کد خبر: ۹۱۵۶۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۴
ضمن مخالفت با هرگونه حرکت جلوتر یا عقب‌تر از رهبری بیان شد

انتقاد صریح پورمحمدی از مدعیان دروغین پیروی از رهبری

رفتارهای خشونت‌آمیز اخیر موجب ناراحتی و رنجش خاطر مقام معظم رهبری شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: «رمز پیشرفت، بقا و توسعه کشور توجه به رهبری و حفاظت از جایگاه ولایت فقیه است».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی شنبه شب در همایش مهدویت و جوانان که در تکیه شاه خراسان قم برگزار شد، با اشاره به مشکلات اخلاقی و اجتماعی که در جامعه به‌ وجود آمده است، گفت: «دغدغه امروز ما پیروزی باندها و گروه‌های مورد نظر ما و رفع مشکلات آنها است و برای این کار انرژی بیشتری صرف می‌شود و این موضوع باعث شده است که به جوانان توجه کمتری بشود و فساد و انحطاط و ناپاکی در جامعه ما افزایش پیدا کند».

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان داشت: «با توجه به اینکه مکررا مقام معظم رهبری جامعه و مسئولین را به آرامش و کظم غیض توصیه می‌کنند اما انگار قرار نیست خیلی‌ها به این سخنان توجه کنند و مشکلات روزهای اخیر ناشی از همین موضوع است».

وی افزود: «مقام معظم رهبری این همه با دلسوزی و دردمندی مردم و مسئولین را نصیحت می‌کنند اما متاسفانه قرار نیست خیلی‌ها به این سخنان عمل کنند و در این بحث هم جوانان هستند که می‌توانند باتوجه به رمز اتحاد یعنی مقام معظم رهبری، جامعه را از این مشکلات عبور داده و با حضوری جدی در صحنه و بدون وابستگی باندی و گروهی، دلبستگی خود را به آرمان‌های نظام، انقلاب و اسلام نشان دهند».

پورمحمدی رمز پیشرفت، بقا و توسعه کشور را توجه به رهبری عنوان کرد و افزود: «برخی در مواقعی که سخنان رهبری به نفع آنان است، روی این سخنان مانور می‌دهند و می‌گویند باید سخنان رهبری را فصل‌الخطاب قرار داد اما زمانی که رهبر به ضرر آنان سخن می‌گوید به آنها گوش نمی‌دهند و در انجام آن تاخیر می‌اندازند».

وی ادامه داد: «رهبری رمز پیشرفت و توسعه جامعه است زیرا ایشان در خط انتظار و فرج و تحقق آرمان‌های مهدی موعود قدم برمی‌دارد و در ایام انتخابات خیلی‌ها می‌خواستند سخنان رهبری را با سلیقه خود به مردم تحمیل کنند و نگذارند که مردم با خواست و اراده تصمیم بگیرند».

‌پورمحمدی افزود: «مقام معظم رهبری ویژگی‌ها و مسایل مهم را به مردم گوش‌زد کردند و انتخاب را به عهده مردم گذاشتند و تاکید کردند که باید رعایت قانون و انصاف بشود و کسی حق ندارد نظرات و سلایق خود را به مردم تحمیل کند».

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: «در اتفاقات اخیر قطعا در مواردی با مردم با خشونت رفتار شد و این رفتارها زمینه ناراحتی و رنجش خاطر مقام معظم رهبری را فراهم کرد اما در اجرای قانون نیازی به خشونت نیست و قانون ملاک مسیر صحیح و هدایت جامعه است و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند، ایشان اجازه نمی‌دهند کسی خارج از مسیر قانون فعالیت کند».

وی بر اجرای صحیح قانون از سوی مجریان آن تاکید و خاطرنشان کرد: «اگر مجریان قانون در اجرای آن کوتاهی کنند و اشتباهی از آنان سر بزند قطعا چند‌ برابر مردم عادی در برابر آن مسئول هستند».

پورمحمدی یادآور شد: «باید تلاش کنیم ملاک جامعه ما یعنی رهبری به خوبی حفظ و صیانت شود و از گزند دشمنان به دور باشد».

وی همگام بودن با رهبری را لازمه بقا در جامعه اسلامی‌ دانست و گفت: «هرکس همگام با مقام معظم رهبری قدم بردارد و جلوتر و عقب تر حرکت نکند برای جامعه ما عزیز است اما در غیر این‌صورت همانطور که مردم در گذشته نشان داده‌اند به او اجازه فعالیت نخواهند داد».

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خطاب به افراد پیروز و مغلوب انتخابات دهم گفت: «این افراد باید مواظب باشند که سخنان و نصایح رهبری به عنوان فصل‌الخطاب آخر جامعه ما است و همه به این سخنان حساس هستند».

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: «مردم قم باید در اجرای عدالت و اصلاح گری پیشتاز باشند و اجازه ندهند مقام رهبری و پایه‌های ارزشی جامعه تضعیف و قانون در جامعه رعایت نشود».

پورمحمدی در ابتدای سخنانش اظهار داشت: «همه انسان‌ها به دنبال یک زندگی مطلوب و آرام هستند و همواره به آینده‌ای بدون دغدغه و آرام امید دارند».

وی افزود: «امروزه مهم‌ترین دغدغه انسان‌ها سرنوشت مجهول آنان است و می‌خواهند بدانند چه نوع آینده‌ای برای آنها ایجاد خواهد شد و از آینده‌ای ناکام و ناموفق بیم دارند».

پورمحمدی مهم‌ترین پیام ادیان الهی، آیات و روایات را امید‌بخشی به آینده‌ای مطلوب عنوان و خاطرنشان کرد: «انسان‌ها از اینکه سرنوشت مبهم و مبهوت و آینده غیر روشنی داشته باشند، رنج می‌برند و رشد و پیشرفت خواست همه آنها است».

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه دستورات همه انبیا راهی برای رسیدن به زندگی مطلوب در آینده است، گفت: «انتظار رهایی، تحقق حق و عدالت یک خواسته اصلی برای همه انسان‌ها است و هر انسان عادل و عدالت مدار باید به دنبال تحقق یک جامعه عدالت محور باشد تا به حکومت حقه مهدی موعود برسد».

پورمحمدی انتظار کشیدن برای یک جامعه حق‌طلب را یک حرکت آرمانی دانست و افزود: «با توجه به اینکه جوانان با امید و آرزوهای شیرین آینده زندگی می‌کنند و لحظه لحظه انتظار تحقق آرزوهایشان را می‌کشند باید از این ویژگی استفاده کرده و آنها را در مسیر صحیح قرار دهیم و فرهنگ انتظار را به آنان بیاموزیم».

وی تحرک جوانان را در گرو امیدواری آنان به آینده دانست و تصریح کرد: «انتظار، فرهنگ امید است و بهترین ابزار و کارکرد تربیتی برای طراحی و آموزش جوانان دارد».

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه باید انتظار را به عنوان یک مقوله رهایی بخش، سازنده و امید دهنده پرورش دهیم، گفت: «سن جوانی، سن یادگیری و تعلیم و تعلم است و آفت جوان این است که خسته، تنبل، کسل و گرفتار برخی از مسایل و مجالس مضر شود و راحتی و آسایش برایش لذت‌بخش باشد».

پورمحمدی با تاکید بر اینکه باید فضای تلاش و کوشش در ذهن جوانان مجسم شود، اظهار کرد: «اگر دنیا در حال سقوط و درجه انسانیت جوامع در حال کاهش است به خاطر این است که عفت از جوامع رخت بر بسته و شرافت یک زن و مرد به بروز تمایلات جنسی وی شده است و تمام فکر جوان متوجه نحوه ارضا‌ تمایلات جنسی‌اش است».

وی با اشاره به افزایش نرخ طلاق در برخی از کشورها، گفت: «آمار طلاق در کشورهای ثروتمند نسبت به دیگر کشورها بیشتر است و این به‌ خاطر این است که جوانان از راهی غیر از ازدواج تمایلات جنسی خود را ارضا‌ می‌کنند».

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به استعمار آمریکا در عراق و افغانستان بیان داشت: «با توجه به اینکه آمریکا با شعار پیشرفت به این کشورها حمله کرده است می‌بینیم که از توانایی‌های خود برای رشد این کشورها استفاده نمی‌کند و به رفع نیازها و منافع خود می‌پردازد تا جایی که با افزایش 9 برابری تولید مواد مخدر در کشور افغانستان به خطری جدی برای جوانان ما و دیگر کشورها تبدیل می‌شود».

پورمحمدی افزود: «یکی از ویژگی‌های جوان منتظر توبه وی است، نه به معنای گریه و زاری و خوار شدن او، بلکه به معنای تواضع او در برابر مومنین و عزت و قدرت او در برابر کافرین است».

وی در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به سخنان معصومین و امام خمینی(ره) در مورد جوانان گفت: «اگر بخواهیم فرهنگ انتظار در جامعه محقق شود باید به جوانان توجه کنیم و لازمه بوجود آمدن یک منتظر واقعی در جامعه، سرمایه‌گذاری روی نسل جوان است».

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه در جامعه ما در حد لازم روی جوانان سرمایه‌گذاری نشده است، اظهار کرد: «اگر روی نسل جوان جامعه بیشتر سرمایه‌گذاری کرده بودیم قطعا بهره‌های بیشتری می‌بردیم و اگر به این مسیر ادامه دهیم بدون شک آسیب‌های جدی متوجه ما خواهد شد».

پورمحمدی افزود: «به تعبیر مقام معظم رهبری باید در جامعه منصف باشیم و نباید از تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است چشم‌پوشی کنیم اما باید قبول کنیم که فعالیت‌های مربوط به جوانان کم بوده و کافی نبوده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۱
0
0
جلوی چشم ملت تقلب صورت گرفته با حمایت آشکار ... بعد هم حالا می گویند آشتی کنیم و ... !
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین