کد خبر: ۸۷۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۴

آخرين آمار افراد مبتلا به ايدز در ايران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آخرين آمار رسمی موارد شناسايی شده ابتلا به ويروس ايدز در ايران تا پايان سال گذشته 19 هزار و 435 نفر اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت؛ براساس آمارجمع‌آوری شده از دانشگاه‌های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی، تا اول فروردين امسال مجموعاً 19هزار و 435نفر افراد مبتلا به HIV/AIDS (يعنی افرادی كه ويروس اين بيماری وارد بدنشان شده)، در كشور شناسايی شده‌اند كه 3/93درصد آنان را مردان و 7/6درصد را زنان تشكيل مي‌دهند.

براساس اين گزارش تاكنون هزار و 875 نفر مبتلا به ايدز شناسايی شده‌اند. 2/40 درصد از مبتلايان به HIV در گروه سنی 34-25 سال قرار دارند كه بالاترين نسبت در بين گروه‌های سنی را به خود اختصاص داده است.

همچنين علل ابتلا به HIV در بين كل مواردی كه از سال 1365 تاكنون در كشور به ثبت رسيده ‌است به ترتيب، تزريق با وسايل مشترک در مصرف‌كنندگان مواد (6/69 درصد)، رابطه جنسی (2/8 درصد)، دريافت خون و فرآورده‌های خونی (3/1درصد) و انتقال از مادر به كودک (6/0 درصد) بوده است. راه انتقال در 3/20درصد از اين گروه نامشخص مانده است.

در مقايسه اين آمار با مواردی كه ابتلا آنان در سال 1387 گزارش شده است، اعتياد تزريقی 5/77 درصد، برقراری روابط جنسی 1/13 درصد و انتقال از مادر مبتلا به كودک 9/0 را تشكيل داده است. در 5/8 درصد از موارد شناسايی شده در سال جاری راه انتقال ويروس نامشخص بوده و هيچ مورد جديد ابتلا از راه خون و فرآورده‌های خونی گزارش نشده است.

وزارت بهداشت اعلام كرد از مجموع 19هزار و 435نفر افراد مبتلا به HIV/AIDS (افرادی كه ويروس اين بيماری وارد بدنشان شده) 3 هزار و236 نفر تاكنون فوت كرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
1
0
خیلی سایتتون به روزه ....ممنون
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین