کد خبر: ۱۲۵۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۳

مخالفت مقام معظم رهبری با استعفای وزیر اطلاعات

وزير اطلاعات به فعاليت خود ادامه می‌دهد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزير اطلاعات به فعاليت خود ادامه می‌دهد. 

در پی مخالفت مقام معظم رهبری با كناره‌گيری حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحی از وزارت اطلاعات، او همچنان به كار خود در اين وزارتخانه ادامه می‌دهد.

پس از آنکه سایت‌های متعلق به دولت از پذیرش استعفای حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات توسط احمدی‌نژاد خبر دادند، وی به دلیل مخالفت مقام معظم رهبری با کناره‌گیری‌اش در وزارت اطلاعات ماندنی شد.

گفتنی است در حالی که خبرگزاری‌های ایسنا، مهر و فارس از منتفی شدن استعفای مصلحی خبر داده‌اند پایگاه اطلاع‌رسانی دولت همچنان خبر موافقت احمدی‌نژاد با این استعفا را به عنوان خبر اصلی خود منتشر کرده‌ است.

همچنین خبرگزاری ایرنا ضمن انتشار خبر استعفای مصلحی، نوشته است:

خبرگزاری فارس دقايقی پيش و پس از انتشار خبر رسمی استعفای حيدر مصلحی از سمت وزارت اطلاعات، با انتشار خبری مدعی شدكه وی در وزارت اطلاعات ماندنی شد. فارس چنين نوشت: پس از آنكه سايت‌های متعلق به دولت از پذيرش استعفای حجت‌الاسلام‌والمسلمين حيدر مصلحی از وزارت اطلاعات توسط احمدی‌نژاد خبر دادند، وی به دليل مخالفت مقام معظم رهبری با كناره‌گيری‌اش در وزارت اطلاعات ماندنی شد. 

سایت الف نیز نوشت: پی گیری‌های خبرنگار الف نشان می‌دهد برداشتن این خبر با نظر دفتر مقام معظم رهبری بوده است که البته خبرگزاری رسمی دولت برخلاف دیگر رسانه‌ها آن را اجرا نکرد. 

یک منبع مطلع به خبرنگار ما گفت وزیر اطلاعات به دلیل برداشتن یکی از معاونین خود که نماینده مشایی و جریان انحرافی دولت در وزارت خانه بوده است با فشار دفتر رئیس‌جمهور مجبور به استعفا شده بود. پیش از این نیز رئیس‌جمهور تصمیم داشت وزیر اطلاعات را برکنار کند که آن دفعه نیز با مخالفت رهبر انقلاب مواجه شده بود.

***
متن حکم احمدی‌نژاد و نامه قبول استعفای حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی

سلام علیکم
با تشکر از زحمات و خدمات جنابعالی در تصدی وزارت اطلاعات به موجب این حکم شما را به سمت «مشاور رییس‌جمهور در امور اطلاعاتی» برمی‌گزینم.
امیدوارم با توکل بر خدا و در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) موفق و سربلند باشید. 

محمود احمدی‌نژاد 

احمدی‌نژاد همچنین در نامه‌ای با قدر دانی از خدمات وزیر اطلاعات با استعفای وی موافقت کرد. 

متن نامه احمدی‌نژاد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی

سلام علیکم
با تقدیر و تشکر از زحمات جنابعالی در مدت تصدی مسئولیت وزارت اطلاعات به استناد اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوی اسلامی با استعفای شما موافقت می‌گردد. 

امیدوارم بتوانید در سنگرهای دیگری در خدمت نظام و انقلاب اسلامی باشید. 

محمود احمدی‌نژاد 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
0
0
نامه استعفائي هم وجود داشت؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین