کد خبر: ۱۳۲۲۴۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۲
حاجی‌بابایی، وزیر آموزش‌ و ‌پرورش:

اعتیاد دانش‌آموزان را تکذیب نکرده‌ام، ولی نباید این آمار را اعلام کرد!

چطور می‌گویند 80 درصد دختران دوست پسر دارند؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر آموزش و پرورش می‌گوید هیچ‌گاه اعتیاد دانش‌آموزان را تکذیب نکرده‌ام، ولی نباید این آمار را اعلام کرد.

حاجی‌بابایی در ادامه گفت: "درباره اعتیاد دانش‌آموزان، یکی از مدیران کل ما، تحقیقاتی را برای یک دستگاه انجام داده و خبر از آمار و ارقامش ندارم."

وی در ادامه گفت: "در حال حاضر نیز درباره این مسایل، تحقیقات انجام می‌شود و در وزارت کشور و شورای امنیت، اخبار را به روز دارند و جایی که نیاز باشد، بیان می‌کنند."

وزیر آموزش و پرورش گفت: "اگر دانش‌آموزی سرما خورده باشد چه می‌کنیم؟ به بیمارستان می‌‌فرستیم، اگر دانش‌آموزی نیز نشان داده شد که اعتیاد دارد، باید بلافاصله به بیمارستان و نظام درمان ارجاع شود. کار مطالعاتی درباره مسایل اعتیاد نیز دستگاه‌ها و اعتبارات خود را دارد و تحقیقات ما، زیرمجموعه آنها تلقی می‌شود."

حاجی‌بابایی گفت: "از زمانی که آمده‌ام، در استان‌ها، کارشناس‌‌هایی دراین باره تشکیل داده‌ایم و این کارشناس، عضو شورای تصمیم‌گیری درباره این موضوع است. نظام تعلیم و تربیت یک جایگاهی دارد که مامن و جایگاه خانواده‌هاست. کدام خانواده‌ای را سراغ دارید که بگوید من چند فرزند معتاد دارم؟ مگر آنکه این خانواده آب از سرش گذشته باشد. هیچ خانواده‌ای این موضوع را نمی‌گوید. هیچ کارشناسی هم پیدا نمی‌شود و اعلام نمی‌کند اگر بچه‌ای معتاد شد، مدرسه عاملش است. مسایل زیادی از جمله اقتصادی، اجنماعی و فردی وجود دارد که باعث این موضوع می‌شود. ما هیچ‌گاه اعتیاد را تکذیب نکرده‌ایم. ولی آمار را باید با دلیل ارائه کرد."

وی در ادامه گفت: "من نمی‌توانم با اعلام این مسایل، کار آموزش و پرورش را زیر سئوال ببرم. سابق بر این نیز از این نگاه می‌گفتند. من از کیان خانواده بزرگ آموزش و پرورش دفاع می‌‌کنم که بگویم مدرسه امن است. اگر بگویم امن نیست، چه چیزی دیگر برای آموزش و پرورش می‌ماند؟ مدرسه، امن است، یکی از نهادهای اجتماعی امن است، ولی کدام نهاد اجتماعی هست که مشکل ندارد؟ ولی نوع بیان و گفتار را باید دقت کرد. اگر کسی می‌گوید فلان میزان کجی وجود دارد، استدلال بیاورد."

عقلم نمی رسد چرا این حرف‌ها را می‌‌زنند 

حاجی بابایی همچنین درباره خبرهایی که از روابط بالای دوستی دختران و پسران دبیرستانی حکایت می‌کند، اظهار نظر کرد.

او گفت: "نمی‌دانم چطور عده‌ای می‌توانند این آمار را ارائه کنند؟ من فکر می‌کنم اگر خودم این حرف را زده بودم، گناهش برای تمام عمرم، کافی بود. 70 درصد دانش‌آموزان دختر ما در شهرها و 30 درصد در روستا هستند. وقتی گفته می‌شود 80 درصد دختران، دوست‌پسر دارند، یعنی تمام دختران شهری و یک‌سوم دختران روستایی، چنین روابطی دارند. من عقلم نمی‌رسد چرا عده‌ای این حرف‌ها را می‌زنند."

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: "فکر می‌کنم مراجع ذی‌صلاح در این مورد تحقیقات خواهند کرد، ولی ما خودمان را در مقام پاسخ‌گویی به این سخنان نمی‌بینیم."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین