کد خبر: ۱۴۱۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۳

موضع شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در انتخابات مجلس اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، از تصمیم این شورا برای ارائه نکردن لیست انتخاباتی برای انتخابات مجلس نهم خبر داد. 

علی‌محمد غریبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ابراز عقیده کرد: با وجود تلاش‌های شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای مناسب شدن فضای انتخاباتی، متاسفانه عرصه هر روز تنگ‌تر می‌شود و در نتیجه این شورا تصمیم گرفته است لیست انتخاباتی ارائه ندهد و از هیچ‌کس حمایت نکند. 

وی با بیان این‌که اصلاح‌طلبان در یک موقعیت حساس و سرنوشت‌ساز قرار دارند، تصریح کرد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بر این امر واقف است که اگر کوچکترین اشتباهی در برنامه اصلاح‌طلبی و روند کار خود داشته باشد و یا از اهداف و اصول اصلاح‌طلبی انحراف پیدا کرده یا در مدیریت خود اشتباه کند، یقیناً موجب شکست خواهد بود و از نظر آیندگان غیرقابل بخشش است. 

وی تاکید کرد: این شورا خود را موظف می‌داند که در حال حاضر تمام تلاش خود را برای اتحاد و اتفاق بیشتر و محکم‌تر ارتباط میان اصلاح‌طلبان به کار گیرد و کاملا ظریف و هوشمندانه برنامه‌ریزی کند، به طوری که اجازه سوءاستفاده بهانه‌جویی و فرصت‌طلبی را نداده باشد. 

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با انتقاد از فضای سیاسی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات می‌خواست یک فضای مناسب انتخاباتی در کشور بوجود بیاید و مشارکت جدی و حضور فعال داشته باشد، ولی با این وجود، پس از ماه‌ها انتظار و تلاش برای باز شدن فضای عادلانه انتخاباتی، به صراحت گفته شد، اگر اصلاح‌طلبان توبه کنند، باز هم پذیرفته نیست. 

وی گفت: چون شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، عرصه و میدان رقابت در این انتخابات را برای خود مساعد نمی‌داند، با حفظ تمام شئونات و یکپارچگی کشور و با رعایت همه اصول اعتقادی و وطن‌خواهی خود و همچنین حفظ شکوه و عظمت ایران اسلامی ، در دو جلسه اخیر خود پس از طرح مباحث طولانی، اعضای شورا به این جمع‌بندی رسیدند که لیست انتخاباتی ارائه ندهند و از کسی هم حمایت نکنند. 

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همچنین یادآور شد: لغو پیش همایش هم اندیشی اصلاح‌طلبان و مساعد نشدن شرایط برای برگزاری هم‌اندیشی سراسری اصلاح‌طلبان از جمله نشانه‌های مناسب نبودن فضا برای حضور در انتخابات است. 

غریبانی در پایان، از انتشار بیانیه یا بیانیه‌هایی از سوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: در جلسه اخیر مصوب شد که طی روزهای آینده یک یا چند اطلاعیه و بیانیه صادر شود تا بدین ترتیب این شورا، دلایل خود را برای نداشتن کاندیدای انتخاباتی دوره نهم مجلس شورای اسلامی اعلام کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین