کد خبر: ۱۱۴۴۱۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۸

استعفای همزمان ۵ معاون وزیر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رسانه‌ها از استعفا یا برکناری همزمان پنج معاون وزیر خبر دادند، یکی در وزارت بازرگانی و چهار تن در وزارت راه. نام این ۵ معاون وزیر عبارت است از بابک افقهی(معاون وزیر بازرگانی و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران) و چهار معاون وزیر راه: احمد مجیدی(مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور) رضا نخجوانی(رئیس سازمان هواپیمایی کشوری) عبدالعلی صاحب‌محمدی(مدیرعامل شرکت راه آهن) و ناصر پورمعلم( معاون آموزش و تحقیقات و فناوری وزیر راه) که چندی قبل از سمت خود برکنار شد

خبرگزاری مهر در این باره از خداحافظی افقهی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در روز گذشته خبر داد و از قول وی نوشت: بنده بعد از گذشت ۵ سال فعالیت در وزارت بازرگانی به سازمان محل خدمتم یعنی سپاه پاسداران باز خواهم گشت چرا که به حضور من در این سازمان اعلام نیاز شده است.

وی در عین حال گفت که ممکن است مجددا با رایزنی‌ها برگردد، و افزود: همه ما در خدمت نظام هستیم و هرجا که نظام تشخیص دهد در آنجا خدمت خواهیم کرد،

خبرآنلاین نیز در گزارشی به برهم خوردن دوباره آرامش وزارت راه به خاطر کناره‌گیری چهار معاون دیگر وزیر راه اشاره کرد و نوشت: آرامش نسبی بر وزارت راه وترابری که با انجام جابه‌جایی‌های تازه معاونان وزیر راه و ترابری در دو ماه گذشته به ظاهر حاکم شده بود با اعلام خبر خداحافظی احمد مجیدی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور و قوت گرفتن کناره‌گیری رضا نخجوانی از مسند ریاست سازمان هواپیمایی کشوری که دو معاون کلیدی وزیر راه و ترابری محسوب می‌شوند، ظاهرا بار دیگر برهم خورده است. در این میان گفته می‌شود، عبدالعلی صاحب‌محمدی دیگر معاون وزیر راه و ترابری و مدیرعامل شرکت راه آهن نیز از سمت خود کناره‌گیری کرده است. البته علت کناره‌گیری او از سمتش در وزرات راه کمی با سایرین تفاوت دارد. صاحب محمدی قرار است به عنوان سفیر ایران در یکی از کشورهای اروپایی مشغول به کار شود.

گرچه هنوز تغییر معاونان جدید حمید بهبهانی به‌طور رسمی اعلام نشده است ولی این بار برخلاف دفعات پیشین، معاونان وزیر راه و ترابری از برکناریشان استقبال کرده‌اند. در روزهای پایانی هفته گذشته درحالی که برای چندمین بار شایعه برکناری رئیس سازمان هواپیمایی در محافل خبری مطرح شد، کاپیتان نخجوانی این بار به‌جای آن که از حضور در جمع خبرنگاران امتناع کند، روز شنبه هفته جاری در نشستی خبری با لباس خلبانی به جمع خبرنگاران آمد و نه تنها در مقابل خبر برکناری‌اش واکنشی نشان نداد بلکه اعلام کرد اگر خبری برکناری‌اش صحت پیدا کند به‌نفع وی و خانواده‌اش است که این خبر واقعیت داشته باشد.

از روز دوشنبه نیز خبر کناره گیری احمد مجیدی دیگر معاون وزیر راه وترابری که کمتر ۳ ماه است بر صندلی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، اصلی‌ترین معاونت این وزارتخانه عریض و طویل تکیه زده است، در محافل خبری منتشر شده است.

گفته می شود، احمد مجیدی تمایلی برای انجام پروژه‌های بدون اعتبار در وزرات راه وترابری ندارد و به‌همین خاطراز این سمت کناره گیری کرده است. همچنین مطرح شده است زمانی که احمد مجیدی، مدیرعاملی شرکت‌ ساخت را برعهده گرفت، موضوع معاونت وزارت راه در امور دولت با نوعی چالش مواجه شد، که وزیر راه و ترابری در راستای عدم افزایش مشکلات در معاونت امور دولت، تصمیم گرفته تا مجیدی را در معاونت امور دولت حفظ کند. 

گفته می‌شود، در صورتی که مقام مسئولی پی‌گیر طرح‌های وزارت راه برای مصوب شدن در دولت نباشد، تمامی پروژه‌ها و طرح‌های وزارتخانه ابتر می‌ماند. بهبهانی هم ترجیح می دهد تا مجیدی در این سمت فعالیت داشته باشد. گرچه هنوز تغییر این معاون وزیر راه وترابری قطعی نشده است ولی احتمال دارد مسعود رهنما، معاون شرکت ساخت و توسعه آزادراه های کشور جانشین وی شود.

مسعود رهنما هم در پاسخ به خبرآنلاین خبر این جابه‌جایی را تکذیب نکرد و به‌طور ضمنی هم اشاره‌ای داشت که ممکن است به زودی در سمت جدیدی در وزارت راه و ترابری مشغول به کار شود.

در شرک راه آهن نیز از چندی پیش شایعه برکناری عبدالعلی صاحب محمدی، مدیرعامل این شرکت مطرح شده بود. گویا روز دوشنبه جدی تر از گذشته مطرح شده است و شنیده‌ها حاکی از آن است، صاحب محمدی قرار است به عنوان سفیر ایران در یکی از کشورهای اروپایی انتخاب شود. موضوعی که صاحب محمدی از مدتها پیش به دنبال آن بود تا صندلی مدیریت راه‌آهن را به بهبهانی تحویل دهد و در جای دیگر مشغول به کار شود.

این گمانه‌زنی‌ها در حالی مطرح است که ماه گذشته ناصر پورمعلم، معاون اموزش و تحقیقات و فناوری وزیر راه و ترابری به علت ضعف عملکرد در به سرانجام رساندن طرح جامع حمل ونقل کشور و دیگر کارهای تحقیقاتی وزارت راه از این سمت کنار گذاشته شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین