کد خبر: ۹۳۱۶۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۸۸ - ۰۳:۴۷
حمایت از رئیس اسبق فدراسیون فوتبال؛

مایلی‌کهن: برای آزادی صفایی فراهانی طومار تهیه می‌کنم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد مایلی‌کهن عادت دارد در مصاحبه‌هایش حرف‌هایی بزند که هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کند. سرمربی سایپا که در این سال‌ها ثابت کرده علاقه خاصی به اظهارنظر در زمینه‌های غیرورزشی دارد در مصاحبه روز گذشته خود از تلاشش برای آزادی محسن صفایی فراهانی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال خبر داد. 

مایلی‌کهن در این باره گفت: «پس از انتخابات مسائلی داشتیم که همه ایرانیان علاقه‌مند به کشور، نظام، مملکت و دولت را متاثر کرد. می‌خواهم بگویم در این میان محسن صفایی فراهانی رئیس سابق فدراسیون فوتبال جزء نفراتی است که تکلیف مشخصی ندارد. من کسی هستم که جزء هیچ گروه و دسته‌ای نیستم اما به عنوان یک فرد فوتبالی که سال‌ها در فوتبال بوده و لمس کرده صفایی در زمان حضور در فدراسیون چه خدمات نسبی را به فوتبال کرده و البته در خیلی جاها هم به ایشان انتقاد داشته‌ام، می‌خواهم زودتر وضعیت او مشخص شود».
 
سرمربی سایپا درباره راهکارش برای کمک به صفایی توضیح داد: «به طومارنویسی اعتقاد چندانی ندارم اما اگر جامعه فوتبال من را قابل بدانند من حاضرم پیشقدم شوم و طوماری را تهیه کنم و هر جا لازم است این طومار را ببرم که مشکل او زودتر حل شود، چرا که صفایی فراهانی منشاء اثرات نسبی در فوتبال ایران بوده است، البته شاید هم خیلی‌ها موافق نباشند که من از طرف جامعه فوتبال این کار را انجام دهم که من به نظر آنها احترام می‌گذارم». 

وی افزود: «می‌خواهم به عنوان یک فرد فوتبالی از کسانی که در مشخص شدن وضعیت صفایی فراهانی دستی دارند، بخواهم هرچه زودتر وضعیت او را مشخص کنند».
 
به هر حال باید دید آیا سرمربی اسبق تیم ملی قصد دارد این طرح خود را عملی کند و اصلاً امکان انجام چنین کاری را پیدا می‌کند یا خیر. صفایی فراهانی که از اعضای جبهه مشارکت است پس از انتخابات بازداشت شد. او در بین سال های 1376 تا 1380 ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده داشت و هم اکنون هم در کمیته‌های مختلف کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا عضویت دارد.

البته این صحبت‌ها تنها اظهارنظرهای قابل توجه مایلی‌کهن نبود. او این بار در یک موضع گیری متفاوت به طرفداری از افشین قطبی پرداخته است: «الان همه می‌توانند انتقاد کنند. فرصتی پیش آمده که همه از قطبی انتقاد کنند تا او را خانه نشین کرده و خودشان فرصت حضور در تیم ملی را پیدا کنند. این نه انصاف است و نه اخلاق. قبل از مسابقه باید انتقاد می‌کردیم و راه حل هم در کنار آن ارائه می‌کردیم. ما منتظریم یک نفر در لبه چاه قرار گیرد و با یک لگد او را به اعماق چاه بفرستیم. این شیوه نامناسبی است. چند وقت پیش من انتقادی را همراه با راهکار ارائه دادم. اما در آن زمان مورد هجوم قرار گرفتم. فکر می‌کنم انتقادهایی که الان مطرح می‌شود احساسی است که منطق کمتر در آن جای دارد. پس از باخت به اردن افرادی را دیدم که از تیم ملی انتقاد می‌کنند که زمان حضورشان در تیم ملی، در تهران به همین تیم اردن باختند. آنها حالا فرصت را مناسب می‌دانند که بار دیگر خودشان را مطرح کنند و طوری صحبت می‌کنند که گویی خودشان بهترین تیم تاریخ ایران را داشتند. معتقدم بیشتر این انتقادها تصفیه حساب شخصی است. باید با منطق جلو برویم».
 
به نظر می‌رسد اشاره مربی سایپا به محمد دادکان است که در زمان ریاست او تیم ملی در تهران با یک گل مغلوب اردن شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین