کد خبر: ۱۷۹۶۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۶

صف آرایی موافقان و فیلم جیرانی مقابل وزارت ارشاد/ پس از انصار حزب الله، تهیه کنندگان بیانیه دادند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بحث بر سر اکران فیلم «من مادر هستم» با دعوت‌های جداگانه انصار حزب الله و جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران برای تحصن مقابل وزارت ارشاد اسلامی بالا گرفت. 

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که انصار حزب الله اعلام کرده است، در اعتراض به اکران فیلم «من مادر هستم» ساخته فریدون جیرانی، ۱۱ صبح روز شنبه ۱۱ آذر مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دست به تحصن خواهد زد، جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران نیز از اهالی سینما دعوت کرد تا برای دفاع از فیلم‌های اجتماعی، در‌‌ همان ساعت و‌‌ همان مکان تجمع کنند.

در این متن آمده است: «از آنجا که ما اهالی سینما مثل همه ایرانیان خود را جزوی از حزب‌الله‌، خانواده شهدا و... می‌دانیم، لذا عزم کرده‌ایم یک بار برای همیشه با انصاریان خودخوانده مقابل وزارت ارشاد، مواجهه داشته باشیم.»

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه جامعه سینمایی کشور قصد مقابله با هیچ گروه و دسته‌ای را ندارد، تاکید شده است: «بر سر دفاع از سینمای مظلوم اما پر تپش و پرخون اجتماعی‌مان، با همه اهالی سینما قرار می‌گذاریم تا ۱۱ صبح شنبه ۱۱ آذر مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرد هم آییم.»

هفته گذشته، انصار حزب الله در بیانیه‌ای با اشاره به اتمام مهلت ضرب الاجل آنان به منظور لغو مجوز فیلم «من مادر هستم» و عدم واکنش ارشاد در برابر این خواسته، اعلام کرده بود مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دست به تحصن خواهد زد.

سازمان اجرایی انصار حزب الله تهران در بیانیه خود با دعوت عمومی از مردم برای پیوستن به تحصن در مقابل وزارت ارشاد آورده بود: «در اعتراض به سیر عملکرد سازمان سینمایی وزارت ارشاد و اراده این سازمان مبنی بر نشر عامدانه منکرات و با تمرکز بر مطالبه توقف نمایش فیلم «من مادر هستم»، تحصن متیدینین از ساعت ۱۱ صبح روز شنبه مورخ ۱۱ آذر۱۳۹۱ ، ۱۶ محرم الحرام ۱۴۳۴ در مقابل درب اصلی وزارت ارشاد، واقع در میدان بهارستان، خیابان کمال الملک آغاز خواهد شد.»

ابتدای امسال نیز بعد اکران نوروزی «گشت ارشاد» با کارگردانی سعید سهیلی و «خصوصی» ساخته حسین فرحبخش، با اعتراض انصار حزب الله، اکران این دو فیلم خیلی زود به پایان رسید و از پرده نمایش سینما‌ها پایین کشیده شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
0
0
سلام ، در هر قشری در جامعه ، انسانهای خوب و بد ، تواما" هستند . لذا در مورد گشت ارشاد ، واقعیتهای جامعه ، به تصویر کشیده شده بود و در مورد این فیلم هم همین طور است .
کسانی که اعتراض می کنند ، مثل کسانی هستند که در یک میدان بزرگ فیلی ایستاده است و پشه ای روی آن ، فیل رو نمی بینند و پشه روی آن را می بینند .
درجامعه ما هم این طور است ، این همه منکرات ، ازقبیل اختلاسها ، دزدیهای از بیت المال ، رانت خواری ها ، احتکارها ، گران فروشی ها و قاچاق مواد مخدر و این همه اعتیاد و ............. همه را نادیده گرفته اند و چسبیده اند ، به این جریانات و حقایق خیلی کوچک اجتماع .
ایکاش خداوند این همه رنگ ، ریا ، چاپلوسی را از بسیاری از
مسئولین و ما مردم بگیرد .
Amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
0
0
جای تاسف داره که گروهی که فقط جوگیرن بخوان جلوی فیلمای سینمای ایران رو بگیرن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
0
0
این انصار نماینده بخش بسیار کوچکی از اجتماع هستند که یهو فعال میشن
مسعود
|
Germany
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
0
0
این انصارحزب الله چه هدفی را دنبال میکند و مهره اجرائی چه گروه پشت پرده ای میباشد؟مگر در کشور مبادی قانونی نداریم که اینها تصمیم گیری برای نمایش یاعدم نمایش فیلمی را میکنند.اینهمه در جامعه فحشا و فقر و اعتیاد و...چرا به آنها حساس نیستند و حتما در اطراف خود در محل زندگی خود شاهد خود فروشی زنان و دختران هستند به این مسایل اشک بریزند وگریه کنند و تنها صورت مسئله را پاک کردن و مثل کبک سر را زیر برف کردن هنر نیست.یاحق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
0
0
آقا این انصار حزب الله وقتی که فیلم اخراجیها به شهدا توهین کرد کجا بودند؟
دلیل اینا برا مخالفت با فیلم جیرانی فقط حضور باران کوثریه و بس
سالار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
0
0
اعضای این گروهک ها فقط برای برطرف کردن اختلالات شخصیتیشان این گروه ها را تشکیل می دهند و دست به فعالیت می زنند..
بابا مملکت قانون داره چرا هرکی از راه میرسه میخواد حکم بده!
آقا این فیلمو دوس نداری خوب، نگاه نکن!! به تو چه آخه!! من میخوام ببینم!! چرا باید تو جای من تصمیم بگیری؟؟!!
اگه دلت واسه اسلام میسوزه برو سراغ علم و تحقیق تا یکم از این عقب ماندگیهامونو برطرف کنی!!
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
0
0
با سلام

متاسفانه اینها واقعیتهای جامعه ما هستند ما باید برای حل مشکل راه حل پیدا کنیم نه اینکه صورت مسئله راپاک کنیم وقتی عدالت اجتماعی برقرار نباشد و امکانات به طور مناسب در اختیار همه جامعه قرار نگیرد هر دو طیف جامعه مورد آسیب قرار می گیرند یکی به دلیل ثروت آلوده و دیگری به خاطره نداری دچار اینگونه معظلات می گردند مشکلات اقتصادی از اصلی ترین دلایل ایجاد انحرافات اخلاقی و اجتماعی است به نظرم این نوع فیلمها هشداری برای هر دو طیف جامعه می باشد گناه اینگونه نا هنجاری ها بر عهده کسانی است که فقط به منافع خودشان فکر می کنند و بس.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین