کد خبر: ۹۲۷۵۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۵

آیت‌الله مکارم: ماهواره‌‌ها، موبایل و سایت‌ها عامل فساد شده‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: «حکومت و جمهوری اسلامی منهای تبلیغ اسلام بی محتوا و بدون مفهوم است و مهمترین کار در این نظام تبلیغ اسلام است».

به گزارش آفتاب، این مرجع تقلید در دیدار رییس و جمعی از مسوولان سازمان تبلیغات اسلامی قم با بیان این‌که من از اینکه در نظام اسلامی به تبلیغ اسلانم توجه نمی‌شود رنج می‌برم، گفت: «مسائل سیاسی در متن و مسائل تبلیغات اسلامی در حاشیه قرار گرفته است که من دلیل این امر را نمی‌دانم».

وی با بیان این‌که شاید دلیل این امر این باشد که فکر می‌کنند به تیلیغ نیاز نیست، افزود: «اگر ما به فرهنگ تبلیغات اسلامی اهمیت دهیم بسیاری از مسائل سیاسی و حتی نظامی ما حل خواهد شد».

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که سازمان تبلیغات باید به آموزش روحانیون اعزامی به حج توجه بیشتری داشته باشد، اظهار كرد: «برنامه‌هایی در این زمینه صورت گرفته که کافی نیست و با توجه به شبهه افکنی‌های وهابیون، روحانیون اعزامی باید در برابر آنها به طور کامل تجهیز شوند».

وی تاکید کرد: «سازمان تبلیغات باید از تمام ابزارهای خود چه به صورت تربیت مبلغ و چه به صورت راه‌اندازی سایت پاسخگوی شبهات باشد».

این استاد درس خارج فقه حوزه با اشاره به این‌که سازمان تبیغات باید رابطه تنگاتنگی با مدیریت حوزه علمیه داشته باشد، اظهار كرد: «برقراری رابطه و تعامل با مدیریت حوزه علمیه باعث خواهد شد تا کارهایی را که بر دوش حوزه علمیه است و سازمان تبلیغات می‌تواند انجام دهد را برعهده گیرد که بدین صورت به انجام امور سرعت بیشتری خواهد داد».

وی با تاکید بر این‌که تشکل‌های مذهبی باید مردمی بمانند، گفت: «سازمان تبلیغات می‌تواند بر روی این تشکل‌ها نقش هدایتی و نظارتی داشته باشد اما این تشکل‌های باید مردمی بودن خود را حفظ کنند و به جایی وابسته نباشند».

مکارم شیرازی با اشاره به این‌که فساد اخلاقی رو به افزایش است، تصریح کرد: «ماهواره‌ها، موبایل و سایت‌ها عامل فساد شده‌اند که باید سازمان تبلیغات در کنار ترویج مسائل اعتقادی به ترویج مسائل اخلاقی نیز توجه داشته باشد».

وی با بیان این‌که مطبوعات صحنه جنگ، مبارزه، تهمت و در بعضی مواقع دروغ پراکنی شده است، ادامه داد: «در کنار مسائل تبلیغی، سازمان تبلیغات باید با امر به معروف و نهی از منکر نیز توجه داشته باشد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین