کد خبر: ۹۲۲۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۷
در خطبه‌های نمازجمعه قم عنوان شد؛

آیت‌الله امینی: نظام با لجبازی، خیره‌سری و جریمه حفظ نمی‌شود

درخواست از مردم قم برای عدم شرکت در هرگونه تجمعی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله امینی در نماز جمعه این هفته قم طی سخنانی گفت: «در ماه مبارک رمضان سر سفره‌ی خدا بنشینید و به یكدیگر نزدیک شوید و اختلافات را كنار بگذارید».

آیت‌الله امینی هم‌چنین با اشاره برخی اتفاقات اخیر با بیان این كه «چقدر دشمنان باید از این اختلاف سود ببرند» اظهاركرد: «شما دشمن یكدیگر نیستند. شما نظام، اسلام و ولایت فقیه را می‌خواهید، چرا به جای دشمنی با یكدیگر به گفت‌وگو و صحبت نمی‌پردازید و راه ‌حلی برای مشكل تفرقه پیدا نمی‌كنید».

وی با بیان این كه «به این جناح و آن جناح كاری ندارم، بلكه خطابم همه هستند» گفت: «شما نخبگان بنشینید و با هم صحبت كنید، اگر واقعا ظلمی به كسی شده و اگر آسیبی به كسی رسیده، آن را برطرف كنید و اگر بی‌گناهی زندانی شده وی را آزاد كنید و اگر آبرویی برده شد، عذرخواهی كنید و با كسانی كه مجرم واقعی هستند هم همان گونه كه شایسته است برخورد كنید».

خطیب موقت جمعه‌ قم با اشاره به این كه «با این وضعیت دشمنان شاد می‌شوند»، اظهار كرد: «بس كنید این لجبازی، خیره‌سری و جریمه كردن‌ها را، كه نظام را با این چیزها نمی‌شود نگه داشت؛ نظام را باید با رافت، عدالت و انس نگهداری كرد».

وی با بیان این كه «من به چه زبانی بگویم تفرقه را كنار بگذارید كه موثر باشد» گفت: «ما دشمن نیستیم و وحدت ما شدنی است و با گفت‌وگو و صحبت این مشكل را برطرف كنید و سوژه دست دشمن ندهید».

آیت‌الله امینی ادامه داد: «بعضی‌ با دیدن اطلاعیه و بیانیه در اینترنت با عنوان دلسوزی در خانه‌ی این و آن راه می‌افتند، نكنید این كار را و به اختلافات دامن نزنید».

وی هم‌چنین با بیان این كه «اختلافات را به حوزه نكشید كه خیانت به حوزه و نظام است» تصریح كرد: «اگر شما به عنوان دلسوزی می‌خواهید كاری انجام دهید سعی كنید اختلافات برطرف شود نه اینكه گسترش یابد».

امینی در ادامه سخنانش با اشاره به آمارها درباره میزان برپایی نماز جماعت در مساجد كشور گفت: «عیب و مشكل ما چیست كه به نماز جماعت بی‌تفاوت هستیم و آیا زیبنده جمهوری اسلامی است كه مردم ما به نماز بی‌توجه باشند»؟

این استا حوزه با بیان اینكه در كشورهای اسلامی استقبال مردم از نماز جماعت زیاد است، افزود: «هنگامی كه به مكه می‌روم خجالت می‌كشم كه مسلمانان به سمت مساجد و برای اقامه نماز جماعت می‌روند اما برخی شیعیان از مسجد خارج می‌شوند و پشت در مغازه‌ها می‌ایستند تا بتوانند جنس خریداری كنند».

وی گفت: «این امر یا از ضعف ایمان است، یا عدم تبلیغ صحیح و یا جایگزین شدن ارزش‌های دیگر كه باید علت اصلی بررسی شود تا بتوان مردم را به نماز جماعت علاقه‌مند كرد».

آیت‌الله امینی همچنین با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان تاكید كرد: «كسانی كه توانمند هستند وظیفه دارند به مستمندان و كسانی كه توانایی تهیه ارزاق خود را ندارند كمک كنند».

وی هم‌چنین با اشاره به این كه «حفظ زبان از ضروریات اسلام است» افزود: «بسیاری از شایعه‌پراكنی‌ها، ایجاد اختلافات و بردن آبروی دیگران از حفظ نكردن زبان است».

خطیب موقت جمعه قم ادامه داد: «حفظ چشم، زبان، صله رحم و احترام به بزرگترها، توجه به كوچكترها، توبه، كمک به مستمندان و غیبت نكردن از جمله مواردی است كه باید در این ماه باید رعایت شود و عدم توجه به آن‌ها پاسخگویی فرد را در قیامت به دنبال خواهد داشت».

در پایان مراسم نماز طی اطلاعیه‌ای از مردم خواسته شد برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از برپایی تجمع و راهپیمایی غیرقانونی خودداری كنند، زیرا در صورت لزوم برپایی راهپیمایی از طریق مراجع ذی‌صلاح این امر به اطلاع مردم خواهد رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین