کد خبر: ۹۱۸۳۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۱
در گفتگو با خبرنگاران ادعا شد

کاتوزیان: فرمانده ناجا به طور کامل و مستقیم مسؤول وقایع کهریزک است

بحث تحقیق و تفحص درباره این وقایع مطرح شده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده‌ مردم تهران بیانیه‌ احمدی‌مقدم فرمانده‌ نیروی انتظامی درمورد وقایع بازداشتگاه کهریزک را قانع‌کننده ندانست و وی را در این زمینه مسوول خواند.

‌به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، حمیدرضا کاتوزیان درجمع خبرنگاران با اشاره به بیانیه منتشر شده از سوی فرمانده‌ ناجا ابعاد این ماجرا را وسیع‌تر دانست و افزود:‌ «درمورد وقایع کهریزک یک بخش‌ قتل‌هایی است که در نتیجه ضرب و شتم‌ها رخ داده و منجر به از بین رفتن تعدادی از جوانان این کشور شده است که در این موضوع قانون روشن و شفاف است و صرف‌نظر از گرایش‌های سیاسی افراد باید مورد بررسی قرار گیرد».

وی ابراز عقیده کرد که در این موضوع فرمانده‌ ناجا به طور مستقیم و کامل مسوول است و باید پاسخگو باشد و این‌که عنوان شود نمی‌دانستیم، را بنده درست نمی‌دانم؛ زیرا مرتبا گزارش روزانه به او داده می‌شود و خیلی بعید است که فرمانده ناجا از این مسایل بی خبر بوده باشد.

کاتوزیان تاکید کرد: «اگر این موضوع در آینده تکرار شود، در واقع یک دهن‌کجی به مردم محسوب می‌شود، ضمن آنکه خلاف منویات مقام معظم رهبری است، زیرا ایشان دستور تعطیلی و برخورد با عوامل کهریزک را دادند و اگر خلاف نظر ایشان رفتار شود، دیگر چه چیزی در کشور باقی می‌ماند»؟

این نماینده اصولگرای مجلس، درباره‌ پاسخ‌هایی که مسوولان در مورد وقایع کهریزک به نمایندگان مجلس داده‌اند، گفت: «پاسخ‌ها برای ما قانع کننده نبوده است، ضمن اینکه دکتر روح‌الامینی که فرزندش فوت کرده صراحتا گفته است که قصاص کسانی که منجر به فوت فرزندش شده‌اند را می‌خواهد و در کهریزک جنایت صورت گرفته و یا اقدامی شده که منجر به مرگ شده است».

وی گفت: «‌در قانون کشور مشخص شده که چگونه باید با جانی برخورد شود، لذا این‌که بخواهند تنها دو نفر از افسران را بگیرند و بازداشت کنند، یا اینکه فقط به دو افسر تشر بزنیم کافی نیست چرا که نه فرزندان این سرزمین را زنده می‌کند و نه توهینی که به نظام جمهوری اسلامی شده توسط این افراد، به این وسیله پاک می‌شود».

وی تاکید کرد: «باید همه دستگاه‌ها نشان دهند که با حساسیت نسبت به این موضوعات برخورد می‌کنند؛ زیرا این کاری که افراد در بازداشتگاه‌ها کرده‌اند، تنها از بین بردن یک جوان و داغدار کردن خانواده‌هایشان نیست، بلکه به نوعی نظام جمهوری اسلامی را در افکار عمومی زیر سوال بردند و آن اعتمادی که رهبری به آن تاکید دارند را مخدوش کرده‌اند».

کاتوزیان اظهار داشت:‌ «بر این اساس نیرویی که این حرکت را انجام داده در مقابل افکار عمومی زیر سوال است و باید اقدام عاجل سریع و قاطع در حدی که قانون و شرع تعیین کرده، انجام دهند».

این نماینده اصولگرای مجلس اضافه کرد: «‌در همین راستا کمیته‌های پیگیری کننده‌ این مساله آن را دنبال می‌کنند و امروز هم بحث تحقیق و تفحص درباره این وقایع مطرح شده که از جزییات آن اطلاعی ندارم».

خبرنگاری از کاتوزیان در مورد نقش سردار رادان در حوادث کهریزک سئوال کرد که وی پاسخ داد: «ما جزئیات و اسامی را نمی‌دانیم و معتقدیم که به دور از شایعات و ادعاها باید بررسی دقیق انجام شود».

وی گفت:‌ «همانطور که قبلا در مصاحبه‌ها گفتم هیچ اطلاعی به مجلس درباره متخلفان داده نمی‌شود، اما تا اینجا اعتماد کردیم و خود نیروی انتظامی و قوه قضاییه باید پیگیر آن باشند، ضمن آنکه علاقه‌مند هستیم که خودشان پیگیری کرده و با افراد خاطی برخورد قانونی شود یا اگر اشکالی در ساختار است، برطرف کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین