کد خبر: ۱۵۸۷۹۴
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۴

پيروزی ديرهنگام ايران مقابل ازبكستان با گل خلعتبری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تيم ملي فوتبال ايران كارش را در مرحله‌ي نهايي مقدماتي جام جهاني 2014 با يك پيروزي ارزشمند آغاز كرد.

* گزارش نيمه‌ي نخست

دو تيم در دقايق ابتدايي نيمه اول به محك زدن يكديگر پرداختند. تا اين كه نكونام كاپيتان تيم ملي فوتبال ايران در دقيقه 20 بازي با دروازه‌بان ازبكستان تك به تك شد اما توپ روي پايش جفت وجور نبود و اين موقعيت از دست رفت.تا بازي همچنان بدون گل دنبال شود. ازبك‌ها نيز دو دقيقه بعد از اين موقعيت از محوطه شش قدم ايران صاحب موقعيت شدند اما مهدي رحمتي يك گل را براي ايران خريد وتوپ را با يك جهش بلند دور كرد.

در ادامه نيز در دقيقه 25 دومين موقعيت ازبكستان روي پاس اشتباه رو به عقب سيدجلال حسيني به دست آمد و مهاجم حريف با رحمتي تك به تك شد كه اين بار نيز دروازه‌بان ايران ناجي بود تا ازبكستان صاحب گل نشود. فشار ازبكستان روي دروازه ايران همچنان ادامه داشت و حريف بيشتر از ايران توپ و ميدان را در اختيار داشت.

ازبك‌ها در يك سوم پاياني نيمه چند سانتر را هم انجام دادند، اما مدافعان ايران بيشتر سرهاي اول را زدند.

در ادامه ازبكستان روي حركتي كه به نظر خطاي مهاجم آنها به نظر مي‌رسيد صاحب موقعيت شد،‌اما اين فرصت هم براي تيم ميزبان از دست رفت.

ازبكستان در دقايق پاياني روي يك توپ برگشتي به گل رسيد، اما كمك داور با بالابردن پرچم خود به دليل آفسايد گل را مردود اعلام كرد.

كي‌روش در آخرين دقايق نيمه‌ي نخست خسرو حيدري را به جاي ابراهيمي به زمين فرستاد.

** نيمه دوم

ازبكستان با آغاز نيمه دوم قصد داشت برتري‌اش در نيمه اول را ادامه دهد بازي را بهتر از ايران شروع كرد و در دقيقه 47 بازيكن اين تيم شوتي از راه دور روانه دروازه ايران كرد كه رحمتي با جذب اين توپ يكبار ديگر دروازه ايران را نجات داد. همچنين در دقيقه 51 كاپرنكو از زمين بازي خارج و بيكماتف مهاجم ازبكستان جايگزين وي شد.

در دقيقه 53 نكونام با حركت از نيمه مياني زمين تا پشت محوطه جريمه ازبكستان پيش آمد و شوتي را به سمت دروازه ازبكستان زد كه با دفع ناقص دروازه‌بان حريف روبرو شد كه كريمي مي‌توانست در برگشت توپ را درون دروازه كند اما دروازه‌بان زودتر از كريمي رسيد و توپ را جمع كرد.در دقيقه 53 بازي نيز خسرو حيدري روي پاس كريمي حمله‌اي را ترتيب داد و با ارسال سانتر مهاجم ايران را در موقعيت گلزني قرار داد اما آن بازيكن چند سانتي‌متر كم آورد و اين توپ نيز تبديل به گل نشد.

خلعتبري از ايران هم در دقيقه 62 بازي به جاي حاج صفي وارد ميدان شد و خاسانوف از ازبكستان در دقيقه 68 جايش را توارف داد.

ايران كه در نيمه دوم مسلط‌تر ظاهر شده بود همچنان تحت فشار ازبكستان قرار گرفته بود و باز هم ازبك‌ها بودند كه در دقيقه 72 توسط بازيكن شماره 17 ضربه سر را روانه دروازه ايران كرد و باز هم رحمتي توپ را به زحمت جمع و جور كرد.

حساس‌ترين موقعيت بازي براي ازبكستان توسط خطايي كه حيدري در جناح چپ زمين ايران انجام داده بود به دست آمد و بازيكن ازبك با ارسال توپ مهاجمشان را صاحب موقعيت كرد و توپ از برخورد با تيرك دوباره جلوي پاهاي بازيكن حريف قرار گرفته و در برگشت توپ در شرايطي وارد دروازه ايران شد كه داور صحنه را گل تشخيص نداد.

كارلوس كي‌روش براي اين كه در دقايق پاياني بازي بتواند تيمش را برابر ازبكستان پيروز كند در دقيقه 76 انصاري فرد را به جاي جباري آورد.

مهاجم تازه وارد ايران دو موقعيت نصفه نيمه به دست آورد كه به دليل كم تعداد بودن بازيكنان ايران از دست رفت.

واديم آبراموف در دقايق پاياني باكايف را به زمين فرستاد تا شايد بتواند به گل برسد اما در اين دقايق نيز اتفاقي رخ نداد.

در حالي كه همه منتظر سوت پايان بودند خلعتبري روي پاس انصاري‌فرد در ميان ناباوري ازبك‌ها گل برتري ايران را به ثمر رساند تا شاگردان كي‌روش از آوردگاه سخت تاشكند سه امتياز حساس را به دست آورند.

به گزارش ایسنا، ملي‌پوشان در دومين ديدار خود سه شنبه هفته آينده در ورزشگاه آزادي به مصاف قطر مي‌روند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴
0
0
سلام با عرض خسته نباشید به برو بچ تیم ملی و کارلوس کی روش و دستندر کاران تیم
به غیر از پاس طلایی انصاری فر و ضربه ی زیبای خلعتبری
باید به تعویض های کاربردی و طلایی کی روش نیز اشاره کرد
ونیز خوش شانسی ایران برای عدم اعلام گل ازبکستان
در کل ایران با سرمربیگری کی روش بهتر از پیش شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴
0
0
بابا همچین بردی شادی ندارد .
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
0
0
به بچه ها خسته نباشید میگم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
0
0
این بار میریم جام جهانی اماباشانسی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین