کد خبر: ۸۵۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۰:۲۷

تشبیه میرحسین به احمدی‌نژاد در روزنامه قالیباف

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه «تهران امروز» نوشت: «بررسی نگاه و روش اجرایی و مدیریتی میرحسین موسوی و محمود احمدی‌نژاد شباهت بسیاری میان این دو را آشکار می‌کند».
 
به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، روزنامه «تهران امروز»، که یکی از رسانه‌های نزدیک به محمدباقر قالیباف، شهردار تهران به حساب می‌آید، در شماره روز چهارشنبه، 21 اسفندماه خود در مطلبی که با عنوان «دو روی یک سکه» و در صفحه اول این روزنامه منتشر شد، ضمن بیان  مطلب فوق، اعلام نامزدی میرحسین موسوی در انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری را به عنوان «یک گام رو به جلو، اما دو گام رو به عقب»، تعبیر کرد.

این روزنامه که از موسوی با عنوان «مرد سهمیه‌بندی» نام برده در ادامه این مطلب به ابراز تردید در ثبات قدم میرحسین موسوی برای ادامه راه پرداخته و افزوده است: «طبق اصل معروف "سیب در عالم سیاست تا رسیدن به زمین چندین بار می‌چرخد"، از هم اکنون نمی‌توان رقابت او را تا روز رای گیری در صندوق‌های آرا قطعی فرض کرد».

نویسنده این یادداشت سپس مسأله مهم‌تر از اعلام نامزدی میرحسین را توجه به شرایطی دانسته که میرحسین را به صحنه بازگردانده، و سپس با طرح چند پرسش اساسی، نخست‌وزیر دوران جنگ را به چالش کشیده و پرسیده است:  «سیاستمدار گوشه‌گیر دو دهه اخیر ایران که در طول این 20 سال از حضور در انظار عمومی طفره رفته و تنها سه سخنرانی عمومی و رسانه‌ای است چرا در بیانیه انتخاباتی خود بی آنکه چراغ انتقادی در خانه سیاه حوزه‌های پرچالش و نقاط اصلی مشکل‌زای کشور روشن کند، تنها به اعلام خطر بسنده می‌کند». 

نویسنده با تأکید بر این نکته که «در این سالها بسیاری از چهره‌های ملی کشور آبروی خود را در معرض آماج تهمت‌ها و افتراهای جریان «تکتاز» گذاشتند، تا مانع از بسته شدن کامل چتر اخلاق‌گرایی از سر سیاست باشند» موسوی را متهم می‌کند که "معین نکرده است که فاصله او با سیاست‌های فعلی کشور کجاست". 

تهران امروز، سپس چالش با موسوی را به این موضوع می‌کشاند که "او درباره عملکرد خود در گذشته حرفی نمی‌زند" و پس از آن او را به این متهم می‌کند که "در خلال حرفهای گفته و ناگفته‌اش این نجوا به گوش می‌رسد که هنوز در پی ترمیم رشد بدنه دولت است". 

این روزنامه با طرح این پرسش از موسوی که "اقتصاد ایرانی و سیاست ایران اکنون نیازمند کدام مطلوب در این عرصه است"؟ مدعی شده که او "تنها با پیروی از احساس عمل کرده" و "از تغییر شرایطی که موجب 20 سال کناره‌گیری‌اش از فضای سیاسی شده بود سخن نگفته است". 

نویسنده یادداشت با برشمردن "کارآمد نبودن مدیریت در کشور، شفاف نبودن خواستن‌ها و نخواستن‌های سیاستمداران، احساسی کردن فضای انتخابات، تحت تاثیر قرار دادن حق انتخاب مردم و مصادره به مطلوب کردن نارضایتی‌های عمومی در هر دوره‌ای، در کنار کلی‌گویی «انتقاد به همه چیز»"، به عنوان "معضلات اساسی کشور" نتیجه گرفته است که «هر کاندیدایی با هر مرام سیاسی باید روشن کند که در مزرعه ایران چه چیزی را می‌خواهد بکارد و چه علف‌هایی را بچیند».
 
یادداشت‌نویس تهران امروز با تشبیه وضعیت کشور در آستانه انتخابات به "مرحله برداشت" تأکید کرده است که "نمی‌توان بی‌کشت و بی‌داشت، برداشت خوبی کرد" و بر همین اساس نتیجه می‌گیرد که "اینجاست که برداشت بی‌کشت و بدون داشت، در واقع برداشتن دو قدم رو به عقب است".

تهران امروز در ادامه به پاسخ دادن به این پرسش برآمده است که چرا باید "حضور میرحسین را گامی به عقب بدانیم".
 
نویسنده در ادامه با نام بردن از "میرحسین" به عنوان "چهره نام آشنا و چپ‌گرای دهه 60"، "سال‌هایی که مردم در صف‌ها به انتظار روغن، برنج، پنیر، تخم مرغ، کره و حتی پودر رختشویی می‌نشستند"، می‌نویسد: «میرحسین حتی با فرض پیروزی ناطق "که به عنوان جایگزین مناسب هاشمی به دنبال مقابله با «دولت فربه‌» و «صف‌ساز» بود" در سال 76 هم به صحنه بازنگشت و خطاب به کسانی که در زیر بار فشار تورم از سال‌های صف و کوپن یاد می‌کردند. بیانیه ناتوانی از حضور صادر کرد. چرا در آن ایام اعلام خطر نکرد"؟

تهران امروز، شرایط امروز جامعه را مشابه دوره نخست‌وزیری موسوی دانسته و با بیان اینکه "امروز که روی دیگر سکه سیاست‌های فربه‌سازی دولت در حال اجراست، صف‌ها به خیابان‌ها بازگشته‌اند و مهمترین بحث دولت هدفمند کردن یارانه‌ها است و تبلیغ کاهش سطح مصرف" می‌پرسد که "میرحسین در این شرایط اعلام خطر می‌کند، چرا"؟ 

یادداشت‌نویس روزنامه تهران امروز خود در مقام پاسخگویی برآمده و علت احتمالی را در این می‌داند که "او شرایط فعلی کشور را بهتر از هر کسی در می‌یابد و باور دارد که شیوه مدیریت او در شرایط مشابه منجر به پاسخ بهتری خواهد شد". 

نویسنده در ادامه علت خم به ابرو نیاوردن موسوی در دوره "سیطره راست‌گراها بر کشور و کنار گذاشتن آرمان و سیاست‌های چپ‌گراها" را عدم قدرت او به رقابت با یک جناح دانسته و معتقد است که [موسوی] "اکنون با قدرت گرفتن «جریان تکتاز» شرایط رقابت را فراهم می‌بیند".

تهران امروز سپس با کنایه‌ای به میرحسین موسوی یادداشت خود را این‌گونه ادامه می‌دهد که «می‌توانیم از نخست‌وزیر سابق بپرسیم که شرایط مورد انتقاد او چگونه حاصل شده است، جز با استراتژی "انتقاد از همه"»!

یادداشت نویس روزنامه تهران امروز با یادآوری فضای حاکم بر نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 84 که منجر به انتخاب محمود احمدی‌نژاد شد، از آن فضا به عنوان "فضای مورد پسند میرحسین" نام برده و پرسیده است "نتیجه [چنان فضایی] چه شده است؟ آن کسانی که وعده‌های رنگین دادند و سایه بر برنامه‌های کارشناسی برخی کاندیداهای دیگر انداختند امروز در سفره مردم چه گذاشته‌اند که اکنون و بار دیگر این روش تکرار شود"؟

نویسنده که معتقد است "بی‌شک راه خدمت به خلق هزینه کردن از آبرو، داشتن برنامه و شناختن نقاط مشکل‌زاست" به طور تلویحی نخست‌وزیر دوران جنگ را به "نشستن در کنج عافیت" متهم کرده و در ادامه می‌‌نویسد: «[خدمت به خلق] قطعا از عهده مردانی برمی‌آید که هیچ سالی را به کنج عافیت ننشته‌اند و به خصوص در این چند سال اخیر از نفع شخصی و حفظ حریم فردی خود به نفع جامعه گذاشته‌اند».

یادداشت‌نویس روزنامه تهران امروز، که معتقد است "اگر قرار بر اعلام خطر باشد باید گفت که هم اکنون بزرگترین خطر احتمال سرعت گرفتن حرکت مدیریت احساسی و سطحی‌نگر در عرصه‌های کلان اجرایی کشور است". یادداشت خود را این‌گونه به پایان برده است که «شاید به واسطه همان نگاه احساسی است که میرحسین وظیفه امروز را ناگزیر از بازشناسی وظیفه آرمانخواهی از دل اندیشه‌های بنیانگذار نظام اسلامی می‌داند، حال آنکه خلف صالح او هر روز به زبانی نو و اندیشه‌ای فراگیر آرمان‌های گذشته و حال نظام جمهوری اسلامی را بازگو کرده و «هل من ناصر» گویان به دنبال کسانی است که دل به اعتلای نام اسلام و ارتقا و پیشرفت کشور داده‌اند».

ذکر این نکته ضروری است که نویسنده یادداشت که در ابتدا از اعلام کاندیداتوری میرحسین موسوی به عنوان «یک گام رو به جلو، و دو گام رو به عقب» یاد کرده، در ادامه یادداشت، در یک‌جا، این رویداد را برداشتن «دو گام به عقب» و سپس در جای دیگر آن را برداشتن «یک گام رو به عقب» دانسته است و تا پایان یادداشت مشخص نمی‌شود که از نگاه این روزنامه «گام به جلو»ی میرحسین موسوی چه بوده است. به عبارت دیگر از نگاه تهران امروز، آمدن میرحسین، تنها «سه گام به عقب» است!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۲
0
0
اتفاقا یادداشت جالبی بود در این بین حمایت های شما از میرحسین تعجب برانگیز است روحانی - میرحسین جل الخالق!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۳
0
0
در اينكه هيچكدام از كانديداها برنامه مشخص اقتصادي ندارند شكي نيست واصولا كانديداهاي ما چيزي را رو نمي كنند كه فردا در مقابل چراهاي مردم قرار گيرند.باز هم احمدي نژاد لااقل نفت سر سفره مردم را مطرح كرد كه امروز مردم شاخصي براي قضاوت داشته باشند.مير حسين سالهاي جنگ وافكارش اگر تغيير نكرده باشدبدرد همان سالها مي خورد.
اصولا در سياستمداران ما سوختگي وجود ندارد وپس از كنار رفتن مانند بعضي قطعات يدكي خودرو سازان ايران مجددا باز سازي ووارد بازارسياسي مي شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۴
0
0
آقایون جوری می نویسند که انگار همه نمی فهمند مگر این چند نفر انقلابی دیروز و مزدور امروز!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۴
0
0
تو اين زمونه كسي نميتونه برنامه بده ، چون وقتي سيب هزارتا چرخ بزنه ما 2هزارتا چرخ ميزنيم.بيشتر به تبيين تفكر سياسي بپردازن بهتره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۶
0
0
به این می گویند تحلیل مفت و بیارزش!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۶
0
0
بر پدر سیاست لعنت که برای اهداف حزبی حاضر است هر یاوه ای را در سایت ها مطرح کند و این روزنامه هم جیره خوار یک کاندیدا است و باید برای تملق نزد ارباب با اهانت به این ان برای خود نانی و ابی تهیه کند
افتاب باشی بیچاره تو چندروزی برای کرباسی بعد احمدی نژاد بعد هم قالی باف یاوه میبافی مردم دیگر تو یکی را میشناسند بهترا ست بیش از این همانند رادیو فارسی صدام خود را رسوا نکنی اگر چه همه نامبرداگان بالاتر از ان هستند که افتابی ها هم بخواند در مورد انها مطلب بگویند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۸
0
0
افتاب امد دليل افتاب / اقايون اداره جنگ با نفت 5 تا 7 دلاري وجمع نشدن سفره رنگين مردم بانفت 120 دلاري و اشفتگي اقتصادي وجمع شدن سفره معمولي مردم يكي است ؟ انصافتان كجا رفته؟!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین