کد خبر: ۱۲۳۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰

نامه محمدعلی کلی به مقم معظم رهبری برای آزادی 2 آمریکایی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدعلی کلی بوکسور مسلمان شده آمریکایی که پیش از این قهرمان بوکس جهان بود، در نامه‌ای به مقم معظم رهبری از ایشان درخواست کرده است دستور آزادی 2 آمریکایی متهم به جاسوسی در ایران را آزاد کند. 

به گزارش روزنامه سیاتل تایمز آمریکا، کلی 69 ساله در نامه خود درخواست کرده که به خواسته او به عنوان "یک برادر مسلمان" توجه شود. 

"جاش فاتال " و" شین باوئر" 2 آمریکایی متهم به جاسوسی هستند که به همراه دوست خود "سارا شورد"، قریب به 2 سال پیش در منطقه کردستان ایران به دلیل ورود غیرقانونی به خاک ایران بازداشت شدند. 

سارا شورد در سپتامبر سال گذشته میلادی از سوی مسئولان قضایی با پرداخت وثیقه آزاد شد و به آمریکا بازگشت اما 2 آمریکایی دیگر همچنان در زندان هستند. 

به گفته همسر محمد کلی این دومین نامه‌ای است که محمد علی خطاب به مقامات ایران می‌نویسد و نامه اول او سال میلادی گذشته و پس از آزادی سارا شورد نوشته شد که البته پاسخی دریافت نکرده است. 

همسر کلی افزوده است که محمدعلی این آمادگی را دارد که برای میانجی‌گری جهت آزادی 2 زندانی آمریکایی در ایران به این کشور سفر کند. 

محمد علی متولد 1942 در آمریکا با نام قبلی "کاسیوس مارچلوس کلی" و نیز مشهور به محمدعلی کلی، یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین بوکسورهای سنگین‌وزن جهان است. 

او پس از گرویدن به اسلام در فعالیت‌های سیاسی نیز نقش داشت و به همین دلیل بیش از سایر قهرمانان ورزشی در جهان مطرح شد. 

وی همچنین در قرن بیستم، عنوان یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان ورزشی را نیز از آن خود کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین