کد خبر: ۱۵۰۶۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱

علت قطع درختان مرکز اسناد با قدمت 40، 50 ساله مشخص شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت بازتاب نوشت: در حالی که در آخرین روزهای سال، رهبر انقلاب در حاشیه غرس نهال در روز درختکاری از قطع درخت ها ابراز گلایه و نگرانی کردند، تصاویر رسیده به دست "بازتاب" از یکی از مراکز حاکمیتی، باعث شگفتی شده است. 

رهبری پس از غرس نهال در میان مسئولان، در بخشی از سخنان خود به نکته مهمی اشاره و اظهار کردند : «...انسان متأسفانه گاهى مى‌بیند که به آنچه داریم، بى‌توجهى می‌شود؛ درختها را قطع می‌کنند، باغها را خراب می‌کنند....»

این بیانات منعکس کننده دغدغه های ایشان و سایر مسئولان نظام در این خصوص می باشد. با این حال اقداماتی که ظاهرا در مرکز اسناد انقلاب اسلامی به ریاست آقای روح الله حسینیان رخ داده، باعث بروز پرسشهایی شده است.

بنابر این گزارش، ساختمان مرکز اسناد، بنایی بزرگ و قدیمی واقع در خیابان شریعتی نرسیده به میدان قدس است که پیش از انقلاب در اختیار “امیر هوشنگ دولو” فرزند محمدولی­خان آصف­ السلطنه از نزدیکان محمدرضا پهلوی بوده که درختان زیادی داشته و بعضاً نیز مکانی برای خوشگذرانی‌های شاه به شمار می رفته است. 

در ماه های گذشته، تعداد قابل توجهی از درختان کهنسال با قدمت 40 تا 50 ساله در محوطه مرکز اسناد انقلاب اسلامی قطع شده است. این در حالی است که رسالت این مرکز پژوهش در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی است و این پرسش را به وجود آورده که علت قطع این درخت ها چیست؟

در حالی که برخی شایعات از ساخت مجتمع تجاری در این ملک حکایت دارد، روابط عمومی مرکز اسناد در پاسخ خبرنگار بازتاب، ضمن تایید قطع درختان، علت آن را ساخت ساختمان جدید کتابخانه دانست.

این روابط عمومی البته ساخت مجتمع تجاری را رد کرد، اما اظهار کرد در زیر ساختمانی که ساخته خواهد شد، چند باب مغازه نیز راه اندازی خواهد شد.
به گفته مرکز اسناد، قطع این درختان کاملا با مجوز شهرداری و تحت نظارت کارشناسان شهرداری تهران انجام شده تا در یک ساختمان چند طبقه، مرکز اسناد و کتابخانه مرکزی تاریخ معاصر ایران به عنوان کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی و چند آمفی تئاتر راه اندازی شود و چند باب مغازه نیز در زیر آن تعبیه خواهد شد. 

نکته قابل توجه دیگر سکوت نهاد و ارگان ذیربط در خصوص این مسئله و آن گونه که مرکز اسناد می گوید، تایید شهرداری تهران می باشد که البته مسوولان آن باید در این زمینه پاسخگو باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین