کد خبر: ۱۳۲۵۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۷

ايرنا خواستار برخورد قانونی با سايت‌های خبری فارس‌، فردا‌نيوز و رجا‌‌نيوز شد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: اداره حقوقی، بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مراتب اعتراض خود را به مدیران مسئول سایت‌های فارس، فردا‌نیوز و رجا‌نیوز به اتهام افترا و نشر اکاذیب به قصد اضرار و تشویش اذهان عمومی به ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و خواستار برخورد قانونی با آنان شد‌.

به گزارش آفتاب، در نامه اعتراضی اداره حقوقی ایرنا علیه مدیرمسئول خبرگزاری فارس آمده است که مشتکی‌عنه در 22 مرداد 90با درج مطلبی با عنوان 'توهین بی‌سابقه به حجاب برتر در روزنامه ایران' در پایگاه اینترنتی خود به نشانی farsnews.net مطلب منتشر شده در ویژه‌نامه 'خاتون' ضمیمه رایگان روزنامه ایران در 22 مرداد ماه جاری را تحریف کرده است.

در این نامه اعتراضی آمده است که خبرگزاری فارس با انتشار مطالب خلاف واقع باعث تشویش اذهان عمومی شده و روزنامه ایران را متهم به توهین به مقدسات کرده است.

نامه اعتراضی دیگر اداره حقوقی ایرنا از مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی فردا‌نیوز است که در 22 مرداد جاری با درج مطلبی با عنوان 'پروژه جدید جریان انحرافی/توهین بی‌سابقه به پوشش برتر زنان و تخریب طرح امنیت اجتماعی' در پایگاه اینترنتی خود به نشانی fardanews.com؛ مطلب منتشر شده در ویژه‌نامه 'خاتون' را تحریف و با انتشار مطالب خلاف واقع باعث تشویش اذهان عمومی شده و روزنامه ایران را متهم به توهین به مقدسات کرده است.

ایرنا همچنین خواستار برخورد قانونی با مدیرمسئول پایگاه اطلاع‌رسانی رجانیوز به دلیل درج مطلبی با عنوان 'چادر مشکی اشرافی و متکبرانه است، از مجالس عیاشی شبانه اروپا آمد!' در پایگاه اینترنتی این رسانه به نشانی rajanews.com شده است.

در این نامه اعتراضی آمده است که پایگاه اطلاع‌رسانی رجانیوز مطلب منتشر شده در ویژه‌نامه 'خاتون' ضمیمه رایگان روزنامه ایران در تاریخ 22 مرداد ماه جاری را تحریف و با انتشار مطالب خلاف واقع باعث تشویش اذهان عمومی شده و روزنامه ایران را متهم به توهین به مقدسات کرده است.

در این سه نامه اعتراضی جداگانه آمده است: با توجه به اینکه موارد مطروحه در اخبار یاد شده از مصادیق محرز و مسلم مندرج در مواد 697 و 698 قانون مجازات اسلامی و بندهای 8 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات است، با تقدیم این شکوائیه، رسیدگی، تعقیب و مجازات مشتکی عنه مورد استدعا است.

پایگاه خبری 'نسیم آنلاین' نیز این مطالب را ناقص منتشر کرده بود که امروز به خاطر انتشار ناقص مصاحبه 'مهدی کلهر' و سرمقاله 'علی اکبر جوانفکر' که موجب جنجال رسانه‌ای علیه روزنامه ایران شد، در توضیحی از آنان عذرخواهی کرد.

همچنین سرپرست روزنامه ایران، در واکنش به انتقادات مطرح شده نسبت به محتوای ویژنامه خاتون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: باید مراقب باشیم اقدامات فرهنگی و تلاش‌های علمی و آزاداندیشانه را به خاطر مقاصد سیاسی به حاشیه، انزوا و تعطیلی نکشانیم.

علی اکبر جوانفکر با اظهارامیدواری نسبت به این‌که اغراض سیاسی برخی افراد و گروه‌ها مانع ترویج و تبیین مقولات مهمی چون حجاب و عفاف نشود، گفت: البته متأسفانه در این دو روز فضاسازی‌های به دور از تقوا و اخلاق در حال شکل گرفتن بود که جای تأمل دارد. واقعاً وقتی با برخی آقایان که با اظهارنظر تند و عجولانه علیه خاتون اقدام نموده بودند، صحبت کردم همگی گفتند که حتی مطالب ویژه‌نامه را نخوانده‌اند و بدون تفکر و تأمل نظر مخالف داده‌اند.

وی تصریح کرد: با وجود این‌که این حجم بالا از مطالب متنوع و علمی و قوی فرصت زیادی برای تحلیل می‌طلبد و نمی‌توان در عرض چند ساعت حتی علیه آن اعلام جرم کرد، متأسفانه برخی افراد که به این ویژه‌نامه علمی و وزین هجمه نموده‌اند از تیترهای تحریف شده و تهمت‌ و آدرس‌دهی غلط سایت‌های زنجیره‌ای استفاده کرده‌اند. ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و تقوا پیشگی است خداوند همه ما را در حفظ دین‌مان یاری کند و زشتی‌ها و بداخلاقی‌ها را از دل‌ها بزداید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
0
0
بابا خیلی پر رو شدید؟کیلویی چند؟(رویتان را میگم)
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین