کد خبر: ۹۷۰۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۶

11 سال حبس تعزیزی برای ابوالفضل عابدینی و بلاتکلیفی در وضعیت خبرنگار بازداشتی روزنامه فرهیختگان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وضعیت احسان مهرابی، خبرنگار بازداشت شده روزنامه فرهیختگان همچنان نامشخص است.

به گزارش برخی از سایت‌های خبری در حالی که نزدیک به یک ماه از صدور قرار کفالت برای آزادی احسان مهرابی، خبرنگار پارلمانی فرهیختگان می‌گذرد او همچنان در زندان بسر می‌برد. 

هیچیک از مراجع قانونی از جمله دادستانی، دادسرای اوین، وزارت اطلاعات تاکنون به خانواده وی پاسخ دقیق و روشنی نداده اند. تنها گفته‌اند که وی با وزارت اطلاعات همکاری نمی‌کند.

پیش از تعطیلات نوروز خانواده مهرابی در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی خواستار پیگیری وضعیت این خبرنگار پارلمانی شدند.

همچنین ابوالفضل عابدینی‌نصر، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب اهواز به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

بنا به گزارش برخی از منابع خبری شعبه یکم دادگاه انقلاب اهواز ابوالفضل عابدینی خبرنگار مستقل و از مسئولان سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران را به اتهامات ارتباط با دول متخاصم (۵ سال)، عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر درایران (۵ سال) و تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه‌های بیگانه (۱ سال) و در مجموع به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم نمود.

یکی از استنادات دادستان در خصوص اتهام عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران کارت ویزیت عابدینی با عنوان "مسئول روابط عمومی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران" است که ضمیمه پرونده شده بود.

حکم زندان ابوالفضل عابدینی اواخر اسفندماه ۱۳۸۸ صادر شده و ۹ فروردین ماه امسال به آقای دکتر محمد اولیایی‌فرد وکیل ایشان ابلاغ شد. این حکم مربوط به پرونده پیشین آقای عابدینی است که به بازداشت ایشان در تیرماه سال گذشته ۱۳۸۸ و آزادی با قید وثیقه ۳۰۰ میلیونی در آبان ماه همان سال منجر شد.

ابوالفضل عابدینی آخرین بار نیمه شب ۱۱ اسفند ماه ۱۳۸۸ در منزل مسکونی خود در رامهرمز دستگیر و به انفرادی بند۲ الف زندان اوین منتقل شد که علی‌رغم گذشت بیش از یک‌ماه، اتهامات پرونده جدید هنوز به دکتر اولیایی وکیل ایشان ابلاغ نگردیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین