کد خبر: ۸۹۸۲۵
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۵

طراحان مد ترکیه: زنان ایرانی شیک پوش هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه حریت چاپ آنکارا در گزارشی نوشت: «به دنبال بروز یک رکود عمیق در بازارهای اروپا، طراحان مد و شرکت‌های تولید لباس در ترکیه به بازار کشور همسایه، ایران، اقبال نشان داده و مترصد ورود به این بازار هستند».

به گزارش عصر ایران این روزنامه نوشت: «رکود بازارهای اروپا باعث کاهش 30 درصدی صادرات لباس‌های آماده ترک شده و از این رو طراحان مد و لباس در ترکیه، ایران را به عنوان مقصد آینده صادرات محصولات خود برگزیده‌اند».

«ندیم اورون»، رئیس «فدراسیون طراحان مد و لباس‌های آماده ترکیه» می‌گوید: «شرکت‌های تولید لباس و طراحان مد به دنبال بازارهای جایگزین اروپا هستند و در این میان فدراسیون متبوعش ، ایران و ممالک آفریقایی را به عنوان بازارهای مقصد در آینده برگزیده و قصد دارد مذاکراتی دوجانبه برای برپایی کارگاه‌های آموزشی در این کشورها ترتیب دهد».

وی افزود: «همسایه ما، ایران، کمتر از بحران اقتصاد جهانی متاثر شده است. درآمد این کشور برپایه نفت متمرکز شده و اقتصاد آن در حال رونق است».

اورون با بیان اینکه برخی شرکت‌های ایرانی برای مشاهده مجموعه‌های تولیدی طرف‌های ترک ابراز تمایل کرده اند اضافه کرد: «بحث ایران با اروپا فرق می‌کند. کشورهای اروپا برای ما نمونه می‌فرستادند و درخواست می‌کردند از روی این نمونه‌ها تولید انبوه شود. اما ایرانی‌ها این کار را نخواهند کرد. آنها در حال حاضر خواهان مشاهده مجموعه‌های لباس ما شده‌اند و این به ما امکان می‌دهد تا محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر را به فروش برسانیم».

رئیس «فدراسیون طراحان مد و لباس های آماده ترکیه» اضافه کرد: «زنان ایرانی بسیار شیک پوش هستند و لباس‌های مد روز را می‌پوشند و پوشش آنها زیر چادر در خیابان‌ها مطابق روز است. به همین دلیل ما علاقه‌مندیم تا لباس‌هایی که این زنان زیر چادرهای خود برتن می‌کنند را برایشان تولید کنیم».

اورون افزود: «خیلی از زنان ایرانی مجذوب خلاقیت و سبک طراحان مد ترکیه‌ای شده‌اند. تا به حال محصولات زیادی به ویژه از استانبول به ایران صادرات شده و هدف ما فقط این است که این فروش‌ها را سازماندهی کنیم. در حال حاضر این فروش‌ها به شکل رفت و آمد تاجران صورت می‌گیرد و باید از فرصت استفاده کرد و آن را به صورت صادرات سازماندهی شده درآورد».

براساس این گزارش طراحان مد و شرکت‌های سازنده لباس در ترکیه اکنون به «برندهای» معروفی در سطح کشورهای اروپایی نظیر روسیه، بلاروس و اکراین تبدیل شده‌اند.

اورون در این باره می‌گوید: «خیلی از شرکت های ترک که در سطح کشور ناشناخته اند توانسته‌اند تا برندهای معروفی را در این کشورها پایه گذاری کنند و همین موفقیت می‌تواند در ایران و آفریقا نیز تکرار شود».

برپایه این گزارش ترکیه اکنون از نظر حجم تولید لباس در رده چهارم پس از کشورهای ایتالیا، چین و هنگ کنگ قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین