کد خبر: ۱۱۰۹۲۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۸

زیبا‌کلام: اصلاح‌طلبان نمی‌توانند برای بازگشت به قدرت امیدوار باشند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باید ابراز امیدواری کرد تا دوباره همه جریان‌ها با افکار متفاوت در کشور نقش‌آفرینی کند تا بلکه از این طریق بتوانیم مشکلات را به پایین‌ترین حد ممکن خود برسانیم.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران بر این باور است جریان اصلاح‌طلبی نباید امیدواری چندانی برای حضور دوباره در مسئولیت‌های مهم داشته باشد. 

صادق زیبا‌کلام  با بیان این اعتقاد، گفت: اینکه کشور با حضور یک طیف سیاسی اداره شود و مسئولیت سه قوه و همچنین همه دستگاه‌های اجرایی در اختیار یک گروه باشد، موجب می‌شود تا نوعی بی‌اعتمادی در اذهان عمومی به‌وجود آید. 

وی البته شرایط فعلی را نشانگر این امر می‌داند که اصلاحات نمی‌تواند امیدواری زیادی برای حضور در متن جریان‌ها و اتفاقات کشور باشد. 

زیبا‌کلام در این‌باره اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود چهره‌های منسوب به جریان اصلاحات با فاصله گرفتن از معترضین انتخابات می‌توانند در انتخابات آتی شرکت کنند و بخت خود را برای حضوری مجدد در مجلس یا دولت امتحان کنند، عقیده‌ای است که با واقعیت‌های موجود تناقض دارد. موقعیت فعلی این جریان سیاسی نشان می‌دهد که آنها حتی کمترین شانس برای حضوری پررنگ در انتخابات آتی ندارند. 

وی دلیل به وجود آوردن چنین ذهنیتی را اتفاقات یکسال اخیر عنوان کردو ادامه می‌دهد: به هر‌حال اختلافاتی در کشور و بین دو طیف اصلی به وجود آمده و طبیعی است که اصلاحات و اصلاح‌طلبان دشواری‌های زیادی را برای بازگشت به روزهایی که دو قوه مهم کشور را به عهده داشتند، پیش روی خود بینند. 

زیباکلام همچنین با اشاره به آسیب‌های احتمالی حاکمیت یک طیف سیاسی مشخص،گفت: اینکه تشتت آراء و تنوع سلیقه و تفکر می‌تواند در راستای اجرایی شدن برنامه‌ها تاثیرگذاری مثبتی داشته باشد یکی از قوانین نانوشته‌ای است که نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذشت، البته این برای حضور احتمالی تک بعدی اصلاح‌طلبان هم صدق می‌کند. به همین دلیل باید ابراز امیدواری کرد تا دوباره همه جریان‌ها با افکار متفاوت در کشور نقش‌آفرینی کند تا بلکه از این طریق بتوانیم مشکلات را به پایین‌ترین حد ممکن خود برسانیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
0
0
من واقعا در تحلیل‌گر بودن آقای زیبا کلام شک دارم. ایشان باید بداند که اصلاح‌طلبان با هزار دردسر و هزینه خود را از حاکمیت خارج کردند حالا بیفتند دنبال ورود به حاکمیت!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین