کد خبر: ۹۹۴۱۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۸

آموزش شنا در دبستان‌های ایران اجباری ‌شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: كيومرث هاشمی قائم مقام وزير آموزش و پرورش در امور تربيت بدنی و سلامت با بيان اينكه آموزش شنا در مدارس ابتدايی اجباری‌ شد، گفت: دانش‌آموزان در پايان كلاس پنجم براي ورود به دوره بالاتر بايد شناي كرال را ياد گرفته باشند. 

كيومرث هاشمی افزود: با توجه به تأكيد اسلام بر آموزش شنا به كودكان و نوجوانان همچنين ارتقاء سطح سلامت دانش‌آموزان و اجرای سند چشم‌انداز 20 ساله نظام مبنی بر تبديل ايران به كشور مترقی منطقه، وزارت آموزش‌و پرورش در نظر دارد آموزش شنا را در دوره‌ ابتدايی اجباري كند.
 
وی با تأكيد بر لزوم جذب نيروی متخصص برای تحقق اين امر گفت: با حمايت رئيس جمهور و وزير آموزش و پرورش موفق به اخذ مجوز استخدام 20 هزار نيروی تحصيل كرده ورزش در سال جاري شديم كه مرحله ثبت‌نام اين متقاضيان به پايان رسيده است.
 
هاشمی خاطرنشان كرد: كتاب راهنمای معلم برای دوره‌های مختلف تحصيلی در رشته تربيت بدنی توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی تدوين شده است و امسال در اختيار معلمان ورزش قرار می‌گيرد.
 
قائم مقام وزير آموزش و پرورش در امور تربيت بدنی و سلامت، رشته‌های مجاز ورزشی در آموزش و پرورش را 26 رشته خواند و افزود: قصد داريم اين تعداد را به 35 رشته افزايش دهيم به طوری كه اكثر رشته‌های ورزشی تحت پوشش قرار گيرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین