کد خبر: ۸۷۴۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۷
در جمع دانشجویان دانشگاه تهران عنوان شد؛

کروبی: در نظام فاسد گذشته پس از زندان حق تحصیل داشتیم

تدکاتچی نیستم و از اختیارات قانون اساسی استفاده می‌کنم
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دبیركل حزب اعتماد ملی گفت: «مسلما آینده هر كشوری به دست نخبگان و تحصیل‌كردگان آن جامعه است و پیشرفت در بخش‌های مختلف كشور به وسیله‌ نیروهای مجرب و متخصص امكان‌پذیر خواهد بود».

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی كروبی در جمع دانشجویان دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه تهران اظهار كرد: «اگر از نعمت‌های بالقوه و خدادادی استفاده كنیم و آن را بالفعل كنیم، نیروهای تحصیل‌كرده ما می‌توانند در این عرصه گام مهمی را بردارند و آینده روشنی را برای كشور ترسیم كنند. اگر چنان‌چه جامعه‌ مدنی، آزادی سیاسی و تضارب آرا را می‌خواهیم باید بیشترین بها را به دانشجویان تحصیل‌كرده بدهیم كه هم شور جوانی و هم نقطه‌نظرات آرمانی و ارزشی دارند».

وی افزود: «دانشجویان باید در محیطی آرام، آزاد و مطمئن در چارچوب قانون بتوانند نقطه‌نظرات خود را مطرح كنند، دیده‌بان حكومت و نظام باشند و نقدهای سازنده‌ خود را طرح كنند. در مواقعی كه حساسیت بیشتری هم دارد مثل انتخابات، دانشجویان باید حضور بیشتری داشته باشند؛ به‌ویژه انتخابات ریاست جمهوری كه تنها انتخاباتی است كه همه‌ اقشار و اقوام به یك نفر رای می‌دهند و رییس‌جمهور در حقیقت تبلور قدرت مردمی و مدافع حقوق و منافع ملی است».

وی در ادامه با تاكید بر لزوم استفاده از نیروهای دانشگاهی در جهت اداره‌ كشور یادآور شد: «باید از وجود دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها استفاده كرد، حرمت آن‌ها را حفظ و شرایطی را فراهم كرد تا آن‌ها بتوانند شغلی درخور داشته باشند تا هر روز شاهد مهاجرت آن‌ها به كشورهای دیگر نباشیم».

دبیركل حزب اعتماد ملی با اشاره به صدور سه بیانیه انتخاباتی خود درباره احیای برنامه‌ریزی، سهام نقد و حقوق شهروندی اظهار كرد: «بیانیه‌ها و برنامه‌های بعدی من هم متعاقبا اعلام خواهد شد».

وی در پاسخ به انتقادات دانشجویی درباره تحدید آزادی‌ها در فضای دانشگاه برای اساتید و دانشجویان اظهار كرد: «یادتان باشد كه چانه‌زنی و ریش‌سفیدی در این موارد مساله‌ای فرعی است. من بر این مساله پافشاری دارم كه همه چیز در چارچوب قانون و اختیارات عمل شود. ما می‌گوییم كه در دانشگاه، دانشجو هم باید درس بخواند و هم فعالیت سیاسی كند. كمیته‌های انضباطی هم مسوولیت دارند تا برای بچه‌ها ایجاد آرامش كنند. من با این تفكر است كه پی‌گیر مسائل دانشجویان بودم اما در روزگاری كه چیزی در اختیار ما نیست وزارتخانه‌ای كه ارتباطی با آن‌ها نداریم و چهره‌هایی كه آشنایی چندانی با آن‌ها نداریم، جز گفت‌وگو، رایزنی و ریش‌سفیدی نمی‌توان انجام داد اما آن‌چه مسلم است ما به هیچ وجه از وضع موجود راضی نیستیم؛ گرچه در عین حال باید چارچوب‌های قانون را رعایت كنیم».

وی تصریح كرد: «من همیشه گفته‌ام كه دانشجو حتی اگر موضع‌گیری سیاسی خلاف قانونی هم انجام داد و قانون‌گذار ناگزیر از برخورد با او بود – البته برخی بازداشت‌ها، تعلیق‌ها و اخراج‌ها اساسا جرم نبوده و بازداشت نداشته است – اما فرض می‌كنیم دانشجو سخنی گفت كه با قانون منافات داشت و بازداشت شد اما حالا كه آزاد شده نباید از تحصیل محروم شود. ما در نظام فاسد گذشته دانشجو بودیم، تبعید شدیم، با پخش اعلامیه‌های حضرت امام(ره) بازداشت و محكوم شدیم و زندان هم كشیدیم. اما وقتی از زندان بیرون آمدیم تحصیل‌مان را ادامه دادیم».

كروبی خاطرنشان كرد: «من بارها گفته‌ام كه اگر دولت به دست من باشد حتما وزیری خواهم گذاشت كه دانشجوی ستاره‌دار نداشته باشد. در دولت اصلاحات و مجلس ششم این مساله‌ای این‌چنین به وجود می‌آمد، گلایه‌ها از دستگاه قضایی بود، اما در این 3-4 سال وضع ما به جایی رسیده كه فرشته‌ نجات و رحمت ما دستگاه قضایی است. اگر روزنامه‌ای تعطیل می‌شود قوه‌ قضاییه با آن اعلام مخالفت می‌كند و هیارت نظارت بر مطبوعات راسا اقدام به تعطیلی روزنامه می‌كند. ما خودمان وضع را به این‌جا كشانده‌ایم و تنها راه برون‌رفت از آن حضور جدی در انتخابات و تغییر وضع موجود در قوه‌ مجریه است».

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره دانشجویان بازداشتی، گفت: «در رابطه با این عزیزان متاسفم. امیدوارم با یاری خداوند و تدبیر مسوولان امنیتی و قضایی، این دانشجویان آزاد شوند و بتوانند به تحصیل‌شان ادامه دهند».

دانشجویی پرسید: «آیا شما به این جمله حضرت امام(ره) كه حفظ نظام از اوجب واجبات است اعتقاد دارید؟ اگر حفظ نظام اقتضا كند كه این جمعیت را یكجا بازداشت كنید آیا این كار را خواهید كرد»؟

كروبی پاسخ داد: «اگر نظام با این جمع به خطر افتاده باشد بلی. اما نمی‌توان گفت كه همه‌ این جمعیت برانداز نظام است. اگر چنان‌چه نظامی كه این همه خون داده در خطر باشد و عده‌ای برانداز بخواهند نظام را به زمین بزنند، باید جلوی آن را گرفت اما گاهی ما تنگ‌نظری و انحصارطلبی می‌كنیم؛ هم‌چنان‌كه این مساله را در برخی پرونده‌ها و احكام می‌بینید».

وی در ادامه خطاب به دانشجویان گفت: «سعی كنید سوالاتتان را صریح و شفاف ولو تیغ‌دار و تلخ بیان كنید».

وی در پاسخ به سوال یكی از دانشجویان درباره موضعش برای فدرالیسم در ایران گفت: «اول بگویم كه این‌كه شما می‌گویید كردها در مرحله‌ اول انتخابات به آقای معین رای دادند شاید درست نباشد؛ چراكه در انتخابات گذشته من رای اول را در كردستان داشتم. علتش هم حمایت و طرفداری خانواده شهدا و امام جمعه اسبق استان از من بود. در كرمانشاه هم من اول و آقای هاشمی نفر دوم شده بودم. صبح 22 خرداد هم كه پای صندوق‌های رای می‌روید حقیر را فراموش نكنید».

دبیركل حزب اعتماد ملی افزود: «بحث كرد، ترک، عرب و عجم مطرح نیست .ایران متعلق به همه‌ اقوام است. ما غیر از اقوام، پیروان ادیان دیگر را هم در كشورمان داریم. البته نقیصه‌ها و كاستی‌هایی هم هست اما در برخوردهایی كه صورت می‌گیرد برخی قانونی و صحیح و برخی خودسرانه و تنگ‌نظرانه است. من در نظر دارم كه به شدت با این مسائل برخورد كنم اما نمی‌توان گفت كه در این كشور پهناور تخلف نمی‌شود. كما این‌كه در دوره‌ امیرالمومنین هم تخلفاتی صورت می‌گرفت اما مساله‌ای كه مهم است این است كه ایران متعلق به همه ما و منافع آن هم متعلق به خودمان است. اگر جایی فشار و برخوردی بوده ما نسبت به آن اعتراض كردیم، تذكر دادیم و برای حل آن مشكل گفت‌وگو كرده‌ایم اما این را بدانید كه ایرانیان یكپارچه و در كنار هم هستند، اما ما باید به سمتی برویم كه اختیارات اقوام را در مناطق خودشان بیشتر كنیم».

مهدی كروبی در ادامه این نشست كه با عنوان بررسی مواضع كاندیداهای ریاست جمهوری در انتخابات دهم ریاست جمهوری با تاكید بر سیاست‌های اجتماعی در توسعه‌ی كشور، در دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، در پاسخ به به پرسشی در رابطه با آن‌چه بازنشستگی اساتید و تصفیه دانشجویان عنوان شد، گفت: «بنده در آن زمان كه این موضوعات بسیار مطرح بود تذاكرات عدیده‌ای دادم البته كاری جز این نیز نمی‌توانستم انجام دهم. بر این اساس همواره پیگیر بودم و به این اساتید به عنوان سرمایه‌های عظیم كه به كشور خدمت كرده‌اند افتخار می‌كنم».

وی ادامه داد: «بنده در صورتی كه رییس دولت آینده باشم در صورتی كه اصل نظام حفظ شود و منافع ملی مصون بماند در رده‌های پایین‌تر با هرگونه نقد و مخالفتی موافقم و مشكلی در این زمینه ندارم. بر این اساس در آن زمان با حضور در دانشگاه‌ها پذیرای هرگونه انتقادی حتی انتقادهای تند هستم؛ چرا كه انتقادهای تند را برای مسئولان بسیار مفید می‌دانم».

دبیركل حزب اعتماد ملی همچنین در واكنش به درخواست دانشجویان مبنی بر اینكه سیاست شما برای آزادی دانشجویانی كه عنوان می‌كردند در بازداشت هستند، چیست، اظهار كرد: «بنده برای این دانشجویان همواره دعا كرده و اعتراض و تذكر خود را به مسئولان انتقال داده‌ام بنده هر كاری كه تاكنون از دستم برآید را انجام داده‌ام و پیگیر مسائل آن‌ها بودم بر این اساس خواسته شما برای آزادی دانشجویان باید بر مبنای این موضوع نباشد كه دانشجوی زندانی باید آزاد شود بلكه باید درخواست كنید كه نسبت به این قضیه بی‌تفاوت نباشیم؛ چرا كه در این زمینه «باید» معنایی ندارد؛ از این رو با قبول سخنان شما و در نظر گرفتن احساسات و عواطف‌تان اعتراض‌ها و حرف‌های شما را به مسئولان مربوطه انعكاس می‌دهم».

كروبی ادامه داد: «یكی دیگر از سیاست‌هایم در این زمینه آن است كه وزارت علوم در زمان ریاست جمهوری بنده تلاش كند كه هیچ دانشجویی در زندان نیفتد و یا برای آزادیش تلاش كنم».

وی در رابطه با سیاست‌هایش در مورد مساله و حقوق زنان گفت: «خانم‌ها سرور و فرمانروای همه‌ی زندگی‌ها هستند با این وجود شاهدیم كه در بحث‌های فرهنگی و پژوهشی در حال حاضر خانم‌ها از آقایان پیشی گرفته‌اند، البته باید این واقعیت را پذیرفت كه از آنجا كه در جامعه‌ی ما همواره فاصله‌ی جنسیتی بین مرد و زن وجود داشته است برای برطرف كردن این فاصله و رسیدن به نقطه‌ی مطلوب زمان لازم است».

كروبی ادامه داد: «البته در این شرایط شما خانم‌ها حتی حاضر نیستید كه در انتخابات‌های مختلف به خانم‌های دیگر رای دهید به طور مثال در مجلس پنجم حداكثر 14 خانم و در مجلس ششم حداكثر 13 خانم توانستند كرسی‌های مجلس را كسب كنند. از این رو باید خود خانم‌ها برای حضور جدی‌تر در عرصه تلاش انجام دهند».

كروبی با بیان اینكه برنامه‌های جدیدی در بخش‌های مختلف فرهنگی،‌ اجتماعی و سیاسی برای خانم‌ها در نظر گرفته است،‌ گفت: «بنده تنها روحانی هستم كه از ابتدای انقلاب با فعالیت‌های خانم‌ها در اجتماع مخالف نبودم از این رو موافق سخنان شما هستم و این مساله باید ترویج پیدا كند، اما باید به این نكته توجه كرد كه این موضوع نیاز به زمان دارد».

دبیركل حزب اعتماد ملی در واكنش به این پرسش كه موضع شما در رابطه با سهمیه‌بندی جنسیتی و بومی‌گزینی چیست، گفت: «بنده بومی‌گزینی و سهمیه‌بندی جنسیتی را قبول ندارم چرا كه بر این باورم هر فرد باید بر اساس استعدادهایش و نمره‌ی كسب شده‌اش به دانشگاه برود».

وی افزود: «در مورد حق تحصیل دانشجویان نیز بر این باورم كه اگر حتی دانشجویی مجرم بود و خلافی را مرتكب شده و بر اساس آن به زندان رفت باید پس از دوره محكومیتش به تحصیل خود ادامه دهد و از تحصیل محروم نشود».

كروبی همچنین در پاسخ به این پرسش كه برنامه شما در رابطه با اصول 19 و 15 قانون اساسی در مورد حق تحصیل به زبان مادری چیست، اظهار كرد: «از جمله اختیارات رییس‌جمهور اجرای اصول قانونی است. از این رو تلاش می‌كنم همه اصول قانون اساسی از جمله اصول 19 و 15 را عملی كنم البته اگر روزی موانعی در این زمینه وجود داشت و نتوانستم آن‌ها را به سرانجام برسانم صادقانه این موارد را با مردم در میان می‌گذارم».

وی همچنین در رابطه با راهكارهایش برای آن‌چه رفع تبعیض بین قومیت‌ها عنوان شد، نیز گفت: «در صورتی كه ریاست دولت را به عهده گرفتم تلاش می‌كنم كابینه‌ای تشكیل دهم تا همه اقوام احساس كنند كه در این كابینه نماینده‌ای دارند به عبارت دیگر كابینه‌ی 70 میلیونی تشكیل می‌دهم به گونه‌ای كه مردم احساس كنند دولت برای خودشان است و در آن حضور دارند. البته در این زمینه از حضور نیروهای متخصص و باتجربه نیز بهره خواهم برد».

كروبی در رابطه با بحث گشت ارشاد نیز گفت: «به مجرد رای‌ آوردن گشت ارشاد را جمع می‌كنم؛ چرا كه این موضوع جزو روحیات و ادبیات بنده قرار نمی‌گیرد. راهكارم نیز این است كه نیروی اصلاح‌طلبی را به عنوان وزیر كشور انتخاب كنم تا مقام معظم رهبری پس از آنكه آن فرد را به عنوان جانشین فرمانده كل قوا در نیروی انتظامی انتخاب كردند آن فرد پس از مخالفت با این اعمال گشت ارشاد را جمع كند».

وی در ادامه تاكید كرد: «بنده در تلاشم كارهای زیربنایی را به گونه‌ای انجام دهم تا وضع موجود حتی اگر بهتر نشود بدتر نیز نشود. البته در این زمینه رویكردهایی را در نظر گرفته كه بعدها برخی بهانه نیاورند كه ولنگاری را در جامعه ترویج دادم. بنده كارهایم را با خشونت انجام نمی‌دهم بلكه با منطق و سلسله برنامه‌ریزی‌هایی فعالیت می‌كنم».

دبیركل حزب اعتماد ملی خاطر نشان كرد: «شما به رییس‌جمهوری رای می‌دهید كه دارای اختیارات قانون اساسی است بنابراین باید به این نكته نیز توجه كنیم كه كشور دارای قوای مختلفی است كه مقام معظم رهبری برهمه‌ی آن‌ها نظارت دارند و همچنین سیاستگذاری‌های كلان كشور با ایشان است. از این رو بنده همواره در فعالیت‌هایم تلاش می‌كنم به بهترین وجه از اختیاراتم استفاده كنم آن بخشی كه مربوط به قوای دیگر نیز است را با گفت‌وگو، تعامل و داد و ستد حل كنم. همچنین در بحث اختیارات رهبری نیز از ایشان برای كارهایم درخواست كمک می‌كنم».

وی در واكنش به صحبت یكی از دانشجویان مبنی بر اینكه تضمین‌تان برای اجرایی كردن سخنان خود چیست، گفت: «شما می‌توانید به پرونده این چند سال من مراجعه كنید بنده همواره حرف‌هایی را زدم كه تا آخر پای آن ایستاده‌ام مثل بعضی‌ها حرف‌های بزرگی نمی‌زنم كه نتوانم آن را انجام دهم».

كروبی در توصیه به دانشجویان گفت: «اگر می‌خواهید از اطرافیان بنده و یا از ناحیه‌ی مهندس موسوی كسانی را دعوت كنید فضا را به گونه‌ای ایجاد كنید كه آن‌ها حاضر شوند در بین شما بیایند و سخنانش را به صورت شفاف بزنند همان گونه كه شما از ما انتظار بیان شفاف را دارید ما هم می‌خواهیم كه شفاف سخنانتان را بگویید شما مسائل ابهام‌آمیزی را مطرح می‌كنید كه ما نمی‌دانیم كدام درست و كدام نادرست است».

دبیركل حزب اعتماد ملی در پاسخ به پرسش دانشجوی دیگری در رابطه با نظارت استصوابی نیز گفت: «بنده همواره گفته‌ام كه با نظارت استصوابی مخالفم البته در حال حاضر همه چیز دست شورای نگهبان است و ناظرین بر اجرا غلبه دارند».

كروبی ادامه داد: «بنده تداركات‌چی نیستم بلكه رییس‌جمهوری هستم كه از اختیارات خود به نحو احسن استفاده می‌كنم آنجا كه در حوزه‌ی اختیاراتم نیز نباشد تلاش می‌كنم با رایزنی و گفتگو آن مسائل را رفع كنم».

وی همچنین اظهار كرد: «در این جلسه نامی از دكتر سروش برده شد آقای سروش به بنده محبت دارند و من نیز به ایشان علاقمندم البته این بدان معنا نیست كه ما همه‌ی حرف‌های یكدیگر را قبول داشته باشیم؛ بلكه من احترام خاصی برایشان قائل هستم ایشان شخصیت علمی است كه برخی از نظراتشان را قبول دارم و برخی را نیز قبول ندارم و این در مورد موضع ایشان نسبت به بنده نیز صدق می‌كند».

كروبی در پایان اظهار كرد: «بنده به نظام و آزادی معتقدم البته آنجا كه آزادی بخواهد خط نظام و ارزش‌های انقلاب را بشكند مقابل آن محكم ایستاده‌ام و در این زمینه امتحانات لازم را پس داده‌ام».همچنین آنجا كه بخواهند به نام اسلام هر تحجر و واپس‌گرایی را ترویج دهند با آن نیز مقابله می‌كنم».

دبیركل حزب اعتماد ملی در حاشیه‌ی سخنرانی خود در دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درخصوص تلاش برخی اصلاح‌طلبان برای رای‌آوری كاندیدایی جز او گفت: «عده‌ای هستند كه به دنبال فرد دیگری هستند. لزومی ندارد كه همه به دنبال من باشند و این یک مساله‌ی طبیعی است. هرچه مرزبندی مشخص‌تر شود هم به نظر من بهتر است».

وی اظهار كرد: «تصور كنید دو كاندیدا هستند كه هردو سابقه و خدماتی دارند و شما باید بین اینها تبلیغات یک نفر را انجام دهید. این كار اولا موجب ایجاد شور انتخاباتی می‌شود و دیگر این‌كه هركدام از این افراد مخاطب‌هایی دارند و افرادی را جذب خود می‌كنند».

وی افزود: «باید توجه داشته باشید كه دوقطبی شدن در این انتخابات خطرناك است؛ زیرا باعث شركت كمتر افراد در انتخاب خواهد شد و در این صورت هم به دلیل آن‌كه رقیب ابزار بیشتری در اختیار دارد ممكن است انتخابات در مرحله‌ی اول به نفع آنها تمام شود. اما در صورتی كه جمعیت بیشتری در انتخابات شركت كنند، آوردن 50 درصد از آرا كار سختی است».

رییس مجلس ششم یادآور شد: «وقتی شور انتخاباتی وجود داشته باشد و نفرات بیشتری در انتخابات شركت كنند مثلا 32 میلیون واجد شرایط، سخت است كه رقیب بتواند بیش از نیمی از آرا را به دست گیرد. اما اگر میزان شركت كننده به 26 میلیون رسید، آنها می‌توانند همان اول رای بیاورند. عقیده‌ی ما این است كه تعدد كاندیدا در این حد جمعیت شركت كننده را بالا خواهد برد و باعث می‌شود انتخابات در مرحله‌ی اول به نفع رقیب پایان نپذیرد».

كروبی در پاسخ به پرسشی درخصوص انتقاد از وضعیت زنان در جامعه اظهار كرد: «توجه داشته باشید كه بیشتر مشكلات ما در این زمینه مشكلات فرهنگی و آداب و رسوم است و مسائل شرعی نیست كه محل اشكال است؛ هم‌چنان كه شاهد هستیم فقهای ما نظرات خوبی در مورد ارث و دیه ارایه می‌دهند».

وی اضافه كرد: «من تا كنون به‌ویژه زمانی كه در قدرت بودم آن‌چه توانسته‌ام را عمل كرده‌ام و اگر هم نتوانسته‌ام حداقل آن را بیان كرده‌ام».

دبیركل حزب اعتماد ملی درباره‌ی لزوم رسیدگی به مناطق جنگی در دوره‌ی فعلی گفت: «من این برنامه را دارم كه به مناطق جنگی عقب‌افتاده اولویت خاص جهشی بدهیم تا بتوانند پیشرفت كنند. معتقد هستم در این مناطق باید كار تند و سریعی انجام شود و حتی ممكن است افراد خاصی را زیر نظر خودم برای این كار انتخاب كنم».

كروبی در پایان در پاسخ به دانشجویی كه از وی می‌خواست برای دانشجویان بازداشتی هم مثل حسین لقمانیان روزه سیاسی بگیرد، گفت: «من در آن موقع قدرت و امكانات داشتم اما اكنون اگر از شدت گرسنگی روزه بمیرم هم كسی اعتنایی نمی‌كند. اما به هر حال ما پی‌گیر وضعیت دانشجویان هستیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
0
0
نظرات آقای کروبی به بقیه کاندیدها هم شجاعت بیشتری میده. امیدوارم ایشون هم در نهایت با بقیه اصلاح طلبا به وحدت برسن. یا کروبی یا میرحسین. ان شاالله.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
0
0
راستی منظور رهبر از اصراف همین سفره است یا سفره های دیگر

جايتان خالي سر سفره نشستيم با تمام فاميل و از كامپيوتر و لپتاب هم خبري نيست تلفن دستي هم ابدا و طبق عادت روي زمين سفره مياندازيم و سر غذا هميشه بحث سياسي ميكنيم, صحبت از انتخابات بود و من گفتم در سايت ابطحي مطلبي راجب كروبي خواندم و بدون اينكه بگذارند حرفم تمام شود يكي گفت اين اخوندرو ميگي گفتم اره, ولي روشن فكره و دنيا ديدست امل نيست خلاصه محيط خیلی شير تو شير شديكي گفت بابا اين امده كه جونارو گول بزنه و اينا همش فيلمه تازه از كجا ميدوني كه راست ميگه براي[...] كردن مردم اين كار را نميكنه. پس چرا بروجردي را زنداني كردند يا منتظري خانه نشين شده كاسه اي زير نيم كاسه است . به قول اذريها مثلي دارند كه ميگه(سن ديين السون شر ياتسين)يعني تو راست ميگي.گفتم پس كجاست اين پول نفتي كه احمدي نژاد قول انرا سر سفره ها داده بود برادرم گفت همین جاست سر سفره گفتم يعني چه گفت ببين اين غذا را در روي چراغ الاعدين پختيم و الاعدين هم با نفت ميسوزد و كار ميكند پس نفت در سر سفره است گفتم پس جريان اب و برق مجاني هم همينه در جواب گفت بعله همينه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
0
0
اقای کروبی درست می گویندبنده درنظام گذشته دانشجوبودم وبعدازاعتصابشدیدکه منجربه پاره کردن عکس شاهنشاه شد2نفررایک ترم محروم کردندودرترم بعدسرکلاس حاضرشدندواتفاقابعدمشخص گردیدکه استخدام هم شدندوتشکیل خانواده دادند.سال 54دانشکده اقتصادبابلسر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
0
0
خوب اشتباه اون نظام همين بود كه بعد از زندان به شماها اجازه كار و تحصيل داد و آزادتون گذاشت اون بلا را سرش بياريد! اين حكومت كه نبايد اشتباهات اون حكومت را تكرار گنه!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین