کد خبر: ۱۶۰۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵

«اندیشه پویا» منتشر شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجله «اندیشه پویا» به سردبیری رضا خجسته‌رحیمی و تحریریه‌ای که پیش از این در نشریاتی همچون «مهرنامه» و «شهروند امروز» مشغول به کار بودند، منتشر شد. 

در اولین شماره این نشریه، گفت‌وگوهایی با روشنفکران ترک، افغان، تاجیک و مصری درباره تاثیر شریعتی در کشورهای آن‌ها منتشر شده است. گزارشی تصویری از خانه علی شریعتی و وسایل شخصی او و همچنین مقاله‌ای از آصف بیات درباره شریعتی و مارکس از دیگر مطالب یادبود شریعتی در این شماره اندیشه پویا هستند. 

این مجله همچنین گفت‌وگویی با مصطفی ملکیان با عنوان "روح ناآرام یک روشنفکر" انجام داده و به مرور زندگی فکری استاد ملکیان پرداخته است. 

اندیشه پویا در شماره اول خود یک نظرسنجی دو مرحله‌ای از جامعه‌شناسان ایرانی انجام داده و نظر آن‌ها را درباره مهمترین جامعه‌شناسی که اکادمی ایرانی باید به او بپردازد، جویا شده. نتیجه این نظرسنجی به انتخاب «گیدنز» انجامیده است و به همین مناسبت حمیدرضا جلایی‌پور، محمد رضایی و اعظم خاتم در میزگردی به تحلیل و بررسی نتایج آن پرداخته‌اند. 

پرونده ویژه شماره اول اندیشه پویا نیز به بررسی فاصله سال‌های 28 مرداد 32 تا 15 خرداد 42 و آسیب‌شناسی افول جبهه ملی به عنوان اصلی‌ترین اپوزیسیون سیاسی این سال‌ها اختصاص دارد. 

«بررسی یک باور رایج» نام یکی از بخش‌های دیگر مجله اندیشه پویا است که در این شماره به بررسی بد یا خوب بودن پوپولیسم اختصاص دارد. 

در میان اعضای تحریریه این مجله نام روزنامه‌نگارانی همچون سرگه بارسقیان، مریم شبانی، کاوه شجاعی، فرزانه سالمی، فرید مدرسی، علی بزرگیان، ثمینا رستگاری، امیلی امرایی، عباس کوثری، بهرنگ رجبی و .... به چشم می‌آید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین