کد خبر: ۱۲۹۸۸۵
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۹
ضمن تشریح دلایل انحراف بنی‌صدر بیان شد:

لاریجانی: کسانی که راهشان را از روحانیت جدا می‌کنند منحرفند

کسانی که دنبال تخریب افراد هستند مانند بنی‌صدر دچار انحراف می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه نمایندگان مجلس راه روحانیت و خدمت به مردم است و نه درگیری تاکید کرد: اگر می خواهید راه افرادی مانند شهید بهشتی را دنبال کنید به جای حرکت های حاشیه ای که باعث سایش روح مردم می شود باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم. 

به گزارش خانه ملت از اردستان، علی لاریجانی در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نژاد (نماینده دوره اول مجلس) و شهدای هفتم تیر که بعد از نماز مغرب وعشاء در مسجد جامع شهرستان اردستان برگزار شد، اظهار کرد: شهید بهشتی و یارانش نمونه بارز افراد انقلابی هستند. 

وی با اشاره به نطق پیش از دستور طباطبایی نژاد در مجلس اول که از طریق کلیپی در این مراسم پخش شد گفت: نماینده شهر اردستان در دوره سخت مجلس و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایستادگی بزرگی کردند که در نطقشان نیز به وضوح مشاهده شد، تمام این سخنان عمق دردی که آن زمان به مردم وارد می‌شد را نشان می‌داد. 

رئیس دستگاه قانونگذاری با بیان اینکه غرب و امریکا با تمام وجود در مقابل مقاومت ایران ایستادگی می‌کردند تصریح کرد: با توجه به این شرایط و با توجه به اینکه ۲ سال از پیروزی انقلاب گذشته بود و رئیس جمهوری و مجلس و قوه قضائیه شکل گرفته بودند امریکا وغرب دسیسه‌های زیادی را می‌خواستند به کشور وارد کنند.

برای من روشن بود که بنی صدر از بدو پیروزی انقلاب روحانیت را قبول نداشت
لاریجانی با تاکید بر اینکه تمام این دسیسه‌ها در لحن صحبت‌های شهید طباطبایی نژاد که انصافا نطقی مدرس‌گونه بود مشاهده می‌شد، گفت: مهمترین مسئله اینجاست که چرا در ابتدای انقلاب ما با چنین عارضه‌ای مواجه شدیم، آقای بنی صدر زمانی که رئیس جمهور شده بود از ابتدا ماهیت اصلی خود را نشان داد و تصور می‌کرد که می‌تواند در مقابل رهبری بایستد؛ بنی‌صدر دست در دست منافقین می‌داد و منافقین را به دفتر خود راه می‌داد تا بتواند توطئه‌های خود را عملی کند. اما برای من کاملاً روشن بود که از بدو پیروزی انقلاب ولایت فقیه و روحانیت را قبول نداشت اما طور دیگری رفتارمی‌کرد. 

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشور افزود: زمانی که بنی صدر در حرکت‌های دانشجویی پیش از انقلاب در اروپا شرکت می‌کرد قصد داشت که خود را فردی انقلابی و از همراهان و نزدیکان امام معرفی کند و در تمام دوران ریاست جمهوریش ماهیت اصلی خودش را صریح و روشن بیان نکرد و تنها افراد خاصی با افکار او آشنا بودند و او را می‌شناختند اما شرایط برای مردم شفاف نشده بود. 

وی با بیان اینکه بنی صدر با این کارها توانست در مقابل این همه فداکاری مردم حرکت خائنانه‌ای داشته باشد، ادامه داد: ما در ابتدای انقلاب با چنین عارضه‌ای مواجه شدیم. 

لاریجانی با بیان اینکه افرادی مانند شهید باهنر، شهید بهشتی و شهیدمطهری به سادگی پرورش نیافتند، تاکید کرد: آنها زحمت‌های زیادی برای رسیدن به آنجایی که بودند کشیدند و حتی حضرت امام تاکید داشتند که شهید بهشتی مثل یک امت برای ملت بود؛ اما از بدو پیروزی انقلاب، گروه‌های مختلف شهید بهشتی را آماج تهمت خود قرار داده بودند، به طوری که بسیاری ازنیروهای انقلاب نسبت به ایشان شک پیدا کردند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت بنی صدر در روزنامه انقلاب اسلامی که در آن زمان منتشر می‌کرد افزود: این روزنامه روزنامه‌ای بود که علیه شهید بهشتی و شخصیت‌های وفادار به انقلاب منتشر می‌شد که ابتدا آنها را ترور شخصیت می‌کردند و بعد هم ترور فیزیکی.

در دوران بنی صدر افرادی بودند که نسبت به اسلام آگاهی نداشتند اما ادعاهای زیادی داشتند
رئیس دستگاه قانونگذاری کشور گفت: در دوران بنی صدر و منافقین، افرادی بودند که نسبت به اسلام آگاهی نداشتند؛ اما ادعاهای زیادی داشتند. گروه فرقان نیز اطلاعات سطحی از قرآن داشتند، به طوری که زمانی همین گروه‌ها جلسات تفسیر در تهران داشتند، شهیدمطهری حساسیت خود را نسبت به این کتاب‌ها و تفسیرها اعلام کرده بود. بنی‌صدر بهره‌ای از علوم اسلامی نبرده بود. اگر کتاب " اصول راهنمایی اسلام "نوشته بنی‌صدر را مورد بررسی قرار بدهیم خواهیم دید که بنی‌صدر یک فرد لفاظ و غیر آشنا به اسلام بود. البته برخی از اطرافیانش مقداری آیات و روایت برایش جمع‌آوری می‌کردند تا بنی‌صدر بتواند از آنها استفاده کند.

لاریجانی باتاکید بر اینکه با حضور امام، رهبری واسلام شناسان شاید این موضوع عجیب باشد که چه طور درآن زمان این حرف‌ها زده می‌شد افزود: در این جلسه‌ها طوری آیات مربوط به مستضعفان را تفسیر می‌کردند که باتفکرات چپ و کمونیستی همسویی داشته باشد و نوعی دعوای طبقاتی ایجاد کند؛ حتی آیاتی مربوط به غیب را تفسیر می‌کردند و می‌گفتند که غیب، دوران مخفی مبارزه است.
وی اینگونه تفسیرها را انکار مسلمات اسلامی برشمرد و تاکید کرد: این نوعی بی‌سوادی همراه با ازخود بیگانگی و بی آگاهی نسبت به تفکرهای مردم ایران بود.

هر فردی نمی‌تواند ادعای اسلام شناسی بکند
نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه یک آدم عادی که نمی‌تواند اعلام کند که من اسلام را می‌شناسم، افزود: اسلام‌شناسی نیاز به آگاهی به حوزه فلسفه و کلام دارد و این طور نیست که هر فردی ادعای اسلام شناسی داشته باشد؛ این مسائل ریشه در انحرافاتی دارد و برخی از اسلام تفسیرهایی می‌کنند و با این تفسیرها جوانان را به انحراف می‌کشانند. 

وی ادامه داد: حتی آنها با پول بیت المال حزب سیاسی ایجاد و به روحانیت اتهاماتی وارد می‌کردند و به بهترین یاران امام نیز تهمت می‌زدند. 

لاریجانی با اشاره به اینکه در آن دوران مهر ارتجاعی به شخصیت‌های انقلابی می‌زدند و آنها را غیر انقلابی و عقب‌افتاده عنوان می‌کردند اظهار کرد: من تاسف می‌خورم که گاهی این روزها نیز آدم‌ها را به عنوان افرادی که در گذشته زندگی می‌کردند می خواهند مهری به آنها بزنند و از میدان بدر کنند؛ در حالی که امام راحل تاکید داشتند که مردم باید قدر روحانیت را بدانند. 

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: گاهی این روزها می‌شنویم برخی می گویند ما از اسلام آن حقیقتش را دنبال می‌کنیم و این آخوندها و روحانیت اهل شریعت هستند و ما اهل طریقت و شریعت طریقت ندارد. در حالی که این اظهارات همه از فریبکاری‌های جدید است حقیقت اسلام از درون شریعت عبور می‌کند و به دون آن اسلام نیست. 

وی افزود: اگر کسی می‌خواهد عقلش کامل شود باید در پایگاه دین گام بردارد، نه اینکه هر کسی به یک راهی برود و فکر کند که علامه دهر است.

هرکس راهش را از روحانیت جدا کند گرفتار انحراف می‌شود
نماینده مردم قم ادامه داد: ۳۰ سال در کارهای اجرایی کشور بودم و می‌دانم که کسانی که راهشان را از روحانیت جدا می کنند گرفتار انحراف هستند؛ من مسئله فطری ندارم بلکه این موضوع یک مسئله عقلی است و اسلام نیز مانند هر علم دیگری نیاز به تخصص دارد. 

وی با بیان اینکه بنی صدر برای آنکه حرفش را جلو ببرد باید روحانیت را حذف می‌کرد، افزود: کسانی که معارف اهل بیت را شنیده باشند، اما به دنبال این باشند که افراد را تخریب کنند مانند بنی صدر دچار انحراف می‌شوند. 

لاریجانی اظهار کرد: بنی صدر به جای مشورت با خردمندان و دانشمندان برای حل مشکلات کشور با کلمات زشتی به شهید رجایی توهین، تحقیر و جسارت می‌کرد و با حرف‌های دریده و تند رهبران انقلاب را تخریب می‌کرد. 

به گفته رئیس مجلس هشتم بنی صدر با همه رهبران جمهوری اسلامی و حزب جمهوری و همینطور مجلس و قوه قضائیه و حتی سپاه درگیر بود و هر وقت به جبهه می‌رفت و برمی گشت درمقاله‌ای در روزنامه انقلاب اسلامی به شخصیت‌های انقلاب توهین می‌کرد؛ اما در هاله‌ای شخصیت امام را حفظ می‌کرد. بنی‌صدر در آشکارا به گونه دیگری صحبت می‌کرد اما در خفا حرف دیگری می‌زد. خیلی‌ها از توطئه‌های بنی‌صدر با خبر نبودند اما برخی‌ها او را خوب می‌شناختند.

سایه انقلاب اسلامی را می‌توان در انقلاب‌های منطقه مشاهده کرد
وی ادامه داد: بنی صدر فکر می کرد با این کارها می‌تواند رهبران انقلاب را حذف کند؛ اما با فداکاری‌های مردم اینطور نشد و این نوعی عزتمندی است که خواست خداوند بود که حتی در انقلاب‌های منطقه نیز سایه‌های انقلاب اسلامی را می‌توان دید؛ اما امریکایی‌ها حرف‌های درشتی می‌زنند ولی می‌دانند که قدرت جمهوری اسلامی به حدی است که نمی‌توانند جلوی انقلاب‌های منطقه را بگیرند. 

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور با بیان اینکه راه شهید بهشتی، راه شهدا، اسلام، روحانیت، ولایت فقیه و رهبری بود تصریح کرد: اگر می‌خواهیم روح آنها از ما شاد باشد باید این راه را برویم و برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم نه اینکه به دنبال حرکت‌های حاشیه ای که باعث سایش روح مردم می‌شود باشیم. 

لاریجانی گفت: دستگاه ها به عنوان سرمایه‌های نظام نباید تخریب شوند و باید برادر وار با هم کار کنند تا کشور را به توسعه نزدیک‌تر کنیم.

راه نمایندگان مجلس راه مقام معظم رهبری است و مجلس یه این مشی افتخار می‌کند
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه مجلس نمایندگانی دارد که پیرو رهبری هستند و به آن افتخار می‌کند، گفت: راه ما راه روحانیت است و راهی است که امام آن را تایید کرده است. 

وی ادامه داد: راه نمایندگان مجلس راه رهبر معظم انقلاب و خدمت کردن به ملت و حل مشکلات اشتغال جامعه است و نه درگیری؛ در واقع هدف مجلس این است که تلاش کند با قوای دیگر رابطه قانونی ومنطقی داشته باشد، برای اینکه حقوق مردم حفظ شود.

قانون هدفمندی یارانه‌ها باید در مسیر قانونی‌اش اجرایی شود
وی افزود: اگر قانون هدفمندی یارانه‌ها را تصویب کردیم باید در شکل قانونی اش اجرا شود تا فشاری به مردم وارد نشود چرا که ما نگاهمان برادرانه است تا جایی که انحرافی از خط رهبری به وجود نیاید. 

در این مراسم مصطفی طباطبایی نژاد نماینده مردم اردستان درمجلس نیز سخنرانی کرد و همچنین کلیپی از نطق میان دستور حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نژاد در مجلس اول پخش شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Argentina
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
0
0
None can doubt the veracity of this article.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین