کد خبر: ۱۱۸۲۹۲
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۳

احمدی‌نژاد: امام زمان(عج) اجرای هدفمندی یارانه‌ها را هدایت می‌کنند

مقام معظم رهبری فرمودند که پول یارانه‌ها پول امام زمان است و برکت دارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه یقیناً حضرت ولی عصر(عج) اجرای موفق طرح هدفمندی یارانه‌ها را به عنوان صاحب اصلی عدالت مدیریت و هدایت می‌کنند، گفت: من پیش از اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و ایشان فرمودند "پول یارانه‌ها پول امام زمان است و برکت دارد". 

محمود احمدی‌نژاد روز چهارشنبه در نشست صمیمی با منتخبان و نمایندگان اقشار مختلف فرهنگی، صنعتی و دانشگاهی و فرهیختگان استان سمنان افزود: هر چقدر همدلی مسئولان و مردم بیشتر باشد موقعیت بیشتری برای کار و تلاش و سازندگی برای کشور پیش خواهد آمد. 

وی اضافه کرد: ممکن است کشوری ثروت زیاد و همدلی نیز داشته باشند اما بدون کار و تلاش به جایی نخواهند رسید. 

وی در همین زمینه به طور مثال گفت: در برخی از کشورها علاوه بر 8 ساعت کار معین بسیاری به دلیل عشق به میهن خود 4 ساعت نیز داوطلبانه کار می‌کنند. 

احمدی‌نژاد اضافه کرد: بدون خودباوری ساختن کشور ممکن نخواهد بود از جمله محورهایی که شیطان پرستان و مستکبران در حمله به کشورهای دیگر در پیش می‌گیرند تلاش برای سلب خودباوری انسان‌هاست. 

وی اضافه کرد: ساختن ایران نیازمند الگویی مناسب از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است به طور یقین کشورهای غربی نمی‌توانند الگویی مناسب برای ما باشند و آنچه که می‌تواند ایران را به قله‌های پیشرفت و توسعه و کمالات انسانی برساند الگوی اسلامی ـ ایرانی است. 

وی اضافه کرد: آنچه مسلم است این که الگوهای غربی به دلایل مختلف متناسب با فرهنگ و اهداف ما نیست و الگوی ایرانی نیز به دلیل اتکا به نیروها و تفکرها و منابع ایرانی می‌تواند کارآمدی این روش را به اثبات برساند. 

احمدی‌نژاد با اشاره به روش غرب در برخورد با کشورهای دیگر گفت: کشورهای غربی دانش کارساز را قطره قطره و با سیاست‌های خاص استعمارگری عرضه می‌کنند اما هر چقدر بخواهیم کالاهای مصرفی و حتی دانش‌های کم اهمیت را در اختیار ما می‌گذارند. 

وی اضافه کرد: پایه و اساس الگوی اسلامی ایرانی برقراری عدالت است و اگر به این مقوله کم‌توجهی شود کمالی اتفاق نخواهد افتاد؛ عدالت سکوی نخست پرش انسان به سوی کمالات است و از آنجاست که حرکت جهشی انسان به سوی تعالی و خداوند انجام می‌شود. 

احمدی‌‌نژاد در همین زمینه اصل و اساس هدفمند شدن یارانه‌ها را برقراری عدالت در جامعه خواند و گفت: ما قدم نخست را در این زمینه برداشته‌ایم. 

وی اضافه کرد: در بیست روز گذشته از اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها میزان صمیمیت، احترام، دلسوزی‌ها، رحم و مروت‌ها و ارزش‌های انسانی در جامعه ایران تقویت شده است. 

وی گفت: علت موفقیت این طرح تلاش و وقت زیادی است که مسئولان دولت برای اجرای صحیح آن اختصاص می‌دهند علت دیگر این موفقیت وجود اعتماد بین ملت و دولت است و علت سوم نیز توجه به اصل عدالت در اجرای این طرح است. 

احمدی‌نژاد گفت: من یقین دارم حضرت ولی عصر (عج) اجرای موفق این طرح را مدیریت کرده و هدایت می‌کنند. 

احمدی‌نژاد افزود: عدالت صاحب دارد و صاحب طرح هدفمند شدن یارانه ها که مبنای آن عدالت است حضرت مهدی (عج) است. 

احمدی‌نژاد اضافه کرد: من پیش از اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و ایشان فرمودند 'پول یارانه‌ها پول امام زمان است و برکت دارد".

وی با اشاره به قصد و اراده برخی کشورها برای اجرای چنین طرح‌هایی گفت: بسیاری از کشورهایی که اندیشه اجرای این طرح را در سر دارند با دلنگرانی‌ها، مشکلات و معضلات زیادی روبه‌رو هستند در چنین کشورهایی فاصله‌های طبقاتی با چنین طرح‌هایی زیاد می‌شود اما در کشور ما به خاطر عدالت بودن انگیزه چنین طرحی فاصله‌های طبقاتی نیز کم‌تر می‌شود. 

احمدی‌نژاد گفت: اگر بخواهیم در بحث عدالت مانند غربی‌ها رفتار کنیم باید در ریل آنها حرکت کنیم و در چنین وضعیتی ما همواره از آنان عقب خواهیم بود و قطعا چنین الگویی موافق ایران اسلامی نخواهد بود. 

وی اضافه کرد: باور من این است که استان سمنان می‌تواند برای تحقق الگوی اسلامی ایرانی یک نمونه و الگو باشد زیرا این استان همه چیز دارد و تحقق این امر در این استان شدنی است. 

احمدی‌نژاد در همین زمینه از مسوولان، فرهیختگان و نمایندگان استان سمنان خواست برای توسعه و پیشرفت استان و عملی کردن الگوی اسلامی ایران نشست‌های تخصصی با صاحب نظران مختلف اعم از دانشگاهی و دیگر اقشار داشته و از اندیشه‌های آنان استفاده کنند. 

وی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: بالاترین و مهمترین ماموریت ما ساختن ایران و استان سمنان بوده و چنین کاری خدمت به بشریت، انبیا، اولیا و کمک به برقراری عدالت است. 

احمدی‌نژاد اضافه کرد: سال‌هاست که دنیا متوجه ایران است و تمام تحولات ما زیر ذره بین بوده و اشخاص مختلف تحولات ما را زیرنظر دارند. 

وی اضافه کرد: به اندازه سفرهای استانی ما سفرهای خارجی داریم که در آنها مباحث گوناگونی مطرح می‌شود و اظهارات متفکران خارجی‌ نشانگر این موضوع است که آنان به‌‌طور مستمر تحولات ایران را بررسی می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین