کد خبر: ۱۲۲۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۹
فراکسیون انقلاب اسلامی علیه فرزند شهید مطهری

مطهری: چرا گزارش تحقیق از حادثه کوی دانشگاه قرائت نمی‌شود؟!

خباز: هیأت رئیسه مصلحت ندانست گزارش کوی دانشگاه را قرائت کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از قرائت گزارش کمیته پنج گانه در مورد ناآرامی‌های 25 بهمن، تذکر علی مطهری نماینده تهران در مورد علت عدم قرائت گزارش حوادث کوی دانشگاه در سال گذشته موجب شد تا اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی علیه او بسیج شوند و تذکرات متعددی را در مورد آن ارائه دهند. البته مصطفی کواکبیان عضو فراکسیون خط امام( ره) مجلس نیز، ‌در واکنش به این اقدام، طی تذکری فرزند شهید مطهری را افتخار مجلس عنوان کرد. 

علی مطهری پس از قرائت گزارش کمیته پنج گانه در مورد 25 بهمن طی تذکری گفت: حادثه 25 بهمن به هیچ وجه قابل دفاع نیست اما گزارش این حادثه به سرعت در مجلس قرائت شد و این درحالی است که پیش از یک سال از تشکیل کمیته بررسی حادثه کوی دانشگاه می‌گذرد اما این گزارش هنوز قرائت نشده است. 

وی ادامه داد: مجلس موضع خود نسبت به حادثه 25 بهمن مشخص کرده است اما دولت هنوز موضع خود را مشخص نکرده و در مصاحبه تلویزیونی که از ایشان در مورد حادثه 25 بهمن سوال شده بود وی شروع به دفاع از آقایان مشایی و رحیمی کرد. از این رو انتظار می‌رود دولت همانند مجلس موضع خود را مشخص کنند. 

علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، ‌در پاسخ به تذکر مطهری تاکید کرد: نتایج کمیته تشکیل شده در مورد حوادث کوی دانشگاه و کوی سبحان به قوه قضاییه ارسال شدند و آنچه آقای ابوترابی و همکاران‌شان بررسی کرده بودند به قوه قضاییه ارسال شده است.

کوچک‌زاده: گزارش کمیته کوی دانشگاه به مجلس ارائه شده است

مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران نیز طی تذکری اظهار داشت: در مجلس هشتم کمیته توسط آقای ابوترابی تشکیل شد و موضوع حوادث کوی دانشگاه و کوی سبحان مورد بررسی قرار گرفت و گزارش آن نیز ارائه شد. 

وی ادامه داد: این یک توهین به مجلس است که یک نماینده نسبت دروغ به مجلس بدهد. 

علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به کوچک‌زاده گفت: گزارش اولیه ارائه شده است اما بنا بود گزارش دیگری نیز داده شود.

خباز: هیأت رئیسه مصلحت ندانست گزارش کوی دانشگاه را قرائت کند

محمدرضا خباز نماینده کاشمر نیز طی تذکری با تاکید بر اینکه گزارش اولیه حادثه کوی دانشگاه به مجلس ارائه شده است، یادآور شد: البته این گزارش اولیه نیز مورد اعتراض برخی از همکاران قرار گرفت و بنا بود که یک گزارش نهایی ارائه شود که ظاهرا هیأت رئیسه این موضوع را به مصلحت ندانسته است. 

لاریجانی در پاسخ به تذکر خباز نیز گفت: گزارش اولیه به مجلس ارائه شده است اما اسناد و مدارک به قوه قضاییه ارسال شد تا قوه قضاییه این مورد را بررسی کند.

مطهری: گزارشی از حادثه کوی دانشگاه در مجلس قرائت نشد

علی مطهری طی تذکری تاکید داشت که مهدی کوچک‌زاده به وی نسبت دروغ داده است و این در حالی است که حتی گزارش اولیه نیز از حادثه کوی دانشگاه قرائت نشده است. 

به گفته وی گزارشی که در مجلس قرائت شد گزارشی از ملاقات آقای ابوترابی و سایر اعضای هیأت با آقای موسوی و غیره بود و اساسا هیچ گزارشی از حادثه کوی دانشگاه در صحن مجلس قرائت نشده است. 

علی لاریجانی در پاسخ به مطهری گفت: همان روز که این گزارش قرائت شد من در پایان جلسه طی یک جلسه غیر علنی که آقایان نادران و زاکانی نیز حضور داشتند گزارش اولیه از حادثه کوی دانشگاه ارائه شد البته این گزارش یک گزارش اولیه بود و بنا بود که در ادامه تکمیل شود.

عباسی: برخی به ظاهر جریان 25 بهمن را نفی کردند

اسدالله عباسی نماینده رودسر نیز طی تذکری تاکید داشت: برخی از نمایندگان به جای اینکه این گزارش را تایید کنند به دنبال حاشیه‌سازی هستند. 

وی ادامه داد: قوه قضاییه در حال انجام وظیفه خود است اما برخی افراد که ظاهرا جریان 25 بهمن را نفی کرده بودند امروز موضع دیگری از خود نشان دادند.

کوثری: فرزند شهید مطهری به فکر باشد

اسماعیل کوثری نماینده تهران نیز طی تذکری گفت: من تاسف می‌خورم که چرا باید یک نفر در مجلس نسبت به گزارشی که ارائه شد واکنش نشان دهد و آن یک نفر نیز فرزند شهید مطهری باشد و اینگونه نتواند اصل از فرع تشخیص دهد.
 
وی با بیان اینکه من مطهری را دوست دارم که این مطالب را می‌گوییم، ادامه داد: من این مطالب را عنوان می‌کنم تا وی به فکر باشد و آیا برای وی اثبات نشده که آمریکا و صهیونیست جنایتکارند؟ 

لاریجانی در پاسخ به کوثری نیز گفت: شما نباید از طریق تریبون یکدیگر را نصیحت کنید شما با یکدیگر رفیق هستید و می‌توانید بنشینید و صحبت کنید.

رسایی: حوادث کوی دانشگاه تنها برای تحت شعاع قراردادن موارد دیگر بود

حمید رسایی نماینده تهران نیز طی تذکری گفت: کاملاً مشخص بود که آقای مطهری چه می‌خواهد بگوید و ما همه باید متوجه آن بودیم. 

وی ادامه داد: همان روز که گزارش آقایان ابوترابی و زاکانی و برخی دیگر از دوستان از تریبون مجلس قرائت شد برخی افراد موضع‌گیری کردند و آقای کوچک‌زاده نسبت به این موضع‌گیری‌ها تذکر داد که یکی از نمایندگان خطاب به وی گفت: کوچک‌زادگان نباید در مورد بزرگ زادگان اظهار نظر کنند. 

رسایی افزود: من باید اعلام کنم که همان فرد یک سال بعد متوجه شد آقای کروبی بزرگ‌زاده نیست. 

وی ادامه داد: شاید آن روز بسیاری از افراد متوجه نبودند که فتنه یک دعوای انتخاباتی نیست و حوادث کوی دانشگاه و کوی سبحان تنها برای تحت شعاع قرار دادن برخی موارد دیگر بود. 

این عضو کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: یک نفر دویست میلیون تومان هزینه کرده بود تا یک سری اراذل و اوباش برای آتش کشیدن میادن تهران اقدام کنند. 

این عضو فراکسیون انقلاب اسلامی تصریح کرد: این درست نیست که بعد از یک موضوع اصلی که حتی اعضای فراکسیون اقلیت نیز در مورد این موضوع اعتقاد دارند که عناصر جاسوسی پشت این حادثه هستند این تذکرداده شود. 

به گفته وی این تذکر همچون آن است که یک نفر فضله موشی را در یک غذای پاک بیاندازد تا آن غذا را خراب کنند.

کواکبیان: فرزند شهید مطهری افتخار مجلس است

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان نیز طی تذکری خطاب به رسایی تاکید کرده بود فراکسیون اقلیت نیز با آنها هم‌نظر است، گفت: ‌من از وی خواهش می‌کنم به نمایندگی از فراکسیون ما صحبت نکند چرا که ما خود دارای زبان هستیم. 

وی خطاب به لاریجانی گفت: انشاءالله که دیگر حوادثی همچون 25 بهمن اتفاق نمی‌افتد اما شما را به خدا قسم چنانچه می‌خواهید اعتدال رعایت شود هیأتی تعیین نکنید که همه به یک شکل فکر کنند. 

کواکبیان گفت: ما در حادثه کوی دانشگاه نیز این اعتراض را داشتیم حداقل فرزند شهید مطهری را که افتخار مجلس است در این هیأت قرار می‌دادید. 

بسیاری از نمایندگان نیز قصد داشتند تذکرات دیگری را ارائه دهند که لاریجانی این اجازه را به آنها نداد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
0
ما به آقاي مطهري افتخار ميكنيم ايشان فرزند خلف شهيد بزرگوار انقلاب ماست افرين
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
0
دليلش روشن است جناح راست و چپ دو بال نظام بودند. چپ وظيفه اداره كشور را داشت و راست وظيفه حذف منتقدان و اين موضوع تقسيم كار در ... باعث تلاقي دو گروه شد. چون جناح راست به ويژه آقايان ... در جریاناتی دست دارند كه فاش شدن آنها براي افراد .. هزينه سنگيني دارد به تدريج و با روش‌هاي مختلف چپ از صحنه سیاسی ايران حذف شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
0
شیر مادرت حلالت پسر شهید والامقام.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
0
خیال شما تخت که جریان چپ و اصلاحاتی هرگز حذف نخواهند شد .... حذف شدنی نیستن آخه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
0
احسنت بر این شیر مرد مجلس هشتم، الحق که نماینده مردمی نه...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
0
ایشان در میان اصولگرایان منطقی ترین چهره هستند
البته در حد همان محافظه کاری های اصولگرایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
0
یه مرد که واژه‌ی مرد رو رو سفید کرد
متاسفانه برخی می خواهند وقتی منافع ایجاب می کند چشم شان را بر همه چیز ببندند و اگر کسی به خطائی اشاره کرد او را گناهکار نشان دهند تا منزوی شود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین