کد خبر: ۳۵۹۵۹
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۸۴ - ۱۷:۱۵
یک گروه حقوق بشر در غرب فاش کرد ؛

زندگی لندنی ها زیر نظر چهار میلیون دوربین مدار بسته

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روزنامه واشنگتن پست ، نهادهای مجری قانون در انگلیس به شدت درحال افزایش تعداد دوربین هایی هستند که بتوانند حرکت خودروها را کنترل کنند و همچنین درحال ساخت پایگاه های اطلاعاتی هستند که عبور و مرور مردم را کنترل کند.

استفاده از این سیستم در انگلیس از ماه ژوئن آغاز می شود و طی آن هزاران دوربین در مسیرهای اصلی و چهارراه ها نصب می شوند. برخی از گروههای حقوق بشر در حال مبارزه با این طرح جدید هستند و می گویند که این طرح حمله شدیدی به آزادی های فردی است.

این گروه ها اعلام کردند :" ما با این دوربین ها مشکلی نداریم ، اما ساخت این پایگاه های اطلاعاتی که می تواند عبور و مرور هر روزه مردم را کنترل کند ، مشکل ساز خواهد بود." "جول" یک فعال حقوق بشر گفت : این سیستم به پلیس امکان می دهد تا مردم را حتی اگر هیچ جرمی نداشته باشند، کنترل کند.

وی افزود تعداد کمی از مردم از این طرح استقبال کرده اند. یک گروه آزادی خواه در غرب نیز گفته است که مردم انگلیس در حال حاضربا بیش از 4 میلیون دوربین مدار بسته کنترل می شوند که بزرگترین آمار را از این نظر در بین کشورهای جهان بر عهده دارد .

به گفته این گروه ساکنان لندن هر روزه در حدود 300 بار کنترل می شوند. رئیس سرویس های امنیتی انگلیس پیش از این احتمال داده بود که آزادی های مدنی در سراسر جهان برای جلوگیری از حملات تروریستی آتی محدود شوند .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین