حمید لولایی، رضا شفیعی جم، نادر سلیمانی، بیژن بنفش خواه، محسن قاضی مرادی در کنار چهره هایی چون: شیلا خداداد، سروش گودرزی و حامد کمیلی به ایفای نقش می پردازند.

ماجرای سریال «پیامک از دیار باقی» درباره یک بازاری طماع و حریص به نام منصور سیم خواه است که طی یک کلاه برداری تصمیم می گیرد، برای فرار از دست طلبکاران، ضمن یک دعوای ساختگی، وانمود کند، مرده است. حال او که یک مرده محسوب می شود، باید به خاک سپرده شود. بنابر این شخص معتادی را راضی می کنند تا با گرفتن مبلغی به جای او به خاک سپرده شود. اما با لو رفتن هویت معتاد برای طلبکاران سیم خواه ناچار می شود خود به طور موقت دفن شود و....

این سریال در 15 قسمت 30 دقیقه به همت سید امیر سیدزاده به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تهیه می شود و در تعصیلات نوروز هر شب از این شبکه پخش خواهد شد.

«شاهزاده سرزمین آلان» عنوان سریال دیگری از شبکه یک سیماست که در ایام نوروز پخش خواهد شد. این سریال در قالب برنامه کودک و نوجوان و برای این دسته از مخاطبان پخش می شود.

«شاهزاده سرزمین آلان» که حسین مختاری آن را کارگردانی کرده است، داستان شاهزادیی از سرزمینی به نام آلان را دنبال می کند که از شرایط حاکم بر قصر خود ناراضی است. این شاهزاده که کمی بدخلق است برای رفع عصبانیت خود، افرادی موسوم به کتک خور را به باد کتک می گیرد تا اینکه......

در این فیلم اکرم محمدی، رحیم نوروزی، حمید رضا تاج دولتی، محمد فیلی، مریم بوبایی، کاظم هژیر آزاد در کنار بازیگران نوجوانی چون سجاد باقری، محمد علی بداغی و میلاد پناهی به ایفای نقش پرداخته اند این سریال را محمدغلامپور نوشته است و حسین مختاری آن را در 16 قسمت 30 دقیقه ایی برای گروه کودک و نوجوان شبکه یک سیما تهیه کرده است.

کودکان و نوجوانان علاوه بر این سریال می توانند در ایام نوروز شاهد برنامه ایی تحت عنوان «سلام بهار» از شبکه یک سیما باشند این برنامه که از اولین روز بهار هر روز به مدت 20 دقیقه از برنامه کودک و نوجوان شبکه یک سیما پخش می شود، یک برنامه ترکیبی است که به قرائت اشعاربهاری خواجه شیراز«حافظ» و تفسیر آن اختصاص دارد. و درباره بهار و زندگی با مخاطبان خود سخن خواهد گفت گزارش های متنوع و وله های مختلف از دیگر بخش های این برنامه است.

«سلام بهار» را الهه کسمایی برای گروه کودک و نوجوان شبکه یک سیما تهیه و کارگردانی می کند و محسن افشانی، کیوان ساکت، و فرشاد نادری نیا به عنوان مجری در این برنامه حضور خواهند داشت. گفتنی است این برنامه که بر اساس طرحی از محمد میرکیانی تولید می شود، پس از ایام تعصیلات نوروز نیز ادامه خواهد یافت و تا پایان بهار یعنی 31 خرداد ماه هر روز از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

همچنین گروه کودک و نوجوان شبکه یک برای ایام نوروز، چند سریال و کارتون تازه را نیز آماده پخش کرده است .

سری جدید «قصه ما مثل شده»، سریال خارجی «پیتر و دوستان» و کارتون جدید «خانواده بزرگ» تنها تعدادی از برنامه های متنوع شبکه یک سیما برای مخاطبان کودک و نوجوان این شبکه است.

«ذره بین 86» نام ویژه برنامه گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیماست که سعی دارد، رویدادهای علمی و اقتصادی ایران در سال 86 را مرور کند.
«ذره بین 86» که در قسمت های 15 دقیقه ایی هر روز در ایام نوروز از شبکه یک سیما پخش می شود، به بررسی رویدادهای اقتصادی و علمی در سال 86 می پردازد، بحث توسعه کشاورزی، بررسی تاثیرات افزایش قیمت نفت در سال 86 بر اقتصاد ایران، نحوه عملکرد بانک ها مرور، دستاوردهای اقتصادی ایران در عرصه صنعت، انرژی، پژوهش و تحقیقات و معرفی برترین چهره های علمی سال 86 از مهمترین موضوعات این برنامه است و.. در این برنامه با اساتید، دانشگاهها، نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی گفتگو شده است. «ذره بین 86» را نیز محسن حسینا و فرزین خیری تهیه می کنند.

«بهارستان» عنوان ویژه برنامه ایی از گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه یک سیماست که سعی دارد در قالب یک برنامه جذاب به بررسی آداب و رسوم مردم ایران در ایام نوروز، بپردازد. این برنامه را معصومه فرد شاهین در 13 قمست 25 دقیقه ایی تهیه کرده است و قرار است در ایام عید هر روز از شبکه یک سیما پخش شود، «بهارستان» را جمشید بیات ترک کارگردانی کرده است و پخش موسیقی های مقامی و سنتی با موضوع بهار و شعر خوانی از مهمترین بخش های این برنامه است.

همچنین گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه یک سیما با برنامه «طلوع ماه» میزبان مخاطبان خود خواهد بود. این برنامه که به گفتگو با فرهیختگان و اندیشمندان و چهره های ماندگار فرهنگ، هنر و دانش ایران اختصاص دارد به همت رضا خوشدلی راد تهیه می شود و داریوش ارجمند به عنوان مجری، کارشناس، در این برنامه حضور خواهد یافت.

علاوه بر این ، گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه یک سیما نیز با دو برنامه «می خواهم از شما بپرسم» و «دعای ندبه» در ایام نوروز میزبان مخاطبان علاقمند به این گونه برنامه ها خواهد بود. پاسخ به مسائل و شبهات دینی مردم توسط ارشناسان علوم دینی موضوع اصلی برنامه «می خواهم از شما بپرسم» است.

همچنین «گام نو»، « نوروز در روستا» ، «نسیم نوروز» و «حماسه خمینی» عناوین ویژه برنامه های گروه جهاد شبکه یک سیماست که در ایام عید هر روز از این شبکه پخش خواهند شد. برنامه «گام نو» که در 12 قسمت 10 دقیقه ایی تهیه می شود، سعی دارد، فعالیت های صورت گرفته در سال 86 در حوزه تحقیقات بخش کشاورزی را بررسی کند. این برنامه را وحید هوشین تهیه کرده است.

«نوروز در روستا» عنوان برنامه ایی دیگر از گروه تلویزیونی جهاد است که به معرفی مراسم های ویژه نوروز در روستاهای مختلف کشور می پردازد، این برنامه را حسن ساجدی در 13 قسمت 15 دقیقه ایی آماده پخش کرده است.

ویژه برنامه «نسیم نوروزی» که در ایام عید هر روز به مدت 5 دقیقه پخش خواهد شد، به پخش بیانات مقام معظم رهبری، به مناسبت سال نو اختصاص دارد
و ویژه برنامه «حماسه خمینی» نیز به پخش پیام های نوروزی حضرت امام خمینی «ره» که در اعیاد گذشته بیان شده اند، خواهد پرداخت. که این ویژه برنامه ها را به ترتیب قاسم بخشی و فرامرز روشنی تهیه کرده اند.

علاوه بر این گروه تلویزیونی جهاد دو ویژه برنامه نیز به مناسبت روز 13 بدر (روز طبیعت) تدارک دیده است. این دو ویژه برنامه که «حرمت طبیعت» و «روز طبیعت» نام دارد، سعی دارد نکات ضروری و مسائل مهم به جهت برگزاری هر چه بهتر روز طبیعت (13 بدر) را به مخاطبان یادآوری کند. که حسن ساجدی و قاسم بخشی آن را تهیه کرده اند.

«مونس» سریال تلویزیونی دیگری از شبکه یک سیماست که در ایام نوروز از این شبکه پخش خواهد شد. این سریال که از تولیدات گروه تلویزیونی شاهد است و سید وحید حسینی کارگردانی کرده است و بازیگرانی چون: امیر حسین مدرس، ارژنگ امیر فضلی، بروز ارجمند، شراره درشتی و بازیگران خردسالی چون پرستو نژاد منصوریا در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

این سریال داستان فرزند شهیدی را دنبال می کند که به خاطر برخورد نامناسب دوستان و آشنایان خود، منزوی شده و حتی نسبت به پدر شهیدش بدبین شده است. اما روزی در زیر زمین خانه اشان عروسکی را می یابد و همدم تنهائیهای او می شود و.... این سریال در 12 قسمت هر روز در ایام عید از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

«تبسم نورانی» و «راهیان نور» نیز دو ویژه برنامه از گروه حماسه و دفاع شبکه یک سیماست که به مرور خاطرات رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل، همچنین به گزارش سفر طلاب خارجی به مناطق جنگی اختصاص دارد، این برنامه ها که ساختاری مستند دارد به همت احمد بهرامی تهیه و کارگردانی شده است.

«مرکز آسمان» عنوان مجموعه مستند دیگری از گروه حماسه و دفاع شبکه یک سیماست که در 13 قسمت 30 دقیقه ایی هر روز در ایام عید از این شبکه پخش خواهد شد. این مجموعه که آن را سید رضا حسینی تهیه و کارگردانی کرده است، سعی دارد وجه تشابه هشت سال دفاع مقدس با نهضت عاشورا و واقعه کربلا را به تصویر بکشد. مصاحبه با خانواده شهدا و جانبازان جنگ تحمیلی از بخش های این مجموعه است. علاوه بر این ، گروه سیاسی شبکه یک سیما نیز برای ایام نوروز 87 و ویژه برنامه را تدارک دیده است.

«جهان در سال 86 » عنوان نخستین ویژه برنامه این گروه است که در 13 قسمت 30 دقیقه ایی تهیه می شود، این برنامه که در ایام عید هر روز از شبکه یک سیما پخش می شود سعی دارد وقایع و رویدادهای مهم سیاسی ایران و جهان را بررسی کند. گفتگو با کارشناسان مختلف، پخش تصاویر خبری سال 86 و مرور رویدادهای مهم سیاسی از محورهای مهم این برنامه است. همچنین گروه سیاسی شبکه یک سیما در حال تهیه یک ویژه برنامه تک قسمتی جهت پخش در روز 12 فروردین روز جمهوری اسلامی است. این برنامه سعی دارد به تشریح وقایع روز 12 فروردین 58 و رای آری مردم به جمهوری اسلامی و نقش این روز در دوام حکومت جمهوری اسلامی بپردازد. این برنامه روز 12 فروردین از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

علاوه بر این ویژه برنامه ها پخش و تامین برنامه شبکه یک سیما نیز با میان برنامه های متنوع و نماهنگ های مختلف سعی دارند ایام خوشی را در عید امسال برای مخاطبان خود فراهم سازند. نمایش بخش هایی از آثار بزرگان سینمایی کمدی جهان در قالب برنامه طنز پردازان، پخش تصاویری از آداب و رسوم مردم مناطق مختلف ایران در ایام نوروز، همچنین پخش تصاویر متنوع از طبیعت ایران در بهار مهمترین این میان برنامه ها خواهند بود.

فيلم‌هاي نوروزي شبكه یک سيما
شبكه اول سيما براي تعطيلات نوروز بیش از پانزده فيلم سينمايي در نظر گرفته است. از اين تعداد پنج فيلم متعلق به سينماي ايران است.

به گزارش رسانه خبری شبکه یک سیما، فیلم های سینمایی شبکه یک از روز سه شنبه 28 اسفندماه آغاز شده و تا روز سه شنبه 13 فروردين ماه هر روز ساعت 16:30 پخش خواهد شد. برخی از فیلم های در نظر گرفته شده از این قرار است:

«حيثيت» :
این فيلم سينمايي روز سه شنبه 28 اسفندماه پخش خواهد شد. اين فيلم محصول مشترك انگلستان وآمريكا در سال 2006 بوده و به كارگرداني كريستفر نولان ساخته شده است. فيلم حيثيت در ژانر درام فانتزي ساخته شده و داستان آن توسط جاناتان نولان و ريستفر نولان نوشته شده وبازيگراني چون هاگ جكمن، كريستين بل ومايكل كين در اين فيلم كه 130دقيقه زمان دارد بازي كرده اند.

داستان فيلم «حيثيت» درباره رابرت و آلفرد دو تردست ماهر است. روزي آلفرد دست به ترفندي بسيار بزرگ مي زند كه رابرت از راز آن بي خبر است و به دنبال پيدا كردن اين راز برمي آيد... اين فيلم نامزد دو جايزه اسكار و دو جايزه اتحاديه كارگردانان آمريكايي شد و توانست جايزه فيلم منتخب نوجوانان را از آن خود كند.

«فهرست آرزوها» :
اين فيلم روز جمعه دوم فروردين ماه پخش خواهد شد، محصول كشورآمريكا در سال 2007 است وبه نويسندگي جاستين زاكهام در ژانر حادثه اي، كمدي و درام ساخته شده است.كارگردان فيلم فهرست آرزوها «راب رينر» است و بازيگراني چون جك نيكلسون، مورگان فريمن، شون هايس و بورلي تاد در اين فيلم 97 دقيقه اي بازي كرده اند.داستان اين فيلم درباره دو بيمار سرطاني است كه به دليل پيشرفت بيماري به زودي خواهند مرد. اين دو به منظور رسيدن به تعدادي از آرزوهايشان از بخش حفاظتي بيمارستان سرطاني فرار كرده و دست به يك سفر جاده اي مي‌زنند.

«روز سوم» :
فيلم سينمايي روز سوم محصول كشور ايران است و در روز شنبه سوم فروردين ماه پخش خواهد شد. اين فيلم به كارگرداني محمد حسين لطيفي در سال 85 ساخته شده و بازيگراني چون باران كوثري، پوريا پورسرخ، برزو ارجمند، مجيد ياسر، مهدي صبايي و شهرام قائدي در آن بازي كرده اند.فيلمنامه اين اثر توسط مهدي سجاده چي نوشته شده و عليرضا جلالي تهيه كنندگي آن را بر عهده داشته است. روایت گر داستان برادري است كه در شرايط بسيار سخت و پيچيده اي مجبور مي شود خواهر كوچك خود را در زير خاك پنهان كند تا بتواند شبانه از ميان نیرو های بعثی عراق كه خانه را محاصره كرده اند فراري دهد.

«پادشاه كاليفرنيا»:
اين فيلم سينمايي روز يكشنبه چهارم فروردين ماه به روي آنتن خواهد رفت. اين فيلم كمدي در سال 2007 به كارگرداني مايك كاهيل ساخته شده است. در فيلم 93 دقيقه اي پادشاه كاليفرنيا، بازيگراني چون مايكل داگلاس، لورا كاچربوس، پل ليبر، آني ال ناتان ايفاي نقش كرده اند. داستان اين اثركه محصول مشترك آمريكا و مكزيك است، درباره پدري است كه از شخصيتي بي ثبات برخوردار است و پس از اينكه از بيمارستان مرخص مي شود،به همراه دختر خود در تلاش است تا گنجينه به جا مانده از مبلغان مذهبي اسپانيا را با كمك دخترش پيدا كند.

«مرد آرام» :
فيلم سينمايي مرد آرام روز سه شنبه ششم فروردين ماه پخش مي شود. اين فيلم سينمايي محصول سال 1990 و مدت زمان آن 102 دقيقه است. اين فیلم كمدي جنايي به نويسندگي و كارگرداني اندرو برگمن ساخته شده و بازيگراني چون مارلون براندو، ماتيو برودريك و جان پوليتو در آن ايفاي نقش كرده اند. داستان فيلم مرد آرام درباره جوان بي گناهي است كه درگير يك گروه مافيايي مي‌شود.

«اكباتان»:
فيلم سینمایی اكباتان به كارگرداني سعيد اسدي داستان دختري به نام فريبا را دنبال مي كند كه براي ترجمه يك رمان به خانه دايي اش در شهرك اكباتان مي رود. فريبا در غياب دايي اش كه به مسافرت رفته ، در خانه تنهاست كه درگير ماجراي اختلاف يك زن و شوهر به نام نادر و مريم مي شود. نادر و مريم هر دو مدعي هستند آن يكي تعادل رواني ندارد. عسل بديعي، اشكان خطيبي، آرميتا مرادي، افسر اسدي، فقيهه سلطاني و رامتين خدا پناهي بازيگراني هستند كه دراين فيلم تلويزيوني جلو دوربين امير معقولي رفته اند.اين فيلم را عليرضا محمودي و محمد حسن شهسواري نوشته اند و علي اصغر صديقي آن را براي گروه فيلم و سريال شبكه یک سيما تهيه كرده است. اکباتان روز جمعه نهم فروردين ماه به روي آنتن خواهد رفت.

«گروه كر»:
فيلم سينمايي «گروه كر» براي پخش در روز دهم فروردين ماه در نظر گرفته شده است. اين اثر 96 دقيقه اي محصول سال 2004 كشورهاي فرانسه، آلمان و سوئيس است. اين فيلم كه بازيگراني چون كريستف باراتيد، ژرالد ژونيو، فرانسوا برلان، كاد مراد و ژان پل بونر در آن بازي كرده اند، داستان معلم جديدي را به تصوير مي كشد كه در يك مدرسه پسرانه مشغول كار مي شود و در تلاش است تا از طريق موسيقي بر زندگي آنها تاثير مثبت بگذارد.

«تيرانداز» :
این فيلم روز دوازدهم فروردين ماه پخش خواهد شد. اين فيلم سينمايي 124 دقيقه زمان دارد و در سال 2007 به كارگرداني آنتوئين فوكرا ساخته شد. در تيرانداز بازیگرانی چون كيت مارا، مايكل نپا، دني گلوور، جاناتان واكر و جاستين لوئيس به ایفای نقش پرداخته اند و داستان آن درباره باب لي سوواگر، تك تيرانداز آمريكايي است كه بعد از عملياتي در آفريقا كه منجر به كشته شدن دوستش شده است، دست از كار كشيده و در شمال آمريكا در يك كلبه به تنهايي زندگي مي كند. بعد از مدتي يكي از سناتورهاي آمريكا به ديدار او مي‌آيد و از او مي خواهد تا براي در امان ماندن رئيس جمهور در سخنراني به آنها كمك كند و...
«ستاره ساز» :
این فيلم محصول سال 1995 كشور ايتالياست و كارگردان آن جوريه تورناتوره است که در روز سيزدهم فروردين ماه از شبكه اول سيما به روي آنتن خواهد رفت. ستاره ساز در ژانر درام با مدت زمان 113 دقيقه ساخته شده و داستان آن طي سال هاي طلايي سينما رخ مي دهد كه هركسي روياي ستاره شدن را در سر مي پروراند. مردي در اين ميان به همه آرزومندان سينما قول مي دهد كه رويايشان را محقق كند.
«چپ دست» :

اين فيلم كه به كارگرداني «آرش معيريان» ساخته شده، روز دوشنبه پنجم فروردين ماه پخش خواهد شد. فيلم سينمايي چپ دست محصول سال 1384 است و به نويسندگي بهمن معتمديان و تهيه كنندگي منوچهر زبردست و داريوش بابائيان ساخته شده است. داستان اين فيلم درباره دختري است كه با فراموش كاري هايش مشكلات عديده اي را به وجود مي آورد و بازيگراني چون حميد گودرزي، رضا داوودنژاد، ليلا اوتادي، رابعه اسكويي، كاظم افرندنيا و مهدي اميني خواه در آن بازي كرده اند.

«اندرسون جوان»:
اين فيلم سينمايي روز پنجشنبه هشتم فروردين ماه پخش خواهد شد. فيلم درام اندرسون جوان با 110 دقيقه زمان در سال 2005 به كارگرداني روملي هامريش ساخته شده و مايكل كوئيد، لون پترسن و پيتر استين در آن بازي كرده اند. اين فيلم كه محصول مشترك كشورهاي نروژ، سوئد و دانمارك است.

«پسران آفتاب» :
فيلم سينمايي «پسران آفتاب» محصول كشور آمريكاست و روز پنجشنبه اول فروردين ماه پخش خواهد شد.

«ترنادو» :
فيلم سينمايي «ترنادو» روز چهارشنبه هفتم فرودين ماه ساعت 16:30 به روي آنتن شبكه یک سيما خواهد رفت. اين فيلم سينمايي محصول كشور آلمان است.

«بر بوم زمان»
: فيلم سينمايي بربوم زمان در روز يازدهم فروردين ماه از شبكه یک سيما پخش خواهد شد. اين فيلم سينمايي را «محمد تقي راوندي» در سال 1382 كارگرداني کرده است.

--------------------------------------------------------------------------------
شبکه دو
ویژه برنامه تحویل سال (1/1/87 ساعت 5 صبح تا اذان ظهر)
موضوع: این برنامه بخشهای متعددی دارد: پخش مستقیم پیام نوروزی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری، ارتباط مستقیم با مشهد مقدس، دعوت از مهمانان، ورزشکاران، هنرمندان و چهره‌های محبوب، ارتباط با مراکز استانها، پخش موسیقی‌های بهاریه محلی، معرفی آیین‌ها و سنت‌های نوروز در میان اقوام مختلف، معرفی مشاغلی که هنگام تحویل سال مشغول کار هستند تا دیگران نوروز خوبی داشته باشند، آیتمهای مختلف طنز و بخشهای نمایشی و کلیپ‌های مخصوص معرفی علما، دانشمندان و فرهیختگانی که سال گذشته فوت کرده‌اند از جمله بخشهای مختلف این ویژه برنامه خواهد بود.
******

رنگارنگ (هر روز ساعت 30/8- 7 )
تعداد قسمتها: 13 قسمت مدت زمان: 90 دقیقه اجرا: بهمن هاشمی موضوع: این برنامه از بخشهای مختلفی همچون دوربین مخفی، دیدنیها، حوادث غیرمترقبه، آیتمهای مختلف ورزشی، اجرای لطیفه‌های ارسالی مردم توسط مجری تشکیل شده است.
******

برنامه کودک (هر روز ساعت 13- 9 )
برنامه‌های کودک شبکه دو هر روز به مدت 4 ساعت خواهد بود که در ذیل به آنها اشاره خواهد شد:
فیتیله عیدا تعطیله
تعداد قسمتها: 13 قسمت مدت زمان: 60 دقیقه اجرا: مجید قناد- رضا فیضی بازیگران: حمید گلی- مسلمی- علی فروتن- عباس محبی- حسین محب‌‌اهری- جواد انصافی و مجید رزّاز. این برنامه همچون سالهای گذشته با دعوت از کودکان و ایفای نقش هنرمندان که امسال تعداد آنها به 7 نفر افزایش داشته است، لحظات شاد و مفرحی را برای اعضای خانواده فراهم می‌آورد.
آن روی سکه
تعداد قسمتها: 13 قسمت مدت زمان: 20 دقیقه تهیه کننده: علی اکبر ذاکری اجرا: عباس شجاع در این مسابقه نوجوانان مراکز استانها و تهران در یک ارتباط زنده تصویری با هم به رقابت می‌پردازند. این برنامه که مخصوص نوجوانان 13 تا 16 ساله طراحی شده است با ساختار جدیدی که در میان مسابقات تلویزیونی داشت، توانست مخاطبان زیادی را به دست آورد و در سال جدید نیز جزو یکی از برنامه‌های نوروزی قرار بگیرد.
پخش کارتون
در این ایام کارتونهای خارجی جدید نیز پخش خواهد شد که عبارتند از: میشی و غول آبی، عتیقه فروش قدیمی، موش سرآشپز، زنبور من باش، پرواز بر فراز جزیره، ماجراهای توتو و پلی به ترابی تیا.
سریال «قلعه زمان»
این سریال ایرانی کاری از مرکز صدا و سیمای زنجان است که با ساختاری عروسکی مابین برنامه‌های کودک پخش خواهد شد.
سنجد و دوستان
سنجد عروسکی است که سالهاست بچه‌ها با او آشنا هستند. در تعطیلات نوروز امسال نیز این عروسک دوست داشتنی همراه با دوستانش مهمان بچه‌ها هستند. سنجد در این سریال که اولین سریال او محسوب می‌شود با نگار استخر هم بازی است.
مدرسه مامان گلابی
تعداد قسمتها: 52 قسمت مدت زمان: 15 دقیقه تهیه کننده و کارگردان: علی اکبر ذاکری این برنامه با هدف آموزش مهارتهای زندگی برای مخاطبان خردسال و کودک، داستان عروسکی به نام مامان گلابی را روایت می‌کند که معلم یک مدرسه شبانه‌روزی است و شخصیت‌هایی همچون آقای بادمجان (سرآشپز)، آقای کاهو(معاون) و آقای کدو (مستخدم) در اداره مدرسه به او کمک می‌کنند.
******

صفحه ورزش (هر روز ساعت 30/17- 50/16 )
تعداد قسمتها: 15 قسمت مدت زمان: 55 دقیقه تهیه کننده: سیدمجتبی سجادی این برنامه کاری از گروه اجتماعی شبکه دو سیماست که در تعطیلات نوروزی، نگاهی تازه به تاریخ فوتبال ایران خواهد داشت. این برنامه در سه بخش «پخش بازیهای ملی قدیمی از سال 1353 به بعد»، «دِربی‌های استقلال و پیروزی» و «پرداختن به المپیک‌هایی که تیم ملی ایران در آن حضور داشته» به بررسی بازیهای ملی فوتبال می‌پردازد.
******

مجله سیاسی جهان نما (هر روز ساعت 18- 30/17 )
تعداد قسمتها: 13 قسمت مدت زمان: 30 دقیقه تهیه کننده: حسن نهضت موضوع: این برنامه در قالبی ترکیبی و با هدف بررسی مهمترین تحولات سیاسی سال 86، هر روز به طرح یکی از مسائل سیاسی سالی که گذشت، می‌پردازد.
******
مستند به دنبال سایه (هر روز ساعت 19- 15/18 )
تعداد قسمتها: 13 قسمت مدت زمان: 45 دقیقه در این برنامه ....
******
جُنگ نوروزی (هر روز ساعت 21- 19)
تعداد قسمتها: 15 قسمت مدت زمان: 120 دقیقه تهیه کننده: قاسم خان اجرا: غلامحسین لطفی موضوع: این برنامه شامل بخشهای نمایشی، پخش موسیقی و آیتم‌هایی تحت عنوان نقاشان طبیعت، عکاسان طبیعت و آیین‌های نوروزی است. همچنین در این برنامه از میهمانان ویژه‌ای هم دعوت بعمل خواهد آمد.
******
سریال « نشانی » (هر روز ساعت 20/21 // تکرار: روز بعد ساعت 40/15)
تعداد قسمتها: 15 قسمت مدت زمان: 50 دقیقه تهیه کننده: مجید اوجی کارگردان: رامبد جوان بازیگران: رامبدجوان- آتنه فقیه نصیری- کورش تهامی- پرویز پورحسینی- پروانه معصومی- داوود رشیدی و ... موضوع: این سریال، داستان دختری به نام لیلا است که برای حل مشکلات مالی زیادی که گریبانگیرش شده مجبور می‌شود از دبی به تهران بیاید. او برای حل مشکلش از طرف عمه‌اش که صاحب یک شرکت بزرگ در دبی است مأمور می‌شود که به خانه قدیمی وی در تهران بیاید و صندوقچه‌ای که عمه در آنجا پنهان کرده را پیدا کند ولی در همین راه دچار مشکلاتی می‌شود که با قالبی طنزگونه در این سریال به تصویر کشیده می‌شود.
******

فیلمهای سینمایی جشنواره نوروزی (هر شب ساعت 15/23 // تکرار: روز بعد ساعت 20/14)
شبکه دو چند سالی است تجربه موفق تولید جشنواره فیلمهای سینمایی را در پروند‌ه‌کاری خود دارد. این جشنواره از 28 اسفند تا 13 فروردین ادامه خواهد داشت و در آن فیلمهایی از قبیل «نقشه بازی‌، در راه خدا، قلبم را در وطنم دفن کن، هدف نامرئی، شب بخیر فرمانده، کودک، سریع‌ترین سرخ پوست دنیا، راکت، گانگستر آمریکائی، پرنده اسکاتلندی، فرزندان افتخار و پینگ پنگ» پخش خواهد شد که در ذیل به معرفی آنها پرداخته می‌شود:

فیلم سینمایی «کودک و سرباز»
تاریخ پخش: سه‌شنبه 28/12/86 ساعت 21 محصول: ایران کارگردان: سيدرضا ميرکريمي تهیه کننده: وحيد نيکخواه آزاد بازیگران: روح ا... حسيني-‌ مهدي لطفي- مهران رجبي- صغري عبيسي- گيتي معيني خلاصه: در يک پاسگاه دورافتاده نيروي انتظامي، در آخرين روز سال،‌ به سربازي به نام بهمن امين‌پور مأموريت داده مي‌شود تا کودک متهمي را به کانون اصلاح و تربيت تهران تحويل دهد. اين در حالي است که سرباز مي‌کوشد با گرفتن مرخصي نيمه اول عيد نوروز، هرچه زودتر خود را به خانه‌اش که در يکي از روستاهاي ارتفاعات شمال است، برساند. آن دو به راه مي‌افتند ولي در طول مسير، ‌اتفاقهاي پيش‌بيني نشده‌اي رخ مي‌دهد ...
******

فیلم سینمایی «نقشه بازی» The Game Plan
تاریخ پخش: سه‌شنبه 28/12/86 ساعت 15/23 تاریخ تکرار: روز بعد ساعت 20/14 محصول: سال 2007 آمریکا کارگردان: اندی فیک من تهیه کننده: مارک سی آردی بازیگران: دوآین جانسون- مدیسون پتیس خلاصه: ستاره فوتبالی به نام «جو کینگ من» دختر هشت ساله‌ای دارد که از ازدواج قبلی اوست و با همسر قبلی‌اش زندگی می‌کند ولی روزی به سراغ جو می‌آید. جو در ابتدا از نگهداری دختر خود ناراحت است و امتناع می‌کند اما به تدریج اوضاع بهتر می‌شود چون وجود دخترش باعث می‌شود بر شهرت او افزوده شود اما پس از مدتی ....
******
فیلم سینمایی «در درة خدایان» In The Valley Of Ellah
تاریخ پخش: چهار‌شنبه 29/12/86 ساعت 15/23 تاریخ تکرار: روز بعد ساعت 20/14 محصول: سال 2007 آمریکا کارگردان: پاول هگیس تهیه کننده: لارنس بِکسی بازیگران: تامی لی جونز- چارلیز تِرون خلاصه: روزی به «هانک» که افسر بازنشسته ارتش آمریکا است، خبر می‌دهند پسرش در محل خدمت خود حاضر نشده است. هانک به دنبال پسرش می‌رود و پس از جستجوی فراوان جسد قطعه قطعه‌ای را می‌یابد که سوخته است و پس از انگشت‌نگاری معلوم می‌شود جسد پسر هانک دیرفیلد است. هانک همچنان به دنبال علت مرگ پسرش است، این در حالی است که کارآگاهان به این مظنون هستند که پسر هانک در قاچاق مواد مخدر دست داشته و ...
******
فیلم سینمایی «قلبم را در وطنم دفن کن» Bury My Heart at Wounded Knee
تاریخ پخش: پنجشنبه 01/01/87 ساعت 15/23 تاریخ تکرار: روز بعد ساعت 20/14 محصول: سال 2007 آمریکا کارگردان: وِس سیمونیا تهیه کننده: کلارا جورج بازیگران: اِیدان کوئین- آدام بیچ خلاصه: در دهه‌های پایانی قرن نوزدهم، دولت آمریکا سرخپوستان را مجبور به ترک سرزمینهای مادری و سکونت در مناطق حفاظت شده می‌نماید. رؤسای برخی از قبایل تسلیم این خواسته می‌شوند اما برخی دیگر مخالفت نموده و دولت آمریکا مجبور به امضای قراردادی با آنها می‌شود. این شروع مشکلی برای سرخپوستان است که در آینده باید با آن کنار بیایند اما ...
******
فیلم سینمایی «هدف نامرئی» Invisible Target
تاریخ پخش: جمعه 02/01/87 ساعت 15/23 تاریخ تکرار: روز بعد ساعت 20/14 محصول: سال 2007 هنگ کنگ کارگردان و تهیه کننده: بِنی چان بازیگران: شاون لو- نیکولاس ته‌سِئی خلاصه: «چن جین»، «فانگ ای وی» و «وی چینگ خا» سه مأمور بسیار وظیفه‌شناس و متعهد پلیس هستند که در پی یک حادثه با یکدیگر همراه می‌شوند. قصد اصلی این سه نفر یافتن و متلاشی کردن گروه سارقانی است که شش ماه قبل در یک عملیات مسلحانه مقدار زیادی از پولهای بانک را سرقت کرده‌اند.
******
فیلم سینمایی «معتاد اجباری»
تاریخ پخش: شنبه 03/01/87 ساعت 15/23 تاریخ تکرار: روز بعد ساعت 20/14 محصول: ایران کارگردان: مهدی مظلومی تهیه کنندگان: امیرپروین حسینی و رضا اسدی بازیگران: جواد رضویان- شهرام قائدی- زهره صفوی- مونا فرجاد- امیر غفارمنش- صدیقه کیانفر خلاصه: کمال (جواد رضویان) قصد ازدواج دارد ولی به دلیل آنکه بیکار است، نمی‌تواند زندگی مستقلی تشکیل دهد. از طرفی با شنیدن خبری از رادیو مبنی بر آنکه وزرات کار و امور اجتماعی به معتادانی که ترک کرده باشند مبلغ سه میلیون تومان وام می‌دهد به فکر فرو می‌رود که معتاد شود و بعد از آن ترک کند تا بتواند مبلغ وام را دریافت کند. در این میان اتفاقات جالب و خنده‌داری رخ می‌دهد که بسیار جالب توجه است ...
******
فیلم سینمایی «کودک» The Kid
تاریخ پخش: یکشنبه 04/01/87 ساعت 15/23 تاریخ تکرار: روز بعد ساعت 20/14 محصول: سال 2003 آمریکا کارگردان: جان تورتِل تاب تهیه کننده: هانت لاوری بازیگران: بروس ویلیس- اسپنسر بِرِسلین خلاصه: «راس دورتیز» مشاور کاری و تبلیغاتی مشهوری است که در کار خود بسیار موفق است و تعداد زیادی از افراد سرشناس او را به عنوان مشاور خود برگزیده‌اند. در همین میان او متوجه حضور پسربچه هشت ساله‌ای در خانه‌اش می‌شود. وی با کمی کنکاش درمی‌یابد کودکی که در منزل اوست، «منِ کودکی»اش است که از دوران گذشته به این زمان آمده و ...
******

فیلم سینمایی «سریع‌ترین سرخپوست دنیا» The World`s Fastest Indian
تاریخ پخش: دو‌شنبه 05/01/87 ساعت 23 تاریخ تکرار: روز بعد ساعت 20/14 محصول: سال 2005 نیوزلند تهیه کننده و کارگردان: روجر دونالدسون بازیگران: آنتونی هاپکینز- لِین ریا خلاصه: «برت مونرو» پیرمرد نیوزلندی است که عاشق سرعت و بجا گذاردن رکوردهای جدید سرعت بر روی زمین است. وی صاحب موتوری است که 42 سال پیش در زمان جنگ جهانی دوم آن را خریداری کرده و در طول این سالها تغییرات زیادی در وضعیت ظاهری و موتور آن بوجود آورده به طوری که موتورش که سرخپوست نام دارد از قابلیت بالایی برخوردار شده و می‌تواند با موتورهای بسیار جدیدتر به رقابت بپردازد. در نتیجه برت تصمیم می‌گیرد در مسابقه جهانی رکورد سرعت در بارنویل آمریکا شرکت کند و این شروعی است برای ...
******
فیلم سینمایی «این پرونده مختومه نیست»
تاریخ پخش: سه‌شنبه 06/01/87 ساعت 15/23 محصول: ایران کارگردان: مهرداد خوشبخت تهیه کننده: رضا جودی بازیگران: حمیدرضا پگاه- الهام پاوه نژاد- نفیسه روشن- اسماعیل سلطانیان خلاصه: دختری به نام سارا امین بعد از خروج از منزل به قصد رفتن به سر کار، مفقود می‌شود و 24 ساعت بعد جسدش در بیابانهای اطراف تهران پیدا می‌شود. سرگرد امیری به همراه دستیارش سروان صادقی مسئول پیگیری پرونده می‌شود و تحقیقات را از نزدیکان سارا شروع می‌کنند و تا محل کارش ادامه می‌دهند اما به سر نخ مشخصی دست نمی‌یابند تا اینکه ...
******
فیلم سینمایی «راکت» The Rocket
تاریخ پخش: چهار‌شنبه 07/01/87 ساعت 15/23 تاریخ تکرار: روز بعد ساعت 20/14 محصول: سال 2005 کانادا کارگردان: کارلوس بی‌نام تهیه کننده: دانیال لوئیس خلاصه: «موریس» پسر یک فرانسوی است که پیش از جنگ جهانی در کانادا به عنوان کارگر مشغول فعالیت است و همزمان با کارش، هاکی هم بازی می‌کند. وی به تدریج مهارت خود را در هاکی به همه ثابت می‌کند و همزمان با جنگ جهانی دوم به عنوان یکی از بازیکنان مطرح کانادا راهی مسابقات مختلف می‌شود که ...
******
فیلم سینمایی «گانگستر آمریکایی» Amerivan Gangster
تاریخ پخش: پنجشنبه 08/01/87 ساعت 15/23 تاریخ تکرار: روز بعد ساعت 20/14 محصول: سال 2007 آمریکا کارگردان: ریدلِی اسکات تهیه کننده: بریان گِرِیزِر بازیگران: دنزل واشینگتون- راسل کرو خلاصه: «فرانک لوکاس» راننده و دستیار یکی از متنفذین محله‌ هارلم نیویورک که یکی از محله‌های سیاهپوستان است، پس از مرگ رئیسش وارد تجارت مواد مخدر می‌شود. او که از هوش سرشاری برخوردار است متوجه می‌شود نوع مرغوبی از هروئین در ویتنام در حال تولید است در نتیجه با کنار زدن واسطه‌ها مستقیماً به ویتنام می‌رود .
******
فیلم سینمایی «دهخدا»
تاریخ پخش: جمعه 09/01/87 ساعت 15/23 تاریخ تکرار: روز بعد ساعت 20/14 محصول: ایران تهیه کننده و کارگردان: محمدرضا ورزی بازیگران: سعید نیک‌پور- فلور نظری- میرطاهر مظلومی- بهناز توکلی- رضا توکلی- محمد ساربان- محمد ابهری- امید آهنگر- محمدتقی شهیدی. خلاصه: این فیلم داستان زندگی علامه میرزا علی‌اکبرخان دهخدا از دوران مشروطیت را از سال 1334 خورشیدی به نمایش می‌گذارد ...
******
فیلم سینمایی «پرنده اسکاتلندی» Flying Scotsman
تاریخ پخش: شنبه 10/01/87 ساعت 15/23 تاریخ تکرار: روز بعد ساعت 20/14 محصول: سال 2006 آلمان و انگلستان کارگردان: داگلاس مکینون تهیه کننده: پیتر بروگان بازیگران: جانی لی میلر- سین براون خلاصه: داستان این فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده و برگرفته از زندگی ورزشی گِرام اُبری دوچرخه‌سوار اسکاتلندی است که موفق می‌شود با تغییراتی ابتکاری و استفاده از قطعه ماشین لباسشویی، دوچرخه ساده و غیرحرفه‌ای خودرا ارتقاء دهد و رکورد خوبی را به نام خود ثبت کند. گِرام تصمیم می‌گیرد در مسابقات جهانی دوچرخه‌سواری سال 1993 شرکت کند ولی ...
******
فیلم سینمایی «دختری در قفس»
تاریخ پخش: یکشنبه 11/01/87 ساعت 15/23 محصول: ایران کارگردان: قدرت ا... صلح ميرزايي تهیه کننده: علي واجد سميعي و عليرضا داوودنژاد بازیگران: فريبرز عرب‌نيا- مهناز افشار- پژمان بازغي- نسرين مقانلو- چنگيز وثوقي- محمدرضا داودنژاد و ... خلاصه: نادر و دخترعمويش آذر كه به هم علاقه‌مندند، بر اساس نقشه‌اي كه كشيده‌اند، تاج و شمشيري كه متعلق به جد خانوادگي‌شان بوده را از موزه مي‌دزدند، اما پدر آذر معتقد است براي تكميل مجموعه نيازمند مدیریتی جدی و واقعی هستند تا ...
******
فیلم سینمایی «فرزندان افتخار» Children Of Glory
تاریخ پخش: دو‌شنبه 12/01/87 ساعت 15/23 تاریخ تکرار: روز بعد ساعت 20/14 محصول: سال 2006 مجارستان کارگردان: کریستینا گودا تهیه کننده: اندریو ج. واجنا بازیگران: کاتا دوبو- ایوان فنیو خلاصه: «کارچی» از اعضای متبحر تیم ملی واتر پلوی مجارستان است که با یکی از اعضای کمیته دانشجویی مبارزه با سلطه شوروی بر مجارستان به نام «ویکی» آشنا می‌شود. کارچی که در ابتدا تنها به مسابقه و شرکت در المپیک می‌اندیشد، در پی علاقه به ویکی به مبارزان علیه سلطه شوروی می‌پیوندد و در پی درگیری‌های فراوان شوروی، متعهد می‌شود از مجارستان خارج شود ...
******
فیلم سینمایی «پینگ پنگ»
تاریخ پخش: سه‌شنبه 13/01/87 ساعت 15/23 تاریخ تکرار: روز بعد ساعت 20/14 محصول: سال 2002 ژاپن کارگردان: فامی‌هیکو سوری تهیه کننده: شین‌جی اوگاوا بازیگران: یوسوکه کوبوزوکا- آراتا خلاصه: «سوکیموتو» و «هوشیمو» دو دوست دوران بچگی و از اعضای تیم پینگ پنگ مدرسه هستند و هر دو توانایی و استعداد بسیار زیادی در پینگ پنگ دارند. «سوکیموتو» بازیکن بسیار قابلی است اما به دلیل روحیه آرامی که دارد چندان به بُرد اهمیت نمی‌دهد ولی «هوشیمو» برعکس او به بُرد علاقه بسیاری دارد و تمام هدفش پیروزی به هر نحو ممکن است. روزی هوشیمو از بازی با رقیب خود شکست خورده و تصمیم می‌گیرد ورزش پینگ پنگ را ترک کند ...
******
فیلم سینمایی «کسوف»
تاریخ پخش: چهارشنبه 14/01/87 ساعت 15/23 تاریخ تکرار: روز بعد ساعت 20/14 محصول: ایران کارگردان: حجت قاسم زاده اصل تهیه کننده: رضا ناجی بازیگران: امیرحسین صدیق- بهناز جعفری- حمد کاوری- محمد حاتمی- خسرو فرخزادی- فرشته سرابندی خلاصه: کسوف داستان آدمهایی است که حرص و طمع، زیاده‌خواهی و آز چشمهای عاطفه‌شان را کور کرده است. روابط خشک و بی‌روح مادر با دختر 6 ساله‌اش و چالشهای پیش روی آدمهای امروزی در دنیای شلوغ شهری چون تهران و ... از جمله مواردی است که در این فیلم به آن پرداخته می‌شود ...
******
فیلم سینمایی «اورامان»
تاریخ پخش: پنجشنبه 15/01/87 ساعت 15/23 تاریخ تکرار: روز بعد ساعت 20/14 محصول: ایران تهیه کننده و کارگردان: رضا ایرانمنش بازیگران: لیلی نجفی- قربان نجفی- اسماعیل سلطانیان- جواد انصافی- محمدرضا حق‌گو خلاصه: دختری به نام اورامان که در دوران کودکی و قبل از انقلاب به خارج از کشور رفته و در آنجا زندگی می‌کرده پس از پیروزی انقلاب تصمیم می‌گیرد به ایران بازگردد و خانه پدری خود را بفروشد اما هنگامی که وارد کشور می‌شود متوجه می‌شود آن خانه در اختیار پسرعمویش است که در حال حاضر جانباز شده است و ...
******
فیلم سینمایی «خاطرات فردا» Memories Tomorrow
تاریخ پخش: جمعه 16/01/87 ساعت 15/23 تاریخ تکرار: روز بعد ساعت 20/14 محصول: سال 2006 ژاپن کارگردان: یوکی‌هیکو تی سُتسُمی تهیه کننده: کِن واتانابه بازیگران: کِن واتانابه- کاناکو هیگوچی خلاصه: «سائکی» مردی است که در آستانه 50 سالگی علائمی از بیماری آلزایمر را در خود مشاهده می‌کند. در ابتدا او حاضر به پذیرش اینکه دچار مشکلی شده، نمی‌شود اما به خاطر اصرار همسرش «امیکو» به پزشک مراجعه می‌کند. با انجام آزمایشها مشخص می‌شود او دچار آلزایمر شده ولی ...
******
****** ******
فیلمهای سینمایی بامدادی (هر بامداد ساعت 30/4 – 3 صبح)
شبکه دو سیما همچون سال گذشته که برای نخستین بار نسبت به پخش فیلمهای منتخب مردم در ساعات بامدادی اقدام نموده بود، امسال نیز فیلمهای درخواستی که مخاطبان در طول سال درخواست نموده بودند را در این ساعت پخش می‌کند که تا این لحظه اسامی فیلمها مشخص نیست

--------------------------------------------------------------------------------

شبکه سوم سیما
«شعله2»
فيلم سينمايي «شعله 2» محصول سال 2007 سينماي هند روز سه شنبه 28 اسفندماه پخش خواهد شد.

اين فيلم سينمايي به نويسندگي و كارگرداني «رام گوپال وارما» ساخته شده و بازيگراني چون آميتاب باچان، مهنال، نيشا كوتاري و آجي ديوگان در آن بازي كرده‌اند.

داستان فيلم «شعله2» درباره دو راهزن است كه به يك پليس بازنشسته كمك مي‌كنند تا انتقام خانواده‌اش را از يك تبهكار بگيرد...


«شاخه گلي براي عروس»

فيلم سينمايي «شاخه گلي براي عروس» به كارگرداني «قدرت الله صلح ميرزايي» ساخته شده و روز چهارشنبه 29 اسفندماه به روي آنتن خواهد رفت.
اين فيلم سينمايي به تهيه كنندگي «سيدمحسن وزيري» ساخته شده و بازيگراني چون جواد رضويان، حديث فولادوند، مجيد صالحي و رابعه اسكويي در آن بازي كرده‌اند.

فيلم «شاخه گلي براي عروس» در سال 83 ساخته شده و داستان آن درباره جواني روستايي است كه عاشق يكي از دختران هم ولايتي‌اش مي‌شود و سعي مي‌كند دل دختر را به دست آورده و با او ازدواج كند. اما در اين ميان جواني به نام ناصر با كلاهبرداري قصد گرفتن مقداري پول از اين جوان ساده دل را دارد كه ...

«اخراجي‌ها»

فيلم سينمايي «اخراجي‌ها» به كارگرداني «مسعود ده نمكي» جايگزين فيلم «نقطه اشتعال» شد و روز پنجشنبه اول فروردين ماه به روي آنتن خواهد رفت.
اين فيلم سينمايي به تهيه كنندگي «حبيب الله كاسه ساز» ساخته شده و بازيگراني چون كامبيز ديرباز، علي اوسيوند، محمدرضا شريفي نيا، امين حيايي، نيوشا ضيغمي، اكبر عبدي، فخرالدين صديق شريف، سيد جواد هاشمي، سپند امير سليماني و شهره لرستاني در اين فيلم ايفاي نقش كرده‌اند.

اين فيلم داستان جواني است كه به خاطر علاقه‌اش به دختر همسايه‌‌شان و شرط خانواده دختر رهسپار جبهه مي‌شود كه اين سفر منجر به ...

پخش فوتبال
روز جمعه دوم فروردين ماه به دليل پخش زنده مسابقه فوتبال ايران وبحرين فيلم سينمايي «نقطه اشتعال» از جدول پخش حذف شد.

«جائي براي پيرمردها نيست»
فيلم سينمايي «جايي براي پيرمردها نيست»‌ محصول سال 2007 كشور آمريكاست و روز شنبه سوم فروردين ماه به روي آنتن خواهد رفت.
اين فيلم سينمايي به كارگرداني «برادران كوئن» ساخته شده و بازيگراني چون تامي لي جونز، خاوير باردم، جوش برولين و وودي هارلسون در آن ايفاي نقش كرده‌اند.

لولين ماس به مراه همسرش در يك خانه كارواني در تگزاس زندگي مي‌كند. او يكروز موقع شكار در بيابان تصادفاً تعدادي جنازه و در كنار آنها بسته‌هاي هروئين و مقدار زيادي پول پيدا مي‌كند...

«قلقلك»

فيلم سينمايي «قلقلك» محصول سال 1384 به كارگرداني «مسعود نوابي» است كه قرار بود روز جمعه 2 فروردين ماه پخش شود ولي زمان پخش آن تغيير و به روز دوشنبه 5 فروردين ماه موكول شد.
اين فيلم سينمايي 90 دقيقه زمان دارد و داستان داوري است كه جايش قبل از مسابقه با شخص ديگري عوض مي‌شود كه اين موضوع منجر به حوادث خنده داري مي‌شود ...
در فيلم سينمايي «قلقلك» بازيگراني چون بيژن امكانيان، رضا شفيعي‌جم، شقايق فراهاني، سيامك انصاري، سحر ولدبيگي، اليزابت اميني و ساعد هدايتي در آن بازي كرده‌اند.

«طعمه»
فيلم سينمايي «طعمه» محصول مشترك كشورهاي آمريكا، كانادا و استراليا در سال 2000 است كه قرار بود روز شنبه 3 فروردين ماه پخش شود اما در جدول پخش جديد، اين فيلم روز سه شنبه 6 فروردين ماه پخش خواهد شد.

اين فيلم كه يك تلريلر جنايي و اكشن است به كارگرداني «آنتوني فوكوآ» ساخته شده و بازيگراني چون جيمي فاكس، ديويد مورس و رابرت پاستورلي در آن بازي كرده‌اند.

اين فيلم كه 119 دقيقه زمان دارد درباره يك دزد نوپاي نيويوركي است كه تصميم مي‌گيرد از يك رستوران دزدي كند ولي سر از زندان در مي‌آورد...

«تلخون»
براي روز پنجشنبه 8 فروردين ماه فيلم سينمايي «كريش» محصول كشور هندوستان در نظر گرفته شده بود كه با فيلم تلويزيوني «تلخون» جابه جا شد.
فيلم تلويزيوني «تلخون» به نويسندگي «حسين مرتضائي آبكنار» و تهيه كنندگي «مجيد مولايي» در گروه فيلم وسريال شبكه سه سيما توليد شده است.

در اين فيلم تلويزيوني بازيگراني چون گلچهره سجاديه، نيما رئيسي، عبدالرضا اكبري، روشنك عجميان، حميد مهين دوست، رامين معلم، شاهرخ استخري، سياوش خيرآبي و مجيد سالم ايفاي نقش كرده‌اند.

تلخون قصه سه جوان است كه يكي از آنها در يك مهماني شبانه دچار حادثه شده و مي‌ميرد. دوستانش جنازه او را به بيرون شهر منتقل مي‌كنند، اما گروهي مدعي مي‌شوند كه او را گروگان گرفته‌اند.

ساير عوامل اين فيلم تلويزيوني عبارتند از:صدا بردار: مسعود شاهوردي، مدير فيلمبرداري: عبد عبدي نسب، طراح گريم: يوحنا حكيمي، طراح صحنه: امير علي محسني، دستيار كارگردان و برنامه ريز:امير احمد انصاري، دستيار دوم كارگردان: امير مكين، منشي صحنه:شهرزاد كمال زاده،جانشين توليد: امير پور بهشتي، مدير تداركات: سيد امير سيد ابراهيمي، مجري طرح:موسسه فرهنگي و هنري سپند هنر.

«رمز»
فيلم تلويزيوني «رمز» نيز در روز شنبه 10 فروردين ماه به جاي فيلم سينمايي «نوماد» پخش خواهد شد.

اين فيلم تلويزيوني به كارگرداني «محمد علي سجادي» ساخته شده و يك فيلم پليسي جنايي است كه به تلاش مأمور مبارزه با مواد مخدري مي‌پردازد كه براي كشف قتلي به جريان قاچاق مواد مخدر وارد مي‌شود و...
اين فيلم با بازي آتيلا پسياني، پرويز پورحسيني، مهدي ميامي، بيتا بادران و محبوبه بيات ساخته شده است.

«نوماد»
فيلم سينمايي «نوماد» محصول مشترك سال 2005 كشورهاي قزاقستان و فرانسه است كه روز يكشنبه 10 فروردين ماه پخش خواهد شد.

اين فيلم سينمايي به كارگرداني «ايوان پاسر» ساخته شده و 112 دقيقه زمان دارد.

در فيلم سينمايي نوماد بازيگراني چون كونو بيكر، جيسون اسكات لي و سابيت اورازبايف در اين فيلم كه يك درام تاريخي و جنگي به شمار مي‌رود بازي كرده‌اند.

اين فيلم كه نامزد جايزه گلدن گلوب نيز شده، يك داستان حماسي تاريخي است كه در قرن 18 ميلادي در كشور قزاقستان به وقوع مي‌پيوندد. مرد جواني در تلاش است تا به قبايل 3 نفره جنگجويان بپيوندد...

«استخوان»
براي روز دوشنبه 12 فروردين ماه فيلم سينمايي «بله برون» در نظر گرفته شده بود كه به جاي آن فيلم تلويزيوني «استخوان» پخش خواهد شد.

فيلم «استخوان» با موضوع مرگ و زندگي به كارگرداني «فرهاد عليزاده‌آهي» توسط موسسه رسانه‌هاي تصويري و مركز گسترش سينماي مستند و تجربي ساخته مي‌شود.

فيلم استخوان، داستان تاجري موفق است كه مجبور مي‌شود استخوانهاي پدربزرگ خود را كه 20 سال قبل در گورستاني قديمي دفن شده به گورستاني ديگر منتقل كند.

در فيلم استخوان كه تهيه كننده آن عليرضا قاسم خان است، مهدي پاكدل، رحيم نوروزي، ليلي تقوي، سيامك اطلسي، محتاج نجومي، بهرام ابراهيمي و محرم زينال زاده به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

«گورو»
فيلم سينمايي «گورو» به كارگرداني «ماني راتنام» در سال 2007 ساخته شده و روز سه شنبه 13فروردين ماه از شبكه سوم سيما به روي آنتن خواهد رفت.

اين فيلم متعلق به سينماي هند است و بازيگراني چون آبيشك باچان، آيشواريا راي و ويديا بالان در آن بازي كرده‌اند.

داستان فيلم «گورو» درباره پسري به همين نام است كه دوران كودكي خود را با معلم يك دهكده سپري مي‌كند و در بزرگسالي به اميد يافتن شغلي آبرومند به تركيه مي‌رود اما ناموفق بازمي‌گردد...


--------------------------------------------------------------------------------

شبکه چهار سیما
برنامه هاي نوروزي شبكه چهار سيما

'مستندهاي خارجي منتخب :'
در اين مجموعه برنامه 13 عنوان از 13 مجموعه انتخاب شده است كه هر مجموعه در ابتداي برنامه توسط نريشن و يا مجري همان برنامه معرفي خواهد شد و سپس توسط متن تهيه شده ، موعد پخش آن در طول سال 87 وعده داده خواهد شد .

'مستند درختان :"
مجموعه مستند ايراني است كه هر روز در ايام نوروز پخش خواهد شد .

'مستند چهار :'
اين مجموعه مستند شامل بخش هاي مختلف است كه مي توان از گفتگو درباره ي فيلم مستند و هم چنين پخش فيلم مستند اشاره كرد .

'كمدي كلاسيك :'
در اين مجموعه نيز كمدين هاي معروف معرفي و ساختار و محتواي كمدي آن ها بررسي مي شود و سپس يكي از آثار پخش خواهد شد .

'سخنراني دكتر الهي قمشه اي :'
باتوجه به درخواست هاي مكرري كه توسط بينندگان صورت گرفته ، در ايام نوروز مجموعه جديدي از صحبت هاي ايشان پخش خواهد شد .

'برنامه چهارسوي علم :'
اين مجموعه برنامه نيز به دليل پخش در طول سال ، داراي بينندگان زيادي است كه در ايام نوروز ، منتخبي از آن ها پخش خواهد شد .

"برنامه ايراني ، نوروز است :"
به بررسي آئين ها و سنت ها در اقصاء نقاط ايران پرداخته و با تحليل و كارشناسي ، موضوعات مختلف را بررسي مي كند . برنامه از دو بخش تشكيل مي شود كه شامل گفتگو و مستند بازسازي است .

"فيلم سينمايي :"
در اين مجموعه برنامه نيز ، فيلم هاي متنوع و روز دنيا به همراه فيلم هاي ايراني و تله فيلم كه توسط شبكه تهيه و توليد شده است ، پخش خواهد شد .

"تله تئاتر : "
هر شب يك تله تئاتر جهت علاقمندان به اين رشته درنظر گرفته شده است كه راس ساعت مقرر پخش مي شود .

"مجموعه برنامه هاي مستند گزارشي :"
جهان علم در سال 85 و جهان سياست كه هر كدام به اهم رويدادهاي علمي و سياسي خواهند پرداخت .

--------------------------------------------------------------------------------

ویژه برنامه های شبکه تهران در ایام نوروز

فيلم هاي سينمايي ايران و جهان ،بهارستان ،جهان 86، روزهاي هميشه نو،خودموني، سريال قرارگاه مسكوني ، تماشاخانه (15فيلم كودك ونوجوان ) و ....

گروه فرهنگ و معارف ویژه برنامه بهارستان را به تهیه کنندگی علیرضاهنرمند در 17 قسمت 3 دقیقه ای تهیه می نماید. این برنامه با حضور کارشناسانی چون شهاب مرادی و ... به موضوعاتی متنوعی چون آداب معاشرت، صله رحم، دید وبازدید، اخلاق درخانواده، خوشرویی و ... به مدت 30 دقیقه می پردازد، همچنین برنامه های تا نیایش و سخنرانی مذهبی در ایام نوروز بصورت ویژه پخش می شود.
******

گروه سیاسی ویژه برنامه جهان 86 را در ایام نوروز در دو بخش صبح و عصر به تعداد 26 برنامه 15 دقیقه ای پخش می نماید، سه برنامه اختصاص به رویداد های داخلی ایران دار د ودرباره مسائل داخلی ،روابط بین الملل ، سیاست خارجی ودستاوردهای هسته ای ایران است و 23 برنامه دیگر به مسائل و رویدادهای 23 کشور جهان در زمینه تحولات جغرافیایی ،سیاسی، ساختار نظام ومعرفی یکی از شخصیتهای سیاسی اثر گذار در سال 86 می پردازد.کشورهای لبنان، فلسطین، سوریه، افغانستان، عراق، پاکستان، عربستان، ترکیه، روسیه، چین، امریکا مصر و ونزوئلا و... از جمله کشورهای است که در بخش رویدادهای خارجی مورد بررسی قرار می گیرند.تهیه کننده این برنامه سید مهدی حسینی است.
******

گروه فرهنگی اجتماعی ویژه برنامه ای باموضوع بهاربا نام روز های همیشه نو در 17 برنامه 40 دقیقه ای تهیه نموده است،این برنامه شب قبل از سال تحویل با اجرای

دکتر سید علی موسوی گرمارودی پخش می شود،در ابتدای برنامه که با خواندن شعری آغاز می شود، راجع به شعرای مطزح ایرانی چون منوچهری ،سهراب سپهری و.... صحبت می شودو همچنین اشعاری در قالب ظنز خوانده می شود، درادامه برنامه موسیقی های بهارانه متنوعی با توجه به حال وهوای برنامه پخش می شود.برنامه از دو بخش اصلی تشکیل شده است،در بخش اول اساتید مطرحی چون دکتر بلوک باشی در باره جشن آ بریزان ،استاد فاطمی نیا درمورد نوروز از دیدگاه اسلام و استاد خرمشاهی در باره نوروز از نگاه حافظ ، نوروز در شعر حافظ،نوروز در کشور های فارسی زبان و... سخن می گویند..در بخش دیگر برنامه که در فضای متفاوتی از بخش اول است ،مصاحبه هایی با هنر مندانی چون آیدین آغاداشلو،ساعد باقری و...درباره نوروز صورت گرفته که پخش می شود.تهیه کننده این برنامه یوسف مناجاتی است.کار نگارش وتحقیق آن را دکتر سید علی موسوی گرمارودی انجام داده است.

همچنین گروه اجتماعی در ایام نوروز جنگ خودمونی را بصورت ویژه وبا آیتم های متنوعی چون نوروز باستانی ،هفته وحدت و.... پخش می کندو از میان برنامه های روتین شبکه فقط برنامه در شهردر دو بخش 12 دقیقه ای رویدادهای شهر تهران را در ایام نوروز با فاصله زمانی کوتاهی از وقوع حادثه پخش می کند،تهیه کنندگی در شهر را جواد خدادی بعهده دارد.
****** ******

_ویژه برنامه سال تحویل که کاری از گروه ورزش وتفریحات سالم است به تهیه کنندگی محمد قنبری واجرای رضا رشید پور ومحمود شهریاری به صورت زنده از 6 صبح الی 1 بعد از ظهر پخش می شود، این ویژه برنامه از بخشهای جالب ومتنوعی تشکیل شده است ،در بخش مسابقه پیامک جوایز بسیار نفیسی بعنوان عیدی شبکه تهران به بینندگان اهدا می گردد، همچنین برنامه های ورزش از نگاه پنج ،مسابقه های ردپاو پشت خط در ایام نوروزبصورت ویژه پخش می شوند.
******

گروه کودک ونوجوان نیز در ایام نوروز 15 فیلم سینمایی ویژه کودک ونوجوان را در قالب تماشاخانه پخش می کند،برنامه رنگین کمان بصورت تولیدی 75 دقیقه هر روز باموضوعاتی چون عمو نوروز اومده ، آی قصه قصه عید وپنیرو پسته ،بچه ها بیاین عیدی می دن،سبزها سبز می شن و......وکارتونهای جدید میهمان خانه ها می شود، همچنین سریال شرلوک هلمز هر روز به مدت 30 دقیقه از گروه کودک ونوجوان پخش می شود.
******

قرارگاه مسكوني
"اولين ساخته "جواد رضويان" نوروز امسال از گروه فیلم سریال پخش خواهد شد . موضوع "قرار گاه مسكوني" كه "عليرضا محمودي" آن را نوشته و مهران غفوريان، يوسف تيموري، مهران رجبي، يوسف صيادي، علي صادقي و جواد رضويان در آن بازي كرده اند، درباره تعدادي سرباز در يك قرارگاه است كه براي تعطيلات ايام نوروز تصميم دارند به مرخصي بروند ولي با مشكلاتي رو به رو مي شوند كه اين مشكلات دست مايه اصلي ساخت اين مجموعه است.ساعت پخش:20 تکرارروز بعد ساعت 30/10
******
****** ******

فیلم های سینمایی تماشاخانه ویژه کودک و نوجوان
بارتک باشکوه، در جستجوی پرس، جنگل سحرآمیز، گارفیلد در دنیای واقعی ، خرسهای مهربون ، در شهر بازی ، آلوشا و خرگوش ناقلاو.....فيلمهاي روز دنيا در تماشاخانه گروه كودك و نوجوان شبكه تهران در نوروز 86 با 15فيلم به استقبال بهار مي رود
******

بارتک باشکوه
خفاش کوچلویی به نام بارتک همراه با دوستش رزی تصمیم به نجات پسرکی میگیرند آنها به اشتباه تصور می کنند که پیرزنی به نام بابا یاگا پسرک را ربوده است در طی این تلاش بارتک از یک معرکه گیر لافزن به موجودی شجاع تبدیل می شود و...
******
در جستجوی پرس
لوسی دختری بازیگوش برحسب اتفاق دندانش می افتد مادرش به او می گوید که پری دندان حتماً می آید و بجای آن دندان برایش پول می آورد، پرس پری دندان کارش جمع آوری دندانهای بچه هاست او درکارخانه ی خود به کمک موشهای دیگر آنها را به مروارید های قیمتی تبدیل می کند و از راه فاضلاب این مروارید ها را به جواهر فروش مورینتس می رساند و ...
******

خرسهای مهربون در شهر بازی
داستان از شهر محبت و مهربانی آغاز می گردد، شهری زیبا که ساکنینش خرسهای زیبا، خوش قلب و بازیگوش با نشانه ای روی شکم که آن نشانه ها برگرفته از عوامل طبیعی همچون باد، خورشید، باران و .... می باشد و به خرسهای قدرت می دهد که در مواقع ضروری و مورد نیاز از نیروهای همان عوامل طبیعی برای نفع و مصلحت خود و دوستان استفاده می کنندو ...
******

آلوشا
توگارین ارتشش به شهر کوچکی به نام استف حمله می کنند و طلاهای آن را به یغما می برند پهلوان این شهر آلوشا تصمیم می گیرد طلارا پس بگیرد دوستش تیحون اورا همراهی می کند و به دنبال آنها لوباواو مادر بزرگش نیز راهی این سفر پرماجرا می شوند در راه اسب ناطقی به نام جولیوس سزار همسفر آنها می شود و...
******

خرگوش ناقلا
یک روز که جنی وارد جنگل می شود می بیند آقا رو باهه تصمیم دارد خرگوش ناقلا را برای ناهار بخورد ولی خرگوش ناقلاتر از آن است که ناهار آقا روباهه شود، خرگوش با ترفندی روباه را به چاه می اندازد و ...
******

جنگل سحر آمیز
توپی موش کور کوچکی است که عاشق لیندا شده است اما به خاطر ترسو بودنش نمی تواند جان دوست خود را نجات دهد، زن ارباب محل که می خواهد از پوست موشهای کور پالتوی جدیدی بدوزد، دستور می دهد تا همه موشها کو جنگل را بگیرند و...
******

گارفیلد در دنیای واقعی
گارفیلد که از کار یکنواخت در بخش فکاهی روزنامه خسته شده است در فکر ایجاد و تنوع در زندگی خودش است او با دیدن دنیای واقعی به وجد آمده تصمیم می گیرد از دنیای فکاهی به دنیای واقعی بگذارد و زندگی تازه ای را تجربه کندو.....

--------------------------------------------------------------------------------

شبکه جام جم
ویژه برنامه های« نوروز 87 در شبکه جهانی جام جم»
نوروز ، حدیث دیرپایی است که از پارینه ایام با روح و قلب ایرانیان پیوندی ناگسستنی دارد . این سنت کهن با اوج و شکوهی که همواره داشته ، قرن هاست به جشن های جهان فخر فروشی می کند. راز این ماندگاری و فراگیری ، این است که نوروز یک قرارداد اجتماعی یا یک جشن تحمیلی و فرمایشی نیست بلکه جشن جهان است و روز شادابی زمین و آسمان و آفتاب .این عید چون با طراوت ، مهرورزی و زدودن کینه ها و دشمنی ها و زشتی ها و پلیدی ها همراه بود با آموزه های حیات بخش اسلام هم آهنگ شد و راه تاریخی خود را پیمود.به گزارش روابط عمومی ، شبکه جهانی جام جم این شبکه که پل ارتباطی ایرانیان مقیم خارج از کشور و مام وطن آنهاست همچون سال های ماضی ویژه برنامه هایی را تدارک دیده است که به تفصیل و تفکیک گروه های برنامه ساز در ادامه می آید:

گروه تاریخ ، ادب و هنر
الف – نغمه و گل
نغمه و گل با ترانه های بهاری در 13 برنامه 20 دقیقه ای با توجه به فضای فصل شکوفائی طبیعت نخستین ویژه برنامه گروه تاریخ ، ادب و هنر شبکه جهانی جام جم است که با تصویر زیبا از نظر شما خواهد گذشت.
ب- کاروان گل
دیگر برنامه ویژه گروه تاریخ ، ادب و هنر شبکه جهانی جام جم کاروان گل نام دارد. این مجموعه در 14 قسمت و هر قسمت نیم ساعت است و بابیان حکایات ، خاطره ، شعر ، موسیقی ، قصه های خلیج فارس نوروزنامه ، روایت جهانگردان ، گزارش و درمحضر حافظ ، بهار را گرامی می دارد
ج – مرز پرگهر
مرز پرگهر نام یک برنامه آشنا برای هموطنان مقیم خارج از کشور است لیکن درایام نوروز اختصاص به استان های مختلف کشوردارد و 7 استان کشور ، آداب ، رسوم و سنن اختصاصی خود را دراین ایام به مخاطبان ارائه خواهند کرد.
گروه سیاسی
الف – نگاه 86
نگاه 86 عنوان یک برنامه 7 قسمتی است که هریک به مدت نیم ساعت ، رویدادها و تحولات سال 86 را مورد بحث و کنکاش قرار می دهد . مرور وقایع سیاسی طول سال علاقمندان را درجریان رخدادهای سیاسی سال 1386 خواهد داد و اگر امکان پی گیری آن درطول سال گذشته وجود نداشت ، نگاه 86 این امکان را پدید می آورد تا نکته ای از قلم نیفتد .
ب – روزگاران
روزگاران برنامه دیگری است که 3 قسمت آن به مناسبت هفته وحدت پخش خواهد شد و 1 قسمت نیز به مناسبت 12 فروردین سالروز تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی به روی آنتن می رود.
گروه فرهنگ و اندیشه دینی
الف – شکوه سبز
از روز اول فروردین تا یک روز بعد از "روز طبیعت " به مدت 14 روز هرروز به مدت ده دقیقه در برنامه شکوه سبز پخش خواهد شد ، این برنامه شامل قطعات ادبی و گزارش های مردمی است که با حضور حجج اسلام نقویان و رنجبر و دکتر جلالی همراه با تصاویر و موسیقی دلنشین به بحث و بررسی آداب و رسوم و سنن مربوط به نوروز و پیوند آن ها با دین رحمت ، اسلام ناب محمدی می پردازد .
ب_ میلاد بهار
سه برنامه یکساعته و چهار برنامه نیمساعته با عنوان میلاد بهار از دیگر برنامه های گروه فرهنگ و اندیشه دینی است . این برنامه جذاب و دیدنی نیز درهفته وحدت و همزمان با میلاد فرخنده فخر عالم بشریت حضرت محمد مصطفی (ص) و میلاد امام جعفرصادق (ع) با حضور آیت الله تسخیری ، حجت السلام و المسلمین بی آزار شیرازی و دکتر الحسینی لحظات مفرح و توام با اندیشه را برای شما مهیا ساخته اند . از قسمت های مختلف این برنامه گپ و گفت اشخاصی است که به تازگی به دین مبین اسلام گرویده و بیان لحظه شیرین این گرایش است . برنامه با موسیقی و تصاویر زیبا ایام خجسته نوروز و هفته وحدت را برای بینندگان به یادماندنی خواهد کرد .
ج_ سایر موارد
گروه برنامه سازی فرهنگ و اندیشه دینی همچنین برنامه پخش سخنرانی های خود را متناسب با ایام فرخنده و گرامی هفته وحدت تنظیم کرده و سه سخنرانی نیم ساعته
نیز به همین مناسبت برای شما بینندگان فرهیخته آماده پخش کرده است.

گروه اجتماعی و اقتصادی
الف – پیک بهاری
شما که از وطن دور هستید حتما به یاد دارید که همه ساله در روزهای پایانی سال به علت نزدیکی ایام نوروز و تحویل سال نو جنب و جوش خاصی دربین هموطنانتان پدیدار و حال و هوای ویژه ای بین مردم حاکم می شود ، محسن حاجیلو هنرمند نام آشنای کشورمان نیز از روز 19 اسفند تا پایان "روز طبیعت و گردشگری" یعنی سیزدهم فروردین سال جدید با دوربین به ثبت و ضبط این حال و هوای مردم پرداخته و نمی گذارد شما که از وطن دورهستید از این موضوع غافل بمانید. ده دقیقه وقت زیادی از شما نمی گیرد که هرروز به تماشای این برنامه بنشینند.
ب- بهارآمد
13برنامه یکساعته با نام بهار آمد درایام خجسته نوروز شما را با آداب و سنن هموطنان کشورمان همچنین طبیعت ایران آشنا می کند . این برنامه جذاب با پخش ترانه های متناسب با ایام نوروز اوقات فراغت مناسبی را برای شما بوجود می آورد که اگر اولین برنامه آن را ببینید تا پایان آن از پای گیرنده های خود تکان نمی خورید.
ج- سرزمین مهر
گروه برنامه سازی اجتماعی و اقتصادی امسال تصمیم دارد جذابیت های طبیعت ایران و مکان های تاریخی را با تصاویر و موسیقی زیبا در 14 برنامه نیمساعته با برنامه سرزمین مهر با این نیت از "جام جم " پخش کند که همه شما بینندگان عزیز بار و بندیل خود را درفواصل مختلف سال ببندید و برای تماشای این مکان هایی که دراین برنامه خواهید دید به کشورتان سفر کنید . اگر این حرف را قبول ندارید از اول فروردین 87 تا پایان روز طبیعت و گردشگری دیدن برنامه سرزمین مهر را درتقویم برنامه های خود یادداشت کنید.
د- نوروزنامه
" یا مقلب القلوب و الابصار ... " لحظه تحویل سال نو تمام ایرانیان مقیم خارج از کشور از پای گیرنده های خود تکان هم نمی خورند چون گروه اقتصادی و اجتماعی شبکه جهانی جام جم از ساعت ها قبل از تحویل با " نوروزنامه " انتظار سال تحویل را برای بینندگان ، دیدنی تر و جذاب خواهد کرد. نوروزنامه برنامه تحویل سال 87 شبکه جهانی جام جم به مدت 420 دقیقه یعنی 7 ساعت شعر و ترانه و تصاویر زیبا و کلام قرآن را باهم آمیزش می دهد و به پیشواز سالی پرشکوه و عزت می رود .
هـ - ایران افق های روشن
12فروردین ، سالروز آری گفتن مردم به جمهوری اسلامی است . به همین مناسبت گروه اجتماعی – اقتصادی شبکه جهانی جام جم به منظور گرامیداشت این روز تاریخی یک برنامه 45 دقیقه ای با نام افق های روشن ایران تدارک دیده است که دیدن آن به شما توصیه می شود .
و – رخدادهای علمی سال 86
مخاطبان شبکه جهانی جام جم درطول سال 86 با اخبار علمی و دستاورهایی که دانشجویان و دانش پژوهان کشورمان حاصل کرده اند آشنا شده اند . درایام فرخنده و خجسته نوروز ، گروه اجتماعی – اقتصادی شبکه جهانی جام جم با یک برنامه یکساعته رخدادهای علمی سال 86 را مقابل دوربین برده و اطلاعات بینندگان را دراین زمینه تکمیل خواهد کرد .

گروه ورزش و تفریحات سالم
الف- مروری بر افتخارات ورزشی کشور درسال86
8برنامه نیمساعته ، دستاوردهای افتخار آمیز ورزش کشورمان را درسال گذشته به خود اختصاص داده است . دراین برنامه ورزشکاران برتر درتمامی رشته ها مقابل دوربین
قرارگرفته و با بیان افتخارات کسب کرده ، بینندگان عزیز را درجریان امر قرار خواهد داد .
ب- ایرانی سلام
حسین رفیعی و مسعود روشن پژوه درطول نوروز با اجرای 7 برنامه با نام ایرانی اسلام که مخاطبان درآن شرکت می کنند ، مسابقات کامپیوتری را با حال و و هوای نوروزی برگزار خواهند کرد . دراین برنامه همچنین خوانندگان کشور به اجرای ترانه پرداخته و لحظات شاد و مفرح برای بینندگان پدید خواهند آورد.
ج- ایرانشهر
یک مسابقه دیگر که درفضای انیمیشنی اجرا خواهد شد با عنوان ایرانشهر محصول گروه ورزش و تفریحات سالم شبکه جهانی جام جم است که 7 قسمت نیمساعته است.
د- ره آورد کشتی درسال 86
عباس فعال تهیه کننده نام آشنای شبکه جهانی جام جم با 2 برنامه 50 دقیقه ای افتخارات بدست آمده بوسیله کشتی گیران درسال گذشته را با اجرای مهدی رستم پور " دوربینی" می کند .
دراین برنامه نیز ورزشکاران محبوب رشته کشتی کشورمان جلوی دوربین آمده و خاطرات خود را بیان می کنند.
هـ- تماشا
گروه ورزش و تفریحات سالم شبکه جام جم برنامه علمی ورزشی "تماشا" را با اجرای دکتر حمید قاسمی درایام فرخنده نوروز ، با حال و هوای عید نوروز ساماندهی کرده و به بهانه این ایام مسائل مربوط به تغذیه در ورزش ، تاریخ ورزش ، مکان های دیدنی ورزشی و تفریحی را با بینندگان مطرح خواهد ساخت .

گروه کودک و نوجوان
الف – از نو بسازیم
دومجری دوست داشتنی برنامه های کودک و نوجوان یعنی آقایان فیضی و اکبری به مدت ده دقیقه از روز اول فروردین تا پایان روز سیزدهم فروردین موضوعات نوروزی را دستمایه کارهای خود کرده و هفت سین و سبزه و کادویی و امثال این ها را به صورت کاردستی و نقاشی به شما آموزش می دهند.
اگر برای دیدن دوستان و اقوام خود برای عید دیدنی قصد خارج شدن از خانه را دارید به بابا و مامان بگویید یا 10 دقیقه صبر کنند یا یه جوری برنامه ریزی کنند که حتما درخانه آنها که به خانه شان رفته اید برنامه از نو بسازیم را ببینید .
ب- یک سبد بهار
بچه ها ، کودکان و نوجوانان عزیز نوروز مال شماست . عیدی های زیادی خواهید گرفت لطفا کمتر آجیل بخورید و فکر دندان هایتان باشید . غرق تماشای برنامه یک سبد بهاری هم نشوید . چی ؟ .............. می شوید.
رامین ناصر نصیر هنرمند دوست داشتنی با موضوعات مختلف نوروزی و با زبان طنز و کمدی در 14 روز نوروز به خانه های شما می آید . اگر از دیدن برنامه های طنز و کمدی خوشحال می شوید ، حتما به تماشای برنامه یک سبد بهاری بنشینید و 68دقیقه به قول معروف " لذت " ببرید.







بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین