کد خبر: ۱۷۶۳۹۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶
دلم براي نظام، انقلاب و جامعه مي سوزد

الحمدالله يك مدير بنده دزدي نكرد اما امروز ../وقتی نمی گذارند ، آمدن معنی ندارد

دلم براي نظام، انقلاب و جامعه مي سوزد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جمعی از جوانان، فعالان سیاسی و نخبگان گرگان و سایر شهرهای استان گلستان با سید محمد خاتمی دیدار و دغدغه های خود را پیرامون مسائل روز و انتخابات پیش رو مطرح کردند. 

خاتمی در این دیدار گفت: حق هر شهروند است كه محروم نباشد و وظيفه حكومت است كه بيايد و رفع محروميت كند در جامعه. حق همه افراد است كه زندگي مناسبي در جامعه داشته باشند و از امنيت برخوردار باشند و زندگي آبرومند داشته باشند وظيفه دولت است که زمینه همه این ها را فراهم بكند هم فقر معنوي و هم مادي ظلم است اگر در جامعه باشد بايد از بين برود و مهترين حق اين است كه هر شهروند نظام جمهوري اسلامي ارباب حكومت است نه حكومت ارباب او و اين حق بايد تامين شود.

متن کامل سخنان رئیس جمهوری سابق ایران را در ادامه بخوانید:
بسم الله الرحمن الرحيم

براي من موجب كمال خوشبختي است كه در جمع عزيزاني هستم كه از استاني آمده اند كه يكي از کانون های تمدن ايراني – اسلامي ما در گذشته بوده و امروز هم جايگاه والايي در عرصه حيات اجتماعي و معنوي دارد و انشالله آن طور كه شايسته است برنامه هايي وجود داشته باشد كه این استان بتواند نقش ممتاز خودش را در عرصه اقتصادي كشور هم عمل كند. چون استعداد هايي كه در استان هست فوق العاده است.

البته به يك معنا استان هاي شمالي ما،مازندران،گيلان،گلستان محروميت هاي توام با مظلوميت هم داشته اند چون تلقي اين بوده كه مناطق سرسبز و برخوردار هستند و واقعا كمتر به توسعه همه جانبه آن ها توجه شده، ظاهر زيباي آن ها سبب شده است به مشكلات بنيادي اين 3 استان كمتر رسيده بشود.

هيچ كس باور نمي كند كه يكي از مشكلاتي كه اين استان ها دارند مشكل آب است. با اين بارندگي و كنار دريا بودن و... کمتر به ذهن می آید كه کمبود آب از جمله مشکلات است يا نحوه بهره برداري از اراضي كشاورزي و نيز محروميت هايي كه براي توسعه صنعت در آنجا وجود داشت كه البته اصل حرف به يك معنا درست است نبايد اكوسيستم آنجا و نيز وضعيت خاص كشاورزي آنجا بهم بخورد و لي اين بدان معنا نيست كه با حذف صنعت از آنجا زمينه توسعه سريع آنجا فراهم نیاید.

به هر حال محروميت ها بوده است و مردم هم با كمال بزرگواري آن ها را تحمل كرده اند، گرچه در هر دولتي كارهايي براي آنجا شده حالا من اين دولت را خيلي خبر ندارم در دوره ما مهمترين مساله اي كه مورد نظر بود، تغيير ديدگاه بود در مورد اين 3 استان که حقیقتاً از نظر معنوي بي همتا هستند در حفظ ارزشها و مفاهيم و معاني كه در تاريخ اسلامي – ايراني ما وجود دارد.

گلستان جايگاه خودش را دارد و خوشحالم كه در جمع شما هستم.

اين جلسه مصادف شده با شهادت امام باقر(ع) كه ايشان و فرزند بزرگوارشان امام صادق (ع) در بسط و تعميق معارف اسلامي (فقط نگوئيم شيعي) واقعا نقش ممتازي داشتند به خاطر قرار گرفتنشان در موقعيت تاريخي لولائي، يعني وقتي جامعه اسلامي از يك مرحله كه دوران بني اميه است دارد مي گذرد و وارد مرحله ديگري مي شود طبعا در اين دوره ها فضائي ايجاد مي شود برای کارهای اساسی، خصوصاً در حوزه اندیشه و من همين جا عرض كنم امام باقر (ع) و بخصوص امام صادق (ع) علاوه بر جایگاه والایی که نزد شیعیان دارند، مورد احترام و توجه اهل تسنن بوده اند بخصوص اهل تسنن ايران. حتما مي دانيد كه امامان اهل تسنن به جرم علاقه مندي و طرفداري از اهل بيت دچار مشكل شده اند، زندان رفته اند شلاق خورده اند.

مي خواهم به اين نكته اشاره كنم كه همواره شيعه و سني در كنار هم بوده اند بخصوص در اين دوران ، بايد در كل جهان اسلام و منطقه اين وحدت را تبليغ بكنيم و كاري كه سبب شود جدايي احساس شود يا دشمنان از آن سوء استفاده كنند از آن بپرهیزیم.

ممكن است در ايران مشكلاتي در این زمینه باشد، ولي واقعا استان گلستان خود يك نمونه است كه چطور مي توان در كنار هم و با هم بود.

برای شيعيان و قاطبه مسلمانان اعم از شيعه و سني در پايگاه و مقام علمي و معرفتي امامان هيچ ترديدي نیست. آنها يكي از منابع اصلي فكر،فقه ومعرفت اسلامي به معناي عام كلمه بودند.

درهمين مساله اگر كار بكنيم مي توانيم زمينه هاي وحدت عملي را در دنيای اسلام تقویت بکنیم.

در این جا سؤالی را مطرح می کنم که چرا هم در اهل تسنن و هم در اهل تشيع بيشترين توجه به فقه شد؟ چرا فقه را كه در اصل يك آگاهي عمومي و وسيع و عميق نسبت به همه مسائل است خلاصه شد در استنباط احكام فرعي شرعي يا بيان آن احكام؟و چرا فقه به معني خاص كلمه که بسیار هم مهم است در صدر نشست و قدر ديد و اهتمام به ساير رشته ها ي معارف اسلامي اعتقادي يا اخلاقي و حتي مسائل عام سياسي اجتماعي کمتر بود. در اینجا از چرایی این امر صحبت نمی کنم. ولي خلاصه شدن دين اسلام به بيان احكام فرعي شرعي امر نامطلوب و ناتمام بود.

در حالی که معارف اسلام همه آفاق و حوزه های فکری، عملی، اخلاقی، سیاسی و... را در بر می گیرد و تفقه در دین توغل و غوررسی در همه این زمینه ها است،

اگر به قرآن رجوع كنيم محور كار يكي توحيد است كه خيلي روي آن تاكيد شده يكي معاد است كه زندگي پس از مرگ است و و در میانه این مبداء و مقصد نبوت خیلی مهم است و نبوت پل میان این دو سررشته ازلی و ابدی است و دین راهنمای سالکی که باید این مسیر را بپیماید. در این مسیر خيلي روي عدل تاكيد اساسی شده است. گويي توحيد و نبوت دو سر يك بستري هستند كه عبارت است از زندگي انسان در طول تاريخ و اين زندگي مطلوب بر اساس عدل بايد استوار باشد.

اولا اين عدالت چيست؟

مي خواهم در اين بحثم به مشكلي برسم كه ما امروز داريم كه حرف ما كجاست؟ وقتي مي گویيم اصلاح طلبيم چه مي خواهيم بگویيم؟ دعوايمان سر اين است كه وزيرانمان اصلاح طلب نيستند، وكيل هايمان اصلاح طلب نيستند، سخت گيري براي اصلاح طلبان مي شود اگر بخواهند كار اقتصادي بكنند يك كار فرهنگي بكنند؟ البته اينها مسائل مهمي است.

چرا بايد يك نفر به جرم اصلاح طلبي تسويه شود، محكوم شود، مورد بي احترامي قرار بگيرد؟ ولی حرف هاي ما اساسي تر از اينهاست تا نقطه تفاوتي كه وجود دارد را مشخص كنيم.

عدل يعني چه؟

ديگري مساله اخلاق است كه خيلي در اديان الهي به اخلاق توجه شده است.

احكام عدل و اخلاقي كجاي جامعه اسلامي ما و فقه ما قرار دارد؟

اولا عدالت چيست؟

عقل سالم بشري عدل را مي پسندد و ظلم را نمي پسندد.

آيا فقه ما را بي نياز از اخلاق و عدالت مي كند يا اينكه نه، خود فقه هم بايد اخلاقي و عادلانه باشد.

مرحوم شهيد مطهري مطلبي درباره عدل دارد كه من آن را بسط داده ام در مورد اخلاق. ايشان مي فرمايد عدالت در سلسله علل احكام اسلامي قرار دارد يعني وقتي يك مجتهد مي خواهد حكم بدهد همچنان كه مي رود سند و دلالت حدیث را مي بيند یا به ظاهر کتاب و سنت استناد می کند و رعايت مي كند اين را هم بايد متوجه باشد که آن چه از متن در می یابد و آنچه استنباط می کند مطابق عدل هست يا نه يعني بايد حكم اسلامي عادلانه باشد.

خود عدل مبنا است فقيه بايد بداند كه اين حكمي كه مي دهد عادلانه هست يا نه؟

مصاديق عدل در طول زمان تغيير مي كند. اخلاق هم همين طور است.

من عرض مي كنم كه آيا اين حكمي كه داده مي شود اخلاقي هست يا نه؟ یعنی اخلاق که تتمیم مکارم آن هدف بعثت پیامبر اکرم است، در سلسله علل احکام قرار می گیرد.

و نیز اصلاحات می گوید اجتهادي كه زمان و مكان دو عنصر تعيين كننده در آن هستند (كه امام هم فرمودند) بايد رعايت شود اگر نشود يا نشد بايد اصلاح شود به آن سو برود.

ملاك عدل چيست؟

همين حرف عام بديهي كه مورد توجه همه هست، در مورد عدل توجه کنیم: "اعطا كل ذيحق حقه – و دادن حق هر ذی حقی" صحبت اين است كه حق كجاست؟

بنده كه به اسلام و انقلاب اسلامي و حتي قانون اساسي رجوع مي كنم حقوق فقط حقوق اقتصادي نيست البته كه حقوق اقتصادي هم مهم است جامعه عادل جامعه اي است كه در آن فقر و نااميدي در زندگي نبايد باشد اما علاوه بر آن انسان در این جامعه صاحب كرامت هم هست خداوند او را آزاد آفريده است او حاكم بر سرنوشت خودش هم هست و عدل، رعایت همه این ها است اينجا دو دیدگاه پيدا مي شود؟ يكی مي گويد اصلا انسان جاي خدا را تنگ مي كند بايد توي سر او زد و محدودش كرد بايد به او از هر جهت فشار وارد کرد تا جای خدا باز شود در حاليكه ما مي گوئيم همين خدا اين انسان را آزاد و اندیشمند و صاحب کرامت آفریده و خواسته است.

مگر در قانون اساسي ما اصل طلائي 56 نيامده كه حاكم مطلق بر آسمان و زمان همه چيز خداست و هم او انسان را بر سرنوشت اجتماعي خود حاكم گردانيده است و هيچ كس نمي تواند اين حق را از او بگيرد اگر اين طور است آزادي به معني واقعي كلمه عين عدل است.

محدود كردن آزادي هاي اساسي (نه آزادي به معنی ولنگاري و آنهايي كه ضد اخلاق و ضد مسلم شرع است) خلاف است. من مي خواهم نماينده ام و شغلم را خودم انتخاب كنم. و نيز حكومت موظف است امكاناتي كه به دستش سپرده اند را به صورت مساوي و عادلانه در اختيار تك تك افراد بگذارد.

حق هر شهروند است كه محروم نباشد و وظيفه حكومت است كه بيايد و رفع محروميت كند در جامعه. حق همه افراد است كه زندگي مناسبي در جامعه داشته باشند و از امنيت برخوردار باشند و زندگي آبرومند داشته باشند وظيفه دولت است که زمینه همه این ها را فراهم بكند هم فقر معنوي و هم مادي ظلم است اگر در جامعه باشد بايد از بين برود و مهترين حق اين است كه هر شهروند نظام جمهوري اسلامي ارباب حكومت است نه حكومت ارباب او و اين حق بايد تامين شود.

اينكه اينقدر روي انتخابات آزاد و كاناليزه نشده صحبت می شود با توجه به همین دیدگاه است. ممكن است اصلا تقلبی هم نباشد، ولی انتخابات طوری كاناليزه شود كه بخش قابل توجهي از جامعه نتواند نظرش را ابراز كند و همه جريانات كانديدا نداشته باشند یا در معرفی و دفاع از نامزدها و برنامه های خود آزاد نباشند. اين تقلب نيست ولي محدود كردن حق انسانهاست.

اينها حرف هاي اصلاح طلبان است مي گويند اسلامی که در انقلاب ما بود، اسلامي كه امام گفت اين اسلام مي تواند نجات دهد و نه اسلامي كه مي گويد مردم هيچ حقي ندارند راي مردم تشريفاتي است و بسط يد يعني داشتن قوه نظامي امنيتي قضائي در جامعه. ما مي گوئيم در اسلامي كه ما مي گوییم بسط يد يعني رضايت مردم.

معتقدم جرياني در جامعه وجود دارد سعي هم مي كند كه همه امکانات را هم بدست بگيرد وگفتمان غالب شود كه اينها را قبول ندارد ببينيد اختلاف كجاست؟ حالا هم مي گوئيم انتخابات درست و با رعایت حقوقی که همه دارند باشد، هر كسي مي خواهد بيايد و هر چه مردم راي دادند همه آن را مي پذيرند.

انتخابات مطلوب ضوابط خاص خود را دارد. در تعيين صلاحيت ها بدون جهت گیری خاص، در برگزاري درست انتخابات، در عدم دخالت تشكيلاتي كه حق دخالت در انتخابات و حتی سیاست را ندارد، تشکیلاتی که قدرت دارند ولي مسئوليت ندارند و مي توانند جهت را عوض كنند اينها نباشد چنین انتخاباتی مصداق عدالت است.

بايد زمينه اي براي اعمال حق مردم فراهم آيد و راه برون رفت از مشكلات هم همين است اگر مردم بااشتياق باشند و در صحنه بودند خیلی از مشکلات حل می شود تعارف كه نداريم مردم بايد با دلشان بیایند بايد اعتماد داشته باشند اميد به آينده داشته باشند بايد احساس كنند برايشان خدمت مي شود آن وقت اشتیاق و حضور مشتاقانه هم خواهد بود و مملكت آسيب نمي بيند.

اگر واقعا شرایط فراهم شد که مردم با اشتياق بیایند اولا زمينه اي براي تهديدهاي عظيم و دشمني هاي كه مي شود و خطراتي كه هست از میان می رود يا اثر تهدید کم می شود اگر عاقلانه رفتار شود و منافع كل كشور در نظر گرفته شود تهدیدها رفع یا کم می شود. نمي خواهم بگويم در مدیریت سوء نيت بوده مي گويم عمل عمل غلطي بوده. در سياست خارجي و سياست اقتصادي و اجتماعي و...

اگر 600 ميليارد دلار را درست مصرف مي كرديم وارداتمان زيادتر نمي شد اتكاء بودجه مان به نفت بيشتر نمي شد امروز وقتي نفت ما را هدف قرار مي دهند براي اينكه منبع در آمدي ما را بزنند و نیز مبادلات ما را که روز به روز به واردات وابسته تر شده ایم. معلوم است اين تحريم در اين وضعيت اثر مخرب تري دارد.

دشمن خارجي قطعا هست و هر كاري هم بتواند مي كند وكرده است ولي مردم می گویند با تدبير و عقلانيت مي شد جلوي برخي از آنها را گرفت. مي شد تهديدها را كم اثر تر كرد.

اصلاحات يعني عقلانيت درست ،نيت خوب كافي نيست بايد عقلانيت باشد و بعد اتكاء به مردم و در نتیجه اعتماد متقابل که جلو پدید آمدن مشکلات را می گیرد و اگر پدید آمد آن را به هزینه کمتر حل می کند.

البته بی اعتمادی میان مردم و حکومت و میان مردم با یکدیگر یک مصیبت است، ولی آن چه خطرناک تر است احساس ناامنی و بی اعتمادی است که اگر پدید آمد حتی اگر امنیت هم باشد مشکل ایجاد می کند.

بخش قابل توجهي از مردم امروز گلايه دارند بايد آنها را رفع کرد. بارها گفته ام گذشته را مي توان نديد ولي بايد آينده را درست ديد. بايد بتوانيم انتخابات آزاد با حضور همه قشرها داشته باشيم و برگزار كنيم. براي برگزاري اين انتخابات بايد چيزهايي فراهم شود تداوم وضع فعلی نامطلوب است. وقتي همه راهها را بسته اند چگونه بخش هایی که راه را بر آن بسته اند می توانند شرکت کنند؟ وقتی نمی گذارند بیایید آمدن معنی ندارد.

امیدوارم وضع به گونه ای باشد که همه با اطمینان خاطر و اشتیاق بتوانند در انتخابات که عرصه مهم سرنوشت است حضور و شرکت داشته باشند. متأسفم که بگویم نشانه ای از پدیدآمدن این وضع را نمی بینم.

ما اصول و آرمان ها و شعارهايمان را كنار نمي گذاريم چون به آن اعتقاد داريم و راه بهبود اوضاع کشور و وضع و حال مردم را آن ها می دانیم و در برابر خدا و خلق خدا هم مسؤول هستیم. البته تأمین مصلحت کشور و مردم و گذر از بحران و هوشیاری در برابر تهدیدات بیگانه و رفتن به سوی انسجام هم از محورهای مورد اعتقاد و عمل ما است.

اصلاحات اصل نظام و قانون اساسي را قبول دارد بر حفظ تماميت ارضي كشور پا می فشارد با براندازی هم مخالف است و در عین حال حق، حرمت، کرامت و آزادی مردم و شهروندان را هم پاس می دارد و معتقد است که عقلانیت و تدبیر صحیح هم برای اداره کشور لازم است.

نبايد به خاطر بعضي رفتارها و سياست ها كاري كنيم جوانان ما از اسلام زده شوند.

بعد از دولت بنده تا سطوح چهارم و پنجم براي دوستان ما پرونده سازي كردند وزرا و استاانداران به كنار يك مورد بيايند بگويند چه شد؟ الحمدالله يك مدير عالی و عادي بنده دزدي و سوء استفاده نكرد اما امروز صحبت از دزدي هاي چند ميلياردي مي شود،آزادي هاي اساسي خود عامل مهم جلوگيري از فساد است. و مهمترين فساد فساد قدرت است که تحت کنترل و نظارت نباشد.

آزادي بيان، انديشه، نقد، حضور در عرصه انتخابات آزاد و رأي و... حرف هايي است كه ما مي زنيم و می خواهیم و راه عبور از مشکلات هم همین است.

واقعا دلم براي نظام و انقلاب و جامعه مي سوزد ان شاء الله خدا كمك كند آرمان هايي كه انقلاب ما داشت خواست هايی که مردم داشتند و دارند برآورده شود.

ما فضائي مي خواهيم كه بتوانيم حرف بزنيم و صحبت كنيم.

باران براي اين بود كه بحث كنيم و صحبت و حتي راه حل ها يي كه داريم به حكومت عرضه بداريم حالا باران هم ديگر ابري ندارد كه ببارد ثانيا همین فعالیت نزدیک به صفرش هم چندان مطلوب مسؤولان نیست. می خواستیم بخش رسمی پژوهشی داشته باشیم برای تفکر و تربیت نیرو که به ما اجازه ندادند و بسیاری از احزاب رسماً یا عملاً ممنوع شدند. تشکل های مستقل تعطیل یا با محدودیت مواجه شده اند. و بخش قابل توجهی از نیروهای کارآمد و امتحان داده هم در بند هستند.

حکومت بيايد اين فضا را عوض كند بعد هركسي خواست حكومت كند واقعا براي ما مهم نيست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
درود سلام بر سید اولاد پیغمبر وتمامی انسانهای صالح . اگر در دولت جناب اقای خاتمی مدیران سالم و کارامد بودند علت این بود که در راس دولت انسانی شایسته وکاردان ومدیر ومدبر و صاحب علم وفضیلت ودارای ریشه اخلاقی وعلمی ومذهبی و....بودند خداوند بر عمر ایشان وامثالش بیفزاید وبر اسلام وانقلاب عزیز ما حفظ بفرماید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
دلم براي اين ادبيات تنگ شده است. ادبيات مبتني بر تعقل و كرامت انسان و اخلاق
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
درود بر امير كبير امروز ايران
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
بازم به معرفت شما که اعتراض خواننده ها روت تاثیر داره و متن کامل رو گذاشتی. هرچند قبلا خونده بودم اما دمتون گرم.

درود بر سید محمد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
خداوند روح پدر بزرگوارت را شاد کند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
آقای خاتمی نشان داده اند استاد بلا منازع در بازی با کلمات هستند زیرا در جایی از اصل 56 قانون اساسی صحبت می نمایند و اعلام می کنند محدود كردن آزادي هاي اساسي (نه آزادي به معنی ولنگاري و آنهايي كه ضد اخلاق و ضد مسلم شرع است) خلاف است. اما در دوره ریاست ایشان تمام این چیز هایی که ادعای مخالفت با آنها را دارند اتفاق افتاد و باب شد و از سوی ایشان هیچ مخالفتی هم نشد .
در مطلبی دیگر ایشان گفته اند اصلاحات قانون اساسی و اصل نظام را قبول دارند این سوال پیش می آید منظور ایشان از اصلاحات و اصلاح طلبان انشالله وزرا اسبق و نمایندگان اصلاح طلب نیستند که الان در ینگه دنیا مشغول سنگ اندازی برای نظام هستند .
جناب خاتمی این را نگفته اند که در آنجا که مردم با هر مرام و مسلک در انتخابات سال 88 شرکت کردند و به همفکران ایشان رای ندادند ( بنا به تایید ایشان تقلب منتفی شده ) چرا آن شرایط را بوجود آورده و کشور را دشمن شاد کردند .
جناب خاتمی راست می گوید زیرا مدیران و دوستان ایشان شرایط را برای امسال شهرام خان جزایری فراهم می کردند و مبالغ را بدون دزدی از این آقا می گرفتند (300 میلیون و...) !!!
سایت آفتاب اگر اعتقادی به آزادی بیان دارد این مطلب را به نمایش می گذارد البته اگر ؟؟؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
درود بر خاتمي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
سید بیا

خفه شدیم از دست این ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
دلم برای رابطه خوب با تمام دنیا، گفتگوی تمدن ها، صحبت کردن درباره تمدن روی دیوار چین، عزت ایرانی تنگ شده.سید جان مادرت بیا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
سيد درود بر شير مادرت ما منتظر أومد نت هستيم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
خداوند در قرآن فرموده است هل يستوي الذين يعلمون ولايعلمون (هرگز مساوي نيستند كساني كه ميدانند وكساني كه نمي دانند )به نظر شما وقت آن فرانرسيده است كه ارزش راي استاد دانشگاه ،پروفسور وتحصيل كرده با پير مرد يا پير زن 90 ساله بيسواد در فلان نقطه دور افتاده كشور كه هيچ نيازي جز لقمه ناني ندارد متفاوت باشد ،امروز ما دانا را با نادان در يك سطح ارزش راي قرار ميدهيم واين درست نيست سعي كنيم اين مسائل را درست كنيم همه چيز درست ميشود .انشا ا...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
خواهد آمد روزی با دسته گلی خواهد آمد باور کنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
اگر کسی دنبال معانی واقعی اصلاح طلبی و اصول گرائی هست ، عملکرد خاتمی و احمدی نژاد رو با هم مقایسه کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
امروز بیشتر جای خالیت در مدیریت جامعه احساس می شود ای "فرزند فاضل" حضرت امام خمینی (ره)! امام بیخود این عبارت را برای شما بکار نبرده است. دوستت داریم و به امید روزی که در کنار شما شاهد سرافرازی مجدد اسلام و ایران باشیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
سید عزیز دیگر یاری اندر کس نمی بینیم. امیدی هم به آمدنت نیست چرا که نمی گذارند بیایی. قدر عافیت دولتت را ندانستیم چرا که به مصیبت این دولت گرفتار نیامده بودیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
آقای خاتمی تو بیا تا ما نسل سومی ها حماسه ای بزرگتر از دوم خرداد بسازیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
سید مودب و متین ما. در این ۷ سال نفرت انگیز حتی اگر سقوط غم انگیز اقتصادی مان هم نبود، حتی اگر رنج‌هایی که فرهیختگان و دانشگاهیان مان هم بردند نبود، فقدان یک چیز خیلی ساده ما را عمیقا رنج می‌دهد: ادب و متانت! سید جان، باور کن‌ بعد از تو، کسی که بر کرسی تو تکیه زد، حتی از ادب و متانت یک ایرانی ۴۰+ هم اسف انگیز بی‌بهره است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
قبول کنیم احمدی نژاد نشون داد ریس جمهور خیلی کارا میتونه بکنه که خاتمی عزیز میگفت اختیاراتش کمه ....... خود خاتمی هم اینگار خسته شده بود برنامه ای برا بعد خودش نداشت ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
ادب ومتانت گمشده این روزهای ملت ایران است سیدجان بیا وآرزوی ما را برآور
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
آقای خاتمی کاش روزنامه های طرفدار شما آن بداخلاقی ها را نمی کردند ، کاش مجلس ششم اصلاح طلب آن حرمت شکنی ها را نمی کرد تا امروز گرفتار این دولت نمی شدیم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
افرین بر این سید پیشاپیش عیدتان مبارک
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
پیش بینی چنین روزهای سختی برای حامیان احمدی نژاد بعید بود والا تمام قد از او دفاع نمی کردند . دولت پاک = 3000میلیارد دزدی و چندین پرونده دیگه،
سید عزیزم به داد این ملت برس
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
اگر فکر می کنید با آمدن یک نفر مشکلات حل میشود خیلی ساده لوحانه نگاه می کنید. موقعی این مشکلات حل می شود که هر شخصی خود را مسول اعمال خود بداند و خود را ملزم به رعایت قانون بداند و جلوی استبداد بایستد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
"ادب مرد به از دولت اوست". درود بر خاتمی عزیز
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
درود خدا و پیامبرش بر فرزند خلف بی بی فاطمه زهرا(س)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
آقای خاتمی عزیز می خواستن مدیران شما را گیر بندازن چون خلافی در کار نبود خودشان ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
تو از سلاله پاک رسول الهی درود وهزاران درود بر تو و اجدادت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
ميدونيد!
ما حقمونه
آقاي خاتمي يه نگاه به اين پيامها بندازيد(كه فكر نميكنم بندازيد!)
هنوز فكر ميكنن شما بت هستيد هنوز فكر ميكنيم اگه شما بيايد همه چيز درست ميشه هنوز درس نگرفتيم
مشكل از ماست
كه هي درود ميديم، كه هي "اميركبير خداپدرتو بيامرزه"، كه هي شعار ميديم كه هي هنوز هيچي نفهميديم
تقصير منه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
آقای خاتمی شما که ایقدر خوب بودید...پس چرا احمدی نژاد با شعار عدالت اجتماعی اومد و رای آورد و مردم به شما رای ندادند
مردم به خاطر دست پاکی مدیرانتون به شما رای ندادند؟((((:
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
سيدبزرگوار ، دوباره مرا بردی در حال وهوای قبل از آمدنت ، چه اميدها داشتيم . دلم تنگ شده بود برای اين جور نگاه کردن به انسانها . مگر قراره چندبار ديگه بدنيا بيايم . کو کرامت انساني . ولي شما بقول امام(ره) به تکليفت عمل کن . چون شما هم در محضر او پاسخگو خواهي بود که چرا نيامدی .....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
خوب خاطری خودت ادم هستی و انسان کامل و احمدی نژاد یک بیگانه است همینه فرقش

اونایی که به احمدی نژاد رای دادند کمی عقلشون دیر کار کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
دراین چند سال اخیر گاهی وقتها دلم برای شنیدن دو کلمه حرف حسابی که از روی تعقل باشد تنگ میشود......
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
آقای خاتمی، بی خیالی و بی خبری هم عالمی داره... شما نمیدانید وزرایتان مانند وزرای نفت و نیرو و سایرین چه کارها کرده اند و چه پروژه ها و امتیازها به نزدیکان خود داده اند....؟؟؟ اصولا خنده های شما برای بی خیالی شما است و برای همین است که ملت هم دیگر از شما بی خیال شده (اگر چه آفتابی ها بر خلاف شعار اصلاح طلبی تنها دیدگاههای طرفداران شما را نمایش دهند)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
خاتمی هر که باشد لا اقل خدا را شکر اینگونه که احمدی نژاد کار خود را به رسوایی پیش می برد، نشد. هر کاری هم که کرده بود حد اقل با جیب مردم کار آنچنانی نداشت. الان طوری شده که دامن مردم کشمش ریخته اند اما اشک از چشمانشان جاریست. خدا کسی را اینگونه رسوا نکند که مردم بهش رای بدهند و رئیس جمهور شود و همه چند سالی دوستش داشته باشند و مورد احترام باشد و در آخر به این نتیجه برسند که کسی را که منجی میدانستند اجازه داده است در دولتش با سر نوشت شان و با نان شب شان بازی شود. بلا خره مردم آزمایشهای سختی در راه انقلاب دیده اند
و اکنون نیز صبورند.اما گمان نمی کنم با این گرسنگی و گرانی که راه اقتاده تاب بیاورند انشاء الله که مشکلات حل بشود و مردم در راه دفاع از آرمانهای مقدس آمام خمینی طاقت شان بر جا باشد.از کجا معلوم که سید بزرگوار در چنین شرایطی چه از آب در می آمد؟ اما فردی متین و سخنور و فاضل هستند انشاءالله فضای دلخواهشان مهیا شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
سلام ، دولت ایشان نسبت به دولتهای دیگر ، بیشتر سازندگی ، آزادی ، کرامت و احترام داشتند و به خاطر همین هم بیشتر ، کفن پوشها و مزاحمین ، اذیت کردند .
دولت آقای احمدی نژاد هم با برنامه های خیلی زیاد آمدند ، ولی متاسفانه ، حرمت شکنی کردند و ظاهر قضیه را حفظ نکردند و از اشرافی گری در دین سخن گفتند ، که به جا گفتند . ولی میتوانستند ، بازبان و سیاست قشنگتری ، تمامی گروهها و جناحها را ، به طرف اهداف اولیه انقلاب اسلامی پیش ببرند و چون با برخورد ، و تحریک شده ، جلو آمدند ، ناخودآگاه گروههای دیگر هم ، به جای کمک و همکاری و دستی گرفتن ایشان ، شروع به پا کشیدن کردند و اینگونه کردند ، که اینطور شد .
سیاست ، یعنی اینکه همه گروهها را به طور مستقیم و غیر
مستقیم ، همدل ، همزبان ، هماهنگ و بسیج کرده و برای خدمت به مردم و مملکت ، آماده کنند .
ناشناس
|
CANADA
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
من طرفدار آقای احمدی نژاد نبوده ام و به ایشان هم رای نداده ام و از اول براین باور بودم که ایشان برازنده این پست نیست. اما: الان که در اواخر دوره ریاست شان مهرشان از دل بعضی ها برکنده شده همه کاستی های انقلاب به ایشان نسبت داده میشود. دولت ایشان فاسد نبود که بود. اما این فساد در یک ساختاری ممکن شده که در زمان ریاست آقای خانمی نیز وجود داشت و حتی به دلیل سیاست های ایشان مقوم هم شد. در زمان ریاست ایشان سازمان حسابرسی بانکهای کشور را که از اول انقلاب حسابرسی نشده بود، حسابرسی کردند و حکم صادر کردند که همه حساب و کتابها درست است. مدیر عامل وقت سازمان به دلیل تطهیر حساب کتاب بانکهای کشور از دست ریاست جمهوری نشان لیاقت گرفتند. بعد از این قضیه مدیر عامل جدید یکی از بانکها از حسابداری آن بانک تقاضای صورتهای وامهای بالای 500 میلیون تومان را کردند که بعد از مدتی خدمتشان عرض شده قادر نیستند چنین صورتی را تهیه کنند.
سید محترم، عدم توانایی احمدی نژاد را شما که ادعای فیلسوفی عقل و برهان میفرمایید به توانایی خودتان حمل فرمایید. شما میتوانید بفرمایید که شکر خدا چنین دزدی های در زمان ریاست شما رو نشده نه اینکه انجام نشد. چطور ممکن است که دو دهه یک سیستم بانکی بدون نظارت باشد و درش دزدی نشود؟ فساد روی ندهد؟ چطور ممکن است که چنین سیستم دستی و پیچیده ای همچون بانکها ما(بعضی از بانکها ما بیش از 40000 شعبه دارند)را بعد از گذشت دو دهه بتوان حسابرسی کرد؟
حالا اگر احمدی نژاد را میخواهیم قربانی کنید و بفرمایید اما این موضوع تفیری بحال وضع کشور نخواهد داشت. بسم الله!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
خیلی متاسفم بر آن دسته از افرادی که هنوز هم طرفدار آقای احمدی نژادند ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
بخدا کسی جز خاتمی نمی تواند این وضع راعوض کند یکی گفت امیرکبیر حال ایران.آقای خاتمی از امیرکبیر هم بالاتر هست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
مثل اینکه یادت رفته فتنه 88 شما و دوستانتون چیکار کردین!حالا واسه ما شرط و شروط میذاری آسید آقا!...دوست داشتم تایید صلاحیت بشین تا ببینی مردم بازم به شما رای نخواهند داد..البته رای میدن ولی نه به اندازه ای که بتونین رییسجمهور بشین..رای همه هم محترمه..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
دوست منتقد خاتمی کسی ادعای پاکی دولت خاتمی را آن گونه که شما و دوستانتان در مورد احمدی نژاد میگفتید ندارد حتی امیرالمومنین نیز بعضی از استاندارانش کم آوردند صحبت بر سر هزینه هایی است که میشد به مردم تحمیل نکرد خاتمی گفت که یارانه ها را در طول ده سال برداریم اما احمدی نژاد میگوید مرگ یک بار شیون هم یک بار!!خاتمی با نفت 8 دلاری شروع کرد و با نفت 35 دلاری تمام کرد بزرگترین سد دنیا را ساخت عسلویه را راه اندازی کرد 15میلیلرد پس انداز کرد نرخ تورم را به 10 درصد نزدیک کرد و دزدی و شورای امنیت هم مرتکب نشد تازه رابطه حکومت با مردم و جوانان با دین هم تا حدی بهتر شده بود اگه دروغ میگم بگو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
آقای خاتمی و امثالهم اگر می خواهند کشور اصلاح شود باید از رسانه های منتقد و آزاد حمایت کنند چون در نبود احزاب سیاسی این رسانه ها هستند که بار رصد کردن اوضاع اقتصادی و سیاسی و فرهنگی به عهده رسانه هاست. هنگامی آقایان صدا و سیما اجازه می دهند که هر نهادی نماینده خبری خویش را در این ارگان داشته باشد باید شاهد آن باشیم همه چیز آرام است ولی اگر خبرنگاران با دید انتقادی به مسائل بنگرند قطعا اصلاح امور در نطفه انجام خواهد گرفت و نه پی از مرگ سهراب
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
سلام، ضمن ارزوي سلامتي و شادي براي همه انسانها در كره خاكي.
سؤال داشتم چگونه ميشود با آقاي خاتمي ملاقات كرد.
ايشان يكي از ذخيره هاي مملكت هستند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
مابه این سید ارادت داریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
سید
هرجا هستی این قلب ما فقط بخاطر تو میزنه
برای ما مردم هنوز رییس جمهور شما هستید
خداوند به شما عمر طولانی عطا کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
چی شده که اینا الآن واستون تبدیل به اسطوره شدند همان هایی که بدون اینکه متوجه بشید مملکت رو تو گل فرو بردند و الآن همه میگن که یادتون بخیر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
بنده بعقل خودم مراجعه ميكنم ودر جواب نظر بازديد كننده اي كه نوشته بود امسال شهرام خان جزایری كه مبالغ را بدون دزدی از این آقا می گرفتند ميگويم چه كسي گفته بود ۴۸ ساعت صبر کنید، بساط فقر را جمع کنیم هميشه تكيه كلامش عدالت بود بلا استثنا در شروع صحبت اللهم عجل لوليك الفرج و... ميگفتند و اما نتيجه:1-سه هزار ميليارد تومان گروه .... 2-يك هزار ميليارد بيمه تامين اجتماعي و اختلاص هاي ديگري كه ميدانيد 3-اختلاف هاي طبقاتي كه همه لمس ميكنند در كدام دوره به بيشترين حد رسيده است4-قيمت نفت حالا بالاي 120 دلار در ان زمان زير 20 دلار 5-ذخيره ارزي حالا صفر (به اعتراف خود شان) در ان زمان حداقل بگفته منابع به اندازه يكسال ذخيره ارزي داشتيم
6-اگر قضاوت حد اقلي كنيد متوجه ميشويد خاتمي چنين شعار هاي فريبنده نداشت و هر چند كه خاتمي خالي از ايراد و اشكال نبود وبه عملكردش خيلي انتقاد و ايراد وارد است ولي مگفت من همين است كه هستم اما حالا اعتماد را از مردم سلب كرده ايم كه اين خيلي خطر ناك است گفتيم ما حقيم و در مقابل باطل .....؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
آفتاب بخدا لذت میبرم وقتی سخنان این سید را منتشر میکنید و دوبرابر سخنان ایشان پیام ها و سخنان زیبای طرفداران این سید میباشد این باعث افتخار است که سید محمد خاتمی هنوز در دل مردم جای دارد و جای تاسف دارد وقتی سخنان رییس جمهور فعلی را منتشر میکنید آنقدر مردم و حتی طرفدارانشان سرخورده ودل چرکین هستند که این همه پیامهای منقدآمیز را مینویسند. وخدا را شکر میکنم که زمان به مردم ثابت کرد که چه کسی خوب است چه کسی بد. زنده باشی سید خدا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
با احترام فراوانی که برای آقای خاتمی قایل هستم فکر می کنم ایشان در این برهه توان خدمت رسانی کافی و پاک کردن مشکلاتی که دولتهای 9 و 10 به جای گذاشته اند را ندارد. در دوره ی ریاست جمهوری وی شاهد بودیم که نیمی از وقت و انرژی دولتش صرف مقابله با دشمنان داخلی بود. دشمنان داخلی هنوز هستند و حتا قویتر و مشکلات بی شمار به جا مانده از دولتهای 9و10 .
هر کسی بیاید و رییس جمهور شود بی شک کارش از دولت سازندگی درست بعد از جنگ هم مشکل تر است.
بی گمان رییس جمهور بعدی باید وجیه المله بوده و دوستان زیادی در حاکمیت داشته باشد تا بتواند معضلات موجود را حل کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
به نام خدا ، اشکال کار این دولتها ، همگی بعد از انقلاب به
وجود آمدند ، خیلی زود اهداف اولیه انقلاب ، که خودکفایی در کشاورزی ، دامپروری ، صنعت و تولیدات داخلی بود
( سفارش همیشگی مقام رهبری ) ، به فراموشی سپرده شدند و این مسائل در بعضی از دولتها ، کمرنگ، پیاده شدند و در بعضی از دولتها ، محو شدند . لذا این بی توجهی ها و سر مقام و میز ، جنگ کردنها ، منیت ها ، تکبرها و غرورهای کاذب ، فرصتهای طلایی را گرفته و اجازه خدمت به خلق خدا را ندادند .
اشکالات این نظام ، همه از بعد از انقلاب شروع شد و کم کم به اینجا رسیدیم و با تحریم ها و اوج اختلافات ، مملکت به حالت فلج افتاده است . لذا باید بزرگان نظام و آقایان مراجع ، بدون تنگ نظری ها و بخل ها و منیت ها ، با شوراها و مشورتهای اساسی ، با توجه به عدالت خواهی بین تمامی اقشار مردم اعم از مسئول و مردم عادی گرفته ، روی قوانین درست بیشتر تکیه کرده و هرجا قانونی برخلاف حق و حقیقت و عدالت دیدند ، دوباره بررسی کرده و به مامردم ، قول سیره و زندگانی پیامبربزرگ را ، که ساده زیستی و رسیدگی به امور خیریه بود ، را بدهند و همه از خود شروع کنند . چون ما مردم ، همه به امید یک جامعه سالم و با عدالت ، انقلاب کردیم .
از سخنان پیشوای شیعیان حضرت علی (ع) :
بر یک مسئول و پیشوا ، واجب است که مانند فقیرترین قشر
جامعه خود ، غذا بخورد ، لباس بپوشد و زندگی کند ، تا فقیر از فقر خود شرمنده نشود و غنی ، از مال خود مفتخر نگردد وظیفه تمامی مسئولین ، مراجع محترم و ما مردم ، این است که با ساده زیستی و انسانیت و امر به معروف و نهی از منکر ، جامعه را به طرف معنویت و پیشرفت ، پیش ببریم .
منکرات این جامعه ، اینها است ، اختلاس ها ، دزدی از بیت المال ، احتکارها و دلالی ها ، گرانفروشی ، قاچاق مواد مخدر ، دزدی ها و فسادهای از سر هاری و ....... می باشد . باید از این منکرات جلوگیری کرده و جامعه را به طرف زندگی های سالم و دین به معنای واقعی و دستی گرفتن ها و امور خیریه ، پیش ببریم . انشاءالله .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
من الرجال صدقوا ما عاهد ال .... و منهم من ینتظر
درود بر سید فاطمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
اونایی که مخالف اصلاحات و خاتمی هستید .خواهش می کنم سرتونا از برف بیرون بیارید و فقط کمی فکر کنید .مقایسه کنید کدوم خوب و کدوم بد بود .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
ایران بهشت دزدان است بنا براین جایی برای امثال خاتمی وجود ندارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
خو شا بحالت اي سيد گرامي ، اينقدر عزيزي كه اين ملت خسته و عصباني و متنفر از شعارها اينقدر با ادب و نزاكت از شما تعريف مي كنند انشاله هميشه بر همين مرام استوار باشي و از گزند بد خواهان خود واخلاقتان دور باشد و اگر انشاله دوباره رييس جمهور خواستي بشي و شدي دوباره آرامش سياسي ، اقتصادي، اخلاقي،احترام جهاني و شغلي را به لطف پروردگار به اين ملت برگرداني .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
فقط میدانم که به این مردم ظلم شد ارزوی عمر باعزت برای اقای خاتمی این سید بزرگوار ورحمت ومغفرت برای گذشتگانش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
درود بر خاتمي
اميدوارم دوباره شما بياييد
ناشناس
|
KUWAIT
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
تمام گفته های این سید بزرگوار را تائید می نمایم .اسلام در عمل را در رفتار وی می بینم .برای من الگوی یک سیاستمدار مسلمان است .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
درود بر خاتمی عزیز که باعث افتخار ما در سراسر دنیا شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
اين دوست عزيز كه درباره ي خاتمي مي گويد دو چيز را نمي فهمد يعني بين آنها فرق نگذارد يكي بين 300 و3000 وديگري بين ميليون وميليارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
خداوند سرنوشت هیچ قومی راتغییر نمی دهد مگراینگه خودشان بخواهند واقدام نمایند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
بیست سال دیگه از احمدی نژاد در این مملکت تجلیل خواهند کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
خدااین سید بزرگوار را حفظ کند.حقیقتا روشنفکر و دیندار است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
مرده بدم زنده شدم گریه بدم خنده شدم--دولت عشق امد و من دولت پاینده شدم(درود بر خاتمی عزیز-در قلب ما جا داری)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
ننگ توقف فعالیتهای هسته ای ایران هنوز از پیشانی دولت به اصطلاح اصلاحات هنوز پاک نشده ادعا میکنند در دولت آنها دزدی نشده . واقعا خجالت هم خوب چیزییه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
0
ز ما تورا سلام زما تورا درود ای مجاهد ای مظهر شرف
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
0
آقای خاتمی زاینده رود چرا از دولت تو تا حالا هر سال خشک میشه؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
0
درود بر خاتمي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
0
خاتمی عزیز دلمان برایت تنگ شده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
0
این دنیا میگذره چیزی که میمونه نام نیک خاتمی و ... بر احمدی نژاده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
0
من به عنوان کسی که واقعیتها برایش مهم است بعنوان یک شهروند از استان خراسان شمالی وقتی به سوابق دولتها نگاه می کنم تقریبا تمامی صنایع بزرگ این استان همچون سیمان و پتروشیمی بجنورد لوله و فولاد اسفراین و آلومینای جاجرم و سد شیرین دره در دوران ریاست جمهوری آقایان رفسنجانی و خاتمی شروع و راه اندازی شده اند آقای احمدی نژاد مثال بیاورند حداقل در این استان (بقیه را نمی دانم ) چه پروژه اساسی را شروع و راه اندازی کرده اند و اقعا سهم استان ما از این 500 -600 میلیارد دلار درآمد چه بوده است با عدالت عدالت گفتن که چیزی درست نمی شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
0
اول درود بر مدیر سای محترم
سپس درود بر مرد بزرگ اصلاحات خاتمی عزیز
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
0
سلام بر سه سید فاطمی" خمینی "خامنه ای "خاتمی"
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
0
سيد بزرگوار سلام خدا برتوباد، يك ياعلي بگو و پاي در عرصه بگذار
از تو به يك اشارت ازما به سر دويدن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
0
بنظر من اگر آقای خاتمی کمی جسارت و شهامت احمدی نژاد را داشت و قدر آنهمه رای دهنده به خود را می دانست الان به این وضع و روز نمی افتادیم. پس نگوئیم با آمدن خاتمی وضع درست می شود
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
0
زنده باد خاتمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
0
مرحبا سید عزیز
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
0
بیا باران زمین با شما جای قشنگی خواهد بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
0
خوانندگان عزیز در روستای ما در دوره آیت الله هاشمی وآقای خاتمی جاده نداشتیم زیرسازی وآسفالت شدتافاصله 30کیلومتر به شهرستان آب آشامیدنی نداشتیم که تأمین شد برق وتلفن باز از همان فاصله 30کیلومتری حمام بهداشتی وخانه بهداشت خانه ترویج کشاورزی سد خاکی خیابان سازی وجدول کشی بهسازی مسجد وچندین مدرسه وکارهای مهم دیگر ولی در دوره آقای احمدی نژاد فقط دوریک زمین فوتبال که آن هم درزمان دولت های قبل ساخته شده بود را جدول کشی کردند که هیچ خاصیتی ندارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
0
0
درود بر خاتمي عزيز
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
0
0
بد دلتنگتیم سید جان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
0
0
تفاوت بزرگ بین خاتمی و احمدی نژاد همین بس که کسانیکه واقعا و با اعتقاد در سال 76 به خاتمی رای دادند پس از گذشت 16 سال تقریبا همه آنها باز هم بر سر رای شان هستند اما کسانی که حتی با اعتقاد به احمدی نژاد رای دادند هنوز هشت سال تمام نشده تقریبا اکثر آنها دیگر او را قبول ندارند !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
0
0
بهترین دولت بعد از انقلاب دولت خاتمی است. درود بر این سید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
0
0
سیدجان بیا این بار قدرتو میدانیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
0
0
اگر منصفانه دقّت کنیم تمام کارخانه ها وصنایع وزیرساخت ها در دولتهای هاشمی وخاتمی ایجاد شدولی متأسفانه در این دولت که راهبرد اصلی اش شعاروجنجال است به آن همه دستاورد عظیم خسارت غیرقابل جبران وارد آمد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
0
0
كاش مي آمدي و نسيم اميد را به روح و روان خسته جوانان هديه مي دادي.
خسته از نااميدي و سردرگمي ها هستيم
خسته از اشتباه كردن هايمان هستيم
كاش مي آمدي سيدجان
كاش مي آمدي و سخن از اميد و پيروزي ميكردي
ديگر از صداهاي آكنده با دروغ خسته شده ايم
از نگاه هاي تحقيرآميز خسته شده ايم
اي كاش بيايي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
0
0
در جواب اون یک نفری که گفت دزدیها رو نشده بگم اگر دزدی شده بود اقای برادر حسین شریعت مداری تا الان اون رو میکرد و چه بسا خاتمی رو به دادگاه میبردند ایشان گفتند مدیر بنده نه گفتند کارمندان و رئیسان شعبه بانک در مورد اختلاس 3000000000000تومانی آقای توکلی برگه ای توی دستش بود که میگفت توصیه رئیس جمهور عدالت پرور شماست و همچنین قهرمان کارآفرینی وزیر اقتصاد که با پادرمیانی آقای لاریجانی ختم به خیر شد مشکل شماها این است رفتار شخص عادی توی خیابان را به خاتمی وصل می کنید و مثل خیلی از کارهایتان که بیشتر منافقانه است و برای در اختیار گرفتن قدرت از هیچ دروغی ابایی ندارید
خدا ما را از شیطان و زالوصفتان نجات دهد آمین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
0
0
باید از این ملت فهیم ایران پرسید آیا چیز دیگری جز صداقت وامانتداری این سید والا مقام که دارای هر آیینی هستید،شما را شیفته خویش کرده است؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
0
0
فراموش نکنیم که مشکلات و انحرافهایی که امروز شاهد آن می باشیم یک شبه بوجود نیامده است و این کجی ها و ناراستی ها بنایش از قبل گذاشته شده است و چنانچه هر کسی بخواهد بر مبرا بودن حودش پافشاری بکند و تقصیر را به گردن دیگری بیاندازد این انحرافات نه تنها اصلاح نمی شود که بدتر هم می شود بهتر آن است که هر کسی ایرادات خودش را قبول کند و برای رفع آن تلاش کند و همه متحد و یکپارچه مملکت عزیزمان را بازسازی نماییم.بنده طرفدار هیچ گروه خاصی نیستم و در دوران دولتهای مختلف هم شاهد بی عدالتی ها و بروکراسی ها بوده ام و در بوجود آمدن این مشکلات امروزی همه دولتها را مقصر می دانم و معتقد می باشم می شد از قبل جلوی این انحرافات را گرفت تا امروزه شاهد این نابسامانی ها نباشیم.آنچه امروز جامعه ما از آن رنج می برد فرهنگ غلطی است که در جامعه ما حاکم شده است و تعداد زیادی از افراد جامعه به دنبال سود باد آورده بدون انجام فعالیت مثبت می باشند و اگر مشکل کوچکی هم در کشور رخ می دهد این افراد هستند که آن را بدتر می کنند بعنوان مثال همین مشکل ارزی، خیلی از افراد اقدام به خرید ارز و نگهداری آن در خانه هایشان می نمایند و یا اینکه حیلی از وامهایی که در دوران دولتهای مختلف برای احداث کارخانه و یا گارگاههای اشتغالزایی پرداخت شده اند بجای اینکه صرف هزینه برای رونق آن کارخانه و یا گارگاه شود قسمتی از آن بصورت صوری صرف ساخت سوله یا برج و باروئی ناتمام به عنوان سند فعالیت گردیده و بیشتر آن صرف فعالیت های غیر مربوط که زودتر و راحت تر سودآور می شود.بعنوان مثال خرید خانه یا املاک،طلا و یا همین ارز که امروز بازار آن ملتهب می باشد می شود و قطعا بخشی از مشکل آن بر می گردد به همین رفتار اجتماعی ما .و مسلما این روحیه اجتماعی ما در طول دولتهای گذشته پرورش یافته است.همین الآن اگر آماری بگیری مطمئنا بیشتر افرادی که در طول سالهای گذشته از نظر اقتصادی موفق بوده اند افرادی می باشند که وارد شغلهای کاذب و دلالی شده اند. البته این به معنای نادیده گرفتن سوء مدیریت نیست و بخشی از مشکل هم ممکن است مربوط به این قضیه باشد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین