کد خبر: ۸۹۱۲۳
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۰
در دیدار با نخست وزیر اسرائیل مطرح شد:

اوباما: مذاکره با ایران، پس از انتخابات/ مهلت مذاکره تا پایان سال

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس‌جمهور آمریکا «باراک اوباما» روز دوشنبه در دیدار با نخست ‌وزیر اسرائیل «بنیامین نتانیاهو» در کاخ سفید ابراز داشت ایران تا پایان سال باید در رابطه با مسئله هسته‌ای‌اش از خود حسن نیت نشان دهد. این در حالی است که ملاقات روز دوشنبه رهبران اسرائیل و آمریکا، برخی مخالفت‌ها و تنش‌‌ها را میان این دو رهبر بر ملا ساخته است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، یک مقام کاخ سفید، دیدار خصوصی رهبران اسرائیل و آمریکا را - که 30 دقیقه بیشتر از مدت زمان برنامه ریزی شده به طول انجامید - «گرم» توصیف نمود. این در حالی است که اوباما و نتانیاهو حداکثر تلاش خود را انجام دادند تا موضعی مشترک در قبال مقابله با برنامه هسته‌ای ایران از خود نشان دهند.

نتانیاهو در این دیدار خاطر نشان کرد: «در صورتی که رییس‌جمهور [آمریکا] و سیار کشورهای عرب تمایل به همکاری داشته باشند، ما نیز آماده همکاری با آن‌ها هستیم».

اوباما نیز در این ملاقات به ایران هشدار داد تمایل آمریکا برای گفت و گوهای مستقیم با این کشور را به عنوان ضعف آمریکا تلقی نکند!

اوباما با اشاره به مذاکرات ایران و آمریکا، خطاب به نتانیاهو گفت: «قرار نیست تا ابد مذاکره داشته باشیم».

رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا همچنین ابراز داشت انتظار دارد گفت و گوهای بین المللی با ایران، کمی بعد از انتخابات 22 خرداد در ایران آغاز شوند.

این در حالی است که نخست وزیر اسرائیل در این دیدار تصریح کرد که قصد اسرائیل برای درگیر شدن در فرآیند صلح به چندین عامل از جمله برخی اقدامات از جانب فلسطینی‌ها و آمریکا بستگی دارد.

نتانیاهو قصد دارد روز سه‌شنبه با «رابرت گیتس» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا، دیدار و گفت و گو کند.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین