کد خبر: ۱۲۰۴۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۷

احمدی‌نژاد: موجودی صندوق توسعه ملی به 30 هزار میلیارد تومان می‌رسد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمدی‌نژاد با بیان اینکه غربی‌ها وقتی می‌خواهند کالاهای‌شان را به ما بفروشند برای ما شرط سیاسی می‌گذارند اصلا برای ما قابل تحمل نیست، به خودکفایی کشور در تولید بنزین اشاره کرد و افزود: تا پایان سال 12 میلیون لیتر بنزین به چرخه سوخت کشور اضافه خواهد شد. 

احمدی‌نژاد صبح امروز شنبه در مراسم افتتاح آزادراه تهران - پردیس با تاکید بر ساختن ایران اظهار داشت: ایران را باید با اندیشه و همت ایرانی بسازیم.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده که اگر دیگران یک تومان کمک کنند، اگر 2 تومان طلب نکنند کمتر طلب نخواهند کرد، گفت: البته طلب مادی یک طرف مسئله است و طلب سیاسی هم طرف دیگر که اصلا قابل تحمل نیست.

وی با اشاره به رویکرد غرب گفت: آنها کالاهای مصرفی خود را با تبلیغات و پورسانت می فروشند اما برای ما شرط سیاسی می‌گذارند. البته ممکن است ظاهرش بد باشد چون بد اخلاقی همیشه بد است ولی باطنش برای ما مفید است.

احمدی نژاد تصریح کرد: تجربه تاریخی نشان داده است که اندیشه ایرانی بسیار مهندسی‌تر و بهینه‌تر از اندیشه‌های دیگر است.

وی با تاکید بر اینکه ایران را باید با ابتکارات، استعدادها و منابع خود بسازیم، گفت: البته می‌توانیم منابع کشورهای دیگر استفاده کنیم اما تحمیل اندیشه، برنامه و جهت را نمی‌پذیریم چون معتقدیم ایران را فقط با فرهنگ خود و در جهت آرمان‌های فرهنگی خویش بسازیم.

احمدی‌نژاد افزود: روح جمعی تمدن‌ساز ایران زنده است و آن روحی که از دل خود هزاران اندیشمند، هنرمند و مجاهد را بیرون می‌داد امروز بیدار شده است البته دشمنان ما از همین ناراحت هستند.

وی گفت: یکی از بخش‌هایی که مقدمه ساختن است و هم مستلزم ساختن بخش حمل و نقل می‌باشد که از آن به عنوان زیر ساخت کشور یاد می‌شود که در این بخش برنامه‌های زیادی نیز طراحی شده است.

احمدی‌نژاد افزود: امروز موتور ساختن و ایجاد طرح‌های زیربنایی حمل و نقل در کشور با سرعت بالا در حال حرکت است.

احمدی‌نژاد در ادامه به اهمیت طرح صندوق توسعه ملی اشاره کرد و افزود: از نمایندگان تشکر می کنم که صندوق توسعه ملی را در متن قانون برنامه پنجم تعبیه کردند اما این موضوع چند اشکال جزئی اما مهم دارد که امیدوارم برطرف شود.

وی دربرشمردن اشکالات مد نظر خود عنوان کرد: در صندوق توسعه ملی نمایندگان راه را برای سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی بسته اند و همچنین هزینه‌ها را صرفا هزینه‌های ارزی در نظر گرفته‌اند یعنی همه چیز وارداتی باشد.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: این در حالیست که ما هم اکنون در بسیاری از بخش‌ها به مرز خودکفایی رسیده‌ایم و محصولاتی مانند سیمان، قیر و خدمات فنی و مهندسی را به کشورهای دیگر صادر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امسال 20 درصد درآمد نفت در صندوق توسعه ملی ذخیره شده است گفت: امسال در حدود 13 الی 14 هزار میلیارد تومان در صندوق توسعه ملی ذخیره شده که انشاءالله سال آینده در حدود 30 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه سال آینده 23 درصد از درآمد طرح در صندوق توسعه ملی ذخیره خواهد شد گفت: در حقیقت سالی 3 درصد به میزان ذخیره کردن درآمد نفت افزوده می‌شود به طوریکه در سال آخر برنامه ما 35 درصد از درآمد نفت را در صندوق توسعه ملی ذخیره خواهیم کرد.

احمدی‌نژاد اعلام کرد: من از همه دلسوزان دعوت می‌کنم که در همه زمینه‌های عمرانی و زیر ساختی وارد عرصه سازندگی کشور شوند و دولت هم با آنها مشارکت خواهد کرد به طوریکه تسهیلات قرض‌الحسنه و حتی در برخی موارد یارانه در اختیار آنها قرار خواهد داد تا سرعت پیشرفت کشور چند برابر شود.

وی تصریح کرد: با روند رو به رشدی که در پیش گرفته‌ایم می‌توانیم ظرف 10 الی 15 روز آینده به نوک قله پیشرفت و رشد و شکوفایی برسیم.

وی در ادامه خطاب به غربی‌ها گفت: غربی‌ها چاره‌ای جز پذیرفتن ایران مقتدر ندارند. در غیر این صورت فرهنگ این ملت آنچنان آنان را ساقط خواهد کرد که دیگر نتوانند ادامه حیات دهند.

احمدی‌نژاد به موضوع تحریم ها اشاره کرد و افزود: آنها فکر کردند که اگر ما را تحریم کنند دچار مشکل خواهیم شد. این در حالیست که وقتی که یکی از دوستان ما از آنها پرسیده بود که شما چطور ایران را تحریم می‌کنید اما بحران اقتصادی در اروپا پدیدار می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در میدان واقعی با اتکا به اندیشه، فرهنگ و همبستگی بی‌نظیر ملت حرکت می کنیم، گفت: وقتی 5 سال پیش بحران سیمان در کشور بود عده‌ای آمدند و کارخانه سیمان تاسیس کردند به طوریکه هم اکنون نه تنها سیمان وارد نمی‌کنیم بلکه سیمان را به بسیاری از کشورها نیز صادر می‌کنیم. 

احمدی‌نژاد با اشاره به تحریم بنزین نیز گفت: انشاءالله تا پایان سال 12 میلیون لیتر بنزین به چرخه سوخت کشور اضافه خواهد شد. ضمن اینکه با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها مقداری در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده به طوریکه هم اکنون چند میلیارد لیتر بنزین در انبارها ذخیره کرده‌ایم و به وزیر نفت گفتم که مقداری از این بنزین‌ها را به کشورهای دیگر صادر کند تا کشورهایی که ایران را نسبت به بنزین تحریم کرده‌اند بفهمند که ما در تولید بنزین هم به خودکفایی رسیده‌ایم.

احمدی‌نژاد همچنین در بخش دیگری از سخنانش به منطقه پردیس اشاره کرد و افزود: بخش شرقی استان تهران هم مردم بسیار خوب صمیمی و مومن دارد و استعدادهای طبیعی شگرف.

وی همچنین خواستار شد که وزیر راه و همکارانش کارهای نهایی آزادراه تهران - پردیس را به سرعت انجام دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین