کد خبر: ۱۷۹۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹

آزمون زبان ملی امسال برگزار نمی شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشاور عالی سازمان سنجش گفت: آزمون زبان ملی برای تعیین سطح زبان متقاضیان ورود به دوره دکتری نیمه متمرکزامسال برگزار نمی‌شود.

حسین توکلی درگفت وگو با ایلنا بابیان این مطلب گفت: مطالعاتی بر روی آزمون زبان ملی در حال انجام است، از همین رو امسال این آزمون اجرایی نمی‌شود و آزمون زبان کنکور دکتری۹۲ همانند سال گذشته برگزار می شود.

وی در ادامه به مواد آزمون دکتری اشاره کرد و گفت: آزمون عمومی شامل استعدادتحصیلی با ضریب ۱ و زبان انگلیسی با ضریب ۲ و آزمون اختصاصی هم به صورت یک مجموعه باضریب ۴ خواهدبود، البته به جزگروه آموزشی پزشکی که ضرایب آن برای هررشته تفاوت دارد.

توکلی با اشاره به زمان نام نویسی آزمون دکتری سال ۹۲ تصریح کرد: ثبت نام شرکت درآزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۹۲ از روزسه شنبه ۷ آذر به صورت اینترنتی آغاز و درساعت ۲۴روز یکشنبه ۱۲آذرپایان می‌پذیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: دفترچه راهنمای شرکت درآزمون ازساعت ۱۴بعداظهر پنج شنبه ۲آذر برروی سایت سازمان سنجش قرارگرفته است.

به گفته توکلی آزمون اختصاصی و عمومی دکتری نیمه متمرکز سال ۹۲ در صبح و بعد از ظهر روز جمعه ۱۸ اسفندماه در حوزه‌های امتحانی برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین