کد خبر: ۹۲۶۴۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۹

سرلشکر فیروزآبادی: آزادی یعنی برابری همه در برابر قانون

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اجلاس مشترک ارتش و سپاه به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان دیشب در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد.

سردار سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی، رییس ستادکل نیروهای مسلح در این اجلاس اظهار داشت: «ما در میدان‌های انقلاب و دفاع‌مقدس همه چیز را روی یک خط می‌بینیم و آن خط توحید، ولایت و خط اعتقاد به لقای الهی است».

وی با اشاره به شرکت نیروهای ارتش، سپاه، بسیج،عشایر، روحانیت مبارز و سایر نیروهای انقلاب در شکست حصر آبادان، اظهار داشت: «کفر و ظلمت در چهره‌ آمریکا و عمل صدام کافر به سرزمین نور انقلاب تعدی کرده بودند که امام خمینی(ره) فرمان شکست حصر آبادان را صادر کردند و با وحدت و یکپارچگی ملت، این شهر را از محاصره درآمد. حضرت امام (ره) نیز می‌فرمودند پیروزی ما به خاطر ایمان، وحدت، توجه به احکام اسلامی و توجه به مردم محروم جامعه و جهان است».

سرلشکر فیروزآبادی ادامه داد: «انقلاب اسلامی برای ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد. استقلالی که باعث حذف نفوذ آمریکا و غرب در ایران شد و تا امروز ادامه دارد. یکی از برکات استقلال خودکفایی در تولید گندم، صنعت، تولید علم و مطالعات راهبردی بود و امروز که رهبر معظم انقلاب اسلامی امر به تولید علم می‌کنند محصول همین استقلال است».

وی به بحث آزادی اشاره کرد و افزود: «آزادی یعنی اینکه همه انسان‌ها براساس قانون و به موجب قوانین حقوقی و اسلامی با هم برابرند و جمهوری اسلامی هم یعنی اینکه ملت مؤمن بر اساس رأی خود، ولایت خدا را بر خود حاکم کنند و ولایت‌فقیه یعنی کسی که ارزش‌های اسلامی و احکام خداوند را برای دفاع از حقوق ملت، بهتر از همه از کتاب خداوند و سنت پیامبر (ص) و فرزندانش استخراج می‌کند».

وی با اشاره به فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر شکست حصر آبادان اظهار داشت: «ساده‌دلی است که بگوییم منظور حضرت امام از اینکه فرمودند پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد، منظورشان پشتیبانی از خودشان بود، بلکه منظور امام این بود که پشتیبان اسلام و مملکت باشید و بر همین اساس وقتی فرمان شکست حصر آبادان را صادر کردند همه برای اطاعت از امر ولایت فقیه نهایت تلاش خود را به کار بردند».

وی در ادامه با اشاره به وضعیت داخلی کشور در دو سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله توطئه‌های مختلف گروهک‌های ضدانقلاب، اظهار داشت: «پیروزی در علمیات ثامن‌الائمه(ع) ایران را استحکام بخشید بنابراین باید اسم این عملیات را، عملیات اعتماد به نفس ملی و انقلاب اسلامی ایران بگذاریم».

سرلشکر فیروزآبادی اظهار داشت: «بر اساس محاسبات مادی، شکست حصر آبادان غیرممکن بود؛ چون تکنولوژی آن روز دنیا در دست عراق متمرکز بود؛ اما تبعیت از خداوند، رسول خدا (ص) و ولایت فقیه می‌تواند هر کار نشدنی را به انجام برساند. در واقع پیروزی در عملیات ثامن‌الائمه (ع) نشانه استقلال ملت ایران،‌ ایمان به ولایت،تبعیت از احکام،وحدت کلمه در بین مردم و پیروزی خون بر شمشیر بود. این عملیات، عملیات اثبات حقانیت ملت ایران، انقلاب حضرت امام و ایمان به عمل صالح نیروهای مسلح بود».

سرلشکر فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: «امروز فلسطین مظلوم واقع شده است. حضرت امام (ره) از سال 42 می‌فرمودند: این شاه می‌گوید راجع به اسرائیل صحبت نکنید. در حالی که ریشه‌ این انقلاب در سرچشمه‌ زلال دفاع از مظلومین آبیاری شده و رشد کرده است و مردم دنیا را از برکات خود متنعم کرده است و آمریکا و صدام هم می‌خواستند بشریت به این ارزش‌ها دست نیابند که جنگ تحمیلی را علیه ما شروع کردند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۷
0
0
پس اجازه بدهید غیر نظامیها نیز یک صدم شما از تریبونهای عمومی و قانون استفاده کنند. در هیچ کشوری به استثناء حکومتهای نظامی دیده نمیشود که رسانه های جمعی مملو از اظهار نظرهای نظامیان باشد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین