کد خبر: ۱۳۱۵۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۷

صالحی: ایران برنامه هسته‌ای خود را متوقف نمی‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی روسیه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران برنامه هسته‌ای خود را متوقف نمی‌کند. 

صالحی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه عربی‌زبان 'روسیه الیوم' روسیه گفت: همه باید این واقعیت را بپذیرند، برنامه هسته‌ای ایران به مرحله‌ای رسیده است که نمی‌توان آن را متوقف کرد یا به عقب بازگرداند. 

وی خاطرنشان کرد: برنامه هسته‌ای ایران را نمی‌توان متوقف کرد، زیرا که فناوری‌های هسته‌ای کشور از این حد فراتر رفته‌اند. 

صالحی اظهار داشت: در ایران فناوری‌های هسته‌ای، یکی از بخش‌های بنیادین و مهم صنایع شده و مراکز آن در سراسر کشور پراکنده است. 

وی افزود: پس از آنکه هزاران دانشمند هسته‌ای را آموزش داده و به خدمت گرفته‌ایم، غرب چطور می‌تواند برنامه غنی‌سازی اورانیوم ما را متوقف کند، آنها باید بدانند که این یک واقعیت است. 

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: این را یک آزمون برای خود و شکیبایی و تحمل در برابر مشکلات تلقی می‌کنیم و هیچ‌گونه فشار و تهدید نمی‌تواند استقلال و حق حاکمیت ما را متزلزل و مخدوش کند. 

وی افزود: برای پرداخت هر بهایی و تحمل هر مشکلی آمادگی داریم. 

صالحی در ادامه مصاحبه تلویزیونی خاطرنشان کرد: راکتور هسته‌ای در مرکز هسته‌ای اراک پس از سه تا چهار سال راه‌اندازی خواهد شد و توانایی تولید آن 45 مگاوات خواهد بود. 

وزیر امور خارجه ایران درباره راه‌اندازی نیروگاه هسته‌ای بوشهر گفت: این نیروگاه در آینده نزدیک در حالت آزمایشی آغاز بکار خواهد کرد و برق را تولید و به مدار ملی برق ایران وارد می‌کند. 

وی تلاش‌های روسیه در زمینه احداث و راه‌اندازی نیروگاه هسته‌ای بوشهر را مثبت ارزیابی کرد. 

صالحی گفت: روسیه همسایه مهم ایران است و دو کشور به یکدیگر نیاز دارند. 

وزیر امور خارجه ایران در پایان این گفت‌وگو با بیان اینکه احتمالا روسیه نگران آن است که ایران به حوزه نفوذ غرب بازگردد‌، گفت: این وضعیت هیچ‌گاه رخ نخواهد داد و من با خوشبینی به دورنمای روابط ایران و روسیه می‌نگرم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین