کد خبر: ۱۴۸۸۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۸

ولیعهد عربستان سعودی سکته کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک نویسنده عربستانی برملا کرد که «نایف بن عبدالعزیز»، ولیعهد عربستان سعودی به دنبال ابتلا به عارضه سکته مغزی به آمریکا سفر کرده است.

این نویسنده عربستانی بیان اینکه نایف نیز بسان برادرش «سلطان بن عبد العزیز» مجبور است، مدتی را در بیمارستان بستری شود، پیش‌بینی کرد نایف نیز ظرف چند هفته یا ماه آینده بسان برادرش فوت شود.

این منبع عربستانی که نخواست نامش فاش شود، تاکید کرد: با توجه به اینکه هنوز مدت کوتاهی از مرگ سلطان، ولیعهد سابق نگذشته و همچنین مشخص نبودن گزینه احتمالی بعدی برای ولیعهدی و مسن بودن اعضای اصلی خاندان حاکم؛ جنگ قدرت در خاندان آل‌سعود برای کسب منصب ولیعهدی و حتی پادشاهی در عربستان سعودی به تشدید می‌شود.

این درحالی است که چند روز پیش اخباری مبنی بر ترک کشور عربستان توسط نایف و سفر به اسپانیا منتشر شد که بعد مشخص شد دلیل قهر نایف و ترک کشور برسر برخی انتصاب‌ها در پست‌های دولتی بوده که مورد خوشایند برخی از اعضای خاندان آل‌سعود قرار نگرفت و درگیری‌ لفطی آن‌ها با ولیعهد را به دنبال داشته است.

سلطان بن عبدالعزیز، ولیعهد سابق عربستان اکتبر گذشته در اثر ابتلا به سرطان در یکی از بیمارستان‌های شهر نیویورک در آمریکا درگذشت و این خبر تا چندین روز از رسانه‌ها دور نگهداشته شد.

فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره العربیةتلویزیون رسمی عربستان روز گذشته با اشاره به معاینات ولی‌عهد سعودی در آمریکا، هیچ سخنی از به جزئیات این معاینات به میان نیاورد و تنها به بیان اینکه نایف در وضعیت جسمانی طبیعی و عادی بسرمی‌برد، کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین